USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:47

Vroegere konden we ook overal heen vliegen zonder entertainment dus het is best te doen maar met is wel een stuk lekkerder.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:52

tuurlijk kan het :P
maar ik zou er wel tegenop zien.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:53

Dat is echt niet nodig, zorg voor een goed boek en een paar lekker tijdschriften en verder een beetje slapen.
Ik sliep vroeger wel veel meer en beter onderweg toen ik nog niet van de ene film naar de andere hopte.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:54

haha oke je hebt ook wel gelijk!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:16

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit naar een film gekeken op het vliegtuig. Ik lees altijd. Slapen doe ik nooit. Zo'n ramp is het ook weer niet als je geen TV hebt, gewoon wat boeken, tijdschriften, sudoku's enz. meenemen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:18

haha nouja ramp :P
ik vond het erg prettig

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:31

Ik gebruik het entertainmentsysteem amper. Ik neem mijn eigen e-reader en MP3-speler mee. Slapen kan ik alleen met mijn eigen muziek op en ik lees sowieso liever dand at ik films kijk.

Enne ... wij vliegen geen BC vanwege onze lengte of het eten, maar vanwege de breedte ;-)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:14

Ik vond eerlijk gezegd de ruimte in de 777 van de KLM tegenvallen. Maar ik vind het wel lekker om je eigen series te kijken die je leuk vind...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:08

Ik kijk ook bijna nooit een film in het vliegtuig.
Meestal lees ik op zo'n lange vlucht gewoon in 1x een boek uit. :o
Ik vind dat schermpje waar de film op wordt afgespeeld veel te klein en de kwaliteit laat ook te wensen over. Dan kijk ik zo'n film liever thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:55

ik vond de 777 van KLM ook niet zo heel ruim, maar kon er mee door.... Wel slechte schermpjes, vorig jaar met Delta heen zonder iets gevlogen :O en op de terugweg was er iets mis met ons vliegtuig waardoor we een vervangen toestel kregen met echt vééél mooiere schermpjes dan die van KLM.

Tijd gaat toch 2 keer zo snel met zo'n schermpje vind ik :j Dus snap wel dat mensen het een ramp vinden zonder. Ken ook mensen die daar serieus hun maatschappij ed. op uit kiezen, dus ja..

Mgoe, heb een Ipad gekocht in Amerika dus heb nu helemaal geen problemen met schermpjes enzo meer :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:58

Ja de tijd gaat toch sneller waneer je zo'n ding hebt. Oe die I-pad... is het wat?
Ik wil trouwens een DS halen maar ik weet niet hoe het dan zit met de adapter enzo

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 00:45

@Purny, gewoon converter stopcontact kopen, maar volgens mij is opening voor oplader hetzelfde overal, dus moet je ff nakijken anders kun je geen Nederlandse oplader kopen als je terug bent :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 00:47

Ik lees altijd in vliegtuig, of muziek luisteren :j
Voor de vlucht hierheen heb ik zowat hele vlucht geslapen, heb gewoon de nacht voor de vlucht niet geslapen :Y) Zat wel lekker bij raampje dus kon lekker slapen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 00:54

nouja, je moet wel even bedenken dat amerika 220 watt heft en nederland 240... Zat mensen die heel vrolijk hun in-amerika-gekochte-elektronica hier opblazen _O- .

De Ipad is echt geniaal. Echt een heerlijk ding <3 Ik ben helemaal niet zo'n diehard applefan ofzo, maar hij is echt heel vet. Supercompact, hij past echt in bijna iedere tas en weegt geen drol. Niet te vergelijken met een laptop. Door 't touchscreen kan je allerlei leuke spelletjes erop zetten, internet staat vol met honderden gratis ebooks die je erop kunt zetten. En het leest niet helemaal als een boek, maar er is wel overheen te komen. En ik ben begonnen aan het schrijven van een verhaal en nu kan ik overal effe dat ding uit mn tas halen en een stukje verder schrijven. Of als ik ineens een goed idee heb het opschrijven. En de accu gaat suuuperlang mee. En ik kan nog heel veel opnoemen. Maar ik ben er helemaal weg van :))

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 00:56

Dan moet je oplader kopen die in je laptop kan? ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 07:14

ik kan trouwens nergens ontdekken of er in het vliegtuig een entertainment system zit :P dat wordt maar afwachten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 07:41

