Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:33

Fabster schreef:
Houffalize vind mijn man ook leuk net de mountainbike. Ben benieuwd naar t wandelen. Allemaal brede puinpaden of ook leuke zigzag smalle looppaadjes?

Eigenlijk beide.
Vlak onder t huis dat we daar huurden begon n heel mooie route van 10 km.
Door de bossen en kleine smalle paadjes door de weilanden.
Wel goed controleren op teken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:43

Tnx! Ik ben eind januari jarig, dus mss dat eens opzoeken.

Josewoos, ziet er goed uit! Wat voor ras? Een boxer?

Met de hond kan ik Ameland ook echt aanraden. Hond kan overal mee en zelfs midden in het hoogseizoen zijn er genoeg stranden te vinden waar je je alleen op de wereld waant. Echt fantastisch!

josewoos

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 08:45

@fabster, nee het is een bordeauxdog :)

Op Ameland mag je niet met auto op toch? (Of het kost een vermogen)
Hoe doe je dat met al je spullen? Als ik zie dat onze auto al vol ligt van een weekje weg met onze spullen maar ook van de hond, dan vraag ik me af hoe we dat allemaal mee krijgen haha

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 08:49

josewoos schreef:

Hoe doe je dat met al je spullen? Als ik zie dat onze auto al vol ligt van een weekje weg met onze spullen maar ook van de hond, dan vraag ik me af hoe we dat allemaal mee krijgen haha

Ameland mag het wel is anders dan Schiermonnikoog of Vlieland.
Wij gingen op Schiermonnikoog vaak met aanhangwagen. Die hang je op het eiland achter een taxi en zo heb je toch al je spullen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:37

Wij gaan ook ieder jaar met de honden naar Terschelling (ook geen auto) Alle twee grote backpack rugtas en een tasje in onze hand voor de hond. Gaat prima!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:55

Ameland gaat gewoon met de auto.

Mag de Bordeaudog mee naar Oostenrijk?! Dat soort honden zitten allemaal restricties aan. Daarom doe ik ze niet. Maar vind t wel leuke honden.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:32

Gelukkig is de bordeauxdog wel welkom in Oostenrijk, maar inderdaad zijn er landen waar ze niet welkom zijn of gemuilkorfd moeten lopen {:)-:(

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:32

josewoos schreef:

ik denk dat je Vlieland bedoelt?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:42

Ja, dat is wel een gedoe, met de restricties op sommige honden.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:44

Dat vind ik ook erg lastig met mijn Rottweiler zonder papieren.
Daarom tot nu toe altijd naar Zuid Limburg geweest.

Heerlijk banjeren langs de geul enzo.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:50

Verleerde topic
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 31-12-17 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:52

ik heb vandaag ook nog 7 kilometer gelopen de honden lekker moe gemaakt en dan vanaaf een mergbeen :+

@tones je kan prima naar zweden met je rottie :j hier is geen enkele hond illegaal

edit: ook geen muilkorf verplichting

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:54

Oh dank voor de tip Kirri,
Lijkt me prachtig.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:55

Nee, Zweden is wat dat betreft een goed land. Ook om te wandelen, trouwens.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:55

ja je hebt hier geweldige stukken om te wandelen <3

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:40

kirri schreef:
ik heb vandaag ook nog 7 kilometer gelopen de honden lekker moe gemaakt en dan vanaaf een mergbeen :+

@tones je kan prima naar zweden met je rottie :j hier is geen enkele hond illegaal

Maar vanuit Nederland moet je wel reizen door landen waar wel regels gelden voor honden en dan moet je je aan de regels houden van het land waar je doorheen reist als je b.v. met de auto reist.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:12

CoRiNa1983 schreef:
kirri schreef:

Maar vanuit Nederland moet je wel reizen door landen waar wel regels gelden voor honden en dan moet je je aan de regels houden van het land waar je doorheen reist als je b.v. met de auto reist.

