Ierland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieS

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:49

Zoals ik al op m'n website had geschreven en ook in dit topic is Ierland in de loop der jaren enorm verandert. In de Volkskrant van vandaag staat toevallig een heel artikel hierover. Het is erg herkenbaar en het doet ook een beetje pijn!

Catmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 23:52

Wat een heerlijk topic!! En wat heerlijk om al die foto's van al die bekende plekjes te zien!! Ook ik heb mijn hart verloren aan Ierland en dan specifiek aan Dublin en omgeving!!

@MelanieS; wat vreselijk herkenbaar dat stukje op je site!! Ook ik heb het gevoel alsof ik thuis kom als het vliegtuig de landing in zet en ik het groene landschap steeds dichterbij zie komen. En ook ik word steeds weer terug "getrokken" naar de Wicklow Mountains

Afbeelding

en Glendalough!!

Afbeelding

Afbeelding

Ergens net buiten Dublin op een vroege zondagochtend

Afbeelding

Afbeelding

Hier kom ik nu echt van tot rust!!!

Erg leuk om deze voorliefde met anderen te delen!!

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 00:43

ook vanuit Wenen nog maar eens even snel een korte reactie, voordat mijn internettijd er weer opzit.

Erg gaaf om al die verhalen te lezen en die fotos te zien. Blijf vooral doorposten, zeker weten! Wat een gave natuur is het toch zeg! Stiekem blijf ik dit topic ook vanuit hier volgen hoor, maar dan zonder te reageren .

Ben nog steeds beniewd wanneer wij onze promotie DVD ontvangen van onze ´Ranch´.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:57

Catmax: de Wicklow Mountains zijn inderdaad heel erg mooi!!! Ik deel die liefde met je haha.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 09:54

Ik ben weer thuis!
Heerlijk weggeweest...

Altijd beetje dubbel....
Na er zolang gewoont te hebben ben je nooit helemaal meer thuis in Nederland, maar ook niet meer in Ierland...
Je voelt je er absoluut weer helemaal thuis, maar je ziet dat dingen erg veranderen in die korte tijd dat ik er niet ben geweest..zoals inderdaad in dat artikel uit de Volkskrant). Verder ben je altijd een beetje aan het zwerven en hier en daar op bezoek aan het gaan, terwijl je een eigen plekkie hebt als je er woont!

Eerst bij mijn vriendin Siobhan geweest en paar dagen bij de engelse volbloed jaarling verkoop geweest...
Het geld dat daarin omgaat!!! Echt enorm!!!
Duurste paard dat er is verkocht is een jaarling hengst van King Mambo, dit paardje heeft maar liefst 1,8 miljoen euro opgebracht!!!!
Afbeelding
Door Sheik Hamdan gekocht!

Een "simpeler" paardje kon je tussen de 40 en 80 duizend euro kopen... koopie toch?

Daarna naar Dublin voor de DVD opname van Luka Bloom. Ik "mocht" vooraan zitten, 3 meter bij de man vandaan... Wel maf om mee te maken hoor! Alle lichten aan en een aantal camera's, dus je durft het hele concert niet aan je neus te kriebelen!!!
Het was een goed concert, en alle gedoe eromheen erg leuk om mee te maken!

Daarna gezellig naar mijn hoogzwangere vriendin in Galway, tjonge, wat is die dik zeg!!!!

Kortom, kort maar krachtig!

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:40

Mordysh schreef:
Ik ben weer thuis!
Heerlijk weggeweest...

Altijd beetje dubbel....
Na er zolang gewoont te hebben ben je nooit helemaal meer thuis in Nederland, maar ook niet meer in Ierland...
Je voelt je er absoluut weer helemaal thuis, maar je ziet dat dingen erg veranderen in die korte tijd dat ik er niet ben geweest..zoals inderdaad in dat artikel uit de Volkskrant). Verder ben je altijd een beetje aan het zwerven en hier en daar op bezoek aan het gaan, terwijl je een eigen plekkie hebt als je er woont!

Eerst bij mijn vriendin Siobhan geweest en paar dagen bij de engelse volbloed jaarling verkoop geweest...
Het geld dat daarin omgaat!!! Echt enorm!!!
Duurste paard dat er is verkocht is een jaarling hengst van King Mambo, dit paardje heeft maar liefst 1,8 miljoen euro opgebracht!!!!
Afbeelding
Door Sheik Hamdan gekocht!

Een "simpeler" paardje kon je tussen de 40 en 80 duizend euro kopen... koopie toch?

Daarna naar Dublin voor de DVD opname van Luka Bloom. Ik "mocht" vooraan zitten, 3 meter bij de man vandaan... Wel maf om mee te maken hoor! Alle lichten aan en een aantal camera's, dus je durft het hele concert niet aan je neus te kriebelen!!!
Het was een goed concert, en alle gedoe eromheen erg leuk om mee te maken!

