Wintersport 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:28

Amalarab schreef:
bantu schreef:
Wij gaan naar Zwitserlan Saas-Fee net als voorgaande jaren. Zijn 2x met de trein geweest toen de kinderen nog kleiner waren maar de laatste jaren gaan we met de auto en rijden in 1x door. Kinderen inmiddels 10 en bijna 9 (31december) de jongste heeft in zwitserland leren lopen hihi

heb je die seizoenskaart gekocht? was best wel goedkoop

Ja die hebben we! Scheelt een stuk!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:15

Yess, ik ben dit jaar ook weer van de partij! *\o/* Vorig jaar verbleven we vlakbij Gerlos en dit jaar gaan we weer naar hetzelfde gebied. Toch zou ik volgend jaar wel weer graag terug willen naar Saalbach Hinterglemm. Ik had vernomen dat het gebied alweer een stukje groter geworden is. :D Wij vertrekken trouwens in de tweede week van januari richting Oostenrijk. *\o/*

Ook dit jaar ben ik weer gestart met lessen op de borstelbaan in mijn standaard snowboardgroepje en het eerste deel van het seizoen is alweer voorbij. Time flies!

Voor wie komende week al vertrekt richting de bergen, veel plezier gewenst!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:21

Bijna hier, en er ligt sneeuw, tenminste op de berg wel en er komt nog wat bij. *\o/* spullen zitten al in de tas morgen gaat hond van gv naar pension vroeg. Ik pik hem op en gooi hem stuk verder op af. Donderdag alles in auto zetten en vrijdag via winkel in dld onderweg. Geen idee wanneer we weer terug zijn. Hangt af van hoe soepel de terugrit gaat op zaterdag. Of we vieren oud en nieuw onderweg waar het gezellig is of we halen net woonplaats van gv.

Alleen fijne timing, jaar bijna geen last van dystrofie en nu dus wel. -O- dat is minder. Maar ja in ergste geval is beetje skien niet mogelijk en ga ik zo van bergen genieten en wat sleeen. :j

loveslimpie

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 07:22

Ik hoop dat t meevalt karuna!

Voor iedereen die in de kerstvakantie gaat: heel veel plezier en probeer jezelf vooral heel te houden ;)

Ik ben bijna in Nederland, maar januari wordt een maand met heeeeel veeeeel skieen :) Toen ik gister uit oostenrijk vertrok lag er eindelijk weer dat sneeuw op de bergen dus als dat zo doorgaat ben ik prima tevreden tegen de tijd dat ik terug ben :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 07:24

Gewoon twee keer gaan. Heerlijk.

Ik zie wel wat pijn aan been gaat doen. Kwestie van kalm aan doen en pijnstilling slikken meer kan ik niet doen. Genieten ga ik hoe dan ook doen. :j

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:27

Genieten moet sowieso wel lukken

En t is nog veel erger karuna, geen 2 keer maar ik woon er een halfjaar voor mn studie :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:11

Aah jaloers

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:22

7 januari gaan m'n vriend en ik een dagje naar Wintersberg! (Prima te doen met een groupon bon :) )

Ik wil nog een lesje nemen voordat we daarheen gaan: hebben jullie tips waar ik terecht kan op de korte termijn?

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:56

Wij gaan ook al bijna en het sneeuwt deze dagen heerlijk. Laat maar vallen, er kan niet genoeg liggen :-)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 16:14

Fijn odenxia! Hopelijk ligt er een lekker pak sneeuw op jullie te wachten.

Wij gaan vanavond oefenen in de hal. Voor mijn vriend niet zo nodig, maar ik vind het wel heel fijn om even een oefenrondje te doen voor we op vakantie gaan. Ik hoop in januari nog een keer of 2 te gaan, lijkt me een mooie voorbereiding

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:33

fienaaa schreef:
7 januari gaan m'n vriend en ik een dagje naar Wintersberg! (Prima te doen met een groupon bon :) )

Ik wil nog een lesje nemen voordat we daarheen gaan: hebben jullie tips waar ik terecht kan op de korte termijn?

Ik zie dat je in Noord-Holland woont. Misschien kan je bij snowplanet of op een andere baan een lesje volgen? Ik snowboard zelf ieder jaar op de borstelbaan in Nieuwegein, maar dat is nogal uit de route voor je. :D

Ik heb eindelijk mijn binding laten repareren. Clipje was losgegaan. Ook een nieuw snowboard aangeschaft. *\o/*

Ditis'em! Een Ride Berzerker.

