Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije__

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:54

nog een weeeekje :D heb er zin innn

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:16

KLinkit allemaal erg goed. Verse sneeuw enz.
Ik ben alle soorten sneeuw gewend. Maar de bste nog niet denk ik.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:19

Live vanuit Königsleiten, wij hebben gister zon gehad, heerlijk geterrast :)
Afgelopen nacht en vandaag is er sneeuw gevallen en de pistes liggen er heerlijk bij!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:20

Lizz schreef:
Afgelopen nacht en vandaag is er sneeuw gevallen en de pistes liggen er heerlijk bij!

Jahé? Ik ben ook nog een daggie naar Köningsleiten geboard. Was het gister daar ook zo koud? In Gerlos was het -12 in het dal!
Veel plezier nog.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:42

felinetibor schreef:
Lizz schreef:

Jahé? Ik ben ook nog een daggie naar Köningsleiten geboard. Was het gister daar ook zo koud? In Gerlos was het -12 in het dal!
Veel plezier nog.

In de schaduw was het vrij koud, maar wij hebben heerlijk op het terras in de zon gezeten en dat was heerlijk, moet wel bekennen dat ik de temperatuur niet weet.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:04

Zo wij zitten in Tsjechie! *D

Heb zaterdag meteen 2uur priveles gehad, ging wel goed maar durf nogsteeds het van frontside naar backside draaien niet. Denk door de snelhijd en dat je dan echt naar het dal toe gaat.

Ga ook nog veels te snel op me achterste been leunen... Iemand tips? :P :P

Haha ben nu helemaal blauw bij kniieen, kont ellebogen eigenlijk alles. Ga het morgen nog 1x proberen en als het dan niet lukt word het denk maar weer bigfooten :o

Het weer is hier super! :D
In het dal rond de 3graden in de schaduw en 7 of hoger in de zon! En op de berg ligt t rond de 0graden *D *D
Heerlijk pff nog maar 5dagen wil langer ..

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:14

Mag ik me ook melden? :D

Vrijdag nacht vertrekken we naar Mellau om daar heerlijk een weekje ons te vermaken op de skies! Het wordt voor mij de 2e keer een echte week wintersport, ben vorig jaar in Le Grand Domain geweest in Frankrijk en het jaar daarvoor 3 dagen in La Plagne. Dus wel mijn eerste keer Oostenrijk.

Kan echt niet wachten :):) :):)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:22

citroen schreef:
Zo wij zitten in Tsjechie! *D

Heb zaterdag meteen 2uur priveles gehad, ging wel goed maar durf nogsteeds het van frontside naar backside draaien niet. Denk door de snelhijd en dat je dan echt naar het dal toe gaat.

Ga ook nog veels te snel op me achterste been leunen... Iemand tips? :P :P

Haha ben nu helemaal blauw bij kniieen, kont ellebogen eigenlijk alles. Ga het morgen nog 1x proberen en als het dan niet lukt word het denk maar weer bigfooten :o

Het weer is hier super! :D
In het dal rond de 3graden in de schaduw en 7 of hoger in de zon! En op de berg ligt t rond de 0graden *D *D
Heerlijk pff nog maar 5dagen wil langer ..

Als je eenmaal het truceje door hebt is het makkelijk(er)!
Ik ga altijd flink door mijn knieën en buig een beetje voor over en zet dus mijn handen op mijn knieën als ik moe ben en dus op mijn achterbeen ga leunen. Maar pas op dat je niet te ver naar voren leunt, want dan pleur je.. :')
Bij mij helpt het.. Maar dat is alleen als ik moe ben en ik/je sta(at) dus niet altijd zo. :))

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 08:06

felinetibor schreef:
Zo ik ben ook weer terug van een geweldige week wintersport in Gerlos!
Het sneeuwde toen we aankwamen. Volgende dag hadden we zon en toen gingen we nog even lekker een dagje relaxen. Volgende dag ook zon alleen in de middag wat bewolkt, maar met mijn extreme zonne allergie vond ik dat niet zo erg haha. Daarna hebben we nog 3 dagen de hele dag sneeuw gehad en 2 dagen de hele dag zon! We hebben weer mazzel gehad dat het zo onwijs gesneeuwd had, ook de laatste dag, dat was wel jammer want je zag geen klap. Ook een dag echt enorm koud, gevoels temperatuur -25, dat was écht koud! De pistes waren ook heel goed te doen. :D

