[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Perrokai

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:55

Oh, en ik heb twee keer echt zitten gillen in een taxi en ben daarna nooit meer met een taxi gegaan tenzij het een hele oude man was die me verzekerde rustig te rijden, vooral langs de ravijnen van Dim Cay. (oke ik heb de juiste letters niet)

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 07:09

joehoe we hebben vanmorgen te horen gekregen dat we ons permanente visa hebben Go jij! Go jij! Het heeft 8 maanden geduurd met veel tegenslagen, maar gelukkig hebben het dan u eindelijk. Wat een opluchting is dat zeg en echt een hele last van onze schouders.
Australie word niet meer van ons af Haha!
Nu kunnen we eindelijk beginnen met de bouw van ons droomhuis.

Wow wat ben ik blij, ons jaar kan niet meer stuk Hyper!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:32

ozzieozzie schreef:
joehoe we hebben vanmorgen te horen gekregen dat we ons permanente visa hebben Go jij! Go jij! Het heeft 8 maanden geduurd met veel tegenslagen, maar gelukkig hebben het dan u eindelijk. Wat een opluchting is dat zeg en echt een hele last van onze schouders.

Gefeliciteerd ! Dat zal zeker een opluchting zijn ! Kan ik me heel goed voorstellen. Ook wij zijn een jaar bezig geweest in Duitsland voordat alles definitief, zeker en veilig was. De bureaucratie hier is niet doorheen te komen. Ziekenfonds, hypotheek etc. eigenlijk alles. Heb fulltime moeten vechten en ruzie moeten maken voordat het geregeld was en kon niet eens genieten van de "emigratie".
Maar nu sinds een half jaar eindelijk wel..........! Geniet er van en veel succes !

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:18

ozzieozzie schreef:

Gefeliciteerd Haha! !

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:22

Bedankt!

Volgens mij gaat het in elk land hetzelfde. Het duurt allemaal even lang en als ze er geld aan kunnen verdienen dan doen ze dat dus ook.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:15

Perrokai schreef:
Lusitana, bedoel je met die begeerlijke portugees nog steeds die ricardo ? Ik ben twee dagen geleden begonnen met lezen echt net een boeketreeksverhaal. Niet de afloop vertellen hoor! Heb ik wat te doen in donkere dagen.

En zijn ze echt nog zooo primitief daar ? Lijkt een beetje turks, het binnenland dan. Daar gebeurt dat ook al horen wij dat niet te weten. Daar mag je je vrouw ombrengen als je denkt dat ze ontrouw is. Beetje eng wel. En jij als vrouw alleen daar dat wordt wel geaccepteert of geeft geen problemen ?
En qua gezondheid heb je het ook niet getroffen las ik, je hebt vanalles tegelijk, voel je je beter sinds je daar woont?

Ja, Ricardo Vingers aflikken Ik zou niet met hem kunnen leven, geloof ik,maar er is iets tussen ons dat ik nog niet eerder heb meegemaakt en dat maakt het allemaal reuze spannend. Afloop? Het loopt nog, maar heeft heel veel onverwachte ontwikkelingen. Ik zoek nog steeds een uigever om het in boekvorm uit te gaan geven, trouwens.

Ja, hier is er ook een enorm verschil tussen binnenland en de kust en steden.

De grote boosdoener is de combinatie van armoede, alcohol, analfabetisme (of ze gaan tot hun 12e naar school, maar zoals dyslectische mensen leren gewoon niks). Neem daarbij incest en het juk van geloof en je begrijpt dat ze niet zo snugger zijn in het binnenland. De alcohol zorgt voor agressie. Daarbij is de portugese man van nature erg jaloers en ze vinden echt gewoon dat de vrouw achter het aanrecht met.

Of ik geaccepteerd ben? Jawel, meer als de meeste buitenlanders, maar ze blijven het maar erg vinden dat ik geen man heb en ik blijf nog steeds lastiggevallen en achtervolgd worden door mannen die denken dat ik wat tekort kom.
Ik ga ook aleen overdag naar dat café of ´savonds voetballen kijken ofzo. De gebroeders barmannen beschermen me gewoonlijk tegen opdringerig volk.

