Canarische Eilanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:13

Had mijn dochter ook maar je zal er maar net uitgepikt worden!
Laatste keer kwamen ze bij mij met zo’n staaf waar een doekje aan vast zat om te checken op drugs, heb nog nooit drugs gebruikt in mijn leven, moest gewoon lachen :')
Je zal maar iets aangeraakt hebben waar wel iets aanzat :x

theadora99

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:24

Ik werd gefouilleerd bij de douane in Nederland (bij handbagage controle), was ook grappig. Helemaal vragen of ik het oke vond, maar het kon me niet zo veel interesseren, ik had niets te verbergen.
Op de terugweg hadden we nog wel stress, onze koffer (met cijferslot) ging ineens niet meer open. Bleek de code per ongeluk veranderd te zijn (???), maar met handbagage controle (op LPA) moest de koffer open. Wij uitgelegd, oke hij mocht wel dicht, toen toch niet meer, toen weer wel, toen niet meer, uiteindelijk toch wel weer. Was een beetje lastig haha.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:04

Jildau schreef:
Graag gedaan! Het is 't niet waard om de voorpret van de vakantie voor te laten verpesten of om stress van te hebben. Ik vond het ook als gedoe voelen allemaal maar als je gewoon beide QR codes kan tonen staat niets je in de weg om een leuke vakantie te hebben!

Goed om te horen, nog 23 dagen en we gaan ook richting Gran Canaria. Eerst nog even twee digibeet schoonzussen op pad helpen met de QR codes :):).

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:32

Wij hebben voor morgen een autootje gehuurd en gaan lekker touren. Vandaag pool day {:}

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:45

Ik denk dat ik van de week toch maar een weekje Tenerife ga boeken. Wil graag wat activiteiten doen en dit lijkt mij het leukste eiland. Ben er nog nooit geweest op een tussenlanding na.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 22:38

Helaas heeft mijn reisgenootje medegedeeld dat ze dus niet mee op vakantie gaat :n helaas kon ik verder niemand vinden die op zo'n korte termijn nog vrij kon krijgen. Nu heb ik dus besloten om maar in m'n eentje te gaan :') ben benieuwd hoe dat gaat worden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 23:13

theadora99 schreef:
Ik werd gefouilleerd bij de douane in Nederland (bij handbagage controle), was ook grappig. Helemaal vragen of ik het oke vond, maar het kon me niet zo veel interesseren, ik had niets te verbergen.
Op de terugweg hadden we nog wel stress, onze koffer (met cijferslot) ging ineens niet meer open. Bleek de code per ongeluk veranderd te zijn (???), maar met handbagage controle (op LPA) moest de koffer open. Wij uitgelegd, oke hij mocht wel dicht, toen toch niet meer, toen weer wel, toen niet meer, uiteindelijk toch wel weer. Was een beetje lastig haha.

Ooh dat heb ik ook gehad! Kreeg in het hotel mijn koffer niet meer open, gelukkig was er achteraf maar 1 cijfer veranderd dus naar een paar pogingen ging hij als nog open. Maar had toen wel echt even stress. :+

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 07:28

Petrichor schreef:
theadora99 schreef:

Ooh dat heb ik ook gehad! Kreeg in het hotel mijn koffer niet meer open, gelukkig was er achteraf maar 1 cijfer veranderd dus naar een paar pogingen ging hij als nog open. Maar had toen wel echt even stress. :+

Bij ons waren er 2 veranderd dus we hebben elke code geprobeerd vanaf 000 tot 999 (dat zijn er maar 1000, we hadden toch niets beters te doen want we waren te vroeg). De code was 310, uiteindelijk ging hij bij 354 ofzo open (??).

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 07:45

Een collega van mij is terug gekomen uit fuerteventura. Hij raadde aan om op tijd naar het vliegveld te gaan. Hij was er 3 uur van te voren en heeft maar net zijn vlucht gehaald. Kwam met name door reizigers die hun papieren niet op orde hebben.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:00

sunny16 schreef:
Helaas heeft mijn reisgenootje medegedeeld dat ze dus niet mee op vakantie gaat :n helaas kon ik verder niemand vinden die op zo'n korte termijn nog vrij kon krijgen. Nu heb ik dus besloten om maar in m'n eentje te gaan :') ben benieuwd hoe dat gaat worden.

Spannend!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 13:18

sunny16 schreef:

Ik ben ook alleen op vakantie gegaan, maar dan naar Afrika 6 weken, was een geweldige tijd, je leert nog veel meer mensen kennen dan dat je samen bent. Je doet ook andere dingen. Beide heeft voor- en nadelen, maar je gaat vast alsnog een top vakantie hebben!

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 16:20

Wij willen in oktober graag een weekje naar la Palma. Kun je daar ook paardrijden door de natuur?

