Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liesje1611 schreef:kimberleyepe schreef:Ik wil het echt niet goed praten hoor, echt niet! Dat is niet hoe I'm het bedoel.
Voor deze mensen is dit gewoon heel normaal. Ik probeer in te zien dat zij zo leven, en dit als iets goeds zien zeg maar. In bepaalde moslimlanden is het toch bijvoorbeeld ook heel normaal om je vrouw te slaan en dergelijke? En nou wil ik moslims niet onder 1 kamp scheren hoor.
Ik probeer alleen in te zien dat zij het als normaal ervaren. Wij zien dit zelf als westerse mensen als (ernstige) misdrijven, maar is dit ook werkelijk een ernstig misdrijf? Ik ben wel benieuwd of wat die mensen doen ook echt schadelijk voor iemand kan zijn. Of dat het bij hun misschien wel meevalt allemaal!
Ik ga me bijna afvragen of je geen klap van de molen hebt gehad vroeger![]()
![]()
Je vraagt je af of mensen slaan wel een ernstig misdrijf is en of dit ook echt schadelijk voor mensen kan zijn..? Echt?
Je zegt dat je het allemaal niet goed wilt praten maar in je reacties doe je niets anders.
Ik hoop dat je weet waar je aan begint.
En de zorgen van jouw ouders kan ik me HEEL goed voorstellen.
kimberleyepe schreef:Ik wil het echt niet goed praten hoor, echt niet! Dat is niet hoe I'm het bedoel.
Voor deze mensen is dit gewoon heel normaal. Ik probeer in te zien dat zij zo leven, en dit als iets goeds zien zeg maar. In bepaalde moslimlanden is het toch bijvoorbeeld ook heel normaal om je vrouw te slaan en dergelijke? En nou wil ik moslims niet onder 1 kamp scheren hoor.
Ik probeer alleen in te zien dat zij het als normaal ervaren. Wij zien dit zelf als westerse mensen als (ernstige) misdrijven, maar is dit ook werkelijk een ernstig misdrijf? Ik ben wel benieuwd of wat die mensen doen ook echt schadelijk voor iemand kan zijn. Of dat het bij hun misschien wel meevalt allemaal!
kimberleyepe schreef:Ik weet dat het tegenwoordig niet meer goed gevonden wordt maar mijn ouders hebben me ook wel eens de handafdruk in mijn been geslagen als ik niet luisterde hoor.. En dat bedoelden ze niet eens verkeerd.
De straffen in het boek zijn natuurlijk wel erger, maar staan er dan geen goede dingen in? Mag de VS dat soort boeken dan niet verbieden ofzo als het zo erg is? Of heeft dat dan ook te maken met vrijheid van meningsuiting?
Drifter schreef:Er zijn ontzettend veel onderzoeken over hoe schadelijk kindermishandeling is. Als ervaringsdeskundige van een huiselijk geweldssituatie kan ik je ook vertellen dat met de mensen die dit soort dingen actief prediken, degenen die in dit soort praktijken de macht hebben, praten je echt niet slimmer gaat maken.
Als je echt wil weten of iets wel of niet normaal zou moeten zijn, wordt dan vrijwilliger in een opvang voor slachtoffers en praat met hun, in plaats van met de mensen die dit soort zaken normaliseren.
IMANDRA schreef:Jongens al dit beargumenteren heeft echt 0,0 zin. TS heeft haar zinnen gezet op het daar naartoe gaan, en wil geen andere argumenten horen en praat alles goed. Een klassiek geval van 'cognitieve dissonantie' en alleen horen wat ze wil horen en goedpraten wat niet in haar gedachtegang past.
bigone schreef:Ts, ik ga je topic ontstippen want je hebt je keuze allang gemaakt. Ik heb echt het gevoel dat je of zeer naief of zo eigenwijs bent en gewoon je zinnen hier op hebt gezet dat het totaal niet uitmaakt wat andere mensen zeggen, je verheerlijkt deze groep aan alle kanten. Crimineel gedrag zwak je af of zal toch niet zo erg zijn??? Wie is hier nu blind, ze kunnen dan wel op tv zijn maar dat geeft ook zeker geen reeel beeld, hallo, het is een geloofsgemeenschap en van daaruit doen ze bepaalde zaken die lijnrecht tegen over normaal gedrag staan. zoals lijfstraffen en dan zeg jij weer: Ja maar, ik ben ook wel eens geslagen. Wie hou je nu voor de gek. Ik wens je succes maar vind nog steeds dat je je geld en tijd vele malen nuttiger en interessanter kunt besteden. ( en ik hoop dat je gewoon eigenwijs bent en niet naief)
Liesje1611 schreef:IMANDRA schreef:Jongens al dit beargumenteren heeft echt 0,0 zin. TS heeft haar zinnen gezet op het daar naartoe gaan, en wil geen andere argumenten horen en praat alles goed. Een klassiek geval van 'cognitieve dissonantie' en alleen horen wat ze wil horen en goedpraten wat niet in haar gedachtegang past.
Ben ik helemaal met je eens. Toch denk ik dat het niet verkeerd is om een balletje op te gooien over dat zo’n gedachtegang toch wel enigzins getikt is. Over zulke onderwerpen is het goed als er een tegengeluid is.![]()
Maar ik denk inderdaad ook dat TS daar meer dan prima op haar plek is en ik ben voor alsnog héél benieuwd naar de ervaringen als ze terug komt. Als ze terug komt.
kimberleyepe schreef:@drifter, bedankt voor je uitleg! Maakt een hoop duidelijk!
Ik vind mishandeling een heel slecht iets natuurlijk!! Het punt is gewoon vooral dat je niet weet of de forsyths dit ook doen. Dat ze mensen steunen die er een boek over hebben geschreven is slecht, maar het maakt niet dat ik me er niet veilig zal voelen.
Ik wil graag nogmaals weer duidelijk maken dat ik dit topic heb geopend voor jullie meningen, niet voor de beslissing om wel of niet te gaan.
Citaat:Michael and Debi Pearl of No Greater Joy Ministries are nationally renowned “practical family-living” teachers and authors of books such as “To Train Up a Child”, “Created to Be His Help-Meet”, and “Jumping Ship”. This dynamic couple have dedicated their lives to educating families on basic principals of cultivating Godly relationships within the family so that their relationships with God and others can be infinitely more fruitful.
kimberleyepe schreef:@poes,ik snap dat je dit zo ziet. Ik ga er alleen wel heen met een neutrale instelling. Ik ben iemand die moeilijk nee zegt, maar als ik het ergens niet mee eens ben qua gedrag of bidden oid dan zeg ik dat wel eerlijk. Ook met hoe ik erover denk en hoe ik er in sta.
Het is de bedoeling dat ik ze help met koken en schoonmaken enzo, niet met geld ophalen voor hun kerk of zoiets. De mensen daar weten ook dat ik niet zo ben.
kimberleyepe schreef:Ik wil het echt niet goed praten hoor, echt niet! Dat is niet hoe I'm het bedoel.
Anoniem schreef:kimberleyepe schreef:Ik wil het echt niet goed praten hoor, echt niet! Dat is niet hoe I'm het bedoel.
Jeetje hier schrik ik wel van.
Je gaat er kennelijk sowieso heen, maar echt.. wauw..?