Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:22

Apple schreef:
OMG Molfre :oo Dan valt mijn verhuisverhaal nog 100% mee :))

Saddledancer, fijn dat de verhuizing rond is :-)

Ik vind het systeem van huizen kopen onnodig ingewikkeld in de UK. Zoals ik het begrijp koop je een huis, tegelijkertijd staat jouw huis ook te koop. De kopers van jouw huis hebben ook hun huis te koop en degenen van wie jij een huis koopt kopen ook een nieuw huis (is iedereen er nog?). Als er ergens in deze keten een kink in de kabel komt (hypotheek niet rond bijvoorbeeld bij een van de kopers) dan gaat voor iedereen het feest niet door. Dus als degenen die jouw huis kopen een probleem krijgen met de verkoop van hun huis dan is jouw huis ook niet verkocht.
Als ik dat tenminste goed heb begrepen.

In Nld is verkocht gewoonweg verkocht en als je dan je eerste huis niet verkocht krijgt dan is dat jouw probleem.

Daarnaast, als je dan dus van koophuis naar koophuis gaat verhuizen dan komt het voor dat dit allemaal op 1 dag moet gebeuren. Dus jij moet op 1 juli voor 12:00u uit huis, de ander komt er dan op 1 juli na 12:00u in. Maar dat gaat ook op voor het huis waar jij naar toe gaat. Dus niets, rustig spulletjes verhuizen, van te voren al verven en behangen, welnee, op 1 dag moet alles gebeuren :=

(of is dat helemaal niet typisch UK, maar gewoon mijn schoonfamilie die daar wat onhandig in is?)

En het andere wat mij echt verbaasd dat zijn de hoeveelheid mensen die naast hun eigen huis nog een huis hebben om te verhuren (voor wat extra inkomen). Dat zie je echt niet zoveel in Nederland, terwijl het in de UK heel gebruikelijk lijkt.

Ik denk dat jouw schoonfamilie het gewoon onhandig heeft aangepakt.
Mijn neef deed dat ook, maar die kreeg "an offer you can't refuse" en moest binnen vier dagen z'n huis opleveren.

Nagini

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:38

@Eulogy: Ik denk dat het meer het gebied is.. dat merk ik in London bijvoorbeeld helemaal niet.

Maar misschien ben ik er aan gewend want hiervoor heb ik USA gewoond en DAT is pas erg qua achter lopen _O-
Bovendien draaien de radiostations daar misschien 25 liedjes op één dag. Gek van te worden.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:41

Nagini schreef:
Bovendien draaien de radiostations daar misschien 25 liedjes op één dag. Gek van te worden.

Dat klinkt inderdaad dramatisch als je de hele dag bezig bent :')

Ik ga de 17e weer naar Londen *\o/* Hou van die stad <3
Moet m'n ID kaart ophalen bij de ambassade maar vriend lief wil niet mee dus ik ben alleen... Ga nog even bij de HEMA langs in Victoria, pindakaas halen en stroopwafels :~
Weet iemand in Londen trouwens nog een grote dierenwinkel daar? (en dan niet Pets at Home of zoiets, die heb ik hier ook) ben op zoek naar meer speel materiaal voor mijn fretjes

AnnashJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:37

Ik moet binnenkort mijn paspoort ook verlengen... moet ik daarvoor 2x naar Londen? :=

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:48

Geen idee. Ik heb het in NL laten doen.. wel een heel gedoe omdat ik nergens ingeschreven sta..
Zit nu goed tot.. 2025 ofzo? :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:53

Ik bedoel gewoon op Radio 1 en zo :+ Ik vind het in Londen precies hetzelfde eigenlijk.

Volgens mij kan het ook bij een consulaat en als het goed is zit er een consulaat in Birmingham, Annash :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:59

Tegenwoordig kan je alleen je paspoort/ID nog vernieuwen op de ambassade in Londen, anders had ik het hier in Dover laten doen (waar het tot maart dit jaar nog kon.....)

