[VOLG] Van Utrecht naar Japan, mijn avontuur in 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: [VOLG] Van Utrecht naar Japan, mijn avontuur in 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:12

Ik kan niets anders dan me aan sluiten bij iedereen die voor me heeft gereageerd.
Ik ken Japan niet, geen behoefte om het heen te gaan, maar jij hebt wel een goede indruk gegeven van het dagelijkse leven.

Komt tijd komt raad, blijf je ontwikkelen in het Japans, dat hoort bij je.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 23:04

Gewoon even een dikke knuffel :knuffel:

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 23:52

Dikke knuffel :knuffel: het is zeker niet gek dat je je zo voelt. Geef het vooral tijd en wees lief voor jezelf
Bedankt dat we met je hebben mogen kijken op deze fantastische reis in het leven

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 00:48

Sterkte TS. Wat je schrijft is herkenbaar voor veel mensen die een lange tijd in het buitenland zijn geweest. Volop leven in een andere cultuur voelt zoveel intenser dan het leven dat je vertrouwt was, omdat je alles veel bewuster beleeft.
Jij voelt je veranderd en het lijkt of je niet meer past in waar je vandaan kwam. In het Duits hebben ze het mooie woord Fernweh.
Of dat op den duur zo blijft, is de vraag. Sterkte met het werkelijk landen in Utrecht.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 02:46

Sterkte met terugkomen en je mooie ervaring achter laten. En bedankt dat je ons meenam op reis. En wie weet woon je op een dag wel voorgoed in Tokyo :knuffel: .
Moest na 1 maand ook wel beetje wennen terug aan het leven hier, en hoe aso het hier is vergeleken met japan. Ze zijn zo beleefd en netjes daar echt een andere wereld.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 20:49

Dank voor de fijne woorden allemaal! Het hele terugkomen in de wintermaanden helpt denk ik ook erg weinig aan het landen, ondanks dat het inmiddels in Tokyo ook wel aan het afkoelen is van wat ik van vriendinnen hoor :) Heimwee omvat het gevoel wat ik ervaar wel goed, het is ook oprecht een soort verlangen om terug te keren naar 'huis'. Ik ben voor begin 2025 aan het kijken voor een korte vakantie terug, dat viel redelijk goed toen ik het opperde richting mijn vriendinnen. Het zou gaan om twee weken in februari, geen bizar lange vakantie maar even een soort punt om naar te kunnen uitkijken.

Ik bedacht mij dat ik de beelden van een shoot die ik in september heb gedaan nog niet had gedeeld, ik doe al vrij lang zelf geen werk meer voor de camera maar Tokyo is zo'n enorm fotogenieke stad dat ik het soms wel fijn vind wat goede beelden van mezelf te hebben voor algemeen gebruik op socials en dergelijke. Altijd een mooi aandenken aan de stad en tevens zijn mijn beide ouders geen talenten op het gebied van fotografie (daar heb ik m'n skills zeker niet geleerd :') ) dus dan vraag ik liever lokale creatives voor zoiets.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 22:28

Roosje01 schreef:
Sterkte met terugkomen en je mooie ervaring achter laten. En bedankt dat je ons meenam op reis. En wie weet woon je op een dag wel voorgoed in Tokyo :knuffel: .
Moest na 1 maand ook wel beetje wennen terug aan het leven hier, en hoe aso het hier is vergeleken met japan. Ze zijn zo beleefd en netjes daar echt een andere wereld.

Ik was dit topic kwijtgeraakt, gomen nasai! Ik heb genoten van het doorscrollen van je topic TS, wat een dubbel gevoel zal het zijn, terug in Utrecht na zo'n geweldige tijd in Japan!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 03:59

Prachtige foto’s!

Hoe gaat het nu met je? Heb je, je draai alweer wat kunnen vinden in nl?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 19:16

Pfoeh, het is inmiddels een kleine 2 maanden geleden dat ik terug kwam naar Europa en ik moet zeggen dat ik mijn draai ab - so - luut niet kan vinden. Het helpt niet mee dat het zo belachelijk koud is en ik weinig buiten kom (medische aandoening, lang verhaal). Alles voelt wat onnodig en vooral onnodig vermoeiend? Het luide van alles wat er in Nederland gebeurt overvalt mij echt enorm, zeker omdat het zo'n sterk contrast is met hoe het dagelijks leven er in Japan uit ziet.

