terschelling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: terschelling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 12:21

kaswolter schreef:
heey als jullie op terchelling op vakantie komen komen jullie dan ff hoi zegge??? hihih

zal wel even zwaaien Tong uitsteken

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:19

Appelhof is zeker weten leuk!! Ik ben er een week geleden heen geweest. Echt zo jammer dat het voorbij is Huilen

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:57

Wat leuk, een topic over Terschelling! ik kom daar al een jaartje of 12, eerst met mijn ouders en de laatste 3 jaar alleen. Ik ben 2 keer op 'paardrijvakantie' geweest bij de Barrage waar ik hele leuke ritten heb gemaakt onder begeleiding van Tikva, echt een supermeid! Ik zag verschillende bekende paardennamen voorbij komen zoals Sil (leuk dat hij nu bij Terpstra staat! Echt een heerlijk paardje is dat), en Diesel, daar heb ik 2 jaar gereden een hele vakantie ritten op gemaakt, echt een fantastisch dier. De overige jaren heb ik gewoon 'losse ritten' gemaakt, oa op Geke, Tom, Aukje (---> vorig jaar 3 ritten op gemaakt, wat een schatje... OK dan! )en Piet Vos.

Bij Terspra heb ik ook al verschillende ritten gemaakt, ik zag Flinstone voorbij komen, daar heb ik ook een keer op gereden. Staat Arjen er ook nog? dat was ook een mooi paard, die heb ik een keer zonder zadel naar de wei mogen brengen. erg leuk!

Elke zomer staat Hessel ook op ons programma, het is altijd erg leuk en gezellig. Actania kwam ik toen ik 15-16 was, dat dat nog bestaat... Clown

Voor mensen die restauranttips op prijs stellen.... De Reis in Hoorn heeft geweldige tapa's en de Rustende Jager in Formerum de beste spare ribs Knipoog

Ik heb dit jaar nog geen reisje naar Terschelling gepland, mischien dat ik de eerste week van september de boot pak! dan ga ik zeker kijken of ik een rit bij 'manege Terschelling' kan maken. Tong uitsteken

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:28

terschelling geweldig ik ben er ontelbaar keer heengeweest appelhof is leuk ja wil dr ook weer een keer graag heen

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:03

Ik ga deze zomer (over 2 weken (van de 7e tot 21 aug)) met 3 vriendinnen naar terschelling..
camping terpstra...
ik heb er egt heel veel zin in, maar alle tips zijn welkom Haha!

wij hadden gebeld naar manege terpstra en die vertelde ons dat we ook gewoon los zeg maar 2 paarden konden huren en daarmee een buitenrit maken, zonder begeleiding
iemand ervaring?

azriM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:45

Ben eergisteren teruggekomen van camping appelhof op Terschelling. Het was echt een súperweek, elke avond uit en daarna lekker nakletsen op de camping. Zonsopgang en zonsondergang gekeken, veel geluierd op het strand en rondgefietst op het eiland. Echt een geweldige vakantie! Onze linkerburen waren 6 jongens, en dat zijn echt onze maatjes geworden. We komen binnenkort weer een keer samen, het is alleen jammer dat we 200 km uit elkaar wonen.

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:11

Ik ga 21 tot 28! Ik heb er zin in Ja

Ben idd ook benieuwd naar ; paarden huren voor een rit!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:01

Ik ga zaterdag heen voor een weekje. Camping Terpstra Haha! Heb er echt super veel zin in Haha!

Hieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:59

Terschelling schreef:
Nou, zal ik maar even wat rechtzetten dan? De verhaaltjes op Terschelling willen wel eens uit de hand lopen...

Manege de Barrage op Terschelling is inderdaad overgenomen. Tot zover klopt het verhaal. De manege is overgenomen door mijn ouders, die hiervoor al jaren de Strieper Stallen op Terschelling hadden en dat best knap hebben gedaan aangezien ze volgens japs niet wisten wat de voor- en achterkant van een paard is. OK dan! Ik werk met ze samen om van de manege iets moois te maken.
De meeste manegepaarden zijn er nog gewoon en er zijn een paar bijgekomen van Striep. Het zijn er nu zestien. Enkele paarden zijn door de vorige eigenaars verkocht voordat wij de manege overnamen. Niet door ons dus.
De vorige eigenaars zijn niet failliet gegaan. Dat zijn eilander roddels.

Op dit moment wordt de manege (op dit moment nog voornamelijk het hotel en de bar) volledig op z'n kop gezet. Straks gaat ook het manegegedeelte opgeknapt worden. We zijn hier zo druk mee dat de buitenritten nog even moeten wachten, maar dat wil niet zeggen dat we die niet gaan doen! Kijk maar op: http://www.manegeterschelling.nl en maak je daar dus geen zorgen over!