Wat ze ook heel erg vinden is dat ik geen kinderen heb. Dat is hier een "must".
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 04-01-07 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:17

Bah, incest Nagelbijten / Gniffelen
En aan de rest gewoon scheit hebben Tong uitsteken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:18

Het grootste compliment wat ik ooit kreeg was "als je nog meer tattoos opplakt (ik heb dus nepperds), lijk je wel en buitenlander".

Met andere woorden, nu lijk ik het niet....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:22

Hackie schreef:

Ja, ik doe mijn ding, ik begroet iedereen zoals het hoort, zeg "ja" op veel uitnodigingen voor vreetpartijen al eet ik bijna niks, ga kijken bij de plaatselijke zaalvoetbalclub, help de oudjes met tassen dragen en deuren openen, maak een praatje met de eenzamen. In return krijg ik vaak groenten en fruit aangeboden, of en glaasje van het een of ander. Dat schept een band.

Els ik een paar dagen niet gezien ben, maakt men zich zorgen.
Ik vind die sociale controle wel prettig.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:23

Lusitana schreef:
Hackie schreef:

Ja, ik doe mijn ding, ik begroet iedereen zoals het hoort, zeg "ja" op veel uitnodigingen voor vreetpartijen al eet ik bijna niks, ga kijken bij de plaatselijke zaalvoetbalclub, help de oudjes met tassen dragen en deuren openen, maak een praatje met de eenzamen. In return krijg ik vaak groenten en fruit aangeboden, of en glaasje van het een of ander. Dat schept een band.

Els ik een paar dagen niet gezien ben, maakt men zich zorgen.
Ik vind die sociale controle wel prettig.

Haha, mijn ding klinkt wel beter Bloos

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:26

Ow en wat de geozndheid betreft, ik heb af en toe nog toestanden aan de hand, tripjes naar het ziekenhuis enzo, maar over het algemeen voel ik me hier wel beter en minder gestressed. In Nederland heeft iedereen haast, alles moet nu en meteen, liefst gisteren. Je moet veel plannen, want je kunt niet zomaar ergens aanwaaien.
Hier zie ik wel hoe de dag loopt. Als ik iemand tegenkom die me uitnodigt ga ik gewoon mee en laat ik wat ik eigenlijk in mijn hoofd had, gewoon varen. Komt morgen wel. Ik ben wat dat betreft net zo erg als de plaatstelijke bevolking, daarom erger ik me nooit aan hun eeuwige "amanhã (morgen). Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:29

Als ze hier afspreken, gaat dat ook heel vaag. Zoals "morgen op de markt". Ik vraag zelf meestal erbij ´smorgens of ´smiddags en als het ´smiddags is "na de lunch, of laat" anders is het helemaal rekbaar.
En de plaats, ja je moet elkaar maar "vinden" Het wordt voor ontmoeten is ook "vinden" en afspreken is "combineren".

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:35

Ik ben nog nooit in Portugal geweest maar het klinkt allemaal erg bekend. Spanje verschilt er niet veel van en zeker het binnenland niet. En zelfs hier op het platte duitse land vinden de ouderen het toch wat vreemd als je geen kinderen hebt. Ze gaan er dan automatisch van uit dat je ze niet kan krijgen en drukken met alle goede bedoelingen als je er even lief naar kijkt een baby in je armen. Ze gaan er niet van uit dat je ervoor gekozen hebt.

Zo, die ricardo moest eens weten zeg dat vele vrouwelijke bokkers hun fantasie en zwijmels op hem loslaten. Ik ook en het is wel handig dat er geen close-up foto staat. Zo kun je de rest naar believen zelf invullen of erbij fantaseren !

Ik heb zelf in mn jonge jaren (20) heel wat meegemaakt, van sjeiken tot mick jagger en kid creole! Van super jachten tot hutjes op de hei. Tja, jong blond slank maar niet dom gelukkig.
Blond ben ik nog maar slank ???? Dankzij stoppen met roken.
En ik vertel die verhalen eigenlijk nooit omdat men er dan van uit gaat dat alles via de matras is gegaan en ik nagenoeg geen matras gezien heb. Ongelofelijk maar waar ! Ja

Toch droom ik een beetje met je mee, en velen met mij, het heeft toch wel wat als ik het allemaal zo hoor. Iets avontuurlijks denk ik iets wat me wel aantrekt maar een stap die ik nooit zou durven zetten. Waarom zit je in het binnenland en waarom daar en waarom niet in Spanje ? Hoe kom je daar terecht ?