Ik ga m'n Japanse taallessen hier voortzetten en ben ook actief m'n hiragana en katakana aan het bijhouden momenteel. Sowieso ga ik eind april voor een aantal weken terug om m'n vriendinnen te zien en even weer te aarden, maar ik zit echt enorm in tweestrijd met wat de volgende stappen kunnen zijn op een logische en vooral haalbare manier. Ik krijg veel vragen waarom ik niet permanent verhuis en mede door eerder uitgesproken redenen hier is dat niet echt een optie, ik merk alleen wel dat het idee van permanent in Nederland 'vastzitten' mij ook niet heel gelukkig maakt. Ik wil sowieso voor langere tijd terug, maar hoe dat eruit gaat zien is nog even een work in progress. Wat is haalbaar, wat is slim en vooral op welke manier richt ik dat het beste in?

Het zijn echt een beetje de reisblues, maar dan keer driehonderd. Het is zo raar om een routine achter te laten om 'terug te keren' in een routine die niet meer eigen voelt. Ik heb hier en daar wat connecties weer een beetje warm gehouden en er is bij toeval een Japanse onigirizaak in de stad hier geopend. Toen ze door hadden dat ik mezelf redelijk verstaanbaar kon maken in het Japans hebben we een tijdje gepraat en dat voelde wel echt even fijn. Een andere rare bijkomst is dat ik een hele sterke neiging heb m'n appartement volledig opnieuw in te richten. Ik ben nu zo gewend aan hoe mijn appartement in Tokyo ingedeeld was qua opbergmogelijkheden en hoe opgeruimd alles was dat ik mij enorm stoor aan mijn huidige indeling. Het voelt echt als een 'okay, dit moet ik nu veranderen'.

Alle dozen vanuit Japan zijn inmiddels ook gearriveerd (minus de doos die ze vernietigd hebben :') ), dus alle mofusand plushies zijn ook weer bij elkaar. Heb alleen geen idee waar ik ze neer ga zetten hier, maar dat komt vanzelf. Ik heb in ieder geval vorige week mijn nieuwe paspoort opgehaald, die verliep al een tijdje bijna (mijn Nederlandse ID kaart is in Tokyo verlopen) en omdat ik een geldig rijbewijs had vond ik het niet nodig die te vernieuwen). Nu heb ik mijn Japanse zairyu card, geldig paspoort en geldig rijbewijs - genoeg ruimte voor nieuwe stempels en het inreizen het komende jaar <3

Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 14:51

Oei een doos vernietigd -O- .
Wij kregen een verlaat kerstcadeau net na de kerst, onze laatste doos uit japan die in september nagestuurd is. Dus hier nu ook compleet. Ook hebben we 2 dozen naar japan verstuurd 1 naar de familie van hostel (waar mijn vriend 14jaar terug al 3 maanden had gewoond) en 1 naar mijn vriend zijn oude stage baas. Met wie we toen hele leuke tijd hebben gehad. Vol met sinterklaas lekkers en foto’s die we toen gemaakt hebben.

Jammer dat je nog altijd je draai niet kunt vinden, maar als je niet permanent over wilt of kunt lastig om dan oplossingen te vinden. Misschien je appartement een make over geven kan je wel wat helpen, zodat het wat meer op de japanse lijkt. Dus wellicht gewoon gaan brainstormen over hoe en wat je zou willen.

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 15:34

Courses schreef:
Pfoeh, het is inmiddels een kleine 2 maanden geleden dat ik terug kwam naar Europa en ik moet zeggen dat ik mijn draai ab - so - luut niet kan vinden. Het helpt niet mee dat het zo belachelijk koud is en ik weinig buiten kom (medische aandoening, lang verhaal). Alles voelt wat onnodig en vooral onnodig vermoeiend? Het luide van alles wat er in Nederland gebeurt overvalt mij echt enorm, zeker omdat het zo'n sterk contrast is met hoe het dagelijks leven er in Japan uit ziet.

Ik ga m'n Japanse taallessen hier voortzetten en ben ook actief m'n hiragana en katakana aan het bijhouden momenteel. Sowieso ga ik eind april voor een aantal weken terug om m'n vriendinnen te zien en even weer te aarden, maar ik zit echt enorm in tweestrijd met wat de volgende stappen kunnen zijn op een logische en vooral haalbare manier. Ik krijg veel vragen waarom ik niet permanent verhuis en mede door eerder uitgesproken redenen hier is dat niet echt een optie, ik merk alleen wel dat het idee van permanent in Nederland 'vastzitten' mij ook niet heel gelukkig maakt. Ik wil sowieso voor langere tijd terug, maar hoe dat eruit gaat zien is nog even een work in progress. Wat is haalbaar, wat is slim en vooral op welke manier richt ik dat het beste in?

