Thailand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:59

Jij bent er nu Enzino?

Ik kan me idd goed voorstellen dat het invloed op het dagelijks leven heeft daar, maar denk ook dat ze er juist vanwege het toerisme alles aan doen om het veilig te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:26

Thailand is geen democratie en geld gaat boven alles. De overheid wil de gratis visa-on-arrival voor chinezen niet intrekken vanwege de $$$ en sommige lokale overheden weigeren voor de carona-tests te betalen om het aantal gevallen zo laag mogelijk te houden.

Op de eerste plaats komt geld. Daarna "face" (aanzien) en op grote afstand pas veiligheid, vrijheid, etc.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:00

Afbeelding

Afbeelding

Finally <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:04

Krabi nu?

Als je trouwens het koken van je kookcursus in Nederland wil blijven doen is het aan te raden wat kruiden mee te nemen, vooral voor de tom yum kaai uit je eerdere foto kan je complete pakketjes kopen (1 blaadje van dit, 1 stengeltje van dat, allemaal in een zakje). Geen idee of ze dat in Nederland makkelijk beschikbaar hebben terwijl dat nu geen probleem moet zijn om te vinden.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:09

enzino schreef:
Krabi nu?

Als je trouwens het koken van je kookcursus in Nederland wil blijven doen is het aan te raden wat kruiden mee te nemen, vooral voor de tom yum kaai uit je eerdere foto kan je complete pakketjes kopen (1 blaadje van dit, 1 stengeltje van dat, allemaal in een zakje). Geen idee of ze dat in Nederland makkelijk beschikbaar hebben terwijl dat nu geen probleem moet zijn om te vinden.

Goeie! :)
Ja, Ao Nang! Morgen hiken naar Dragons Crest!
En over 2 dagen ga ik 3 dagen op Railay doorbrengen :) vind Ao Nang echt te hoog Lloret de Mar gehalte.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:10

enzino schreef:
Thailand is momenteel behoorlijk in de greep van het Corona virus.

Deze tijd, zo rond het Chinees nieuwjaar, zou een van de drukste periodes moeten zijn (golden week) met gigantisch veel Chinese toeristen die gigantisch veel uitgeven. Helaas zijn de toeristenarrivals volledig ingestort en zijn veel boekingen geannuleerd.

Je merkt het echt in winkelcentra waar het soms, bij wijze van spreken, uitgestorven lijkt. Veel restaurants en hotels komen ook echt in de problemen en bij sommige bedrijven die het van toeristen moeten hebben sturen ze het personeel naar huis want het heeft toch allemaal geen zin.

Als toerist zijnde merk je het misschien niet zo erg en kan je juist je "voordeel" er mee doen omdat het zoveel rustiger is. Maar op de lange termijn lijkt dit wel een kentering te zijn in de inkomsten uit toerisme.

(Thailand staat al hoog op de lijst met landen gevoelig voor het virus omdat er veel Chinezen naar toe komen, maar er is nu ook sprake geweest van een Koreaanse vrouw die het virus heeft opgelopen in Bangkok: besmet door waarschijnlijk een Chinese toerist).

Ik heb mijn vliegtickets voor de zomer nog niet geboekt, maar heb wel de vraag uitstaan bij mijn reisverzekering betreft wat als het reisadvies veranderd.
Ben erg benieuwd wat het antwoord is.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 02:48

Wat mij vooral opvalt is de vreselijke smog , zo erg heb ik heb ik het nog nooit ergens gezien op zich is t dragen van een mondkapje dus niet eens een stom plan

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:38

Afbeelding
Afbeelding

<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:00

sassefras schreef:
Wat mij vooral opvalt is de vreselijke smog , zo erg heb ik heb ik het nog nooit ergens gezien op zich is t dragen van een mondkapje dus niet eens een stom plan

Vooral Bangkok en Chiang Mai zijn erg. Bangkok heeft vanwege al het verkeer bijna continue PM2.5 waardes boven de 50 en in Chiang Mai zijn het de boeren die hun velden in brand steken (eenmaal om het oogsten makkelijker te maken en later nog een keer om van de troep af te komen).

Tijdens het "burning season" loopt Chiang Mai ook leeg want het is gewoon te erg dag na dag (PM2.5 waardes van boven de 150).

In het zuiden is het veel minder een probleem.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:07

Dreamy schreef:
[ [url=m/fveMom.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZcMX0X.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Mooi, de bekende foto op de steen!! Wij zijn daar toen niet geweest omdat het bakken uit de lucht kwam. Werd ons toen afgeraden.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:46

DonDon schreef:
Dreamy schreef:
[ [url=m/fveMom.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZcMX0X.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Mooi, de bekende foto op de steen!! Wij zijn daar toen niet geweest omdat het bakken uit de lucht kwam. Werd ons toen afgeraden.

Zou dit inderdaad zeker niét doen met regen. Was nu al best een pittige hike en op sommige stukken glad. Zou vandaag ook regenen, maar gelukkig niet gebeurd.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:08

Gave foto's! <3

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:49

Afbeelding

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:13

sassefras schreef:
[ [url=m/9sYpXa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:35

Floemii schreef:
enzino schreef:
Thailand is momenteel behoorlijk in de greep van het Corona virus.

