Wie ook naar Italië deze zomer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Wie ook naar Italië deze zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:08

Het mooie aan Rome is dat het een hele veelzijdige stad is. Je kan er voor kerken e.d. gaan, maar je kan ook je tijd prima vullen met de oude Romeinse tijd zonder een kerk aan de binnenkant te zien zeg maar :D

Ik vond Napels een vieze stad :o Echt vies := Maar het ligt wel in de buurt van Pompeii <3

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:12

Ik vind Napels prachtig, maar het is zeker wat rauwer dan de rest van Italië. Ik vind het zelf erg prettig dat het aan de zee ligt en inderdaad in de buurt van Pompeii! Rome vind ik overigens ook prachtig en juist leuk omdat je alle cultuur tegen komt als je door de stad loopt en dus niet perse kerk in kerk uit hoeft..

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:47

Ik kan mezelf makkelijk drie of vier dagen vermaken in Venetië. :D Ik ben er in juni twee dagen geweest, maar had graag wat langer willen blijven, terwijl ik er al twee keer eerder geweest was. Ik ging nu voor de Biënnale, daar ben je sowieso wel twee dagen zoet mee. Maar als 'cultuur' niet je ding is, dan zal hedendaagse kunst dat wel helemaal niet zijn. Je hebt overigens echt geen auto nodig om stadjes al Verona en Padova te bezoeken, dat is allemaal goed te doen met de trein (zie www.trenitalia.it). Treinen zijn in Italië een stuk goedkoper dan in Nederland, dus een paar dagen Venetië inclusief een dagtripje naar een andere stad is goed te doen. :)

Hou er wel rekening mee dat Venetië een stad van toeristen is. Overdag is het vol toeristen, 's nachts is het uitgestorven. Gelukkig had ik de laatste keer wel een gezellig hostel (http://generatorhostels.com/en/destinations/venice/). Als je bijvoorbeeld wat meer nachtleven, shoppen en dat soort dingen zoekt, dan kun je beter naar Rome of Milaan. Milaan is nu nog wel duur, maar de expo is eind oktober afgelopen dus de prijzen zullen in november wel weer flink zakken.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:08

Misschien een rare vraag maar heb je in Italië (Gardameer) nu ook meer last van vluchtelingen?
Want ik weet dat ze momenteel heel EU doorreizen

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:45

Volgens mij heb je er daar weinig last van.
Zelf in Toscane had je er geen last van

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:59

Hmm zuid Italië vooral. Vandaar uit met de trein of clandestien via vrachtwagen. Ik denk niet dat je je daar veel zorgen om hoeft te maken. Check evt. voor je eigen geruststelling je auto extra, maar ik denk niet dat je verder bang hoeft te zijn hoor. :)

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:22

Mag ik me hier ook melden? Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Italie, na ruim 20 jaar Frankrijk. We willen naar de Storti fabriek ik Belfiore, vlakbij Verona, en in die omgeving verblijven. Stukje Gardameer mee pakken, Verona en Venetië bekijken, op de heenweg Bolzano mee pakken en verder weten we nog niet. We gaan ergens in september, zijn er dan nog veel toeristen? En zijn er ook minicampings/boerencampings te vinden aan het Gardameer? We houden van rustige campings, schone toilethokken etc en aan het water. Tips zijn welkom, ook voor dorpjes, steden en dergelijke!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:14

LisannePruts schreef:
Misschien een rare vraag maar heb je in Italië (Gardameer) nu ook meer last van vluchtelingen?
Want ik weet dat ze momenteel heel EU doorreizen

Niet gezien.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 17:44

Marrit89 schreef:
Mag ik me hier ook melden? Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Italie, na ruim 20 jaar Frankrijk. We willen naar de Storti fabriek ik Belfiore, vlakbij Verona, en in die omgeving verblijven. Stukje Gardameer mee pakken, Verona en Venetië bekijken, op de heenweg Bolzano mee pakken en verder weten we nog niet. We gaan ergens in september, zijn er dan nog veel toeristen? En zijn er ook minicampings/boerencampings te vinden aan het Gardameer? We houden van rustige campings, schone toilethokken etc en aan het water. Tips zijn welkom, ook voor dorpjes, steden en dergelijke!

Lasize & Bardelino zijn heel erg leuk.. Of er minicampings/boerencampings te vinden zijn aan het Gardameer lijkt mij niet want het is een geliefde plek voor campings..

Een bootje huren en varen op het Gardameer is ook heel erg leuk!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:29

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:56

Iemand die weet wat de openingstijden zijn van de lidl en conrad in Italië? Ik kom er op de websites niet echt uit ;(

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:08

De Conrad in t dorp waar wij zaten was dagelijks van 8-20 open.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:02

Dat zou fijn zijn als dat in ons dorp ook is! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:52

Dat zijn inderdaad ook de tijden die wij hier veel zien! Hier in de buurt zit ook veel coop. :P (Daarvan dus die tijden)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:59

Ik heb ook alleen die tijden gezien.
Ook de Penny market heeft die tijden, behalve op de zondag. Dan sluiten ze in de middag.
Lidl en conad zijn 7dagen per week geopend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:33

Is iemand weleens in Manarola geweest? Lijkt me een hele mooie plek van de foto's die ik zie, maar ik zou wel graag willen weten of daar ook echt iets te doen is...

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:50

Wow! Dat ziet er prachtig uit. Ik heb even op google gekeken om te zien wat je er eventueel kan doen en zien. Het is dus 1 van 5 dorpjes waar het leuk rondlopen is. Of er echt iets te doen is kan ik zo snel niet vinden.

http://www.italie.nl/Cinque+Terre/3061/default.html

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:01

Zoooooooooooo...... Gearriveerd {:}

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:45

Niemand meer?hier is t dik dertig graden. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:11

EvaC schreef:
Wow! Dat ziet er prachtig uit. Ik heb even op google gekeken om te zien wat je er eventueel kan doen en zien. Het is dus 1 van 5 dorpjes waar het leuk rondlopen is. Of er echt iets te doen is kan ik zo snel niet vinden.

http://www.italie.nl/Cinque+Terre/3061/default.html

Ja ik had het gezien! Helaas te veel rijden haha. 6 uur voor op en neer. :P

Super leuk Sammie, geniet ervan! Wij zijn ondertussen alweer thuis. :+

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:51

Pff alweer thuis gaat altijd toch snel zeg heb het weer super naar mijn zin gehad!
We hebben ook nog een keer paardgereden op El Grand Vayo ranch zeker geen spijt van!
Galopperen door wijnvelden echt gaaf! <3

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:36

Wij zijn er nog Sammie! :D Het is hier nu zo'n 28 graden. Zometeen maar weer snel het zwembad in.

We zitten vlakbij Venetië. Vandaag is onze laatste dag na 2 weken rondtrekken door Italië. We sluiten vanavond af met vuurwerk. Het strand is hier 12 km lang en daar wordt overal vuurwerk afgestoken als afsluitfeest van de zomer. Ben heel benieuwd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:09

AH gelukkig :D hier is het iets warmer, over de 30 graden zeker. Maar we zitten dan ook in Umbrië. Nog dik een week te gaan nog :D