Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mordysh schreef:Ik ben weer thuis!
Heerlijk weggeweest...
Altijd beetje dubbel....
Na er zolang gewoont te hebben ben je nooit helemaal meer thuis in Nederland, maar ook niet meer in Ierland...
Je voelt je er absoluut weer helemaal thuis, maar je ziet dat dingen erg veranderen in die korte tijd dat ik er niet ben geweest..zoals inderdaad in dat artikel uit de Volkskrant). Verder ben je altijd een beetje aan het zwerven en hier en daar op bezoek aan het gaan, terwijl je een eigen plekkie hebt als je er woont!
Eerst bij mijn vriendin Siobhan geweest en paar dagen bij de engelse volbloed jaarling verkoop geweest...
Het geld dat daarin omgaat!!! Echt enorm!!!
Duurste paard dat er is verkocht is een jaarling hengst van King Mambo, dit paardje heeft maar liefst 1,8 miljoen euro opgebracht!!!!
Door Sheik Hamdan gekocht!
Een "simpeler" paardje kon je tussen de 40 en 80 duizend euro kopen... koopie toch?
Daarna naar Dublin voor de DVD opname van Luka Bloom. Ik "mocht" vooraan zitten, 3 meter bij de man vandaan... Wel maf om mee te maken hoor! Alle lichten aan en een aantal camera's, dus je durft het hele concert niet aan je neus te kriebelen!!!
Het was een goed concert, en alle gedoe eromheen erg leuk om mee te maken!
Daarna gezellig naar mijn hoogzwangere vriendin in Galway, tjonge, wat is die dik zeg!!!!
Kortom, kort maar krachtig!
Moniek schreef:de schotte en iere zijn de beste engelse en mensen uit wales vind ik minder,
Mordysh schreef:En over die veranderingen... de Ieren merken die veranderingen ook heel erg hoor! Tuurlijk valt het meer op als je weer een keer terug komt af en toe, nu was ik 2 jaar niet meer geweest.
Daarbij ben ik vooral in de steden geweest, dus ik denk dat het daarbuiten wel een stuk minder veranderd is. Aan de andere kant zie je in het hele land heel duidelijk dat er heel veel meer welvaart is.
Citaat:Maar ook buiten Dublin, de weg naar Wexford toe bijvoorbeeld, je herkent het niet terug. Als je in de oude situatie die weg volgde, kwam je op een gegeven moment vanzelf door het dorpje Ashford in Wicklow. Vorig jaar wilde ik daar stoppen om taartjes te eten en thee te drinken, waren we uiteindelijk op onze eindbestemming beland zonder ooit in dat dorp te zijn geweest. Hadden ze die hele weg omgelegd!!
MelanieS schreef:Moniek schreef:de schotte en iere zijn de beste engelse en mensen uit wales vind ik minder,
als m'n vriend hoort dat je hem voor Engelsman uitmaakt wordt ie gek, pas maar op!
Moniek schreef:
Huh snap niet wat je bedoeld?
o wacht nu snap ik.
haha Ik bedoelde de schotten en de ieren zijn de beste.
De Engelse en de mensen uit wales vind ik minder.
door geen punt te gebruiken kwam de zin anders over.
Sorry en ja de schotten en ieren worden gekj als ze voor engelse uitgemaakt worden hahahaha en gelijk hebben ze.
jesse_rulez schreef:Een Ier erbij? Nu maak je me nieuwsgierig!
Maar ligt het aan mij of doet de link naar het betreffende topic het niet..?