Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iriscope schreef:Ik zou inderdaad ook voor iets met veel zoom kiezen.
Als je een spiegelreflex koopt ben je wel meer kwijt dan EUR 600 en heb je nog geen goede zoomlens, tenzij je in ZA een lens wil huren.
Ik zou een leuke bridge camera kopen met een flinke zoom erop en van te voren even goed oefenen.
Qua snelheid moet je je geen zorgen maken, als je weet hoe je met je camera om moet gaan dan zijn de modellen van tegenwoordig allemaal snel genoeg. Wazige foto's zijn meestal de fout van de fotograaf en niet van de camera!
noukie175 schreef:ja! staat ook wel ergens hier in het topic.
quote:
In St Lucia zit een hele gave voor walvissenspotten!! Je kan daarbij ook meteen boeken voor de Tour over de rivier, dan zie je krokodillen en nijlpaardenMet het walvis spotten vaar je vanaf heg strand de zee op, de terugweg varen ze de boot dus ook keihard vanaf de branding het strand op, dus naast de walvissen is het ook spectaculair, haha.
http://advantagetours.co.za
Tip, wel boeken van te voren, sws paar dagen ervoor.
Sokje_6 schreef:Vergeleken met ZA is het wel anders, maar leuk land! Zat ernstig te twijfelen om een Swazikapper te bezoeken.
Nu Hluhluwe, van de week St. Lucia en Umhlanga en dan nog een weekje CPT. Heerlijk! Heb op het moment de rhino's in de achtertuin. Gisteren Nyala en buffel.
Phylos schreef:Sokje_6 schreef:Wij hebben die tour ook gisteren gedaan! Zat je op een blauwe boot toevallig?
Um blauwe boot, geen idee. Van advantages tours in ieder geval, een grote met bovendek..
Alenthe05 schreef:Wij hebben in Kruger een tour gedaan met een gids vandaar dat wij heel veel informatie hebben gekregen.
Ik ben van mening dat als je zulke dieren houdt in kleine prive parken dan moet je er niet meer plaatsen naar de ruimte die je hebt. Je wilt ze zo natuurlijk mogelijk houden, tenminste daar streven ze naar. In die prive parken kreeg ik het idee dat ik in de beekse bergen was...