Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enzino schreef:Krabi nu?
Als je trouwens het koken van je kookcursus in Nederland wil blijven doen is het aan te raden wat kruiden mee te nemen, vooral voor de tom yum kaai uit je eerdere foto kan je complete pakketjes kopen (1 blaadje van dit, 1 stengeltje van dat, allemaal in een zakje). Geen idee of ze dat in Nederland makkelijk beschikbaar hebben terwijl dat nu geen probleem moet zijn om te vinden.
enzino schreef:Thailand is momenteel behoorlijk in de greep van het Corona virus.
Deze tijd, zo rond het Chinees nieuwjaar, zou een van de drukste periodes moeten zijn (golden week) met gigantisch veel Chinese toeristen die gigantisch veel uitgeven. Helaas zijn de toeristenarrivals volledig ingestort en zijn veel boekingen geannuleerd.
Je merkt het echt in winkelcentra waar het soms, bij wijze van spreken, uitgestorven lijkt. Veel restaurants en hotels komen ook echt in de problemen en bij sommige bedrijven die het van toeristen moeten hebben sturen ze het personeel naar huis want het heeft toch allemaal geen zin.
Als toerist zijnde merk je het misschien niet zo erg en kan je juist je "voordeel" er mee doen omdat het zoveel rustiger is. Maar op de lange termijn lijkt dit wel een kentering te zijn in de inkomsten uit toerisme.
(Thailand staat al hoog op de lijst met landen gevoelig voor het virus omdat er veel Chinezen naar toe komen, maar er is nu ook sprake geweest van een Koreaanse vrouw die het virus heeft opgelopen in Bangkok: besmet door waarschijnlijk een Chinese toerist).
sassefras schreef:Wat mij vooral opvalt is de vreselijke smog , zo erg heb ik heb ik het nog nooit ergens gezien op zich is t dragen van een mondkapje dus niet eens een stom plan
DonDon schreef:Dreamy schreef:[ [url=m/fveMom.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZcMX0X.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooi, de bekende foto op de steen!! Wij zijn daar toen niet geweest omdat het bakken uit de lucht kwam. Werd ons toen afgeraden.
Floemii schreef:enzino schreef:Thailand is momenteel behoorlijk in de greep van het Corona virus.
Deze tijd, zo rond het Chinees nieuwjaar, zou een van de drukste periodes moeten zijn (golden week) met gigantisch veel Chinese toeristen die gigantisch veel uitgeven. Helaas zijn de toeristenarrivals volledig ingestort en zijn veel boekingen geannuleerd.
Je merkt het echt in winkelcentra waar het soms, bij wijze van spreken, uitgestorven lijkt. Veel restaurants en hotels komen ook echt in de problemen en bij sommige bedrijven die het van toeristen moeten hebben sturen ze het personeel naar huis want het heeft toch allemaal geen zin.
Als toerist zijnde merk je het misschien niet zo erg en kan je juist je "voordeel" er mee doen omdat het zoveel rustiger is. Maar op de lange termijn lijkt dit wel een kentering te zijn in de inkomsten uit toerisme.
(Thailand staat al hoog op de lijst met landen gevoelig voor het virus omdat er veel Chinezen naar toe komen, maar er is nu ook sprake geweest van een Koreaanse vrouw die het virus heeft opgelopen in Bangkok: besmet door waarschijnlijk een Chinese toerist).
Ik heb mijn vliegtickets voor de zomer nog niet geboekt, maar heb wel de vraag uitstaan bij mijn reisverzekering betreft wat als het reisadvies veranderd.
Ben erg benieuwd wat het antwoord is.