Haha echt leuk te lezen ik zat natuurlijk aan de andere kant van de berg bij jou en en de zelfde week wij hadde precies het zelfde weer!
(Heb nog wel aan je gedacht van aan de andere kant is ook een bokker. _O-
Die laatste dag was inderdaad steen koud mijn kleine nichtje moest afskieen van de hele week les en ze hebben maar 1 rondje gedaan en zelfs afgelast was gewoon te koud en je kon niet eens filmen want je zag gewoon niets meer na 15m.
Het was gewoon echt bizar koud zelfs de bomen waren boven bevroren inplaats besneeuwd!

Ow en ik heb trouwens mijn ski schoenen verkocht!
Ben echt blij!!!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:27

Raggel schreef:
Mag ik me ook melden? :D

Vrijdag nacht vertrekken we naar Mellau om daar heerlijk een weekje ons te vermaken op de skies! Het wordt voor mij de 2e keer een echte week wintersport, ben vorig jaar in Le Grand Domain geweest in Frankrijk en het jaar daarvoor 3 dagen in La Plagne. Dus wel mijn eerste keer Oostenrijk.

Kan echt niet wachten :):) :):)

Hee wat leuk dat je naar Mellau gaat! Wij gaan al jaaaaren naar Damuls, daar kun je tegenwoordig heen skien vanuit Mellau. Ben er vorige week geweest! Sla vooral een bezoekje aan Damuls niet over :)
Mocht je nog niet een heel ervaren skier zijn, om in Damuls te komen moet je met zo'n gondeltje. Als je weer terug naar Mellau gaat is het best een pittige afdaling het eerst stuk (rood of zwart). Mocht je dat niet zien zitten, kun je ook met de gondel naar beneden, hebben wij ook gedaan met een aantal beginners, zo konden die ook naar Mellau.

Heel veel plezier in ieder geval :)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:17

Jaja, we gaan zeker naar Damuls. Vriendlief komt al zijn hele leven in Mellau, dus die wil nu voor het eerst ook eens de andere kant van de berg zien, haha. Die afdaling zal wel lukken denk ik, ben eens benieuwd of rood/zwart in Oostenrijk toch echt anders is dan in Frankrijk zoals men zegt..
Hoop alleen dat we beetje fijne sneeuw/fijn weer hebben...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:22

x_Mliss schreef:
Haha echt leuk te lezen ik zat natuurlijk aan de andere kant van de berg bij jou en en de zelfde week wij hadde precies het zelfde weer!
(Heb nog wel aan je gedacht van aan de andere kant is ook een bokker. _O-
Die laatste dag was inderdaad steen koud mijn kleine nichtje moest afskieen van de hele week les en ze hebben maar 1 rondje gedaan en zelfs afgelast was gewoon te koud en je kon niet eens filmen want je zag gewoon niets meer na 15m.
Het was gewoon echt bizar koud zelfs de bomen waren boven bevroren inplaats besneeuwd!

Ow en ik heb trouwens mijn ski schoenen verkocht!
Ben echt blij!!!

Hahaha, ik heb ook nog aan jou gedacht! Ja het was echt niet normaal koud en dan was het op dinsdag ook nog gevoelstemperatuur -25 en echte temp. was -18 ofzo.. Mijn tenen waren echt bevroren en mijn vingers waren koud.. Brrr.. krijg het weer koud als ik er aan denk. _O-
Maar we hebben wel echt heel erg mazzel gehad dat het best nog veel heeft gesneeuwd, dan is de sneeuw altijd beter. Bij ons hadden ze ook nog de sneeuw spuiters aangezet in de avond/nacht voor nog extra sneeuw, maar die sneeuw is toch anders en minder fijn.

