Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:55

Voor mijn gevoel is Nieuw Zeeland en Australië idd ook 1 pot nat, qua gevaarlijke beesten. Maar daar ga ik even streep door zetten nu dan :)

djinnie

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:15

Ik had Australië en Nieuw-Zeeland al beide van mijn wishlist gestreept, onder andere vanwege de enge crawly critters. Maar ik zet nu prompt Nieuw-Zeeland er weer terug op. <3

Wat een prachtige foto's, TS. Fijn dat alle stress nu voorbij is en jullie weer allemaal samen zijn op jullie nieuwe thuis.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 09:48

Hahaha wat grappig dat niemand dat wist. Er zit hier idd niet veel. Ik weet eigenlijk niets wat hier 'gevaarlijk' is. Ik denk echt dat het heel sterk samen ligt met NL qua beestjes. Enige kans is dat je hier meer kans hebt op haaien.. maar niet in de mate dat bijv. Australie dat heeft in bepaalde gebieden.

Had even gegoogled: 'Dangerous animals NZ' en de eerste zin: ''there are NO dangerous animals in NZ'', haha!

Ik heb vandaag mijn auto opgehaald. Ben er super blij mee. Ga er morgen wat dingetjes voor kopen om het een goed ''kantoor'' te maken en ben ook wat quotes aan't aanvragen voor signage op de auto. Zal fotos plaatsen zodra ik ze heb.

We zijn vandaag naar Stanmore Bay Beach gegaan (Stanmore Bay gaan we wonen, vanaf 8 mei).
We hadden daar afgesproken met Matt z'n zus, haar vriend & zoon. En zijn vader & half broer. Was heel gezellig. Prachtige dag met super veel zon.
De zon is hier erg sterk. Dunne ozonlaag, dus de 19 graden hier was echt best warm. Honden hadden het ontzettend naar hun zin en liggen nu hard te slapen op de bank, haha.

Zal wat fotos plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Nagini op 24-04-21 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 09:50

Dit strand is 10 min lopen van ons nieuwe huis. Een van de grote redenen dat we dit huurhuis wilden.

Afbeelding

Dit is de weg naar het strand. Een van de straten naar rechts is 'onze' straat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:54

Happy doggies!!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:57

Gafe ongeving en dus geen gevaarlijke dieren.

Wist ik ook niet. Wist wel dat het iets verder was dan het op de kaart lijkt.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:07

Jaloersmakend plekje! Ik ben heel benieuwd of je veel verschillen gaat merken tussen het wonen en leven in NZ en AUS. Qua cultuur zijn er toch ook verschillen dus ik kan me voorstellen dat dat in dagelijkse dingen wel even aanpassen is?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:09

Na een hectische week had ik even heel veel bij te lezen in dit topic. Fijn dat jullie herenigd zijn!

Ook fijn dat jullie een huis hebben gevonden! Wat een prachtige omgeving. Ik snap heel goed dat jullie daar willen wonen. Ik heb destijds mijn eerste twee nachten in NZ in Orewa doorgebracht. Dat is dicht bij Stanmore Bay, zie ik. Toen wilde ik al in die omgeving blijven :D maar ja, ik was natuurlijk niet voor zes weken he-le-maal naar NZ gekomen om op één plek te blijven.

Heerlijk trouwens, geen enge beesten in NZ. Die Australische ellendelingen beginnen ook allemaal met een s: sharks, snakes, spiders, scorpions... := Toen ik een paar jaar eerder in de omgeving van Melbourne werkte had ik een local als collega die heel serieus zei: 'Waar maken jullie je toch druk om joh, de gezondheidszorg is hier hartstikke goed hoor!' :')

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:43

Ik lees al een tijdje elke dag mee. Heerlijk topic en erg leuk geschreven TS. Mooi plekje hebben jullie gevonden daar zo dicht bij het strand! Super zo.met de honden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:38

Wat 'n heerlijke plek om te wonen! '
Voor mij is het al weer bijna 20 jaar geleden dat ik in NZ was, maar als het me financieel en qua gezondheid gegeven is hoop ik er ooit nog 'n keer naartoe te kunnen.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:18

Ik denk dat je heel erg geluk heb gehad zo te lezen:

Afbeelding

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:31

Ja ik las het ook al die reisbubbel alweer dicht op de nos site.

Moest gelijk aan dit topic denken

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 21:16

Justme_Lisaa schreef:
Ik denk dat je heel erg geluk heb gehad zo te lezen:

[ [url=m/iyzT5N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is alleen de staat Western Australia.
Ivm 3 day lockdown in Perth.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:15

Wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn! En wat een mooie omgeving!

