[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 20:48

balance schreef:
Het is niet voor niets dat de dog whisper andere honden inzet om een hond te helpen ;).

O leuk dat wist ik niet. En wel grappig we hebben hem gehaald omdat we Yoda zo alleen vonden. Ze zijn wel de hele tijd bij elkaar. Ze slapen lepeltje lepeltje terwijl er meerdere mandjes zijn. En als er iets eng is en zij is nabij verschuilt hij zich gauw achter haar.

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:17

Ik heb je boek binnen! Eerste stuk al heel aansprekend en herkenbaar qua zoektocht paard kopen. Ben aan het revalideren na schouderoperatie, heb dus alle tijd om te lezen :)

Monique1963

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 22:29

O wauw! Parmezaan wat een leuk bericht. Ik wist niet dat je dat van plan was om het boek te kopen, lief! En ik denk idd dat voor paardenmensen er veel herkenbaars in zit. Iedereen maakt wel eens iets mee dat in het boek staat, denk ik. Sterkte met het herstel van je schouder. Heb je een ongeluk gehad?

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:43

Monique1963 schreef:
O wauw! Parmezaan wat een leuk bericht. Ik wist niet dat je dat van plan was om het boek te kopen, lief! En ik denk idd dat voor paardenmensen er veel herkenbaars in zit. Iedereen maakt wel eens iets mee dat in het boek staat, denk ik. Sterkte met het herstel van je schouder. Heb je een ongeluk gehad?

Omver gelopen in de paddock door mijn nieuwe 3-jarige, lief maar lomp :roll: Geprobeerd om mijn val te bereken maar vol op mijn schouder terecht gekomen op de stenen. Supraspinatuspees is afgescheurd en 3 weken geleden operatief weer vastgezet aan het bot. Nu revalideren tot ik weer dit kan doen *\%/*

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 22:52

Sjemig Parmezaan wat heftig! Lijkt me ook heel erg pijnlijk. En je hebt gelukkig je humor nog! Sterkte met herstellen!

Maar wat doet dat "Error, site not recognized nou in het postje???

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 23:13

Monique1963 schreef:
Sjemig Parmezaan wat heftig! Lijkt me ook heel erg pijnlijk. En je hebt gelukkig je humor nog! Sterkte met herstellen!

Huh dat is raar... Misschien komt het doordat ik nu teksten inspreek omdat ik rechts niet kan typen, dat er een stukje tekst uit de film die ik nu aan het kijken ben hier terecht is gekomen?! Is wel echt iets voor mij dit :') Ik was nooit echt goed in multitasken..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 23:23

parmezaan schreef:
Monique1963 schreef:

Huh dat is raar... Misschien komt het doordat ik nu teksten inspreek omdat ik rechts niet kan typen, dat er een stukje tekst uit de film die ik nu aan het kijken ben hier terecht is gekomen?! Is wel echt iets voor mij dit :') Ik was nooit echt goed in multitasken..

LOL, ik vond het wel erg grappig! Het is dus ook nog je rechterarm. Wat balen voor je zeg.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 13:52

Hier de 2e dag zonder de andere helft. Gisteren miniatuurhuisjes in vitrines gedaan. Maar vroeg gaan slapen. Dus eerste ding vanmorgen vroeg was de houtkachel aanmaken. Gelukkig was het erg netjes warm gebleven met 21 graden 4m van de kachel vandaan. Dus netjes. Hout sjouwen is altijd zwaar. Ik verbruik een arm vol blokken per dagdeel. Aanmaken ging makkelijk er waren nog hete kooltjes. Daarna 2 km gewandeld zoals iedere morgen. Verder vanmorgen de kerstversiering weggehaald. Vanmiddag wat werken, uitmesten en zorgen dat de kachel aanblijft.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 15:44

Oh, schrijf jij boeken, Monique ?
Je bent zo te lezen wel een bezig bijtje (kan je gelijk nog wat propolis aanmaken :D ).

En ik wist ook niet dat je op regelmatige basis filmpjes post.
Heb het laatste filmpje bekeken, wel zonder geluid op ;)
Wat die renovaties betreft ... wauw zeg, wat een prachtig dak !!! Ik vind dat zoooo mooi van die oude dakspanten !! Worden dat dan (slaap)kamers voor jullie zelf ? Of gaan jullie in de verhuur gaan (B&B) ?