Daarna gezellig naar mijn hoogzwangere vriendin in Galway, tjonge, wat is die dik zeg!!!!

Kortom, kort maar krachtig!

Tjonge, je bent alweer terug!!! Hoe lang heb je in Ierland gewoond? Maf he dat alles zo ingrijpend veranderd is zo'n korte tijd. Daar valt het meer op dan hier denk ik. Omdat het daar nog zo 'unspoilt' is op de meeste plekken.

Leuk om zo'n verkoop van die paarden mee te maken. Zelf hoop ik nog eens naar de paardenmarkt van Smithfield in Dublin te gaan, maar daar zal veel minder geld in omgaan.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:59

7 jaar geleden heb ik 3,5 jaar in Ierland gewoond, daar op diverse plekken met paarden gewerkt. Met name met military paarden van ex olympische ruiters.
Heb een heerlijke tijd gehad!

En over die veranderingen... de Ieren merken die veranderingen ook heel erg hoor! Tuurlijk valt het meer op als je weer een keer terug komt af en toe, nu was ik 2 jaar niet meer geweest.
Daarbij ben ik vooral in de steden geweest, dus ik denk dat het daarbuiten wel een stuk minder veranderd is. Aan de andere kant zie je in het hele land heel duidelijk dat er heel veel meer welvaart is.

Die verkoop van die volbloedjaarlingen was inderdaad heel speciaal. Ierland (en met name Kildare) staat bekend om zijn goede volbloeden (en met name goed gras om die jonge dieren goed op te laten groeien). Dit was een verkoop van de echt goede dieren. Op de donderdag was er verkoop van veel mindere beesten, die gingen voor 3 tot 15 duizend weg...
Dan heb je nog de sales in Cavan, daar zit ook heel veel ander spul tussen.

Smithfield is niet altijd even vrolijk om te zien hoor! Een beetje zoals ze slechtere paardenparkten in NL, veel brandhout, veel slecht behandelde paarden...

Het weekend dat ik naar huis ging was de grote paardenverkoop in Ballinasloe, daar wil ik nog wel eens heen, ook hoop triestigheid, maar vanuit de "oude tradities" zou ik er wel eens willen kijken...

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:57

Hier nog wat meer foto's van mijn verblijf in Ierland!
Afbeelding me & my dad
Afbeelding my dad
Afbeelding Eventing
Afbeelding Limerick. (waar ik woon & studeer)
Afbeelding Limerick
Afbeelding Mijn vriendinnen & ik on a pubcrawl (kroegentocht) (ik ben de middelste)
Afbeelding En hier studeer ik!

Ik heb vorige week een start gemaakt met het zoeken naar een leuke stal/manege omgeving Limerick om een keer een les te nemen. (of buitenrit natuurlijk)
Zodra ik daar iets meer over weet zal ik het laten weten!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 11:02

Gaaf hoor dat je gaat!!!!!!!!!!!
Heb ierland alleen vanuit schotland gezien ben er dus niet geweest maar lijkt me geweldig.
mijn moeder woont zelf in schotland dus moet zeker een keer naar ierland toe.
de schotte en iere zijn de beste engelse en mensen uit wales vind ik minder,

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:46

Moniek schreef:

als m'n vriend hoort dat je hem voor Engelsman uitmaakt wordt ie gek, pas maar op!

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:53

Mordysh schreef:
En over die veranderingen... de Ieren merken die veranderingen ook heel erg hoor! Tuurlijk valt het meer op als je weer een keer terug komt af en toe, nu was ik 2 jaar niet meer geweest.
Daarbij ben ik vooral in de steden geweest, dus ik denk dat het daarbuiten wel een stuk minder veranderd is. Aan de andere kant zie je in het hele land heel duidelijk dat er heel veel meer welvaart is.

Ik bedoel ook meer dat Nederland op zich al volgebouwd is en daar al jaren veel bijgebouwd wordt. In Ierland is men de laatste jaren steeds aan het renoveren, graven en bouwen. (behalve dan het postkantoor in Dublin, dat staat volgens mij al sinds de opstand in 1916 in de steigers ) Maar ook buiten Dublin, de weg naar Wexford toe bijvoorbeeld, je herkent het niet terug. Als je in de oude situatie die weg volgde, kwam je op een gegeven moment vanzelf door het dorpje Ashford in Wicklow. Vorig jaar wilde ik daar stoppen om taartjes te eten en thee te drinken, waren we uiteindelijk op onze eindbestemming beland zonder ooit in dat dorp te zijn geweest. Hadden ze die hele weg omgelegd!!

Catmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:31

@Eef18: Wat een leuke foto's! Dat uitzicht op die 1e foto! En die foto van "My dad"...hihi

Citaat:
Maar ook buiten Dublin, de weg naar Wexford toe bijvoorbeeld, je herkent het niet terug. Als je in de oude situatie die weg volgde, kwam je op een gegeven moment vanzelf door het dorpje Ashford in Wicklow. Vorig jaar wilde ik daar stoppen om taartjes te eten en thee te drinken, waren we uiteindelijk op onze eindbestemming beland zonder ooit in dat dorp te zijn geweest. Hadden ze die hele weg omgelegd!!

Jaa!! Wij hadden precies hetzelfde!! Via allerlei omweggetjes zijn we er tenslotte toch gekomen, maar het was wel even zoeken! En dat zelfs voor iemand die daar zelf vandaan komt.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:19

MelanieS schreef:
Moniek schreef:

als m'n vriend hoort dat je hem voor Engelsman uitmaakt wordt ie gek, pas maar op!

Huh snap niet wat je bedoeld?
o wacht nu snap ik.
haha Ik bedoelde de schotten en de ieren zijn de beste.
De Engelse en de mensen uit wales vind ik minder.
door geen punt te gebruiken kwam de zin anders over.
Sorry en ja de schotten en ieren worden gekj als ze voor engelse uitgemaakt worden hahahaha en gelijk hebben ze.

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:00

Moniek schreef:

Huh snap niet wat je bedoeld?
o wacht nu snap ik.
haha Ik bedoelde de schotten en de ieren zijn de beste.
De Engelse en de mensen uit wales vind ik minder.
door geen punt te gebruiken kwam de zin anders over.
Sorry en ja de schotten en ieren worden gekj als ze voor engelse uitgemaakt worden hahahaha en gelijk hebben ze.

dan is het goed!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:45

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:32

Ik heb net even gekeken op de website over die reis met Blof naar Dublin, maar die kost wel 350 euries!

Het is wel een mooi project geloof ik! Zijn er bokkers die er naar toe gaan?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:58

Heb ook een aantal jaar in Ierland gewoond. In Dublin... Herken het gevoel wel dat je eigenlijk een beetje rusteloos tussen 2 landen in zit. Ik voel me altijd weer thuis in Dublin, vind het altijd vervelend om weg te gaan, maar het is toch ook altijd weer prettig thuiskomen in Nederland.

Ik heb daar (te) weinig met paarden gedaan, helaas. Alleen een tijdje een paar Cobjes ed gereden, totdat de MKZ alles een beetje stillegde (de stal waar ik reed sloot tijdelijk de deuren).

Zou het niet gek vinden om binnenkort weer eens een weekje of 2 terug te gaan om in een autootje rond te trekken... Het is zo lang geleden.

Dublin geeft je niet echt een beeld van de rest van het land, vind ik. Zeker niet als je daar woont en werkt. Het is toch meer echt een Europese stad aan het worden.

Galway is stukken leuker en de minder bevolkte gebieden natuurlijk

Leuk ook om te lezen dat je naar Luka Bloom bent geweest. Toen ik daar woonde nam hij op in de studio in hetzelfde gebouw: The Works. De studio is helaas niet meer, maar ik heb er wel een leuke tijd gehad :-]

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:06

Ik ga vrijdag de familie van mijn vriend ontmoeten, geboren en getogen in Kildare. Net naast de National Stud met mooie renpaarden, zal proberen foto's te maken

Catmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:43

Spannend!!! Heel veel succes!!

En natuurlijk héél veel plezier daar, geniet ervan!! En natuurlijk willen we de foto's zien als je weer terug bent! Hoe lang blijf je daar?

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:30

Zo Ierlandgangers, nog verhalen en foto's??

Ik heb er een Ier bij!! Zie topic!!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:41

Een Ier erbij? Nu maak je me nieuwsgierig!

Maar ligt het aan mij of doet de link naar het betreffende topic het niet..?

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:42

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:50

Yepz, nu doet 'ie het wel!

Catmax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:46

Je hebt het mooi voor elkaar met drie ieren om je heen!!

Wat een mooie lieve hond!!! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 03:13

More pictures of Ireland and Eve (the blonde)
Afbeelding
With my friend Chris at an awesome Halloween party!
Afbeelding
The Rock of Cashel, Co. Tipperary
Afbeelding
Me & my best friends Jenny and Megan having a laugh
Afbeelding
Landscape Co. Tipperary
Afbeelding
A visit to Cork for the amazing Guinness Jazz Festival 2005
Afbeelding
Galway
Afbeelding
Afbeelding