Afbeelding

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:11

Mooi board Adamootje!

Fienaa: volgens mij kun je in elke skihal op korte termijn terecht. Vraag of Kijk op de website voor lessen. Kijk desnoods voor een proefles. Iets minder op jou persoonlijk gericht, maar ik heb er vorig jaar wel van geleerd. Had na die les vooraleer vertrouwen in mijzelf en de ski's.

Ik heb gisteren heerlijk geskied in Terneuzen! Ik vind de hoge helling altijd een beetje eng. Het hoogste en stijlste stuk daar is voor mij wel te doen, maar ligt op de avond altijd vol hobbels en ijs. Dat vind ik altijd moeilijk en spannend hoe ik dat ijs over kom. Dit keer helemaal relaxed en voor mijn gevoel met volledige controle over dat stuk heen kunnen komen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:56

Geen ervaring met indoor hallen. Ken alleen landgraaf, die bij de kempervennen en in bottrop.

Maar ik ben terug nog een een deel en zonder schade, ook medereiziger is nog heel. Top vakantie gehad *\o/* goed weer. Een middag wat regen. Sneeuwkwaliteit redelijk tot goed alleen eerste paar dagen erg ijzig. Niet heel fijn als je het moet leren. Knie heeft zich netjes gedragen. Ik heb me een keer vrijwillig laten vallen. Verder niet, medereiziger is een keer een ski verloren die losging door een diepe greppel. Maar niet gevallen.

Hotel was super eten abnormaal goed, iedere dag heel goed 5 tot 7 gangen menu van meer dan top kwaliteit ook met allergie, heel goede sauna en stoombad ook. In het centrum op 150 m van skigondel en bus af. Heb apres ski meegemaakt nu ook eens, ach we waren ruim de oudste :+ was wel reuze gezellig en goede muziek.

Een dag naar de gletster bij kaprun geweest -14 en sneeuwjacht met flinke wind, was even brr maar goede kleding em muts doen wonderen.

Wat betreft skien, les en schoenen, les niet nodig gehad, de vier die ik gehad heb met de heel goede uitleg van reisgenoot was voldoende. Wel alleen op beginners heuvel wat rondgekrabbeld. Alleen laatste dag een blauwe piste willen doen. Maar s ochtends wakker grworden met een protesterende kuit. Toch op band geprobeert maar ging van geen meter, alleen s middags nog even een korte afdaling op beginners stukje. Ging ietsje beter,

En mijn huurskis zijn van mezelf nu. :+ huur was 70 euro voor een week. Ze overkopen zou me 80 euro kosten en geen huur betalen, dinsdag dus besloten te kopen, kreeg er nieuwe stokken bij, bindingen waren van dat jaar, verse wax toen en bij einde vakantie ook nog. Ook skis van reisgenoot zijn verwend door bedrijf op hun kosten. Super service dus. De skischoenen van reisgenoot zitten heerlijk. Hij heeft nieuwe moeten kopen omdat zijn oude 20 jarige echt op bleken op dag 3.

Heb heel korte skitjes 137 cm. de kortste voor volwassenen. Salomon wittig met bloempjes en vogektjes opdruk :') . Ach ze skieen lekker en doen wat ze moeten doen.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:59

Ik denk dat ik inderdaad voor een proefles ga: is meestal net iets goedkoper :)

Heb eindelijk een skibroek gevonden! Alleen dus een mannenbroek want de vrouwenbroeken waren qua model een drama :+ Gelukkig is hij gewoon zwart en zal het waarschijnlijk niemand opvallen...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:51

En ook al valt het wel iemand op, lekker belangrijk. :+ :D

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:02

Fijn fienaaa! Heb een paar jaar in een herenbroek rond geboard en m'n vriend heeft een tijdje mijn oude broek gebruikt. Maakt niet uit toch ;). Ik was trouwens wat nieuwe broeken aan het passen en die hadden allemaal van die vleugels aan de zijkant, blijkbaar denken de fabrikanten dat vrouwen gigantische bovenbenen hebben of zo. Zelfs met mijn valprotectie vul ik dat nog niet op.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 01:22

Als het maar fijn zit inderdaad!

Morgen een proefles bij SnowPlanet. Heel veel zin in. Ben benieuwd of ik vooruit kom (Wieweet heb ik nog iets aan mijn schaatsspieren.)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:30

Fee_ schreef:
En ook al valt het wel iemand op, lekker belangrijk. :+ :D

Nou, inderdaad! :D Ik board eigenlijk bijna alleen maar in mannenkleding. Als het maar lekker zit. :+

Leuk, fiena. Veel plezier.