En wel zo leuk en gemakkelijk, om vanuit mijn luie stoel hier een stukje van de contreien van de Pyreneeën te kunnen zien :D
Mooie huizen, mooie architectuur. Ik herken wel een béétje van wat je hier in de Belgische Ardennen ziet, maar uiteraard is het toch ook nog hélemaal anders.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 19:10

Marilu schreef:
Oh, schrijf jij boeken, Monique ?
Je bent zo te lezen wel een bezig bijtje (kan je gelijk nog wat propolis aanmaken :D ).

En ik wist ook niet dat je op regelmatige basis filmpjes post.
Heb het laatste filmpje bekeken, wel zonder geluid op ;)
Wat die renovaties betreft ... wauw zeg, wat een prachtig dak !!! Ik vind dat zoooo mooi van die oude dakspanten !! Worden dat dan (slaap)kamers voor jullie zelf ? Of gaan jullie in de verhuur gaan (B&B) ?

En wel zo leuk en gemakkelijk, om vanuit mijn luie stoel hier een stukje van de contreien van de Pyreneeën te kunnen zien :D
Mooie huizen, mooie architectuur. Ik herken wel een béétje van wat je hier in de Belgische Ardennen ziet, maar uiteraard is het toch ook nog hélemaal anders.

Yep, ik schrijf verhalen en boeken. Het boek over Callas heb ik onder mijn boktnaam geschreven. Mijn andere boeken zijn onder mijn pseudo geschreven. Als je belangstelling hebt mag je een pb sturen.

En ja ik probeer iedere week een vlogje op YT te zetten.

De kamers boven wordt een grote hobby/werkkamer voor Erwin. Een nog grotere sportruimte met sauna denken we. Er komt nog een badkamer boven. En twee kamertjes worden voor mijn hobby's.

En de Pyrs blijven zo prachtig, dagelijks met ander licht ander soort weer, altijd mooi. Behalve als het bewolkt is en hoogzomer dan zijn ze ook niet zichtbaar.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:50

Jullie zijn maar verwend met de Pyreneeën zo dichtbij. Had ik ook graag gewild, maar je kan nou eenmaal niet alles hebben.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 19:51

Tinka schreef:
Jullie zijn maar verwend met de Pyreneeën zo dichtbij. Had ik ook graag gewild, maar je kan nou eenmaal niet alles hebben.

Ieder plekje heeft zijn eigen voordeel. Ik denk dat jullie het erg getroffen hebben met jullie buren bijvoorbeeld.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 20:51

Je boek over Callas heb ik online kunnen terugvinden, op basis van jouw Bokt-naam.

Ik ben geen lezer, dus boeken zijn niet zo direct aan mij besteed, om eerlijk te zijn. Maar ik houd het in mijn achterhoofd, misschien als cadeau voor een vriendin.
Gaan je andere boeken ook over paarden ?

In ieder geval vind ik het prachtig dat je dat kan én doet, boeken schrijven !

Veel mensen kunnen zich echt verliezen in het lezen van boeken, maar mij lukt het nooit om geconcentreerd te blijven. Tijdschriften lees ik met plezier en op het internet rondsnollen en -snuisteren doe ik ook graag (té veel), maar dat zijn dan altijd korte stukjes, hé.
Misschien lukt het me ooit terug ... als ik op pensioen ben.

En dat zijn leuke plannen die jullie hebben voor die bijkomende kamers.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 21:13

Hi Marilu, dank voor je complimenten!

Leuk dat je dat boek gevonden had, het staat ook in mijn onderschrift ;-)

Andere boeken zijn thrillerachtige boeken, fantasy, faction, reisroman, bestseller autobiografieën (jeugd) en een humoristisch boek over onze emigratie, kinderboeken, korte verhalen etc. Meer info kan ik via een pb geven.

Een boek kun je ook in korte stukjes opdelen ;-) Je kunt een hoofdstuk lezen en het dan wegleggen of wegclicken als je digitaal leest. En zelfs hoofdstukken kun je weer in kortere stukken delen om te lezen. In hoofdstukken zijn vaak witte strepen die het hoofdstuk onderverdelen in korte stukken. Dus je kunt van witte streep naar witte streep lezen ;-)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 22:23

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 23:25

Mooi filmpje Mo, over Thor, je liefde voor hem spat ervan af. Soms heb je zo'n paard <3
Volgens mij heb je het filmpje wel eens eerder geplaatst toch?