Het zijn echt een beetje de reisblues, maar dan keer driehonderd. Het is zo raar om een routine achter te laten om 'terug te keren' in een routine die niet meer eigen voelt. Ik heb hier en daar wat connecties weer een beetje warm gehouden en er is bij toeval een Japanse onigirizaak in de stad hier geopend. Toen ze door hadden dat ik mezelf redelijk verstaanbaar kon maken in het Japans hebben we een tijdje gepraat en dat voelde wel echt even fijn. Een andere rare bijkomst is dat ik een hele sterke neiging heb m'n appartement volledig opnieuw in te richten. Ik ben nu zo gewend aan hoe mijn appartement in Tokyo ingedeeld was qua opbergmogelijkheden en hoe opgeruimd alles was dat ik mij enorm stoor aan mijn huidige indeling. Het voelt echt als een 'okay, dit moet ik nu veranderen'.

Alle dozen vanuit Japan zijn inmiddels ook gearriveerd (minus de doos die ze vernietigd hebben :') ), dus alle mofusand plushies zijn ook weer bij elkaar. Heb alleen geen idee waar ik ze neer ga zetten hier, maar dat komt vanzelf. Ik heb in ieder geval vorige week mijn nieuwe paspoort opgehaald, die verliep al een tijdje bijna (mijn Nederlandse ID kaart is in Tokyo verlopen) en omdat ik een geldig rijbewijs had vond ik het niet nodig die te vernieuwen). Nu heb ik mijn Japanse zairyu card, geldig paspoort en geldig rijbewijs - genoeg ruimte voor nieuwe stempels en het inreizen het komende jaar <3

[ Afbeelding ]

Ik ben een klein jaar geleden voor een week in Tokyo geweest en ik heb nog nooit een stad/land zo gemist na een vakantie als nu. Echt alles was fantastisch daar! Dus ik begrijp volledig dat je je draai hier niet kan vinden... Hopelijk vind je een mogelijkheid om terug te gaan!
Mijn volgende reis wordt weer Japan, dan wel langer dan een week. Kan niet wachten om er weer te zijn!

Ingrid_ms

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 09:26

Hopelijk vind je draai weer terug en soms moet je je oude patroon even doorbreken. Ik heb zelf een paar jaar in het buitenland gewoond en vond het ook heel moeilijk om weer terug te zijn in Nederland. Mijn oude leventje voelde niet meer goed en heb daarom daarom mijn keven hier in NL radicaal gewijzigd. Ik ben verhuisd, ging andere hobbies zoeken en kreeg een nieuwe vriendenkring. Nu ben ik weer helemaal happy. Je hebt levenservaring opgedaan en dingen meegemaakt die een ander in je omgeving niet direct begrijpt. Je vindt je plek wel weer op den duur!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 21:24

Kleine update aangezien de vierde doos wonder boven wonder alsnog is aangekomen vorige week :') Geen idee wat er is gebeurt, de T&T is de week nadat ik 'm gepost had uit m'n account verdwenen en niet meer te traceren geweest dus ik had de hoop volledig opgegeven. Stond ineens onze pakketbezorger voor de deur of ik niet eens kon ophouden met die zware dozen te bestellen, haha.

En omdat ik een onrust bij mezelf merkte heb ik de knoop doorgehakt en ga ik eind april weer terug (naar huis) <3 Ik heb al wat plannen staan, waaronder een weekend naar Ito in Shizuoka met een groep andere kimono enthousiastelingen waar ik enorm naar uit kijk. Vriendinnen zijn ingelicht, vliegticket en appartement zijn geregeld (ik ga naar hetzelfde gebouw als waar ik heb gewoond in 2024).

Het avontuur zet zich voort in 2025, ik kijk ernaar uit! Op naar nieuwe ervaringen, plekken om te bezoeken en herrineringen.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 21:42

Voor hoe lang ga je nu terug? April is al bijna :+:

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 01:11

Wat een heerlijk vooruitzicht voor je!
Hopelijk schrijf je opnieuw over de alledaagse en minder alledaagse dingen in Japan.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 11:21

Wat een leuk vooruitzicht! Het schiet al aardig op. Nog even februari en maart door, en hop, het vliegtuig in.

Wat raar trouwens, die verlate paketten, zouden ze eerst in het verkeerde land terecht zijn gekomen?

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 12:31

O, wat fijn voor je dat je in april weer naar ‘thuis’ kunt *\o/*

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 15:11

Wat een fijn vooruitzicht *\o/*

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 02:00

Ik heb je berichten allemaal met veel blijdschap gelezen! wat praat jij mooi en lief over Japan! Veel plezier straks in April :D