Citaat:
nouja, je moet wel even bedenken dat amerika 220 watt heft en nederland 240... Zat mensen die heel vrolijk hun in-amerika-gekochte-elektronica hier opblazen

Eh, dat is niet helemaal zo hoor ;-)

Amerika heeft 110 volt en wij hebben 220 volt. Het wattage van een apparaat is wat anders dan de kracht van het stroomnetwerk in een land.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 07:51

Een universele stekker doet wonderen. ;)

Ik wil ook een iPad. |(
Heb nog getwijfeld om 'm in de VS aan te schaffen, maar ik vond het toch wel erg prijzig.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:13

Met een universele stekker ben je er nog niet altijd. Als je een Nederlands apparaat op het Amerikaanse net zet, heb je hooguit zwakke stroom. Je kan dat aan een fohn bijvoorbeeld goed merken.

Doe je het andersom, dan heb je kans dat je je spul opblaast.

De meeste moderne dingen kunnen wel 110-220 volt aan, maar nog lang niet alles.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:15

eh vast een domme vraag,maar wat is een Ipad?ik heb er al veel over gehoord,maar het is me niet geheel duidelijk wat het is,haha

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:24

MoniqueT schreef:
Met een universele stekker ben je er nog niet altijd. Als je een Nederlands apparaat op het Amerikaanse net zet, heb je hooguit zwakke stroom. Je kan dat aan een fohn bijvoorbeeld goed merken.

Doe je het andersom, dan heb je kans dat je je spul opblaast.

De meeste moderne dingen kunnen wel 110-220 volt aan, maar nog lang niet alles.

Ja oké, maar ik heb er volgens mij alleen mijn telefoon mee opgeladen en dat werkte prima.

Bij Apple krijg je tegenwoordig een stekkerblok en kun je je eigen stekker er op klikken, ideaal. :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:25

Snoevie schreef:
eh vast een domme vraag,maar wat is een Ipad?ik heb er al veel over gehoord,maar het is me niet geheel duidelijk wat het is,haha

Kijk hier eens. :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:39

Telefoons, I-pods en dergelijke zijn tegenwoordig allemaal universeel en kunnen beide voltages aan. Maar dat wil niet zeggen dat je alle Amerikaanse apparaten aan het Nederlandse stroomnet kan hangen met een wereldstekker ertussen.

Dat wilde ik maar even zeggen ;-) En dat watt iets heel anders is dan volt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:50

Wij hebben hier een stuk of 5 adapters voor onze Amerikaanse apparatuur. Hebben nog zat elektronische spullen van toen we in Amerika woonden (bv. radio) en die gaan hier al 17 jaar mee. En mijn camera en iPod die allebei uit Amerika komen laad ik er ook mee op.

iPad vind ik trouwens niks, heb het daar uitgeprobeerd maar ik vind het een overbodig, nutteloos en veel te duur ding :+ Ik hou het wel bij mijn MacBookje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:07

Wij hadden gewoon een adapter :) Ik heb verder geen electronica gekocht in Amerika dus ik zou het ook niet weten.

Wel heb ik voedsel geimporteerd, wat blijkbaar niet de bedoeling was ( O:) ) en hebben we wat honkbal shiznit daar weggehaald. K-mart had een aanbieding, dus we hadden een bat, een handschoen en 2 ballen gekocht. Maarja, de bat is gestolen uit onze tas, gewoon door mensen die daar werken dus. Of hij is eruit gevallen oid. Mijn koffer was ook ernstig flink beschadigd, dus we hebben een klacht ingevoerd :)

Slapen kan ik niet op het vliegtuig. Nouja, op de laatste vlucht was ik zo moe dat ik gewoon niet meer wakker te krijgen was op een gegeven moment :') Op Rome vliegveld moesten we 3 uur wachten, toen heb ik even in de lobby liggen slapen. Op de heenweg hadden we geen entertainment, en ik moet zeggen dat ik dat niet fijn vond. Ik verveelde me gewoon echt héél erg, en daar hou ik niet van, ik ben altijd druk. Terugweg hadden we wel, ik heb iets van 3 films versleten en toen heb ik even met mijn ogen dicht gelegen omdat ik kotsmisselijk werd. Bij Delta hadden we genoeg beenruimte, ik kon makkelijk comfortabel zitten, alleen met de KLM vlucht van Rome naar Amsterdam had ik wat weinig ruimte. Nou heb ik ook idioot lange benen, daar kan het ook door komen.