Horse Event 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 20:00

Wij hebben vooral rondgelopen, een show oid gekeken als het zo uitkwam en lekker geshopt. Kon alsnog niet even terug naar de auto, wij waren vroeg maar werden naar een zuidelijk parkeerterrein geloodst en vanaf daar met een pendelbus, ging prima.
Britt niet gered, dat was een uur daarvoor al propvol en wilden niet een uur in de zon met weinig zicht wachten. Mijn dochter was het ook wel zat ondertussen.
Tip voor morgen, met de zon erop wordt het echt heel warm! De voorspelling is wel minder natuurlijk, maar heb er even erg in.

Sassy4barrel

Re: Horse Event 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 20:56

Vooral in de kas vond ik het erg warm/ benauwd ; stands en show piste vooral toen de zon schijnt erdoor kwam, maar de shows waren erg mooi en goed.
Ik vond bij Daantje Bos super goed hoe ze liet zien met een onervaren paard om te gaan op een vriendelijk manier in een “ enge “ nieuwe omgeving vooral zo een grote show als horse event voor een paard die nog nooit op wedstrijd is geweest. Echt knap!
Jesse Drent was favoriet bij m’n dochter. En m’n zoontje vond het toejuichen van het stuntteam van Jos Clemens het leukst :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:10

Wij gaan morgen, moet je heel veel eerder aanwezig zijn bij de shows/clinics om een plekje te bemachtigen of is het goed te doen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:12

Ik las op FB dat het drama was met parkeren? Dat als je tot het einde bleef en de parkeerplaats af wilde dat het 1.5 uur kon duren? Geen check op parkeerkaart?

Ik zie op FB dat het super druk was. Ik ben echt heel blij dat ik er vorig weekend was. :o

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:16

Bellatrix schreef:
Ik las op FB dat het drama was met parkeren? Dat als je tot het einde bleef en de parkeerplaats af wilde dat het 1.5 uur kon duren? Geen check op parkeerkaart?

Ik zie op FB dat het super druk was. Ik ben echt heel blij dat ik er vorig weekend was. :o

Dat zag ik net ook inderdaad, ik was ook heel blij dat wij vorige week gingen. Stuk rustiger!

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:17

Het is niet drukker geweest dan vorig weekend; het kan simpelweg niet uitverkochter zijn dan uitverkocht.
Alleen ja, kinderen, dat is nogal een nadeel. Ze creëren vooral de illusie van meer/veel/druk/herrie/prikkels.

Ik ga net als vorige week na het middaguur; dan is de grootste ellende geweest en als je dan vraagt of je even door mag rijden vooraan om een plekje op te vullen dat is leeggevallen van een vroege vertrekker, sta je gewoon vooraan. Morgen laatste dag van de 4, ik heb er weer zin in!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:18

Ik ben vorige week ook eerder weggegaan. Rond 16.30 reed ik weg en geen file of wat. Denk dat ik dat erin hou, dan maar geen eindshow. Ik kon heel relaxed wegrijden en was ook nog es op tijd thuis.

Vorige week was niet uitverkocht hoor, dit weekend wel dus drukker.

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:18

Bellatrix schreef:
Ik ben vorige week ook eerder weggegaan. Rond 16.30 reed ik weg en geen file of wat. Denk dat ik dat erin hou, dan maar geen eindshow. Ik kon heel relaxed wegrijden en was ook nog es op tijd thuis.

Vorige week was niet uitverkocht hoor, dit weekend wel dus drukker.

Precies!

Oh, ik begreep van iemand van de organisatie van de week dat de Zaterdag wel en de Zondag niet uitverkocht was. Bijzonder van die persoon dan.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:32

KletsKoekje schreef:
Wij gaan morgen, moet je heel veel eerder aanwezig zijn bij de shows/clinics om een plekje te bemachtigen of is het goed te doen?

In de ochtend viel wel mee , wel bijv bij Jesse Drent er 10 min eerder zijn als je een zit plaats wil
Middags vooral bij de buiten pistes was het stuk drukker

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:35

Bij mij is er wel gecontroleerd op kaartje van parkeren en ja parkeren is zoals elk evenement als die af is gelopen dan is het ff behoorlijk druk idd omdat er eigenlijk maar 1 echte uitgang is

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:38

Bellatrix schreef:

Van het parkeren heb ik niet meegekregen want we waren wat vroeger weg en het was druk maar niet overdreven druk. En de gillende kinderen vond ik wel meevallen. Iedereen was enthousiast en de sfeer was goed. Ik heb normaal een hekel aan drukte en herrie maar dit was goed te doen en heel mooi / leuk

Enige wat ik tegen vond vallen was de stands..
Wel genoeg “ reclame “ stands maar weinig keuze in shop stands. Als western ruiter had ik dat niet verwacht maar had gehoopt wel wat meer stands met gewoon paardenspul te koop te zien of voor Vrijheidsdressuur maar ik vond de keuze echt te weinig. Was dat vorige week ook?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:41

Bij mij is er ook gecontroleerd. Achteraf erg blij op tijd weg gegaan te zijn!
Vanmorgen zag ik wel veel auto’s de gele borden negeren.
Qua drukte vond ik het binnen wel mee vallen, dat verspreidde echt wel, alleen bij sommige stands eem dikke rij als er een meet en greet was. En het ijsje hebben we maar overgeslagen.