Ik ging zo over de pistes heen afgelopen week. :D
Dit was in Zell, daar ben ik ook nog een dagje heen geweest.
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:07

Hallo!
Ik meld mij ookweer na een weekje wintersporten.
Helaas iets anders afgelopen dan verwacht, ben onderuit gegaan op de 4e ochtend met het uitstappen van de skilift. Stond een groep mensen te wachten onderaan het heuveltje, kon er niet langs. Probeerde te stoppen maar gleed onderuit. Vermoedelijk mn meniscus gescheurd.. Over 2 dagen kan ik een afspraak maken met de orthopeed. Baal dus verschrikkelijk :(

Feline hoe beviel je boardje?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:24

Ach jeeetje, das balen zeg! Al die mensen die ook altijd voor de lift gaan staan, wordt er zelf helemaal gek van! Ik ga altijd gelijk naar de zijkant.. Gelukkig heb je nog wel 3 leuke dagen gehad daarvoor? Sterkte joh!

Mijn boardje beviel super! Heb er lekker mee geboard. :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:30

De 1e 2 dagen waren slecht, veel sneeuwen en mistig (zul jij ookwel gehad hebben, zat in Kaltenbach/hochfügen en Zell am Ziller dus vlakbij hihi) Woensdag super weer :) Kan inmiddels ook rode pistes afkomen met bochtjes :) Dus wel hoop geleerd totdat het misging helaas.
En fijn boardje is het he :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:53

Ja echt een heerlijk boardje. Maar wel echt balen van jou!
De eerste dag (zondag) hadden wij in de ochtend wel zon maar daarna werd het bewolkt en de tweede dag hadden wij wel mist en sneeuw inderdaad. Ik ben ook nog een dagje naar Zell geweest, zoals elk jaar was wel weer even leuk maar zoooo verschrikkelijk koud (dinsdag, -18). We wilden ook nog naar Kaltenbach gaan een dagje maar mijn paps was een dag voordat we weg gingen door zijn rug gegaan dus die heeft nog een dag op bed gelegen, dus Kaltenbach komt volgend jaar weer aan de beurt!
Mooi dat je wel wat geleerd hebt. Was dit je eerste jaar snowboarden?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:57

Nee was mn 2e jaar, en 3e wintersport. Maar vorig jaar zooo onwijs bang geweest, dat ik eigenlijk niks geleerd heb, maar alleen mezelf in de weg heb gezeten. Ik kon bochtjes draaien, maar daar hield het wel mee op zegmaar.
Begin februari in Zell am See les gehad de hele week, en toen viel ineens t kwartje :) En dan afgelopen week (mn 3e week dus officieel) mn 1e rode pistes :) (en een zwarte, mn vriend en zn vader zijn een stel grapjurken :+ )
Heb donderdag vrijdag en zaterdag echt enorm zitten balen hoor, wilde zooooo graag boarden ;(

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:01

Oja! Dat geloof ik best. Ik zou zelf ook zoooo erg balen als ik niet op de piste zou kunnen staan en derest wel..
Ik kan de zwarte wel, maar dan moet ik er wel op voorbereid zijn. Mijn broer zei ook ja kom we nemen dit pad.. Bleek het een zwart pad te zijn.. grrr ik was boos hahaha.
Hoop voor je dat het uiteindelijk toch nog meevalt met je knie.