Het zou deze week en volgende week veel gaan sneeuwen in het Zillertal gebied. Wij vertrekken a.s. zaterdag. *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:56

Adamootje goed nieuws al was sneeuw bij ons ook vrij goed. Op een ijsdag na.

Fiena leuk. Wij vertrekken mogelijk snel naar winterberg of anders indoor in bottrop. Kan ik mooi dooroefenen. :j als er hier sneeuw komt kan ik op de posbank gaan krabbelen. Mooie beginnersheuvel, :+

Ik heb ook alleen maar mannenkleding. Kom niet eens in damesspul. Ook schoenen zijn herenuitvoering. Ik ben zo blij met mijn al jaren oude snowboard broek. Is zeker 10 jaar oud en niet kapot te krijgen. Heerlijk warm en adement, goed waterdicht en zit lekker. En heeft standaard een lawinechip ingebouwd, wat begrijp ik niet gebruikelijk is.

O ja we hebben wel heel mooie skipakken gezien. Met heel mooie prijskaartjes :oo een heel foute met panterprint :') voor 1200 euro. Een wel heel mooie met veelkleurige vlakken. Jas en broek samen een en twintig honderd euro :x . En een bijpassende rugzak voor zeshonderd euro. Oeps. 8)7

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:05

Jaloers op jullie! Veel plezier allemaal met de voorpret

Ik wil ook weer eens op wintersport maar heb geen vrienden die ook willen :(

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:19

Meld zich! 28 januari vertrek ik voor een weekje naar Val Thorens en in maart nog een weekje naar Italië. Heb er weer enorm veel zin in!
Vorig jaar Saalbach was erg tegen gevallen, Gerlos daarentegen was geweldig. Daar ben ik echt verliefd op geworden.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:28

Karuna, leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad!

De afgelopen dagen veel gewandeld in de sneeuw aangezien mn gezelschap geen skieers zijn, maar morgen gaan ze naar huis en ga ik toch echt devpiste op want er is een vers pak sneeuw gevallen :)
Voor vrijdag staat Damuels op de planning, dat ziet er nu ook erg goed uit :j

BarieskaBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:56

Wij zijn dit jaar ook weer van de partij! Samen met mijn man en kinderen en Oma (lees nanny: <3)

We gaan naar Rauris een klein gebied op 960 km rijden van ons huis. Normaal rijden we in de nacht (vertrek 2 uur) om zo een klein stukje file bij München mee te pakken en dan redelijk vroeg op de plaats van bestemming aan het komen.

Echter valt dit jaar de vakantie samen met regio midden in Nederland, Beieren in Duitsland en België.

Ik verwacht topdrukte bij München, loont het om na de files te rijden en zo ja, hoe laat is het bij München een beetje rustiger?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 01:24

BarieskaBo schreef:
Wij zijn dit jaar ook weer van de partij! Samen met mijn man en kinderen en Oma (lees nanny: <3)

We gaan naar Rauris een klein gebied op 960 km rijden van ons huis. Normaal rijden we in de nacht (vertrek 2 uur) om zo een klein stukje file bij München mee te pakken en dan redelijk vroeg op de plaats van bestemming aan het komen.

Echter valt dit jaar de vakantie samen met regio midden in Nederland, Beieren in Duitsland en België.

Ik verwacht topdrukte bij München, loont het om na de files te rijden en zo ja, hoe laat is het bij München een beetje rustiger?

Wij vertrekken altijd rond eeen uur of half 12/12, ook in het hoogseizoen. Als je redelijk doorrijdt, heb je weinig last van file rondom München.

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 01:50

Tegenwoordig omkom je haast niet aan files bij Munchen-holzkirchen. We gaan 4 a 5 keer per jaar naar Inzell en staan de laatste 2 jaar altijd vast en rijden behoorlijk vroeg van huis 2 uur snachts en soms ook wat later om te kijken of het beter word maar valt vies tegen. Deze vakantie zijn we de 22ste gaan rijden en hebben we anderhalf uur langzaam tot stilstaand verkeer gehad na Munchen. Alleen nu moeten we nog terug xD maar hebben wat extra dagen bij geboekt vanwege de sneeuw. Vandaag is er echt behoorlijk pak sneeuw bij gevallen.