Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmboom95 schreef:Dat bepalen de luchthavens niet in dit geval, maar de maatschappijen zelf. Dat was laatst ook nog een gedoe, want veel maatschappijen wilden helemaal geen vluchten schrappen (m.u.v. KLM, maar die worden toch gesponsord door de overheidWat een ellende als je dit ziet, ik krijg er plaatsvervangende stress van.
Weet iemand eigenlijk op basis waarvan luchthavens besluiten welke vluchten ze schrappen? Ik vlieg deze zomer vanaf een ander vliegveld maar daar gaat maar 2x per week een vlucht naar mijn bestemming. Het zou wel zuur zijn als je halve vakantie wegvalt door een geschrapte vluchtOf pakken ze dan vooral vluchten die meerdere keren per dag gaan?
Cookies schreef:Dat is een bug die nog is blijven hangen na de coronamaatregelen. KLM weet ervan, maar zijn niet erg genegen om er een oplossing boor te vinden.
Mijn vriend was vanmorgen op Schiphol en het was al een behoorlijke chaos.
Jennyj01 schreef:Ik sta inmiddels een uur te vroeg aan de gate. Inchecken hond, bagage en securety in een uur tijd. Kortom het valt reuze mee vandaag.
Mkango schreef:minouesmee schreef:20 jaar geleden deden we niet anders.Ik heb weinig zin om over twee weken op dinsdag om 4 uur op Schiphol te zijn als we pas 7 uur vliegen (ochtend) als ik dit lees.3 uur van tevoren voor een continentale vlucht, 4+ uur van tevoren voor intercontinentaal.
Captain schreef:En de winkeltjes zijn om 04:00 niet open. Althans een paar jaar geleden niet, dan is het saai hoor in het donker wachten.
Amber_anne schreef:Stampeltje schreef:Mijn man vliegt vanavond en toen ik 1,5 uur gelden dit topic las zijn we als een gek gaan haasten zodat ik hem naar het station kom brengen om een treintje eerder te pakken. Heel benieuwd wat hij aantreft. Hij is dan met alleen handbagage 3 uur van te voren voor een vlucht binnen de eu.
Ik ben heel benieuwd of hij dit haalt. Hou je ons op de hoogte?Denise_Storm schreef:M’n schoonzusje was vandaag ruim 3,5 van te voren op Schiphol. Vlucht gemist… Vliegtuig stond er nog toen ze bij de gate kwamen. Heeft er nog bijna 2 uur gestaan, maar ze mochten er niet meer in…
Dit is wel echt heel erg poedersuiker zeg!
Ik denk dat wij maar gewoon in de ochtend erheen gaan en het wel zien. Dan maken we er maar een dagje van
mairead schreef:Captain schreef:En de winkeltjes zijn om 04:00 niet open. Althans een paar jaar geleden niet, dan is het saai hoor in het donker wachten.
Oh? Ik heb ook wel eens bij de winkeltjes aan airside gewerkt en dan moest ik ook weleens om 2u30 beginnen hoor.
De winkeltjes gingen altijd een bepaalde tijd voordat de eerste vlucht ging open. Tenzij dat een onbekende buitenlandse lowcost carrier was.
Vooral in terminal 1 en 3 gingen de winkels open op het schema van de vluchten. Terminal 2 had vaste tijden. En over Terminal 4 hebben we het maar niet, dat was toen al een rommeltje
Cayenne schreef:Wanneer wij zo vroeg moesten vliegen, had ik echt 2 dagen nodig om weer in het ritme te komen.
En dat vond ik dan wel weer zonde van de vakantie