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 18:34

Ma_n0n schreef:
Wij willen in oktober graag een weekje naar la Palma. Kun je daar ook paardrijden door de natuur?

Mijn vader had daar vorig jaar voor mijn moeder wat geregeld met een vrouw met IJslanders, toen ging de reis vanwege corona echter niet door.
Ik kan wel even vragen wie dat was?

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 18:39

sunny16 schreef:
Ma_n0n schreef:

Mijn vader had daar vorig jaar voor mijn moeder wat geregeld met een vrouw met IJslanders, toen ging de reis vanwege corona echter niet door.

Oh dat zou super zijn!

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 19:10

sunny16 schreef:

Citaat:
Oh dat zou super zijn!

http://www.vakantiehuizenlapalma.nl/home/actief/paardrijden/

Hier staat het één en ander erover, het gaat om de onderste. Wellicht dat de bovenste ook wat is, denk dat zij wat groter opgezet zijn.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 23:45

Iemand tips voor een fijne autoverhuurder in Gran Canaria?

Zie door de bomen het bos niet meer, overal slechte recensies, torenhoge prijzen. Help.

Ik kan het ook pas kortdag regelen want ik heb nog geen creditcard beschikbaar. Heb een nieuwe en nog geen pincode ontvangen. Echt een drama want we gaan volgende week donderdag. :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 23:51

Balen zeg Sunny 16! Maar ga gewoon een paar leuke dingen doen en je zult zien dat je snel genoeg mensen leert kennen.

@Peuk, is de pincode niet gelijk aan de vorige creditcard?

Mijn vliegtuig vertrekt over iets meer dan 12 uur *\o/*

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 23:58

Ja waarschijnlijk wel, maar het is 3 jaar geleden dat ik die gebruikt hebt dus dat weet ik niet meer.

Ik heb een brief ontvangen waar in staat: ‘uw pincode krijgt u binnen enkele dagen per post of heeft u al ontvangen’, maar dat is dus niet het geval.

Ga helaas met een behoorlijk passieve persoon op vakantie die nooit wat regelt, dus dat wordt nog ff spannend of mijn pincode op tijd binnen is om een auto te kunnen huren. :Y)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 06:46

Peuk schreef:

Zie door de bomen het bos niet meer, overal slechte recensies, torenhoge prijzen. Help.

Ik kan het ook pas kortdag regelen want ik heb nog geen creditcard beschikbaar. Heb een nieuwe en nog geen pincode ontvangen. Echt een drama want we gaan volgende week donderdag. :')

Ik vind sunny cars altijd fijn, wel wat duurder maar allerlei dingen zijn ook verzekerd

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 06:56

Peuk schreef:

Wij hebben via sunnycars gedaan, dan even filteren op ‘geen Credit card nodig’ dan kan je de borg cash betalen! Werkte best fijn bij ons. We konden alleen de auto niet vinden :')

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 08:36

Ik heb ook via sunny cars een auto gehuurd. Op lanzarote moest je wel echt tijdig zijn om een auto te huren. Je kon op lanzarote zelf niks meer huren als je niet gereserveerd had

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 09:18

Peuk schreef:

Wij hebben een auto via Sunnycars gehuurd maar op Gran Canaria is het dan een ander bedrijf waar je hem van krijgt. Sunnycars heeft geen kantoor op het vliegveld zeg maar. Wij hebben hem gewoon gehuurd vanaf dat we op vliegveld aankwamen en leveren hem straks voor onze vlucht weer in. Hebben twee keer eerder via Sunnycars gehuurd en we kiezen altijd de kleinste auto en krijgen ter plaatse altijd een grote. :')

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:37

Roodvos schreef:
Balen zeg Sunny 16! Maar ga gewoon een paar leuke dingen doen en je zult zien dat je snel genoeg mensen leert kennen.

@Peuk, is de pincode niet gelijk aan de vorige creditcard?

Mijn vliegtuig vertrekt over iets meer dan 12 uur *\o/*

Playa del ingles toch ook? *\%/*

Wij zijn echt verliefd geworden op het eiland <3

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:48

ik wordt steeds enthousiaster, ik ga daar nl ook heen, nog 2.5 week *\o/*

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:38

Oh wat grappig dat ik dit topic nu tegenkom! Ik ben sinds afgelopen dinsdag op Cran Canaria, echt heerlijk hier! {:}
Controle op de luchthaven hier gong super snel, het was je QR code scannen en je paspoort na kijken en je kon wel door.
Helaas is het qua uitgaan etc wel echt nog te merken dat er Corona heerst, de Yumbo was bijvoorbeeld in de avond niet zo veel aan, terwijl het daar normaal natuurlijk altijd super druk is. Ach we zitten all-in in het hotel en het weer is heerlijk, daar gaat het uiteindelijk om! *\o/*
Voor iedereen die ook op Cran Canaria is of nog gaat: heel veel plezier en geniet ervan!