Verder wilde ik je even laten weten dat ik je nieuwe topic weer volg hoor. Ja, ik weet het...beetje laat.
Afgelopen half jaar weinig op Bokt gezeten, ik was niet fit (veel last van m'n astma) en probeerde hoe dan ook wel te blijven werken en thuis alles door te laten gaan. Gelukkig nu weer beter in m'n vel dus ook weer meer energie voor Bokt en dus ook zeker voor jouw topic. Maar eeh wat gaat die zolder gaaf worden! En wat is Zozo een heerlijk hondje!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 00:15

Hey die Bribro, wat leuk dat je er ook weer bij bent, ik dacht dat je onder je steen meevolgde of zo. Rot dat je astma je zo dwars zat, maar fijn dat het nu weer beter gaat. Dank voor je complimentjes, Zozo is echt een leukerdje en die zolder gaat heel erg opknappen, als ze eindelijk gaan beginnen, maar ik moet nog tot in ieder geval de 17e wachten en dan nog 2 weken als ze op de 17e niet gestart zijn, voor ik mag gaan klagen dat ze te laat zijn met een brief afsturen.

Ja, het filmpje van Thor heb ik denk ik in mijn eigen topic wel eens gedeeld. Ja, achteraf gezien heb ik op hem nog het meest kunnen rijden van alle paarden die ik heb gehad. Hij was ook echt zo ontzettend anders dan Callas. Of Prisca. Hij zat precies tussen die twee in.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 15:14

Mooi filmpje over Thor, een once in your lifetime paard. Een heel mooi paard ook. :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 15:41

Dank je Rocymax, Thor was inderdaad mooi. Ik heb nooit geweten wat voor ras of mix het is geweest. De handelaarster zei dat hij een Poolse Haflinger was. Nog nooit van gehoord. Ik denk dat hij de enige op de wereld is, hahaha.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 15:54

Mooi en dierbaar filmpje. Thor ziet er wel een beetje uit als is hij een mix van Callas en Prisca. :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 16:02

senna21 schreef:
Mooi en dierbaar filmpje. Thor ziet er wel een beetje uit als is hij een mix van Callas en Prisca. :)

Dank je Senna, aan de ene kant was hij net zo introvert en flegmatiek als Prisca, maar ik had hem niet voor niets omgenoemd naar Thor. (Hij heette Turbo en dat was ook niet voor niets) maar mijn naam paste beter bij hem. Hij kon namelijk enorm donderen en denderen en had dan soms geen rem. En we hebben erg veel ruzie gehad. Dat dwarse herken ik dan bij Callas. Dat filmpje is niet zo heel lang voor zijn overlijden gemaakt. Zo hard kon hij nog galopperen op zijn toen denk ik 27e. Tja, van die dingen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:04

Monique1963 schreef:
Dank je Rocymax, Thor was inderdaad mooi. Ik heb nooit geweten wat voor ras of mix het is geweest. De handelaarster zei dat hij een Poolse Haflinger was. Nog nooit van gehoord. Ik denk dat hij de enige op de wereld is, hahaha.

Italiaanse haflinger zou wel kunnen, al heten die dan avelignese https://www.bokt.nl/wiki/Avelignese

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 16:08

tamary schreef:
Monique1963 schreef:

Italiaanse haflinger zou wel kunnen, al heten die dan avelignese https://www.bokt.nl/wiki/Avelignese

O grappig Tamary, ja dat zou dan nog wel kunnen. Ik vond hem langer en slanker dan een haf. Maar of het logisch is weet ik niet. De handelaarster zei dat ze hem van de vrachtwagen uit Polen geplukt had omdat ze nog wel wat in hem zag ipv de slacht.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:55

Ze hebben in Polen een hoop koud bloed rassen die hier niet echt bekend zijn.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 18:07

Ja, mooi filmpje over jouw Thor.
Hij heeft een mooie gezegende leeftijd bereikt, maar het blijft moeilijk om afscheid te nemen, zeker als het een paard betreft dat in jouw hart zit.

Hij is duidelijk nog steeds niet vergeten :)

Deze maand is het ook alweer 13 jaar geleden, op 3 februari, dat ook een paard van me gestorven is, waar ik hele mooie jaren en tijden mee beleefd heb.
Eén van mijn twee once in a lifetime paarden.
Moeder quarter die we nu nog hier bij ons hebben, is nummer 2 :) Zij wordt er in mei 18 en ze zal in april dit jaar 15 jaar bij ons zijn.