Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:31

Verschrikkelijk wat een puinhoop daar.

Ik sla het vliegen voorlopig wel even over.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:37

Jemig wat een dramatische verhalen. Dan valt onze wachttijd nog mee.

Wij zijn ondertussen in Edinburgh en zijn het leed bíjna vergeten :D

Afbeelding

Afbeelding

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:52

Wat een ellende als je dit ziet, ik krijg er plaatsvervangende stress van.
Weet iemand eigenlijk op basis waarvan luchthavens besluiten welke vluchten ze schrappen? Ik vlieg deze zomer vanaf een ander vliegveld maar daar gaat maar 2x per week een vlucht naar mijn bestemming. Het zou wel zuur zijn als je halve vakantie wegvalt door een geschrapte vlucht :') Of pakken ze dan vooral vluchten die meerdere keren per dag gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:15

Palmboom95 schreef:
Wat een ellende als je dit ziet, ik krijg er plaatsvervangende stress van.
Weet iemand eigenlijk op basis waarvan luchthavens besluiten welke vluchten ze schrappen? Ik vlieg deze zomer vanaf een ander vliegveld maar daar gaat maar 2x per week een vlucht naar mijn bestemming. Het zou wel zuur zijn als je halve vakantie wegvalt door een geschrapte vlucht :') Of pakken ze dan vooral vluchten die meerdere keren per dag gaan?
Dat bepalen de luchthavens niet in dit geval, maar de maatschappijen zelf. Dat was laatst ook nog een gedoe, want veel maatschappijen wilden helemaal geen vluchten schrappen (m.u.v. KLM, maar die worden toch gesponsord door de overheid :+ ).

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:54

Ik vlieg 9 september half 2 naar Engeland, ik hoop dat ze tegen die tijd in ieder geval een deel van de problemen hebben opgelost. := Wat een puinhoop! Wordt er nu al zenuwachtig van, en ik ben altijd veel te vroeg op het vliegveld. :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 21:10

Cookies schreef:
Dat is een bug die nog is blijven hangen na de coronamaatregelen. KLM weet ervan, maar zijn niet erg genegen om er een oplossing boor te vinden.
Mijn vriend was vanmorgen op Schiphol en het was al een behoorlijke chaos.

Het was verschrikkelijk...

Incheckbalie ging niet om 7.35 maar om 7.50 open, zaten 2 mensen en vertrokken 3 vliegtuigen tussen 9.50 en 10.20 waarvoor ingecheckt moest worden := toen ging ook de bagageband nog stuk en stond alles dus stil. Heb moeten praten als brugman om mijn boarding ticket te krijgen (want had alleen handbagage). Toen was het 8.20. Rij bij security was mega, ze moesten zelfs al buiten voor de vertrekhal wachten. Ik was uiteindelijk 9.42 bij de gate en vliegtuig zou 9.50 vertrekken. Echt geen doen dit...

Maar als ik zo bijlees in dit topic heb ik nog wel geluk gehad, want de wachttijden zijn dus nog veel verder opgelopen richting de middag :=

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 00:28

Janneke2 schreef:
Spenk schreef:

Brrrr.

Er kunnen goede redenen zijn om te vliegen.
Maar een lang weekend weg - NEE.

Gisteren heen, vanavond terug( Londen) . En ja ik schaam me een beetje. Maar kon geen trein meer boeken. Het gaat hier overigens om mijn werk.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 00:41

Ik ben zaterdag morgen vertrokken naar Londen en vanavond weer geland in NL.
We waren er 2u van te voren, en dat was genoeg. Geen problemen gehad.

Ik hoorde wel dat een andere vlucht van Londen naar NL was geannuleerd. Heel zuur

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 03:57

Zo vroeg viel de drukte mee. Uurtje van aankomst Schiphol tot door de douane.
Zag het wel langzaam drukker worden.

Nu nog 2,5 uur wachten tot de vlucht gaat

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 05:01

Ik sta inmiddels een uur te vroeg aan de gate. Inchecken hond, bagage en securety in een uur tijd. Kortom het valt reuze mee vandaag.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 06:37

Jennyj01 schreef:
Ik sta inmiddels een uur te vroeg aan de gate. Inchecken hond, bagage en securety in een uur tijd. Kortom het valt reuze mee vandaag.