Qua stands ben ik Equiday gewend, dit is echt wel anders.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:49

happytime schreef:
Zaterdag voor het eerst sinds jaren weer eens geweest( laatste keer was in Deurne)
Helaas geen menclinics/spullen maar wel veel suplementen,voer ed.
Bij welshstamboek wezen buurten( doordat er vanwege welzijn dieren er geen ponys meer mogen komen zijn er geen andere stamboeken)top dat jullie er wel waren :j
Tineke en imke waren weer leuk samen :j ook springen,samengesteld gekeken,zeer diervriendelijk tegenwoordig.
Echt leuke dag gehad en natuurlijk teveel gekocht.voor degene die nog gaan: veel plezier

Wat je hier zegt is niet waar. De stands werden altijd gegund aan de stamboeken. Met het verdwijnen van de paarden moest er voor de stand betaald worden. Er is geen rassenstraat dus sta je ergens tussen. Die kosten kunnen de vaak kleinere stamboeken niet dragen..

Wij waren er wel met de minipaarden maar met een demo, geen stand.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:53

R_emkee schreef:
Wie oh wie zie ik morgen allemaal bij de stand van Torsy hoofdstellen en Gyrizo bitten ? :D
Ik kom daar een dagje meehelpen in de stand ;)

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met dit bit.. en dan niet van de stand zelf :P .
Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 21-09-24 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 22:00

Ladygiroc schreef:
R_emkee schreef:
Wie oh wie zie ik morgen allemaal bij de stand van Torsy hoofdstellen en Gyrizo bitten ? :D
Ik kom daar een dagje meehelpen in de stand ;)

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met dit bit.. en dan niet van de stand zelf |(.

Pb gestuurd

lovelucydan

Re: Horse Event 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 22:21

Ik ben ook vandaag geweest met vriendinnen met een kleine meid. Even stiekem de penny uitgehangen. Kind vond het machtig mooi allemaal.

We waren naar de show van Fenna en Nikki. Maar wat een gemiste kans wat dat hoor.
Zo zonde een ingesproken verhaaltje, ze vertelden precies niks en je verstond het eigenlijk ook niet goed. Geen idee wat nou de bedoeling van de show was.... Echt jammer. Het zou juist een enorme inspiratiebron zijn als Nikki en Fenna uitleg zouden geven over wat ze doen en hoe je correct kan rijden. Want eerlijk Fenna is enorm vooruit gegaan in haar rijden sinds zij les krijgt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 23:27

Wij zijn ook geweest, op tijd weg (6.30u :Z ), we kwamen netjes rond 9u aan. Dat ging ook vrij vlot. Eerst springen gezien met Selin van vliet, ook stuntteam, jesse en smiddags zaten we al vrij vroeg bij de sport piste, 2u voor de laatste show begon zat zo 'n beetje alles vol, dus wil je Britt zien dan lukt dat niet meer met 10min voor die tijd aankomen. Mijn dochter heeft een fijne dag gehad, veel te zien. Wij hebben het bescheiden gehouden met shoppen, poetshandschoen, pharmahorse supplementen en goody emmer, paardenpraat shirt en galoping goop. En een grote emmer schepsnoep. Er weer afrijden kostte tijd, maar logisch, parkeerticket werd wel gecontroleerd

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 07:07

lovelucydan schreef:
Ik ben ook vandaag geweest met vriendinnen met een kleine meid. Even stiekem de penny uitgehangen. Kind vond het machtig mooi allemaal.

We waren naar de show van Fenna en Nikki. Maar wat een gemiste kans wat dat hoor.
Zo zonde een ingesproken verhaaltje, ze vertelden precies niks en je verstond het eigenlijk ook niet goed. Geen idee wat nou de bedoeling van de show was.... Echt jammer. Het zou juist een enorme inspiratiebron zijn als Nikki en Fenna uitleg zouden geven over wat ze doen en hoe je correct kan rijden. Want eerlijk Fenna is enorm vooruit gegaan in haar rijden sinds zij les krijgt

Dat gaan we meenemen voor volgende keer, bedankt :j

Het is altijd even zoeken en puzzelen wat werkt, vorig jaar hebben we wel een informatieve rij-demonstratie gedaan, maar was voor veel kids mega saai en te ingewikkeld :')

Het geluid is daar trouwens wel vaker... Niet ideaal :+

Vandaag zetten we een tandje harder qua geluid iig! De voice over - muziek was een try out, voor veel andere mensen werkte het juist wel :D

Voor mij was dit ook even de oplossing, momenteel ben ik vanwege een burn out niet helemaal lekker in staat om een heel verhaal te vertellen en heb ik bijvoorbeeld EquiDay volgend weekend ook moeten afzeggen.

Jammer dat het voor jullie net niks was, hopelijk volgende keer weer wel! We nemen dit mee :D

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 00:11

NikkivanOlst schreef:
lovelucydan schreef:

Dat gaan we meenemen voor volgende keer, bedankt :j

Het is altijd even zoeken en puzzelen wat werkt, vorig jaar hebben we wel een informatieve rij-demonstratie gedaan, maar was voor veel kids mega saai en te ingewikkeld :')

Het geluid is daar trouwens wel vaker... Niet ideaal :+

Vandaag zetten we een tandje harder qua geluid iig! De voice over - muziek was een try out, voor veel andere mensen werkte het juist wel :D

Voor mij was dit ook even de oplossing, momenteel ben ik vanwege een burn out niet helemaal lekker in staat om een heel verhaal te vertellen en heb ik bijvoorbeeld EquiDay volgend weekend ook moeten afzeggen.

Jammer dat het voor jullie net niks was, hopelijk volgende keer weer wel! We nemen dit mee :D

Leuk dat je zelf reageert Nikkie!
Hopelijk is de show van zondag wat harder geweest.
Ja het is super lastig wat de één leuk vind hoeft de ander niet leuk te vinden. Je kan het nooit perfect doen. Respect voor jullie beide dat jullie überhaupt op zon groot evenement gaat staan en een show gegeven