Wbt enge beestjes ik woon in rural Victoria en het is echt niet zo dat de beestjes overal zitten hoor. De kleine vliegjes zijn veel erger dan. Ja soms zit er een hunstman in huis en we hebben de afgelopen jaren een paar redbacks and white tails gezien. Verder de gewone zwarte huisspin. Heel af en toe een slang op de boerderij. De March flies zijn degene die ons bijten. Dus nee hier geen grote hoeveelheden gevaarlijke dieren wij hebben meer last van de vliegen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:43

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:55

Ohja, die sandfly, daar hadden we extreem veel last van bij Milford Sound.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:42

wortel115 schreef:
Wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn! En wat een mooie omgeving!

Wbt enge beestjes ik woon in rural Victoria en het is echt niet zo dat de beestjes overal zitten hoor. De kleine vliegjes zijn veel erger dan. Ja soms zit er een hunstman in huis en we hebben de afgelopen jaren een paar redbacks and white tails gezien. Verder de gewone zwarte huisspin. Heel af en toe een slang op de boerderij. De March flies zijn degene die ons bijten. Dus nee hier geen grote hoeveelheden gevaarlijke dieren wij hebben meer last van de vliegen.

Ik Flip al van een gewone zwarte huisspin. Zo gewoon is die niet trouwens, die dingen kunnen enorm worden.
Al is een huntsman natuurlijk helemaal top off the bill. Brrrr, nee hoor. Red backs, white tails... houd ze maar daar.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:44

Hoe kleiner, hoe gevaarlijker toch? }> Net als bij haaien.

Die opmerking van een collega was ook naar aanleiding van een enorme spin. :=

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:52

Dus die akelige spinnen zitten enkel in Australië ?
* haalt NZ van de zwarte lijst af * :D

Mooie omgeving zeg, dat strand. Fijn dat jullie nu terug samen zijn, met alle diertjes.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:57

Wat heerlijk trouwens dat jullie in Stanmore Bay gaan wonen, nog lekker een stukje van de drukke stad vandaan. Wat doet Matt voor werk?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 10:35

__Sannne schreef:
Wat heerlijk trouwens dat jullie in Stanmore Bay gaan wonen, nog lekker een stukje van de drukke stad vandaan. Wat doet Matt voor werk?

Hij is een civil engineer. :)

Ja we wilden graag uit de stad, dichterbij natuur en strand. Ook werkt hij 3 dagen per week in Whangarei, dus verder uit de stad qua verkeer is echt beter want het is natuurlijk wel een beetje een ritje.
Waar woonde jij?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 10:36

jokari schreef:
Dus die akelige spinnen zitten enkel in Australië ?
* haalt NZ van de zwarte lijst af * :D

Mooie omgeving zeg, dat strand. Fijn dat jullie nu terug samen zijn, met alle diertjes.

Hahah ja, alleen in Australie.

@wortel, ja dat ligt er dan ook net aan hoe je je voelt met de kans dat het altijd om je heen kan zitten en je altijd alert moet zijn.
Ik kon daar heel slecht tegen. We woonden ook nog eens in een wetland gebied met veel tiger snakes.

Spinnen enzo maakte ik me dan weer niet druk om. Die zag ik eigenlijk nauwelijks.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:40

Nagini schreef:
__Sannne schreef:

Hij is een civil engineer. :)

Ja we wilden graag uit de stad, dichterbij natuur en strand. Ook werkt hij 3 dagen per week in Whangarei, dus verder uit de stad qua verkeer is echt beter want het is natuurlijk wel een beetje een ritje.
Waar woonde jij?

Aah, die kan zo overal aan de slag dan natuurlijk.

Ik woonde echt vol in de binnenstad aan Dockside Lane, vlakbij de Spark Arena. Werkte destijds aan Fort Lane en mijn ex vriend aan Victoria Street East, dus konden beide mooi lopend naar werk. Maar damn, de huur was niet te doen. :))

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 10:52

Vandaag gingen we voor een 4.5km wandeling en dat werden er 10..
En eventjes een verandering van Australie..

Ik heb op een punt: “i hate you, you stupid mountain” geroepen.

Niet dat Australie geen bergen heeft, maar vergeleken met NZ is het vrij plat, zeker waar ik woonde.

300 meter volgens mij was de stijging (en daling) maar vrij stijl omhoog met trappen hier en daar.

Mn benen zijn lam.

We hebben gelopen in de Waikatere Ranges en zijn naar Karekare beach gegaan.
De stranden aan de west kust van het noord eiland zijn allemaal zwart zand. Best bijzonder. Het lijkt ook wel of er glitter in zit!

Was ook direct een leuk ritje voor ons in de nieuwe auto. Ik moet nog een barrier erin zodat ze in de achterbak kunnen, maar vandaag had ik ze in de achterbank (en stoelen omhoog geklapt), verbazend veel ruimte zeg. Ben zo blij met Heidi the Hybrid.

Hier een paar fotos van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding