[VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:16

Wat ik niet helemaal begrijp is dat het marineschip niet kan aanleggen omdat de kade stuk is, het vliegveld stuk is waardoor er geen vliegtuigen kunnen landen maar dat er wel een heli overvliegt om de schade op te nemen. Waarom zetten ze die heli niet in om mensen/goederen van het marineschip op het eiland te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:20

Als het een triage-heli is is het logisch dat die niet landt. Die moet eerst de totale schade opnemen voor er bekeken wordt waar welke hulp nodig is. Het is niet zo simpel als gewoon voedselpakketten dumpen in een woestijn, dat zul je toch ook in de buurt van huizen moeten doen wil je dat er iemand van kan profiteren, en als je droge rijst in de woestijn dumpt gaan mensen alsnog dood van de dorst terwijl ze er in gebieden waar wél water is wel wat aan zouden hebben. :)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:24

De heli moet dan ook nog kunnen landen. Een heli is wel kleiner maar heeft alsnog aardig veel ruimte nodig om te landen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:24

Ja wat een schrik zeg in Sint Maarten. Verschrikkelijke beelden zie ik voorbij komen.. -O-

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:26

Wat verschrikkelijk... hopelijk horen we snel wat van ze, maar zal wel niet.

vibabu schreef:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat het marineschip niet kan aanleggen omdat de kade stuk is, het vliegveld stuk is waardoor er geen vliegtuigen kunnen landen maar dat er wel een heli overvliegt om de schade op te nemen. Waarom zetten ze die heli niet in om mensen/goederen van het marineschip op het eiland te krijgen?

Hangt heel erg af van de heli. Als het gaat om mensen/goederen vervoeren heb je een veel grotere heli nodig dan wanneer je de schade gaat opnemen ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:33

Hoorde net dat Californië als volgende aan de beurt is... -O-
Wonen ook bokkers als ik mij niet vergis.
Sterkte ook aan iedereen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:36

Pandora2 schreef:

Californië is geen orkaangebied en er is ook geen orkaan onderweg naartoe, ik denk dat je Florida bedoelt?

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:48

In California zijn daar in tegen wel verschrikkelijk grote branden aan de gang. Dus ook daar zijn mensen niet veilig.

Afbeelding
Waar Irma nu heen gaat.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:49

Destination schreef:
Wat verschrikkelijk... hopelijk horen we snel wat van ze, maar zal wel niet.

vibabu schreef:

Hangt heel erg af van de heli. Als het gaat om mensen/goederen vervoeren heb je een veel grotere heli nodig dan wanneer je de schade gaat opnemen ;)

Veel heli's kan je ook spullen onder hangen, hoef je ook niet te landen om goederen te droppen.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:52

Is inderdaad Florida. Californië kent geen orkanen, alleen bosbranden en extreme droogtes

Florida Keys archipel is geëvacueerd en afgesloten (de weg daar heen). Veel mensen verlaten de staat, met name aan de kust.

Vernam ook al ergens dat Katia en Irma elkaar tegen kunnen komen? Maar geen idee wat daar van waar is, nog geen tijd gehad het uit te zoeken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:57

Dacht dat Irma inmiddels wel wat aan het afzwakken is?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:00

Ik wens ts puppetje en andere die daar zijn heel veel.sterkte wijsheid en veiligheid!!!!

Heftig hoor nogmaals sterkte hoop de paarden zijn veilig ook

K ga duimen voor n beetje " goede" afloop en hoop dat puppetje hulp krijgt met opbouwen

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:02

Verwachtingen zijn dat Irma nog altijd een categorie 4 orkaan is zondag bij aankomst in Florida, dus daar kan nog steeds veel chaos ontstaan.

Hoop dat Jose lekker in de oceaan blijft en niet ook nog aan land gaat komen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:08

Emmaa_ schreef:
Pandora2 schreef:

Californië is geen orkaangebied en er is ook geen orkaan onderweg naartoe, ik denk dat je Florida bedoelt?

