Apple schreef:OMG MolfreDan valt mijn verhuisverhaal nog 100% mee
Saddledancer, fijn dat de verhuizing rond is![]()
Ik vind het systeem van huizen kopen onnodig ingewikkeld in de UK. Zoals ik het begrijp koop je een huis, tegelijkertijd staat jouw huis ook te koop. De kopers van jouw huis hebben ook hun huis te koop en degenen van wie jij een huis koopt kopen ook een nieuw huis (is iedereen er nog?). Als er ergens in deze keten een kink in de kabel komt (hypotheek niet rond bijvoorbeeld bij een van de kopers) dan gaat voor iedereen het feest niet door. Dus als degenen die jouw huis kopen een probleem krijgen met de verkoop van hun huis dan is jouw huis ook niet verkocht.
Als ik dat tenminste goed heb begrepen.
In Nld is verkocht gewoonweg verkocht en als je dan je eerste huis niet verkocht krijgt dan is dat jouw probleem.
Daarnaast, als je dan dus van koophuis naar koophuis gaat verhuizen dan komt het voor dat dit allemaal op 1 dag moet gebeuren. Dus jij moet op 1 juli voor 12:00u uit huis, de ander komt er dan op 1 juli na 12:00u in. Maar dat gaat ook op voor het huis waar jij naar toe gaat. Dus niets, rustig spulletjes verhuizen, van te voren al verven en behangen, welnee, op 1 dag moet alles gebeuren![]()
(of is dat helemaal niet typisch UK, maar gewoon mijn schoonfamilie die daar wat onhandig in is?)
En het andere wat mij echt verbaasd dat zijn de hoeveelheid mensen die naast hun eigen huis nog een huis hebben om te verhuren (voor wat extra inkomen). Dat zie je echt niet zoveel in Nederland, terwijl het in de UK heel gebruikelijk lijkt.
Ik denk dat jouw schoonfamilie het gewoon onhandig heeft aangepakt.
Mijn neef deed dat ook, maar die kreeg "an offer you can't refuse" en moest binnen vier dagen z'n huis opleveren.