Deze tijd, zo rond het Chinees nieuwjaar, zou een van de drukste periodes moeten zijn (golden week) met gigantisch veel Chinese toeristen die gigantisch veel uitgeven. Helaas zijn de toeristenarrivals volledig ingestort en zijn veel boekingen geannuleerd.

Je merkt het echt in winkelcentra waar het soms, bij wijze van spreken, uitgestorven lijkt. Veel restaurants en hotels komen ook echt in de problemen en bij sommige bedrijven die het van toeristen moeten hebben sturen ze het personeel naar huis want het heeft toch allemaal geen zin.

Als toerist zijnde merk je het misschien niet zo erg en kan je juist je "voordeel" er mee doen omdat het zoveel rustiger is. Maar op de lange termijn lijkt dit wel een kentering te zijn in de inkomsten uit toerisme.

(Thailand staat al hoog op de lijst met landen gevoelig voor het virus omdat er veel Chinezen naar toe komen, maar er is nu ook sprake geweest van een Koreaanse vrouw die het virus heeft opgelopen in Bangkok: besmet door waarschijnlijk een Chinese toerist).

Ik heb mijn vliegtickets voor de zomer nog niet geboekt, maar heb wel de vraag uitstaan bij mijn reisverzekering betreft wat als het reisadvies veranderd.
Ben erg benieuwd wat het antwoord is.

Antwoord van reisverzekering: bij negatief reisadvies wegens corona wordt er niet vergoed en moet je bij je reis organisatie aankloppen voor alternatieven.... ehh ik wil reize zonder organisatie dus ga mezelf nog even achter de oren krabben of dit verstandig gaat zijn...

advies van moeders: je wil pas over een half jaar gaan... dan is de boel echt wel onder controle en gezakt. Wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:12

Je kan ook je "eigen reisverzekering" afsluiten: stel je aankoop van tickets nog even uit tot er meer duidelijkheid is. Je ticket zal tegen die tijd wel wat duurder zijn ( = kosten van de verzekering).

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:18

Ik ben eind vorige eeuw in Koh Samui geweest en in Phuket. Prachtige natuur, sprookjesachtig gewoon (vooral Koh Samui) ,heerlijk klimaat, lekker eten en fantastische hotels. Toch ga ik er niet meer naar toe omdat ik helemaal geen klik met de mensen had. Ik snapte niet wat ze wilden en overal opdringerig aanwezige prostitutie. In Sri Lanka heb ik die klik juist wel. Uiteraard is zoiets heel persoonlijk.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:54

@Anjali, ja ik ervaar Sri Lanka ook wat 'rustiger'. Ik ben meerdere keren voor langere tijd in Thailand geweest en ik vind het er fijn. Ben een tijd terug in Sri Lanka geweest en toen vond ik dat toegankelijker dan Thailand. Met toegankelijker bedoel ik dat het wat minder exotisch is dan de Thaise cultuur. Komt vast door de kolonisatie. Opdringerige prostitutie heb ik nooit last van gehad maar ik nooit in Phuket geweest (Koh Samui ook niet volgens mij, wel Koh Tao).

Als mensen voor het eerst naar Azie gaan en dat spannend vinden raad ik Sri Lanka aan.

Maar goed, Thailand is de afgelopen jaren zo ontzettend goed ingericht op toerisme dat ook dat niet zo heel spannend meer is denk ik.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:08

@Iri,dat zou best kunnen dat je gelijk hebt, dat Sri Lanka toegankelijker lijkt vanwege de kolonisatie. Daar heb ik nooit over nagedacht!Ook in India voelde ik me goed op mijn plek maar in Thailand dus niet zo, nooit gesnapt waarom toch!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 07:14

Ben wel blij hoe ik het met m’n huidige budget doe :):) om en nabij 500,- voor afgelopen 15 dagen. En dat is echt incl. dus accomodaties, vervoer (waaronder ook de nachttrein en een binnenlandse vlucht), tours/workshop/uitjes, eten en drinken!
Alleen excl. de retourvlucht van Amsterdam-Bangkok.

Blijf komende 2 weken dus wel in het zuiden, is hier wel echt prijziger en ik ga nog naar Khao Sok.. dus zal de tweede helft wat meer kwijt zijn. Maar ben zeker niet ontevreden!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:37

Ik kom volgen! Mijn vriend en ik willen deze zomer ook zeer waarschijnlijk naar Thailand gaan dus hier kan ik hopelijk inspiratie opdoen :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 17:24

Netjes hoor Dreamy! Fijn dat je het zo naar je zin hebt.

Leuk Elitedeux, al enig idee wat jullie willen gaan doen?

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:31

Nee nog niet precies. Moet zeggen dat we ons er ook nog niet helemaal in verdiept hebben, maar we willen sws meerdere delen meepakken. Verder ga ik morgen naar de bieb eens wat reisboekjes halen om te kijken hoe en wat. Mijn oom en tante zijn vorig jaar geweest en die hebben er ook veel gedoken en gesmokkeld dus dat staat sws op onze lijst, houden daar beide erg van

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:33

Elitedeux schreef:
die hebben er ook veel gedoken en gesmokkeld dus dat staat sws op onze lijst, houden daar beide erg van

Dat laatste zou ik daar niet doen :P

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 23:44

:')

Leuk dat alles nog open ligt, lekker plannen maken!