Dinsdag is ook meestal een rustige dag, zeker vergeleken met de andere dagen van de week... En de echte drukte in de vertrekhallen begint vaak rond een uur of 6 a 7 s ochtends...

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 06:52

Ik heb weinig zin om over twee weken op dinsdag om 4 uur op Schiphol te zijn als we pas 7 uur vliegen (ochtend) als ik dit lees. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 06:56

minouesmee schreef:
Ik heb weinig zin om over twee weken op dinsdag om 4 uur op Schiphol te zijn als we pas 7 uur vliegen (ochtend) als ik dit lees. :+
20 jaar geleden deden we niet anders. :)) 3 uur van tevoren voor een continentale vlucht, 4+ uur van tevoren voor intercontinentaal.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 07:46

Mkango schreef:
minouesmee schreef:
20 jaar geleden deden we niet anders. :)) 3 uur van tevoren voor een continentale vlucht, 4+ uur van tevoren voor intercontinentaal.

Inderdaad

En daarbij is Schiphol achter de douane (Airside) zo groot.... genoeg winkeltjes, restaurants, enz om je een paar uur te vermaken.

Maar mijn vakantie begint dan al als ik de deur uit stap en niet pas op bestemming.

Ik ga vrijdag al extra vroeg weg, juist omdat ik eigenlijk minimaal 2 uur op airside wil kunnen rondstruinen voordat ik naar de gate moet.

Maar ik ben een beetje vliegtuiggek, en ik vlieg maar eens in de paar jaar, dus airside is voor mij een feestje.

Snap dat als je regelmatig vliegt, het niet tof is om lang te moeten wachten.

Hopelijk vallen de rijen mee voor iedereen die de komende dagen vertrekt.

Ik heb helaas de middag vlucht, had véél liever de ochtend gehad, dan ben je de drukte voor, want bijna alleen de lowcost vakantie vluchten vertrekken tussen 04:45 en 07:00. Daarna in de loop van de ochtend gaan de intercontinentale vluchten en de lijnvluchten eruit, om tussen 13:30 en 16:30 weer een piek van lowcost vakantie vluchten te hebben.

Maar tis niet anders, gelukkig ga ik niet naar La Gomera, anders was ik niet verder gekomen dan Tenerife op vrijdag....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 07:56

Mwah, ik snap minouesmee ook wel hoor. Ik weet niet waar ze vandaan moet komen, maar je bent wel meteen je hele nacht kwijt als je zo vroeg op de luchthaven bent. Je bent dan helemaal gesloopt als je op plaats van bestemming aankomt. Dat vond ik als kind ook nooit een pretje, ook omdat midden in de nacht bijna niets open is (nog los van de vraag of je überhaupt zin hebt om te gaan shoppen als je eigenlijk had moeten liggen slapen :+ ).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 07:58

En de winkeltjes zijn om 04:00 niet open. Althans een paar jaar geleden niet, dan is het saai hoor in het donker wachten. :+

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 08:05

Captain schreef:
En de winkeltjes zijn om 04:00 niet open. Althans een paar jaar geleden niet, dan is het saai hoor in het donker wachten. :+

Oh? Ik heb ook wel eens bij de winkeltjes aan airside gewerkt en dan moest ik ook weleens om 2u30 beginnen hoor.
De winkeltjes gingen altijd een bepaalde tijd voordat de eerste vlucht ging open. Tenzij dat een onbekende buitenlandse lowcost carrier was.
Vooral in terminal 1 en 3 gingen de winkels open op het schema van de vluchten. Terminal 2 had vaste tijden. En over Terminal 4 hebben we het maar niet, dat was toen al een rommeltje :')

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 08:08

Amber_anne schreef:
Stampeltje schreef:
Mijn man vliegt vanavond en toen ik 1,5 uur gelden dit topic las zijn we als een gek gaan haasten zodat ik hem naar het station kom brengen om een treintje eerder te pakken. Heel benieuwd wat hij aantreft. Hij is dan met alleen handbagage 3 uur van te voren voor een vlucht binnen de eu.

Ik ben heel benieuwd of hij dit haalt. Hou je ons op de hoogte?

Denise_Storm schreef:
M’n schoonzusje was vandaag ruim 3,5 van te voren op Schiphol. Vlucht gemist… Vliegtuig stond er nog toen ze bij de gate kwamen. Heeft er nog bijna 2 uur gestaan, maar ze mochten er niet meer in…

Dit is wel echt heel erg poedersuiker zeg!

Ik denk dat wij maar gewoon in de ochtend erheen gaan en het wel zien. Dan maken we er maar een dagje van

Hij begon in de rij buiten maar was uiteindelijk in 45 minuten door de Security heen. Helaas vertrok het vliegtuig twee later en is de ruimbagage op Schiphol gebleven. Hij en zijn collega hadden gelukkig alleen hand. Was echt blij voor hem dat hij dit keer samen reisde. Stuk gezelliger.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 08:14

Wij vliegen vrijdag om 8.30 en plannen nu om om 5.00 uur op schiphol te zijn. We gaan naar de UK maar vliegen wel met alleen handbagage en met inchecken via de app.

9 mei moest mijn man voor zn werk vliegen die vlogen om 14.00 uur en die heb ik toen om 10.00 uur op schiphol afgezet. Hij had toen ook vooraf ingechecked en heeft er ruim een uur over gedaan om alleen de security door te komen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 08:55

Ik lees net in de krant dat er mensen heel boos geworden zijn bij het wachten en dat er marechaussee bij moest komen om de boel te sussen. Dan ga je al lekker op vakantie.
Vreselijk ook voor de mensen die hun vlucht gemist hebben.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 08:56

Ik kom vanuit Utrecht dus ik ben er zo. Vroeg op staan doe ik normaal ook, dat is geen probleem. Alleen ik heb echt geen behoefte om te winkelen op Schiphol, als de winkels open zijn. :')
Meestal zijn wij er gewoon 2 uur van te voren, nooit problemen mee gehad, alleen nu met die drukte ga ik niet gokken dat we onze vlucht missen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:03

mairead schreef:
Captain schreef:

Oh? Ik heb ook wel eens bij de winkeltjes aan airside gewerkt en dan moest ik ook weleens om 2u30 beginnen hoor.
De winkeltjes gingen altijd een bepaalde tijd voordat de eerste vlucht ging open. Tenzij dat een onbekende buitenlandse lowcost carrier was.
Vooral in terminal 1 en 3 gingen de winkels open op het schema van de vluchten. Terminal 2 had vaste tijden. En over Terminal 4 hebben we het maar niet, dat was toen al een rommeltje :')

Wij vlogen vorige week om 05.20u en er was echt geen winkel open :n
We vliegen morgen terug. Ben benieuwd :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:14

Wanneer wij zo vroeg moesten vliegen, had ik echt 2 dagen nodig om weer in het ritme te komen.
En dat vond ik dan wel weer zonde van de vakantie :P

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:45

Cayenne schreef:
Wanneer wij zo vroeg moesten vliegen, had ik echt 2 dagen nodig om weer in het ritme te komen.
En dat vond ik dan wel weer zonde van de vakantie :P

Hier geen last van.

Maar meestal sta ik zó te stuiteren, dat van slapen de nacht voorafgaand toch al erg weinig sprake is. Ik kom door de spanning gewoon niet in slaap.

Dus verrot ben ik zowiezo wel bij aankomst.

De avond van aankomst optijd naar bed en de volgende ochtend ben ik weer fris en fruitig.

Op dit moment is slapen al een issue, ben zo'n enorme stuiterbal :+ en ik heb nog een aantal nachten te gaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:50

Mijn man moet voor zijn werk naar Monaco morgen... kreeg net een belletje van KLM dat de wachttijden tussen de 5 en 12uur kunnen duren :wow: Hij kan dan wel in de KLM lounge chillen, maar dan nog.