Femskie: wij hebben van de vorige eigenaars niets gehoord over zomerpersoneel en we hebben ook geen gegevens van ze gekregen. Wij weten niet wie er wel en niet heeft gewerkt, maar je had rustig even langs kunnen komen hoor! We bijten niet! Haha!
Inmiddels hebben we al personeel voor deze zomer, maar als je papieren hebt om les te geven komende winter, laat het dan zeker even weten!

Yep, we houden op zondagochtend kerk in de kantine.
*o/* En wij vinden dat de paardjes net als wij minstens een dag in de week vrij moeten hebben! Is daar iets mis mee dan?

Tenslotte: Japs en Femskie... bel me gerust even op voor een afspraak, dan mogen jullie even uitleggen welke paardjes er op dit moment zielig bij staan. Sterker nog: ik zal het hier op deze pagina hoogstpersoonlijk toegeven als de dierenarts het met je eens is! En als ie je gelijk geeft betaal ik z'n rekening! Als ie het niet met je eens is betalen jullie de rekening en dan geven jullie dat hier toe. Goeie deal toch?

Maar voor iedereen die het met eigen ogen wil zien: je bent helemaal welkom! Kom gerust rondkijken! Het is ons doel om paard en ruiter zoveel mogelijk plezier met elkaar te laten beleven en ik ben er zeker van dat je dat bij ons wel zult kunnen merken!

Jelte
Manege Terschelling

Blij jou reactie hier te lezen Jelte! Ik heb twee weken geleden een dagtocht gemaakt op 'jullie' Tom. Ik vind dat jullie het perfect voor elkaar hebben en de paarden zijn stuk voor stuk gelukkig en gezond! En dat was wel anders toen jullie de boel overnamen begreep ik Verdrietig
Dus een dikke pluim van mij.
Voor iedereen die echte (niet afgeragde) paarden wil huren: ga naar manege Terschelling!

(en een knuffel voor Tom)

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:16

die knuffel geef ik!!!!!!!!
tom tom go!!!

Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:12

Bedankt Hieke! Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt gehad! En ach... met een beetje geduld overtuigen we de rest ook nog wel.... Haha!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:26

En ik ben sinds zaterdag alweer terug.
Terscehlling 2006 was echt topppieeeeee.

Tamara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:01

Ben het met margon eens! Terschelling 2006 was super Haha!.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:26

Ik ben op zoek naar meer achtergrond over mijn paard. Ze komt van Terschelling, is geboren en getogen tot een jaar of 5, 6 op manege de Barrage geloof ik. Wie weet wat meer over de Lipizzaner merrie Capriola? En evt foto's zijn natuurlijk meer dan welkom!!

Zara-pride

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:15

Haaaai guys,

Ik wil dit jaar met een paar vriendinnen op vakantie gaan, en het liefst naar appelhof.
Alleeeeen hebben mijn ouders allemaal verhalen gehoord over appelhof dat dat allemaal zuipen is, en dat je er zo verkracht kan worden.

Maar is dat wel waar?

Ik vraag me dus af of mensen die daar ooit zijn geweest, problemen hebben gehad met dronken mensen?

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:18

het is niet de bedoeling dat je een topic waar ruimt 3 jaar niet meer op gereageerd is omhoog te schoppen
ik tem even.

Veraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:20

Hallo!

Ik ben er vorig jaar geweest, we wilde eigenlijk naar renesse gaan maar omdat ik nog geen 16 was zijn we naar terschelling gegaan!
Nou over dat verkracht worden vind ik een beetje onzin! Ligt ook zeker aan je eigen houding t.o.v. seks, je kunt je eigen ook aanbieden bijvoorbeeld.
Tja over dat zuipen is wel een beetje waar.. Voor ons was het een gezellig vakantie maar wij begonnen sochtends met een krat bier en zo ging dat de hele dag door.. :o en dat was niet alleen bij onze tent ! Maar ook dat kun je zelf in de hand houden, je móet niet drinken!
Je maakt er je eigen vakantie van, en je hoeft dus niks te doen wat andere wel zouden doen.

Veel plezier als je wel gaat !

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:14

Ik geloof dat ik nog maar eens in het Juttersmuseum moet gaan eten, lijkt nog steeds de moeite waard..... _O- _O- :Y) :Y) :9k :9k _O- _O-

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 01:07

Dit topic dateert uit 2006 vandaar hier een slotje.