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:38

Perrokai schreef:
Ik ben nog nooit in Portugal geweest maar het klinkt allemaal erg bekend. Spanje verschilt er niet veel van en zeker het binnenland niet. En zelfs hier op het platte duitse land vinden de ouderen het toch wat vreemd als je geen kinderen hebt. Ze gaan er dan automatisch van uit dat je ze niet kan krijgen en drukken met alle goede bedoelingen als je er even lief naar kijkt een baby in je armen. Ze gaan er niet van uit dat je ervoor gekozen hebt.

Zo, die ricardo moest eens weten zeg dat vele vrouwelijke bokkers hun fantasie en zwijmels op hem loslaten. Ik ook en het is wel handig dat er geen close-up foto staat. Zo kun je de rest naar believen zelf invullen of erbij fantaseren !

Ik heb zelf in mn jonge jaren (20) heel wat meegemaakt, van sjeiken tot mick jagger en kid creole! Van super jachten tot hutjes op de hei. Tja, jong blond slank maar niet dom gelukkig.
En ik vertel die verhalen eigenlijk nooit omdat men er dan van uit gaat dat alles via de matras is gegaan en ik nagenoeg geen matras gezien heb. Ongelofelijk maar waar ! Ja

Toch droom ik een beetje met je mee, en velen met mij, het heeft toch wel wat als ik het allemaal zo hoor. Iets avontuurlijks denk ik iets wat me wel aantrekt maar een stap die ik nooit zou durven zetten. Waarom zit je in het binnenland en waarom daar en waarom niet in Spanje ? Hoe kom je daar terecht ?

Als je nou met een Sjeik was aan gepapt, had je nu van die mooie arabische volbloeden *LOL*
Geintje hoor Tong uitsteken

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:58

Hackie schreef:
Als je nou met een Sjeik was aan gepapt, had je nu van die mooie arabische volbloeden *LOL*

Ja waarschijnlijk wel, ik werd nu met een horloge afgescheept, bleek jaren later zo naief als ik was wel goud te zijn. Blond
Nu moet ik het doen met mn Fries met een vleugje Arabier... *LOL* *LOL* *LOL*

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:06

Grappig genoeg snapte mijn familie ook niet waarom ik niet naar Spanje ging, daar ik al Spaans sprak en nog geen Portugees. Maar het trekt me gewoon niet. Nou ja, het is allemaal lostsbepaling geweest, hoor. Ik heb het niet zo bewust gekozen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 04-01-07 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:07

Perrokai schreef:
Hackie schreef:

Ja waarschijnlijk wel, ik werd nu met een horloge afgescheept, bleek jaren later zo naief als ik was wel goud te zijn. Blond
Nu moet ik het doen met mn Fries met een vleugje Arabier... *LOL* *LOL* *LOL*

Ah, maar die zijn ook gaaf Haha! Pling

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:09

Lusitana schreef:
Grappig genoeg snapte mijn familie ook niet waarom ik niet naar Spanje ging, daar ik al Spaans sprak en nog geen Portugees. Maar het trekt me gewoon niet. Nou ja, het is allemaal lostsbepaling geweest, hoor. Ik heb het niet zo bewust gekozen.

Ah, Wist niet dat Vimeiro te koop stond! het is maar goed dat ik ga emigreren want anders ah... Haha!
Had even op je site gespiekt Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:26

Hij staat imiddels (verkocht) in Nederland.

De site gaat veranderd worden, ik ga alleen nog maar via ons contact in Nederland verkopen, dus de paarden gaan eraf.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:27

Perrokai schreef:

Sommige mensen vinden het moeilijk te geloven dat beroemde en rijke mensen ook nog gewoon MENSEN zijn.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:05

Lusitana schreef:
Sommige mensen vinden het moeilijk te geloven dat beroemde en rijke mensen ook nog gewoon MENSEN zijn.

En zo is dat ! De meeste hebben ook een vader, moeder, oma en zusjes gehad..........

