Linda_Fleur schreef:Hallo mag ik mij hier ook even melden? In maart ga ik 8 dagen met mijn dochter van 7 jaar mee op een gezinsreis met de NVSV (Nederlandse Visueel-gehandicapten Ski Vereniging) naar Bramberg. Mega spannend, ik heb geen idee hoe we het gaan vinden. Mijn dochter is nagenoeg blind (3% zicht) en krijgt dagelijks 1 op 1 begeleiding van een ervaren instructeur van de skivereniging. Voor haar is het de eerste keer en voor mij de tweede keer op wintersportreis. Ik lees graag mee met al jullie tips & tricks.
Wat ontzettend leuk! Fijn gebied waar jullie naartoe gaan. Pistes voor beginnende en gevorderde skiërs. Mijn schoonouders wonen vlakbij bramberg(neukirchen am grossvenediger). Ik ben heel benieuwd hoe je dochter (en jij natuurlijk) het zal vinden.

) Maar ik ben nog een beginner dus misschien is het verstandiger dat ik hem wel altijd draag. Ik denk ook altijd dat mensen een oordeel gaan vellen als ze zien dat een beginner zonder helm skiet.                                                         

Toen niet op mijn hoofd gevallen gelukkig maar heb wel máándenlang met een zeer borstbeen gelopen. 

had eentje met blauw spiegelglas voor €7 bij de lidl en die beviel me erg goed, nu een legergroene van decathlon en die valt ook erg goed en bijft goed op mijn hoofd zitten zonder dat hij afzakt! Had niet van decathlon de goedkoopste genomen maar volgens mij was hij ongeveer €35,-  dus qua prijzen valt het allemaal nog mee!