Emigreren naar Zweden (Augustus 2022)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickolay

Re: Emigreren naar Zweden (Augustus 2022)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:20

Leuk om jullie te volgen, Kim.
Succes met de dagen in Nederland.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-22 21:59

Poeh het zijn best volle dagen :) Gisteren nog weer wat dingen ingepakt. Vandaag een fiets verkocht en heb nog een bureau te koop en dan zijn we klaar. Wel is onze wasmachine ermee gestopt, op zich niet erg want we hebben er 1 in Zweden maar het moet toch weer worden afgevoerd. Gisteren was onze trouwe Zafira afgekeurd, maar gelukkig inmiddels weer gemaakt. We zijn naar Callantsoog gegaan waar Nala staat en mijn dochter heeft geholpen met ponykamp en voor het eerst op Nala gezeten sinds de training dat ze ingereden wordt. Morgen wordt Otis opgehaald. Dan is het toch echt heeeeel echt allemaal. En dan nog trouwen, verhuizen en als de wiedeweerga een paardenweide in elkaar zetten. Nou ik zal weer wat foto's toevoegen als ik wat meer tijd heb. Superbedankt voor al jullie leuke reacties. @Midori wat superfijn dat de schoolovergang naar Zweden voor jou zo fijn is verlopen. Waar woon je nu als ik vragen mag?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 22:42

Klinkt heel leuk en een volle agenda!!!

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 19:26

Jaaaaa Otis is op zijn plekje voor de komende weken, we gaan morgen weg, en we zijn getrouwd vandaag.
Afbeelding Setje 1

Afbeelding en Setje 2
Otis in de trailer was even een ding want hij was gaan steigeren en op de grond gevallen de eerste 10 meters rijden. Hij vond het allemaal veel te spannend. Gelukkig was hij de rest van de reis voorbeeldig maar bij aankomst nog een beetje in de war en heeft prinses Nala hem snel gerust gesteld. Hij kwam gisteravond laat aan ivm de warmte en ze staan er in de ochtend zo te zien gezellig bij. Komende weken gaat hij ook wat dingetjes leren want hij kent nog niet zo heel veel maar is wel een super lieverd.

Wij hebben een heerlijke dag gehad met trouwen, taart bij mijn schoonmoeder met een wat groter clubje en lunchen met de getuigen en nog 2 extra en natuurlijk onze dochter :) Nu back to reality een huis wat nog schoon en leeg moet. Zojuist de keuken uitgesopt en de koelkast helemaal leeg en schoon en vriezer ontdooid en de over gereinigd.

Verder gaan de keukenspullen nog naar iemand toe vanavond en ons grote glazen schilderij gaat in de opslag en alles moet nog nagelopen. Ons huis wordt 31/8 opgeleverd en we komen vanaf morgen niet meer terug.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:50

Ooh wat heerlijk zeg! Veel plezier!
Ik woon er ook en ga nooit meer terug naar nederland :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:01

Proficiat jullie twee. En wat fijn dat de paarden ook zijn waar ze nu zijn moeten.
En nu naar Zweden. Succes met de laatste loodjes.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:03

Kimddddd schreef:
Poeh het zijn best volle dagen :) Gisteren nog weer wat dingen ingepakt. Vandaag een fiets verkocht en heb nog een bureau te koop en dan zijn we klaar. Wel is onze wasmachine ermee gestopt, op zich niet erg want we hebben er 1 in Zweden maar het moet toch weer worden afgevoerd. Gisteren was onze trouwe Zafira afgekeurd, maar gelukkig inmiddels weer gemaakt. We zijn naar Callantsoog gegaan waar Nala staat en mijn dochter heeft geholpen met ponykamp en voor het eerst op Nala gezeten sinds de training dat ze ingereden wordt. Morgen wordt Otis opgehaald. Dan is het toch echt heeeeel echt allemaal. En dan nog trouwen, verhuizen en als de wiedeweerga een paardenweide in elkaar zetten. Nou ik zal weer wat foto's toevoegen als ik wat meer tijd heb. Superbedankt voor al jullie leuke reacties. @Midori wat superfijn dat de schoolovergang naar Zweden voor jou zo fijn is verlopen. Waar woon je nu als ik vragen mag?

Ik woon nu al sinds 2014 in Ierland! Zit nu op een Crossroads, kan zijn dat ik vanwege werk weer terug naar Nederland ga, maar daar is eigenlijk te weinig natuur

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:04

Kimddddd schreef:

Ik woon nu al sinds 2014 in Ierland! Zit nu op een Crossroads, kan zijn dat ik vanwege werk weer terug naar Nederland ga, maar daar is eigenlijk te weinig natuur

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 22:12

Dankjullie! Ja zo fijn allemaal dat het toch allemaal goed uitpakt :) @midori...spannende keuze weer voor Nederland. Waar Otis stond in Woudenberg Utrechtse heuvelrug daar is heel veel natuur dat weet ik wel, maar dan zullen de huizen wel weer duur zijn.
Nou nu even uitrusten van de dag en morgen de laatste schoonmaak en opruimdingen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:28

Proficiat met jullie trouwfeest en heel veel geluk op jullie nieuwe stek gewenst, het is prachtig!!

