Werken in het buitenland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:07

__Leonie schreef:
Kan me inderdaad voorstellen dat je je hart verliest in een ander land.

Ik ga zelf voor een half jaar naar België. Niet heel ver, maar wel super veel zin in! Nu heb ik wel een vraag over wanneer je voor een half jaar naar het buitenland verhuist voor vrijwilligerswerk, wat je dan moet doen met in of uitschrijven van de gemeente.

Op dit moment woon ik namelijk op kamers, maar ik heb geen idee wat ik straks moet doen?

Moet je even zoeken op de site van je gemeente, maar volgens mij hoeft dat niet voor een half jaar. Ik heb het vorig jaar in ieder geval niet gedaan!

SpikkelFire

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:25

Officieel moet je je uitschrijven uit het gba als je langer dan 9 maanden in het buitenland gaat wonen.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:01

Ah bedankt voor de informatie! Ik zal het inderdaad eens gaan bekijken op de gemeente site. Als het negen maanden is, zit ik gelukkig wel goed :)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:54

Ik moet mij inderdaad (tijdelijk) uitschrijven bij mijn gemeente, maar ze willen wel weten waar je dan bent. En ik moet toch tig andere dingen regelen maar dat ga ik allemaal pas doen op het moment dat ik hoor of het visum erdoorheen komt.

Verder is mijn visum in aanvraag officieel. Was bang dat het weer werd afgewezen want het heeft nu al met 2 weken duurde voordat ik een reactie had gekregen. Vorige keer binnen een halve week de boel terug gekregen want het was niet goed.

Dus het gaat nu heel hard. Mocht het visum er doorheen komen zit ik in augustus in het buitenland. Gaat nu opeens toch wel heel snel. En ook dubbel, heb jarenlang, na gestopt te zijn ivm overspannen wezen, nu weer meer uren op een manege waar ik helemaal op mijn plek ben/was. En die baas heeft laten weten dat er meer uren aankomen. Ook heel veel invalwerk gedaan al en komende maand neem ik de volledige dienst over van een +40 uren collega die op vakantie gaat.
Ik heb nog niks gezegd van mijn buitenland baanaanbod want deze baas is heel fijn, maar wel makkelijk met ontbinden van contracten enz. Dus stel het visum wordt afgewezen dan ben ik mijn weinige uurtjes dan ook echt kwijt. Het is niet zo dat ze wacht met zoeken totdat ik weet of ik het visum toegewezen ga krijgen.

En daarbij kan het zomaar wezen dat de nieuwe baas mijn visum aanvraag heel snel er door heen krijgt (hij en zijn familie hebben daar nogal wat invloed) en dan zit ik er misschien met 1,5 maand....

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:33

Hoi allemaal,

Aankomende Maandag ga ik dan eindelijk voor 2 weken naar Duitsland om op een Ranch te werken, word de eerste keer dus alles is nog een beetje spannend.
Omdat ik met de trein reis heb ik vandaag toch nog een stoel gereserveerd in de trein om het verplaatsten met de koffer te voorkomen! Kijk er zeker naar uit.

Heeft iemand toevallig nog tip's voor zo'n lange trein reis en voor de eerste keer op 'werk vakantie'? :)

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 20:14

lekker volle mobiel om naar muziek te luisteren!

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:21

Het blijft zo leuk om te volgen, mee te lezen en de kriebels weer te laten gaan. Ik heb na bijna een jaartje ook weer sterk de kriebels om te gaan en heb al contact met aantal bedrijven. Maar zoals elke keer tijdens het mailen, ben ik bang dat ik te gemakkelijk over belangrijke dingen heen kijk. Welke vragen stellen jullie tijdens zulke contacten, misschien brengen we elkaar op wat tips, of dingen waar we juist niet in moeten trappen (omdat het allemaal zo mooi lijkt) Ik ben altijd weer bang dingen te vergeten te vragen, (en achteraf is het vaak ook zo haha)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:45

Ik volg, ik wil over 3 jaar een tussenjaar nemen en een aantal maanden naar het buitenland, en daar (vrijwilligers) werk doen. Mijn droom is om naar Nieuw Zeeland te gaan.

Vind het interessant om mee te lezen!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:57

Na super lang zoeken heb ik vorige week een werk-stage gevonden voor deze zomer in Zwitserland :)

Ik ga twee maanden werken bij een Arabieren en Somali-katten fokker.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 02:14

Galathil schreef:
Ik volg, ik wil over 3 jaar een tussenjaar nemen en een aantal maanden naar het buitenland, en daar (vrijwilligers) werk doen. Mijn droom is om naar Nieuw Zeeland te gaan.