Excuus...Florida idd :o
Ik las net een stukje over die branden in Californie voor mijn post hier :\
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 07-09-17 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:09

Is orkaan katia las gister óver 3 maar nu zie k niks meer over katia is die intussen weer afgezwakt ?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:41

Azmay schreef:
_Reneee schreef:
Ik hoorde op de radio inderdaad dat 90% van Barbuda gewoon verdwenen is. Ik denk dat het voor TS niet de ideale tijd gaat zijn om een stage te lopen in ieder geval. Hopelijk is ze ok...

Of juist helpen op bouwen, lijkt me ook heel nuttig.
Het lijkt me heel eng, hoop dat we snel iets horen :(:)

Ja, maar sluit niet echt aan op haar stage hè.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:30

Misschien is dat op zulke momenten wel je laatste zorg...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:34

Dat is nu inderdaad haar laatste zorg, maar haar opleiding kan wel gaan zeuren dat de stage niet gedaan is en dus extra jaar lesgeld/geen diploma. Kan nog een lastig verhaal worden.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:37

tamary schreef:
Dat is nu inderdaad haar laatste zorg, maar haar opleiding kan wel gaan zeuren dat de stage niet gedaan is en dus extra jaar lesgeld/geen diploma. Kan nog een lastig verhaal worden.

Het is wel zo.. maar vind t wel zwaar respectloos.. scholen praten er over alsof je er zelf om gevraagd hebt!
Hopelijk word het wel "redelijk" voor ts opgelost..

Maar eerst hopen dat ze er goed uit komt.. zit echt flink in spanning hier om..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:39

Zoals het er nu naar uit ziet gaat Jose groeien naar een cat. 3 en gaat hij wel degelijk over St Maarten.. Stuk noordelijker dan vorige keer maar bewoners moeten zich klaarmaken voor opnieuw hele zware regenval en enorme windstoten. (bron: nos)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:46

aMomentLT schreef:
tamary schreef:

Het is wel zo.. maar vind t wel zwaar respectloos.. scholen praten er over alsof je er zelf om gevraagd hebt!
Hopelijk word het wel "redelijk" voor ts opgelost..

Maar eerst hopen dat ze er goed uit komt.. zit echt flink in spanning hier om..

Ik heb ook een half jaar studievertraging en dus extra kosten omdat mijn afstudeerstage niet afgemaakt kon worden doordat mijn moeder 4 weken kritiek in het ziekenhuis heeft gelegen. Nu zo'n 5 maanden later gaat het nog steeds niet best en kan ik volledig opnieuw beginnen met een stage. Nou vind ik dat natuurlijk niet erg, maar zuur is het wel want het kost me weer 2000 euro.

En weer ontopic. Zo ontzettend heftig dit, hoop dat we snel iets horen van TS en andere bokkers die op Sint Maarten wonen! :(:)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:05

Je kan op Snapchat bij die kaarten naar de eilanden gaan en dan staan er wel wat updates over Irma en filmpjes over de schade. Je kan elk eiland aanklikken en ook bij Antigua en Barbuda lijken de filmpjes mee te vallen the day after.

Enkel geen filmpjes op St Maarten... maar omliggende eilanden zien er best oké uit. Natuurlijk veel bomen die het niet overleefd hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:14

_Reneee schreef:
Azmay schreef:

Of juist helpen op bouwen, lijkt me ook heel nuttig.
Het lijkt me heel eng, hoop dat we snel iets horen :(:)

Ja, maar sluit niet echt aan op haar stage hè.

Alsof dat nu prioriteit heeft.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:23

tamary schreef:
Destination schreef:

Veel heli's kan je ook spullen onder hangen, hoef je ook niet te landen om goederen te droppen.

Als dat een mogelijkheid zou zijn, zouden ze dat wel doen, denk je niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:27

De helikopters die aan dek zitten bij de marine zijn triagehelikopters die echt alleen zijn bedoeld om een overzicht van het gebied te krijgen. Goederen eronder knopen of mensen ophalen kan daar dus niet mee. Helikopters die wel mensen en goederen kunnen vervoeren kunnen nu niet landen op het eiland, en aangezien de havens ook slecht toegankelijk zijn kunnen ze ook niet opstijgen en landen vanaf schepen.