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 00:13

Gefeliciteerd saampjes, nu op naar jullie grote nieuwe avontuur X

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 08:55

Dankjulliewel allemaal! We zijn gistermiddag aangekomen na een lange reis. Wel is helaas 1 van onze katten ontsnapt (de zwarte jonge jeweetwel kater) tijdens het eruit laten aan een tuigje :(. In Zweden zelf en hij is de bossen in gegaan en niet meer te vinden. We hebben de achtervolging ingezet en uren gewacht en geroepen, maar moesten uiteindelijk toch vertrekken. Gedurende de reis werd hij steeds onrustiger. Gelukkig zagen we later dat het wel een bewoond gebied is dus we hopen dat hij nog terecht komt. Hij is gechipt en al. Maar toch we missen hem enorm en hij hoort hier ook gewoon te zijn. Onze oudere kat was juist super lief aan de riem en genoot er echt van de omgeving. Hij is hier in Zweden ook super chill en begin ook weer goed te eten. Dus we hopen nog wat langer van hem te kunnen genieten. Verder moeten we vandaag nog wat meer spullen hebben want veel dingen hebben we toch op het laatste moment weg moeten doen omdat het niet paste meer o.a. handdoeken, kattenbak en nog wat dingen. Toch meer spullen dan je denkt. Ook moeten we iets doen aan de vorige keer in haast gekochte matrassen om er een comfortabele slaapplek van te maken. Jaeda vond het huis van binnen ook super gaaf! Zij had alleen nog de buitenkant gezien een aantal keren en kon nu echt in haar kamer en de andere kamers binnen.Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:29

Och wat een schrik! Je kat kwijt in een onbekende omgeving! Is dat ver van jullie huis weg?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:47

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:14

Is het ver bij jullie vandaan,anders morgen of overmorgen terug tegen de avond met wat vlees. Vaak moeten ze even bekomen en komen dan wel weer op je geroep af.

Fijn dat jullie er nu zijn. Dat teveel spullen kan ik me voorstellen

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 10:36

Dankjullie voor de tips en hij staat nu op die facebookgroep :) We gaan ook nog even inloggen bij de NDG om hem vermist te melden..gisteren was daar storing. Helaas is het 6 uur rijden...vlakbij Halmstadt dus dat zou een overnachting worden. We gaan even kijken wat te doen. Ik hoop dat hij wordt gesignaleerd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:41

Jeetje wat een katten pech.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:08

Ik duim mee dat jullie kat gesignaleerd wordt en snel met jullie herenigd kan worden, wat een stress zo.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:17

Ik volg al een hele tijd mee maar eigenlijk nog nooit gereageerd.
Maar wat gaaf dit allemaal zeg! :wow: Gefeliciteerd met jullie huwelijk <3
Maar jeetje wat een pech met de kat, ik hoop voor jullie dat hij snel gesignaleerd word en met jullie mee kan in jullie nieuwe avontuur!!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:24

Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 14-08-22 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:25

Van harte gefeliciteerd meneer en mevrouw ;)
Wat vreselijk dat de kat ontsnapt is. Ik hoop zo dat hij gevonden gaat worden.
En welkom thuis dus nu met z’n alle. Gaaf hoor.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:17

Wat sneu dat de kat weg is , hopen dat die weer boven water komt

Succes bij de Ikea en blijf jullie zeker volgen

Fijn dat de reis verders goed is gegaan

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 07:01

Gisteren bedden gekocht bij de Ikea en een keukentafel en natuurlijk nog heeeel veel andere dingen die je niet van plan bent. Verder onze kat Cash overal aangemeld inmiddels. Dankjullie voor de tips. We hopen echt dat hij nog gevonden wordt. Onze andere kat leeft hier helemaal op en we hadden zelfs getwijfeld hem te laten inslapen omdat hij echt aan het rommelen was met zijn gezondheid. Nu is hij heel blij en ligt zelfs te spinnen als je hem niet aait. Hij eet ook weer heel veel gelukkig. We hebben de blender ontdekt voor hem onderweg vond hij het vloeibare voedsel uit zo
n klein zakje heerlijk...echt een oud mannetje maar goed geen probleem om het even voor hem te pureren. Hopelijk worden ze snel herenigd.Afbeelding

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 21:00

Update....Helaas is onze kat Cash aangereden en overleden vlakbij de rustplaats waar hij ontsnapt is :( Heel verdrietig nieuws. We hoorde het vanmiddag. De mevrouw die hem gevonden heeft heeft m voor ons begraven in het bos met een bloempje erop. Jaeda is vanochtend naar school gegaan en het was erg leuk. Verder nog nieuws over Otis....Hij is flink veel aan het leren en dit is ook nodig. Als hij bang is dan loopt hij over mensen heen, nogal lomp en niet verkeerd bedoeld maar wel gevaarlijk dus hopelijk dat hij snel wat minder groen is.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:05

Wat verdrietig ;(