USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:35

Wat een gave auto's en camper zeg!! Wat een wagens!

Wij vonden net een Chevy Tahoe. Erg amerikaans en groot genoeg. We zijn met zn 5en, mn tante uit Nieuw Zeeland komt ook ene de tante uit de USA zal ook regelmatig mee op stap willen.
Dus t zou t handigst zijn als er 7 mensen in kunnen en dat kan ik de Tahoe. Dus dat gaan we even onthouden.

Nu we zo dingen aan het uitzoeken zijn word is steeds enthousiaster! :)

Familie heeft ook kaarten geregeld voor een dinnershow daarzo.. Lijkt me ook erg leuk! Ook al is de artiest nog ouder dan mn ouders geloof ik ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 14:44

Ik wil dit topic niet meer lezen, krijg steeds meer heimwee |( |( |(

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:54

Snel weer een vakantie boeken?!

Nadir

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 15:05

Tsja, USA zit er voorlopig even niet in... Eerst maar weer sparen! ;)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:07

Helaas.. Had er bij mij ook niet ingezeten als mn ouders niet sponsorde..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:43

Een vriendin van me is nu net in Harry Potter park geweest en die zei dat het echt fantastisch was! Dus ik ben zelf ook heel benieuwd :j

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:20

Nadir schreef:
Ik wil dit topic niet meer lezen, krijg steeds meer heimwee |( |( |(

ha ja, als ik het zo weer lees wil ik ook wel weer!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:10

Ik zit er nog maar een weekje! -O-

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:05

Sancha schreef:
Jaycee_ schreef:
Ik verblijf eerst een maand op die ranch (dus als toerist) en van zodra ik daar ga werken, vraag ik uiteraard een visum aan.

Dat mag volgens mij niet.

Even van Wikipedia hoor, maar ik zou dit heel goed nazoeken. Je komt de US binnen via het Visa Waiver Program.

Citaat:
A person entering the United States under the VWP cannot request an extension of the original allowed period of stay in the U.S. (this practice is allowed to those holding regular visas). Additionally, a person who entered the U.S. under the VWP may not request a change of immigration status while in the U.S. (e.g. one is unable to change status from a tourist to a student). Moreover, if one seeks to enter the U.S and is denied at a port of entry, no path of appealing the denial of entry is allowed.

http://en.wikipedia.org/wiki/Visa_Waiver_Program

Je kan ontzettend in de problemen komen als je dit niet goed nazoekt, en voor een bepaald aantal jaar toegang tot de US ontzegt krijgen + weet ik wat allemaal nog meer.

Ik kom na die maand terug en als ik daarna nog terug ga, vraag ik een visum aan. Ik veronderstel dat de eigenaar van de ranch wel weet hoe het allemaal werkt daar ;)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:05

Jaycee_ schreef:
Ik kom na die maand terug en als ik daarna nog terug ga, vraag ik een visum aan. Ik veronderstel dat de eigenaar van de ranch wel weet hoe het allemaal werkt daar ;)

Daar zou ik absoluut niet op vertrouwen. :n Mijn werkgever (met 1000en) werknemers weet er ook de ballen van en het maakt ze maar weinig uit of jij in de problemen komt. Gelukkig hebben ze wel een team advocaten wat dit soort dingen regelt, maar bij een kleinschalig bedrijf zoals een ranch bestaat dat meestal niet.

Ik snap dat je het graag wil doen, maar vetrouw niet blind op een bedrijf wat in jou een goedkope kracht krijgt.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:28

De trainer waarvoor ik zou werken is zelf een immigrant, en heeft nog verschillende Europeanen als assistant trainers (sommigen al meer dan 7 jaar) dus ik veronderstel dat hij weet waar hij mee bezig is

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:16

Ook even een stipje hier :D
Na een financiele meevaller besloten binnenkort er nog even tussenuit en dan naar Canada, naar familie. Ben er alleen nog niet uit waar, want ik heb familie in Vancouver en in Toronto. Misschien wel 50/50 :j Sowieso wil ik ook nog naar New York als ik in Toronto zit. Ws doe ik dat op t einde van de reis en dan vanuit New York weer naar Amsterdam.
Paardrijden ga ik ook doen, mn familie heeft daar een grote boerderij en ook eigen paarden. Lijkt me echt supergaaf om te rijden daar. :D
Ik ben nu nog bezig alles te regelen, wordt meteen ook mn eerste vliegtuigreis :j Dus als iemand nog aanbevelingen heeft wbt maatschappijen, graag!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:57

Wat een leuke plannen Faline! Stop je onderweg ook nog even bij Niagara Falls? Dat is zeker een stop waard.