absoluut maar via Kiel naar göteborg met de ferry zou prima moeten zijn :j een muilkorf voor een nachtje zou te doen moeten zijn :D

regels duitsland

Eén eigenaar mag maximaal 3 honden meenemen. Neem voor het meenemen van meer dan 3 honden contact op met de Duitse ambasade.
Pitbulls, Staffordshire terriërs, Staffordshire bullterriërs en Bullterriërs mogen in Duitsland worden ingevoerd, mits je niet langer dan vier weken in Duitsland verblijft of op doorreis bent.
Deze honden moeten altijd een muilkorf dragen. Ook moet je je hond altijd aanlijnen (dit geldt voor alle rassen).
Als je hond zwaarder is dan 20 kg. of een schofthoogte heeft van meer dan 40 cm. moet je (officieel) een muilkorf bij je hebben.

bron: http://www.hondenwelkom.com/regels-per-land

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:01

Wij nemen dit jaar de hond ook weer mee. Vorig jaar goed bevallen voor het eerst :)
Vorig jaar zijn we naar het Zwarte Woud in Duitsland geweest. Heerlijk vertoeven hoor!
Voor dit jaar ook al geboekt. We gaan een midweek naar Zuid-Limburg en daarna gelijk door voor een midweek in de Ardennen. De Ardennen zijn wij beide nog nooit geweest, dus we zijn erg benieuwd :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:09

Iemand ervaring met honden in Slowakije, Tatra gebergte? Vanuit Litouwen is dit goed aan te rijden en ik heb een geweldig houten hutje in de middle of nowhere gevonden in de bergen. Alleen nu lees ik op deze website bijvoorbeeld dat honden een muilkorf om moeten in het nationaal park: http://www.tanap.org/english/ Op andere sites lees ik weer andere informatie (alleen aanlijnen, muilkorf bij je). Iemand echte ervaringen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:23

Wij zijn nu aan het kijken voor (Noord) Engeland. Wij kijken elk jaar in de kerstvakantie Harry Potter. En elk jaar zeggen we: we moeten daar toch eens heen. Eens kijken of we dat dit jaar eens echt kunnen doen. Ik ben zelf al eens in Schotland en Zuid Oost Engeland geweest. Ik vind het daar echt prachtig! Nog nooit de honden mee gehad. Naar Schotland had ik nog geen honden en toen in Engeland nog allemaal gedoe met bloed en quarantaine enzo. Maar nu dat allemaal is opgeheven, kunnen ze gewoon mee! Hopelijk haalt Miep het nog. Die wordt in maart 14 . Wat dat betreft is Engeland voor haar ook perfect. Veel wijdsheid, maar geen bergen. Die redt ze niet meer.

Zijn er mensen met ervaringen met hond in Engeland?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:38

Houd er rekening mee, althans dat was toen wij de zaken uitzochten, dat de honden op de boot in een kennel moeten.
Dat is wat ons tot nu toe heeft tegen gehouden om naar noord-Engeland te gaan met hond.
Je kunt natuurlijk wel met de trein van Calais naar Dover, en dan het stuk omhoog rijden, is alleen wel stukje langer. :)
Wij waren enkele jaren geleden in zuid-Engeland en daar was het echt heel hondvriendelijk. Prachtige gebieden om te wandelen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:50

Dat vinden wij ook wel een dingetje.
Wij zouden graag eens naar Schotland gaan maar al die uren zonder hond, dat hij dan in de kennel moet...

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:50

Tegenwoordig mogen de honden ook mee in de hut met DFDS Seaways :) Van IJmuiden naar Newcastle. Je moet dan wel telefonisch reserveren, maar ze hoeven dus niet meer in de kennel!

Met de trein is ook fijn en vlot, kun je bij je hond blijven in de auto :) Al is dat nog wel een stukje rijden naar het noorden dan haha

Lees maar :D

https://www.dfdsseaways.nl/reisvoorbere ... -schotland

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:17

Wauw xMercury, dat zou echt een uitkomst zijn! :j Ik ga eens lezen, dank voor de info!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:42

Wij gaan inderdaad met de trein. Ik ben niet zo n botenmens. Dus das geen probleem.

Maar een hond in een hut lijkt me ook niks. Je zit 16 uur op de boot. Waar ga je m uitlaten? Dus met de trein en daarna kun je zo vaak stoppen als je wil. Wel 11 uur rijden omhoog, ja. Dat is wel lang. Masr anders zit je die tijd op de boot. Dus qua tijd maakt t niet veel uit.