Ik kan Nieuw-Zeeland zeker aanraden! Heb er van december 15 t/m mei 16 gewoond en vlieg in juli weer terug voor onbepaalde tijd. :)

Het is, naar mijn ervaringen van de mensen om mij heen, behoorlijk makkelijk om een baan te vinden in Nieuw-Zeeland. ;)

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 03:32

Ik zit na deze week alweer een maand in Canada voor buitenlandse stage, zal hier in totaal 3 maanden zijn en 2 weken met mijn ouders reizen.
We gaan 1 week toronto 1 week new york plannen, iemand nog tips waar we heen moeten gaan.
Wou naar een bull of horse rodeo maar is allemaal te ver weg helaas, iets anders actiefs lijkt ons wel leuk zodat het niet allemaal gebouwen zijn haha, dus indien iemand hier goed bekend is; let me know!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 06:00

Super leuk dit topic.
Ik wil zelf volgend jaar ook graag zo iets gaan doen .
En mij werd inderdaad de Sun Dance Rance geadviseerd en zelf zat ik al een tijdje te kijken naar Los Caballos in Spanje.
Met deze mensen heb ik ooit ook al eens contact gehad en zij zoeken regelmatig vrijwilligers voor wat ze in Spanje doen.

Yard&Groom heb ik zelf nog niet op gekeken en dat wil ik eigenlijk ook pas echt gaan doen als ik weet wanneer en hoe lang ik precies weg wil.

Dus ik blijf even lekker volgen om alle tips en verhaaltjes van iedereen mee te lezen :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:38

__Sannne schreef:
Galathil schreef:

Ik kan Nieuw-Zeeland zeker aanraden! Heb er van december 15 t/m mei 16 gewoond en vlieg in juli weer terug voor onbepaalde tijd. :)

Het is, naar mijn ervaringen van de mensen om mij heen, behoorlijk makkelijk om een baan te vinden in Nieuw-Zeeland. ;)

Ja het lijkt mij ook een prachtig land!
Mooizo, ik hoop dat ik ook wat vind. :)

Is het lastig een visum te krijgen voor nieuw zeeland of valt dat mee?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:30

Galathil schreef:
__Sannne schreef:

Ontzettend makkelijk! Je kan met gemak een Work Holiday Visa aanvragen, kost wel wat maar goed. :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:38

__Sannne schreef:
Galathil schreef:

Ontzettend makkelijk! Je kan met gemak een Work Holiday Visa aanvragen, kost wel wat maar goed. :)

Gelukkig!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:43

Ik wil me hier ook graag melden! Ik ga eind Juli naar Zuid- Afrika om in het Kruger park te vrijwilligen op een research & conservation project van de Roofdieren / katachtigen. Daarna nog door naar de kust om walvissen en witte haaien te spotten. ik maak als vrouwke van 19 mijn grootste levensdroom al werkelijkheid :o hoewel deze reis nog niet zo wilt is als de meeste van jullie, staat backpacken, reizen en emigeren bij mij hoog op de lijst!
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op 17-06-16 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:49

casperzazoe schreef:
Ik wil me hier ook graag melden! Ik ga eind Juli naar Zuid- Afrika om in het Kruger park te vrijwilligen op een research & conservation project van de Roofdieren / katachtigen. Daarna nog door naar de kust om walvissen en witte haaien te spotten. ik maak als vrouwke van 19 mijn grootste levensdroom al werkelijkheid :o hoewel deze reis nog niet zo wilt is als de meeste van jullie, staat backpacken, reizen en emigeren bij mij hoog op de lijst!

Ik heb dan direct ook een, beetje random, vraag :+ Wat voor tas vinden jullie het fijnste om mee te nemen voor dagelijkse uitjes? Een tas met een groot vak of een met meerdere vakjes; meer overzicht maar ook grotere kans dat ze in een drukke omgeving in je tas gaan graaien..

Wauw wat gaaf! Klinkt als een superleuke reis!

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:13

Oh heel gaaf! Je gaat verliefd worden op Zuid Afrika (als je dat al niet was)! <3

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 23:16

leuk dat ik dit topic nu tegenkom!
zit er ook aan te denken om deze zomer naar het buitenland te vertrekken, met paard.
waarheen en voor hoelang is allemaal nog niet duidelijk, maar mocht ik het echt naar m'n zin hebben daar is het plan om voor langere tijd te blijven.

kan momenteel alleen niet té ver vooruit denken, heb vorige week een ongeluk gehad en is iets met m'n knie aan de hand. -:(- dus hopelijk niks ernstigs en kan ik snel weer lopen.

Nog meer mensen ervaring met je paard meenemen naar t buitenland?
Hoe is dat toen bij jullie gegaan met de kosten? vervoer + verblijf paard en jezelf + evt. loon?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:08

casperzazoe schreef:

Oh wauw nu ben ik wel even heeuull jaloers! Wat een enorm gave kans heb jij zeg! Wat een droom <3

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 07:36

Ik ga toch nog naar t buitenland, minimaal 4 maand naar Gran Canaria als reisleider')

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:51

Leuk, wanneer ga je heen?

Hier is het opeens allemaal heel snel gegaan, ik vertrek over precies een week naar Duitsland. :))

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:52

10 juli al:) dus ook best snel:)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:02

Eva schreef:
Leuk, wanneer ga je heen?

Hier is het opeens allemaal heel snel gegaan, ik vertrek over precies een week naar Duitsland. :))

Leuk, waar ga je naar toe? :D

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:09

Ik zal naar Kenia gaan voor minimaal een halfjaar om hier werkervaring in een hotel op te doen. :D