Ik ben zelf heel makkelijk wat vluchtmaatschappijen betreft. Alle maatschappijen die tussen NL en Amerika vliegen zijn prima (heb geloof ik met allemaal wel eens gevlogen). De ene is misschien iets luxer, de andere heeft betere media opties, meer ruimte voor je benen, en weer een ander heeft betere vliegtuigmaaltijden ... ik ga zelf altijd gewoon met de goedkoopste/gunstigste vertrektijden en overstappen.

Waarom zou je 100 euro meer betalen om een minder slechte maaltijd te krijgen (want echt goed is het nooit haha, behalve Virgin misschien)? Of om films te kunnen kijken? Ik heb zelf altijd een boek bij me, dus ik lees net zo lief als ik daardoor geld uitspaar om meer leuke dingen te doen op vakantie.

Maar er zijn genoeg mensen die wel een voorkeur te hebben, dus die zullen straks ook wel reageren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:01

Ik denk redelijk hetzelfde. Ik ga voor de goedkoopste of één van de goedkoopste vluchten. Als de aankomst- en vertrektijden beter zijn en het prijsverschil niet te groot dan ga ik daarvoor.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:05

Wij zijn ook niet zo moeilijk, goede ervaringen met British Airways, Amercan Airways en bv Continental waar we nu ook weer mee vliegen.
Eten is altijd slecht en de films heb ik meestal al gezien.
Dus dan gaan we voor een goedkope die op de tijden vliegt die wij prettig vinden.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:09

Iemand al met US Airways gevlogen? Die hebben de goedkoopste vluchten van Brussel naar Phoenix. Luxe maakt mij weinig uit.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:10

Die hebben we ook eens gehad, was prima :j

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 04:03

US Airways is prima. We vliegen in January ook weer met US Airways ... uiteraard omdat het de goedkoopste was. :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 08:00

Guinevere, hoe is het met de hitte bij jullie? Is het nog steeds zo extreem warm of zijn de temperaturen inmiddels wel gedaald?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:54

Het is nog steeds vrij warm, maar gelukkig niet meer extreem als eerst. Ik weet niet of ik hier al verteld had dat ondanks alle extra voormaatregelen het paard van een van mijn vriendinnen aan de extreme hitte is bezweken. Echt onvoorstelbaar ... ;(

De afgelopen week is het een graad of 25-30 geweest met veel onweerstormen en natuurlijk af en toe flinke plensbuien. Het enige vervelende is dat de luchtvochtigheid daardoor af en toe erg hoog is, maar ja, verder is het erg lekker vertoeven. 8-)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:55

Wat vreselijk Guinevere.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:58

Erg sneu voor je vriendin Guinevere!

Ik vlieg donderdag weer terug naar Nederland, denk dat ik naast een jetlag ook een temperatuur-lag zal hebben; het is hier de afgelopen maanden gemiddeld 30 graden geweest (met vaak temperaturen erboven), ik weet niet meer hoe het is om een jas aan te hebben! Help! :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:09

Dat gaat echt wennen worden. Toen ik de zomer in New Jersey had doorgebracht zat ik daar inmiddels ook met een dikke trui aan als het 's avonds nog boven de twintig graden was. Toen kwam ik hier terug in september en het was super weer dus iedereen liep in korte broek en t-shirt terwijl ik lekker in een spijkerbroek met trui aan liep.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 18:18

Jeetje, wat heftig Guinevere...!

Die temperatuursverschillen heb ik ook wel eens gehad, daar moet je inderdaad wel even aan wennen.
Als ik dan vanuit Turkije (40-45 graden) naar Nederland (15 graden) vloog had ik het echt KOUD!! :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:12

Jee, Guinevere, wat erg van het paard van je vriendin.

Zie, ik zei het al, ik blijf gewoon in Spanje hoor, niks Nederland, mij te koud. Kids en familie komen maar gewoon hier naar toe.