Dorus schreef:Ik gooi dit topic weer even omhoog. Het is me afgelopen jaar zo goed bevallen dat ik besloten heb dit jaar weer een keer op pad te gaan. Het wordt weer hetzelfde traject van de Kungsleden, maar dit keer begin september.
En eigenlijk begin ik weer waar ik vorige keer ook begonnen ben; een tent! Vorig jaar heb ik een tent kunnen lenen, dezelfde als die ik eigenlijk al een beetje op het oog had. En daar was ik blij mee, want als ik heel eerlijk ben dan zou ik graag wel een iets grotere tent willen. Zeker als het regende vond ik het nogal krap met ruimte en zou ik eigenlijk m'n rugzak wel binnen in de tent willen. Dus ik ben op zoek naar een 2 persoons tent met een maximum gewicht van 1300 gram. Ook zou ik graag rechtop willen kunnen zitten. En het voordeel van een tweepersoons is dat we eventuel met tweeën kunnen slapen mocht het kouder worden, iets waar in september wel meer kans op is dan in juni.
Het volgende op mijn lijstje is nieuwe degelijke thermokleding. Ik heb een lichte voorkeur voor merino, met synthethische stoffen wordt ik vaak nogal zweterig en met merino heb ik goede ervaring.
Verder moet ik nog een goede hoofdlamp hebben. In juni hadden we die niet nodig boven de poolcirkel, maar dat zal in september een stuk anders zijn. Ik ben ook erg benieuwd hoe donker het daar gaat worden zonder lichtvervuiling in de buurt.
En als laatste heb ik een heuptasje op mijn verlanglijstje staan. De heupzakjes van mijn rugzak zijn vrij klein, ik kan daar een paar meusli repen in kwijt, maar daar past bijvoorbeeld geen smartphone in. Ik wil gewoon een aantal dingen net wat beter bereikbaar hebben tijdens het wandelen dan afgelopen jaar.
Wat leuk dat je weer gaat!
Voor dat gebied zou een tunneltent de beste keuze zijn, maar dat wordt lastig 2 persoons onder de 1300 gr. misschien heeft Nordisk iets? Anders kom je bij de lichtere Nemo of Big Agnes of soortgelijke tenten uit. Maar die zijn wel beduidend minder windvast en weersbestendig dan een tunneltent.
Merino baselayers zijn heel fijn. Dilling, Woolpower en Devold zijn mijn persoonlijke favorieten.
Wat hoofdlampen betreft vind ik Silva heel fijn, heb zelf de Smini. Klein en licht, maar geeft prima licht.