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:56

En ze moeten ook gewoon naar de WC, laten scheten, maken stomme fouten en krijgen de slappe lach en hebben ook weleens een pesthumeur...
Ik weet nog dat vaak bij de band er wel iemand naar me toe kwam en dan zei:"Kun je aan hem vragen of..." dan zei ik "vraag het het zelf maar". Dan kreeg je van "nee hoor, dat durf ik niet". Dat heb ik dus nooit begrepen. Maarja, ik ben dus opgegroeid met neven en broer in bands, en bij mijn oom kwam een en ander aan bekende mensen over de vloer, misschien maakt dat wat uit.

Het is hier heel zacht weer, 16 graden, zalig. Gisteren zagen we al vlinders.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:03

Ja dat maakt wel wat uit denk ik, ken je toevallig de Shoes? Uit de jaren 60 of 70, geen idee, met hun hits Osaka, en Na Na Na? Als je met zoiets nooit in aanraking komt kijk je er tegen op, had ik ook vroeger. En die vlinders ? Toch niet in je buik van die Ricardo? (Ben pas op blz. 65 en ze gaan tot 500 nog wat )
Nou is het hier ook heel zacht voor de tijd van het jaar, zo'n 11 graden, maar grauw donker en nattig echt om depressief van te worden. Mn pas geplante blauwe irisbollen staan al een halve meter hoog. De fuchsia's leven gewoon nog, de vissen eten nog en het gras groeit ook nog steeds. Als we niet even strenge vorst krijgen is hier geen houden aan in de dazentijd......
Vanavond ook weer les gehad, maar niks lekkers kunnen vinden, zijn bijna allemaal meiden helaas........in het hele dorp is niks leuks allemaal zo gewoon. Maar wat klets ik ook, ben toch gelukkig getrouwd....
Wat een geluksvogel ben jij (op dat gebied), die Grardus was toch ook niets mis mee, en nu Ricardo, en Neb is ook niet verkeerd ?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:00

Ja, ik ken de Shoes van een promotie foto die bij ons in huis was (volgens mij heb ik hem nog ergens). Mijn zussen (die 11 e 10 jaar ouder zijn) broer, en bewuste neef (van hun leeftijd) kennen ze persoonlijk. Ik weet verder niet hoe de relaties in elkaar zaten hoor, zal mijn broer eens vragen. Ze waren uit de jaren 60, want ik was nog te klein, ik ben in de jaren 70 pas in het bandgebeuren terecht gekomen.

Wereldje is eigenlijk klein he, geinig.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 05-01-07 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:05

Perrokai schreef:
En die vlinders ? Toch niet in je buik van die Ricardo? (Ben pas op blz. 65 en ze gaan tot 500 nog wat )
Nou is het hier ook heel zacht voor de tijd van het jaar, zo'n 11 graden, maar grauw donker en nattig echt om depressief van te worden. Mn pas geplante blauwe irisbollen staan al een halve meter hoog. De fuchsia's leven gewoon nog, de vissen eten nog en het gras groeit ook nog steeds. Als we niet even strenge vorst krijgen is hier geen houden aan in de dazentijd......
Vanavond ook weer les gehad, maar niks lekkers kunnen vinden, zijn bijna allemaal meiden helaas........in het hele dorp is niks leuks allemaal zo gewoon. Maar wat klets ik ook, ben toch gelukkig getrouwd....
Wat een geluksvogel ben jij (op dat gebied), die Grardus was toch ook niets mis mee, en nu Ricardo, en Neb is ook niet verkeerd ?

Ja, hier is het dus lekker zonnig, dat grauwe maak je maar weinig mee.

Dat je fuchias´s het nog doen!

Ja, gelukkig hebben we hier wel vorst gehad en er zullen wel wat insecten(eitjes) het loodje gelegd hebben, hoop ik.

Het zijn echte vlinders, van die zwarte met rode stippen.
Overigens heb ik op de manège eens bijna letterlijk een vlindertje sin mjn buik gehad. Ik weet niet of je dat al gelezen hebt. Na pagina 501 kun je weer door in mijn nieuwe topic dat inmiddels al zo´n 250 pagina´s telt, dus je hebt nog wat voor de boeg Clown