Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:23

Kimmes schreef:
Ik had al wat zitten kijken en zag Magic Tulip Beach resort. Daar worden veel schildpadden gezien. Die hopen wij nog steeds te zien :)

Zitten er 3 trouwens.

Waar wij vorig jaar zaten, heb ik ook elke keer schildpadden gezien.

Afbeelding

Afbeelding

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:29

Gaaf!! In welke periode was dit? En welk resort was dit?

_Reneee schreef:
Ik wil al járen, het liefst dit najaar met een vriendin. Maar hoe veilig is het? Welke plek is een aanrader? En is het te doen als twee vrouwen?

Oh en ik hoorde dat de Egyptenaren nu minder opdringend zijn? :D

Ik vind het veilig daar op straat hoor. Enne, opdringerig zijn ze wel, maar wel vriendelijk. Prima te doen hoor met 2 vrouwen. Ze staan wel op veel plekken met geweren, daar moet je niet van schrikken. Dat is om ons te beschermen. Ze doen echt alles om het naar je zin te maken.
Het was vorig jaar erg stil. Jammer hoor. Hopelijk komt het toerisme weer op gang daar.
Vorig jaar zijn we naar Hurghada geweest. Dat is prima. Dit jaar willen we voor het eerst naar Marsa Alam. Ik ben benieuwd.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:01

_Reneee schreef:
Ik wil al járen, het liefst dit najaar met een vriendin. Maar hoe veilig is het? Welke plek is een aanrader? En is het te doen als twee vrouwen?

Opdringerig? Heb ik nog niet meegemaakt, is maar net wat je zelf naar die mannen uitstraalt denk ik.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:10

Rienn schreef:
Opdringerig? Heb ik nog niet meegemaakt, is maar net wat je zelf naar die mannen uitstraalt denk ik.

En wat zouden anderen, die ze wel opdringerig vinden, dan precies uitstralen? :+ Ik heb overal in het Midden-Oosten gewoond, maar vond de mannen nergens zo opdringerig als in Egypte. Maar goed, dat zal ik dan wel zelf uitgelokt hebben oid.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:20

Rienn schreef:
_Reneee schreef:

Wat een rare opmerking zeg! In de trant van als je verkracht wordt heb je er om gevraagd?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:24

Tsja, ik snap best dat als je met een superkort rokje en diep decollete door Egypte gaat banjeren dat je dan op ongewenste aandacht kunt rekenen, maar dat niet doen staat niet garant voor niet benaderd worden hoor. Ik heb Egyptische vriendinnen, met hoofddoek en al, die ook op straat lastig worden gevallen. Stralen die dan ook iets uit?

_Reneee

Re: Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:32

Euh ik bedoelde opdringerige verkopers.. Mijn vriend had er nogal last van toen :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:47

:')

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:41

Wat een rare reacties weer, ik heb het verkeerd geschreven met wat ik bedoelde.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:50

Sammie schreef:
Rienn schreef:

Wat een rare opmerking zeg! In de trant van als je verkracht wordt heb je er om gevraagd?

Dit vind ik wel wat ver gaan.
Ik heb iets neer gezet wat ik niet na heb gelezen en duidelijk niet zo bedoel, maar dit soort reacties vind ik wat te ver gaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 23:04

Dat was dus niet duidelijk. Hoe kun je nou uitstralen dat t maar oké is dat mannen opdringerig mogen zijn.
Volgens mij heb jezelf niet echt in de gaten gehad hoe dit overkomt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 23:14

Ik denk dat een onzekere houding al sneller opdringerige verkopers aantrekt dan een vrouw met een strak gezocht die kordaat doorloopt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 23:16

Nou dit ging in eerste instantie over een andere opdringerigheid :D

Bij verkopers maakt het niet uit of je man of vrouw bent, alhoewel ze natuurlijk wel onderscheid maken ivm met het product dat ze verkopen.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:30

Ik schop dit topic weer omhoog :)

Mijn man en ik hebben het idee om in februari naar Egypte te gaan, Hurghada of Marsa Alam, wat is leuker en qua resort waar kan je het beste naar toe gaan? Mijn man houdt erg van snorkelen, dus een niet troebele zee zou fijn zijn.

Wie heeft een goede tip?

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:14

Wij zijn net terug van vakantie. We zijn naar het Hilton in Marsa Alam geweest. Het was fantastisch. Schildpadden voor de deur bij het rif. Veel mooie vissen gezien en snorkel excursie naar de dolfijnen gedaan. Ik zal vanavond wat foto's plaatsen.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:29

Kijk even op tripadvisor

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:54

Als je enkel voor het snorkelen gaat zou ik marsa alam kiezen. Wil je ook een leuke omgeving hebben met verschillende centra(toeristisch en lokaal) zou ik zeker hurghada doen. In Marsa alam is buiten hotels niks

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:35

Thx Esther voor je duidelijke antwoord!

Ik ben benieuws naar de foto's Kimmes!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:51

Ik zit nu in Egypte! :):) Hurghada (Makadi Bay) om precies te zijn. Ben veel vaker in Egypte geweest maar altijd naar Sharm el Sheikh. Helaas gaan daar nog geen vluchten heen vanuit Nederland.

Vind het wel erg fris trouwens. Is niet de eerste keer dat ik in januari ga, maar dit is wel de keer met het minste weer! Veel wind en daardoor heb ik al twee dagen met t shirt aan bij het zwembad gezeten. Hoop dat het vanaf morgen wat warmer wordt, ze geven het wel af.

Ga zondag een dagje naar Luxor. Ben erg benieuwd!

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:26

Daar was ik ook benieuwd naar Natalie, het weer. Denk dat wij eind februari gaan dan schijnt de wind al meer te liggen..

Veel plezier!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:53

Eind februari is het eind van de winter en is de zee niet zo lekker warm. Ik zou iets later gaan ;)
Wij hadden in december ook veel wind deze keer. Voorgaande jaren niet.

Schildpadden:
Afbeelding

Afbeelding

Makrelen:
Afbeelding

Dolfijnen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het koraal:
Afbeelding

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:59

Mijn ervaring is dat Sharm El Sheikh sowieso eind februari warmer is dan Hurghada. Toen wij in Sharm waren was het boven de 30 graden en de zee ook behoorlijk warm.
Hurghada hadden we ook meer wind en was het behoorlijk frisser.

Wat een mooie foto's Kimmes! Ook van de dolfijnen :)

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:35

Wauw wat een prachtige foto's zeg! Ziet er geweldig uit.
Is het in december dan ook geen winter? We zijn van plan om eind februari te gaan hooguit in maart, al zijn de prijzen dan ook natuurlijk wat hoger dus we moeten het even afwegen..

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:10

Deze winter is erg streng voor Egyptische begrippen. Ik vertrek zaterdag voor 3 maanden werk naar hurghada, collega heeft me ervoor gewaarschuwd.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:47

oke top, ik weet genoeg. Gelukkig zijn wij niet aan vakanties en dagen gebonden. Dus ik denk dat ik in februari nog eens ga kijken wat er beschikbaar is en wat de prijzen zijn...