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:15

Hej!
Ik meld me ook even. Ben net een dag terug vanuit Risoul! (fr, vlak bij les deux alpes)
Wat een heerlijk gebied zeg! Waren met school daar heen via Sportura, opzich wel goed geregeld.
Appartement bijna op de piste en de Yetibar op kruipafstand _/-\o_
Pistes zijn heerlijk, groot gebied samen met Vars (190 km).
Sneeuw was in het begin van de week nog erg goed, was veel gevallen natuurlijk.
Laatste dag was wel slecht, al een hele week geen sneeuw gehad en dr was de hele week een flink zonnetje en boven nul.
Toch vind ik nog steeds de apres-ski en de sfeer in Oostenrijk gezelliger. Ik spreek wel een aardig woordje frans, maar dan nog is duits tien keer beter te verstaan.
Het gebied zelf is wel wat stijl, maar voor de beginners zijn er genoeg groene pistes, vooral in Risoul.
Leuk ook dat ze op bepaalde plaatsen aangegeven hebben waar je 'veilig' off-piste kunt. Dit is wel erg heavy btw, leuke uitdaging hvoor de gevorderde skiër/snowboarder.
De zwarte pistes zijn ook goed stijl, worden helaas niet geprepareerd. Alle zwarte pistes krijgen dus heuvels. Wel leuk om te doen, maar door de stijlheid erg vermoeiend.
Appartemmenten Les mélèzes heb ik niet heel veel goeds over gehoord, althans er zijn veel appatementencomplexen. of wij nu in Mélèzes zaten of niet, ons appartemment was heel best!
Het levensonderhoud is trouwens wel heel duur daar. Dus voor de arme studentjes onder ons; zelf zo veel mogelijk voedsel en drank meenemen.
Voor iedereen die naar frankrijk wil is het een absolute aanrader! Mooi hoog trouwens; 1850-2750.
Wel veel verouderde liften, gaan wat traag en heel veel lange, stijle sleepliften.
Het was trouwens helemaal niet druk! *D
Naar mijn ervaring zijn de pistes in frankrijk toch wel stijler en breder dan in oostenrijk. Weet niet hoe andere mensen dat ervaren?

Voor mensen die voor het eerste jaar gaan is Axamer Lizum in oostenrijk ook wel een mooie locatie. Voor de betere mensen is het wat klein, maar de prijzen zijn niet heel hoog! Sölden is ook heel mooi, hoogseizoen wel ontzettend druk. En duur. Fulpmes is ook een mooie plek om eens heen te gaan.
En als laatste voor mensen die twijfelen over het vervoersmiddel waar ze mee gaan; mijn ervaring is dat een auto handig is, maar je die de meeste tijd toch niet gebruikt. Vliegtuig is zeer confortabel, wel duur natuurlijk. en ook wel weer wat onhandig. Ik haat busreizen, kan nooit slapen en is heel vermoeiend. Maarja, wel gezellig met een groep vrienden:D
Mocht je naar oostenrijk met de alpenexpress (trein) kunnen, doe dat dan alsjeblieft! zo een rustige reis heb ik nog nooit gehad!

Mensen die nog richting frankrijk gaan; in Risoul is dus niet heelveel sneeuw gevallen, maar op de terugreis lag er een bult sneeuw op de weg. Dus inde omgeving van Les deux Alpes zal het wel flink gesneeuwd hebben.

Succes ook mensen die voor het eerste jaar gaan snowboarden, ik weet wat je meemaakt!
Kussen op je kont en polsbeschermers zijn aanraders, evenals doorzettingsvermogen.
Ik heb de helft van de week geskied, daarna toch maar besloten om te gaan boarden. Jammer dat ik dat niet eerder gedaan had, vind het veel leuker! Gelukkig kon ik na dag 3 netjes van een rode piste af, dus al met al niet ontevreden met het resultaat!
Op naar volgend jaar :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:05

Raggel schreef:
Jaja, we gaan zeker naar Damuls. Vriendlief komt al zijn hele leven in Mellau, dus die wil nu voor het eerst ook eens de andere kant van de berg zien, haha. Die afdaling zal wel lukken denk ik, ben eens benieuwd of rood/zwart in Oostenrijk toch echt anders is dan in Frankrijk zoals men zegt..
Hoop alleen dat we beetje fijne sneeuw/fijn weer hebben...

