Japan 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:06

Ik vind het vooral fijn dat BA je 2 stuks bagage mee geeft. Enigste afweging die ik nu even maak is vliegen met een 777 ipv een A340 (vond de A340 van SAS wel erg fijn met mijn 1.78). Het scheelt 20 euro, maar dat heb ik wel over voor comfortabel zitten zeg maar :+ Vliegduur maakt niet zoveel uit, bij beide ongeveer gelijk. Er zit ook bij beide een overstap, dus daar hoef ik het ook niet om te doen. Ik heb alleen zelf nog nooit echt met een 777 gevlogen dus ik weet niet wat echt een fijner vliegtuig is. Enigste wat ik nu kan bedenken is dat BA de 777 als 3-3-3 heeft ingedeeld qua stoelen, waar SAS met 2-4-2 vliegt. (Dus als ik in m'n eentje vlieg zit ik hier aan het gangpad, dan hoef ik niet over iemand die ik niet ken heen te klimmen :+ ). Help.

Sicayes

Re: Japan 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:19

Als je zo lang gaat kan ik het me voorstellen dat je die optie met bagage prettig vind ja!
Wij hebben aan 1 stuk ruimbagage en voor beide handbagage voldoende. Ben die 3 weken erg creatief geworden d.m..v kleding oprollen (en daar wassen) en dat werkt zo fijn :')

Kan je niet stoelen reserveren bij BA eventueel? Gooi je jezelf alsnog aan het gangpad. (Dat gaan wij denk ik ook doen.. mijn vriend is 1.83 :') )

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:21

Sicayes schreef:
Als je zo lang gaat kan ik het me voorstellen dat je die optie met bagage prettig vind ja!
Wij hebben aan 1 stuk ruimbagage en voor beide handbagage voldoende. Ben die 3 weken erg creatief geworden d.m..v kleding oprollen (en daar wassen) en dat werkt zo fijn :')

Kan je niet stoelen reserveren bij BA eventueel? Gooi je jezelf alsnog aan het gangpad. (Dat gaan wij denk ik ook doen.. mijn vriend is 1.83 :') )

Ja, dat kan wel voor 10 euro extra volgens mij. Maar ik zit liever bij het raam ........ :+

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:54

Oh zo! Mijn vriend zit vanwege z'n lengte juist graag bij het gangpad :') dus daar was ik van uit gegaan whahaha en ik ga dan meestal in het midden. Dan kan hij gaan lopen wanneer hij wilt zonder er iemand te voor moeten storen. (Zo hadden wij op de terugweg een slapend japans mannetje naast ons. :(:) )

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:25

Ik ga het gewoon even met m'n moeder overleggen. Heen vlieg ik alleen, terug vliegt m'n moeder ook mee (die komt een week later :) ). Ik ga zelf 4 weken heen namelijk, denk dat het voor m'n eigen gemoedsrust en taal even goed is een paar dagen alleen m'n eigen gang te kunnen gaan. Als zij een sterke voorkeur heeft voor BA of SAS dan kies ik daar gewoon voor. Het enigste waar ik nu even naar zit te kijken is de overstap op Heathrow, die is vrij krap (uur) met BA.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:44

Een uurtje op Heathrow lijkt mij wel krap ja, staat er op de site van hun airport geen MCT?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:52

Ik ben in september 2 weken voor het eerst geweest en heb ongelooflijk genoten van Japan. Wat een superland. Nog nooit me ergens zo ontspannen in een metropool gevoeld, en zo veilig overal!
Wij gaan zeker nog een keer terug, hopelijk ook een keertje in sakuraseason.

Als iemand vragen heeft over waar heen te gaan of dergelijke, voel je vrij :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 00:52

Ja het is of een uurtje, of 4 uur :+ (met vertrek vanaf AMS om 07:45, haaaaaaaaaaa, vroeg)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:08

Als je nog tips hebt voor kyoto en omgeving, geef ze maar. :+

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:45

Hmm.. ja lastig. Ik zou een uurtje wel vrij krap vinden := misschien kan je jezelf nog voorin het vliegtuig plaatsen en dan een sprintje trekken. Maar dan nog := Heathrow is zo groot!

Misschien hebben ze op Heathrow wel bepaalde services..dat ze je in zo'n karretje naar je volgende gate brengen ofzo :+

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:12

maava schreef:
Als je nog tips hebt voor kyoto en omgeving, geef ze maar. :+

Wij zijn naar Mount Hiei geweest vanuit kyoto. Je kunt zo'n dagpas kopen waar alle kaartjes in zitten maar dat is niet echt nodig. Mount Hiei is een heilige berg met o.a. een tempel waar een olielamp al 1200 jaar onafgebroken een uitgesneden figuur van een Boeddha beschijnt. Wij - allebei vrij nuchtere sceptici - vonden dat daar een energie rondhing die heel bijzonder was.

Japan, 〒600-8105 Kyōto-fu, Kyōto-shi, Shimogyō-ku, Matsuyachō, 下京区松屋町 420

Hierboven het adres van een soba restaurant. Wil je authentiek en ongelooflijk lekker soba eten, hier moet je zijn :D Neem minimaal het menu voor koude en hete soba, gefrituurd spul en ijs. Allemaal echt bijzondere smaken.
Wij waren 60 euro kwijt met z'n 2en en dat is het duurste uiteten wat we daar gedaan hebben. T is het echt waard.

Als je voor een plaatsje om te eten moet wachten, zit je goed. Buiten in een rijtje staan is normaal, zulke zaakjes moet je juist aandoen.

Een dagje Osaka aquarium is ook echt de moeite waard als je aquaria mooi vind. De meest tevreden zeehond ter wereld woont daar volgens mij, ik heb nog nooit een dier zo ontspannen zien dobberen :D

Ik zal nog eens broeden op meer tips. Of als je vragen hebt :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:17

Baas heeft akkoord gegeven, wij gaan z.s.m. boeken voor volgend jaar! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

We hebben enkele AirBNB in Ikeburo gevonden, maar als iemand anders nog tips heeft hoor ik die uiteraard graag :D hoeft niet heel luxe.. als het wifi heeft is echter wel fijn B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:18

Wij hebben in Tokyo een airbnb in Kikukawa <3 :D :D dat vind ik zo'n prettige buurt, mn vaste supermarkt, blindelings de weg naar de metro, heerlijk! En dat voor dezelfde prijs nadat onze eerste airbnb ineens geannuleerd werd -O-

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:19

Oh ga ik eens naar kijken dan Jans!

Ja dat risico met annuleren hou je altijd denk ik. -O- werd er nog een reden opgegeven bij jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:21

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:06

Fijn sicayes! Airbnb zijn super fijne plekjes als je niet voor het aller goedkoopste gaat. Wij hebben twee hele leuke plekjes van airbnb (in kyoto zelf een 2 verdiepingen huis voor 60 per nacht := ) Hebben ook heel leuk contact met die eigenaar nu.
Wij slapen hier:
https://www.airbnb.nl/rooms/8833299
en hier:
https://www.airbnb.nl/rooms/10845031?sug=50

@Nachtlampje
Ziet er super cool uit! die gaan we onthouden

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:17

Wij hebben voor 4 weken een AirB&B in Ueno, vond alles richting Shibuya/Shinjuku best prijzig en deze zit ook aan de Yamanote lijn :) Volgens mij betalen wij 51 euro per nacht. Zelfde hoek als waar ik de vorige keer zat (Asakusabashi) met een heeeel fijn hostel, Anne Hostel :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:21

Ikeburo viel ons oog op omdat het vrij 'centraal' lag, OV gezien. Meeste is geloof ik alleen een klein stukje lopen naar het station (15 min oid) maar dat vind ik in Japan niet zo erg.

Ik heb een aantal AirB&Bs in mn wishlist gezet, ook in Ueno en die je linkte in Tokyo is ook erg mooi Maava :D
Maar even goed bekijken met vriendlief.

Duurt nog lang..maar als straks alles geboekt is ben ik wel heeeel blij :j

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:14

ik heb ook een tijdje in Ueno gelogeerd in een hotel, vond toch dat het vrij ver weg was van alle leuke dingen in Tokyo zelf. En vond Ueno zelf ook minder gezellig dan ikebukero. In ueno leek er veel minder te zijn qua leuke restaurantjes en gewoon daar het rond lopen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:41

Tja, ik betaal nu al bijna 1400 euro voor een maand accomodatie, dus I'd rather not spend more :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:44

Ueno zijn wij vorig jaar niet geweest, alle andere bezienswaardigheden zo'n beetje wel. Gelukkig is het OV in Japan gewoon goed geregeld en is het overal veilig dus dat we stukjes moeten wandelen oid is dat niet zo erg.

Maar snap het hoor, ieder zn persoonlijke voorkeur :D 1400 euro voor een maand is indd geen geld ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:00

Asakusabashi zat ook best wel 'buiten het centrum' maar vond die rust eigenlijk wel fijn na een lange dag. De dichtbijzijnste metro ligt op de Yamanote lijn dus ik vind het wel prima eigenlijk :Y)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:04

Ik vind het stiekem ook wel leuk om een beetje door die straten te struinen :x in Takayama wilde we graag naar het Hida Folk Village maar hadden net de bus gemist en die kwam over 20 min weer. Op google maps gekeken en toen bleek het ook 20 min lopen te zijn... naja dus wij zijn gaan lopen. Was onwijs leuk!

En in Hiroshima zijn we ook vanaf ons hotel (vlakbij het station) naar het atoombom museum gelopen. Ook weer allemaal straatjes in. Best cute. :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:40

Ja ik vind het niet zo'n punt! Veel AirB&B's rekenen na de 2de persoon een stuk meer dus dat is een beetje een bummer :)

Mijn sollicitatie is helaas niet door gegaan, ik baal er stevig van maar geeft me wel wat meer ruimte voor de reis :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:20

Ja dat vind ik ook fijn aan Kikukawa, niet ver van de stad (10 minuten naar Akiba) maar wel heerlijk rustig savonds :D