Aha wat leuk! Vorig jaar kon je voor het eerst de oversteek maken, vind het echt leuk! Komen ook al heeeeee lang in Damuls! Eerst jaren in het naastgelegen dorpje (Faschina) en nu al jaren daar!
Het heeft afgelopen week flink gesneeuwd en ook komende week wordt wel sneeuw voorspeld dacht ik dus die pistes moeten goed zijn! Wij hebben iig heeeerlijk geskied :)
t gebied kent wel wat blauwe pistes die net zo goed rood konden zijn en ook wel wat pittige rode afdalingen. Je zult t wel zien!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:50

Zoow wij zitten nu ook net een dagje in Feldberg :D
Net 4 uur skiles gehad, maar t was zo mistig dat je echt maar een paar meter verder kon kijken en niet verder :))
Had ook wel wat :')
Vind 4 uur (met 1,5 uur pauze ertussen) ook wel meer dan genoeg xD

Gister hadden we tot 10 minuten voor we aankwamen, nog geen sneeuwvlokje gezien _O- Pas vanaf 10 minuten voor aankomst zagen we de eerste sneeuw en de eerste auto's met sneeuw op hun dak voorbij rijden :))
Dachten echt dat er dalijk geen sneeuw zou liggen ofzow xD

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:16

muppetmayo schreef:
Nee was mn 2e jaar, en 3e wintersport. Maar vorig jaar zooo onwijs bang geweest, dat ik eigenlijk niks geleerd heb, maar alleen mezelf in de weg heb gezeten. Ik kon bochtjes draaien, maar daar hield het wel mee op zegmaar.
Begin februari in Zell am See les gehad de hele week, en toen viel ineens t kwartje :) En dan afgelopen week (mn 3e week dus officieel) mn 1e rode pistes :) (en een zwarte, mn vriend en zn vader zijn een stel grapjurken :+ )
Heb donderdag vrijdag en zaterdag echt enorm zitten balen hoor, wilde zooooo graag boarden ;(

Ik heb een beetje het zelfde als jou gehad kwa pistes en met me zelf klooie...
Ik had wel angst omdat ik echt een gat in keek dus durfde soort van de vaart die je had niet aan.
En had daar dus te wijnig gedult voor om te wachten tot mijn board draaide en dan lag ik al weer.
Ik heb dus ook niets geleerd alleen dan dat het TOTAAL anders is dan dat ik dacht.
En heb dus ook niet echt lekker geboard met een goed gevoel dat ik zeker van me zelf was om gewoon lekker los tegaan.

1 ding weet ik wel mijn eigen boardje komt er.
Ik ga hier indoor nog heel VEEL lessen!
En volgend jaar vakantie ga ik daar de hele week alleen maar lessen nemen. :\
Of misschien een aantal dagen ligt er dan aan hoe het gaat. :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:31

Lessen zijn wel leuk hoor! Ik heb ook een aantal jaar lessen genomen op wintersport en had het altijd super naar m'n zin. Wilde altijd alle dagen want het was zo gezellig, maar moest altijd de laatste dag met mijn ouders mee haha... Wat ik ook zeurde, ik mocht die laatste dag niet op les. Maar met mijn ouders was het ook altijd wel gezellig hoor.
Maarja, toen was ik ook nog jonger en ik weet dus niet hoe het voor de oudere mensen moet zijn. Maarja, een lesje is natuurlijk nooit verkeerd.

@ Meliss, wat heb jij een gaaf paard in je profiel zeg!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:41

Ja hier indoor vond ik het ook altijd leuk.
Maar ik dacht daar nou dat is even wenn en ik red me zelf wel beetje oefenen en dan lukt het me wel.
Maar dat was dus even niet het geval. _O-

Ahh dankje. :o
Dat was mijn lease paard helaas is ze verkocht.
Was ook echt mijn meisje. :+:
Heb nog nooit zo'n klik met een paard gehad als met haar. :+:
Zie alleen dat de meeste foto's het niet eens doen. :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:13

T was gister echt super mooi weer *D
Zon, blauwe lucht en helder :D
En nu weer 8-)
Vandaag ga k denk k 2 uur les nemen ipv 4 uur, ff kijken of k na de 1e 2 uur nog zin/energie heb , hahah

Tis wel echt super leuk, we gaan met de lessen echt heel veel pistes af :P Gelukkig geen zwarte O:) maar wel rode pistes xD
Alleen durf ik niet mijn ski's zo dichtbij elkaar parallel te houden, haha xD bang om te vallen