Je hoeft geen twee keer heen en weer, je kan ook je paspoort/ID daar laten, dan krijg je je nieuwe opgestuurd. Ik zat alleen met problemen aan het thuisfront in NL waardoor ik ieder moment weg moest kunnen, ik heb dus besloten hem te houden en nog een keer heen en weer te gaan (vind ik niet erg :+)

EDIT: In Nederland kan het ook inderdaad in een aantal grens steden (Enschede oa.) ook op Schiphol kan je het laten doen. Is volgens mij een 'next day' service.
Laatst bijgewerkt door Molfre op 09-06-15 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnashJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:59

Oef, dat zou een flinke rit schelen! Mijn paspoort verloopt in augustus, dus ik heb nog even. Wil het eigenlijk volgende maand regelen, dan ben ik mooi op tijd. Ik zal het eens opzoeken, thanks!

Het weer ziet er interessant uit voor vrijdag... misschien neem ik wel een dag vrij om in zuidoost Engeland te gaan chasen. :o Even de modellen in de gaten houden.

@Molfre: ai, da's een ander bericht. Naja, ik ga het uitzoeken.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:00

mijn dochter gaat binnenkort waarschijnlijk stagelopen in Engeland en wil haar paard meenemen. Iemand ervaring hiermee. Ze gaat stage lopen/werken op een spring/dressuur/eventingstal in Northamptonshire.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:02

melkbus schreef:
mijn dochter gaat binnenkort waarschijnlijk stagelopen in Engeland en wil haar paard meenemen. Iemand ervaring hiermee. Ze gaat stage lopen/werken op een spring/dressuur/eventingstal in Northamptonshire.

Paard meenemen is vrij simpel, paard houden in Engeland is echter vrij duur vergeleken met NL als het op pension moet. Ik zal van mijn collega op de vrachtafdeling een info vragen mbt. het meenemen van een paard en je die per PB opsturen.

EDIT: als je hem laat vervoeren door bijvoorbeeld Gelissen (die heb ik vorige week langs zien komen op weg naar mn werk :D ) kunnen zij je alles vertellen en wordt vaak door hen ook (bijna) alles geregeld.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:09

Oh da's minder inderdaad :') Ik heb op het moment alleen een ID en wil binnenkort een paspoort omdat ik weer buiten Europa op vakantie ga volgend jaar. Londen is zo ver weg :+

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:11

Eulogy schreef:
Oh da's minder inderdaad :') Ik heb op het moment alleen een ID en wil binnenkort een paspoort omdat ik weer buiten Europa op vakantie ga volgend jaar. Londen is zo ver weg :+

Stel je voor dat je helemaal uit Newcastle moet komen :o

Maar voor jou is het ook al 2-3 uur toch?

AnnashJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:11

Eulogy schreef:

Moeten we er samen een dagje Londen van maken. :')

Londen is voor mij 2,5 uur als er geen verkeer is ('s avonds laat bv). Anders doe ik er rustig 3-3,5 uur over (als het niet langer is).

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:15

Paspoort verkrijgen in NL als je nergens in geschreven staat gaat nu op een stuk meer plekken overigens. :) Ze zijn een test-programma daar mee aan't uitproberen.. ik heb die van mij vernieuwd in September.
Kost je wel een duit zeg.. en schijnbaar op een ambassade nog meer. Bluh.

@Eulogy; hmm ja ik weet niet waar jij normaal uit gaat als je in London uitgaat? Ik vind Dalston bijv. vrij vernieuwend m.b.t. techno/deephouse (wat ik nu niet echt passé zou noemen lol). Ik ga er iig graag naar toe. :)

M.b.t. radio etc: in NL kennen de kinderen natuurlijk geen Engels en pikken ze de scheldwoorden etc er wat minder snel uit natuurlijk.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:15

Dan nodig ik mijzelf ook uit :+ Ik vind londen geweldig :) Maken we er een mini meeting van :D

ID vernieuwen op de ambassade kostte mij trouwens £84 -O-

AnnashJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:19

Jakkes. Daar kijk ik nou niet echt naar uit.

Misschien een datum prikken in juli dan? :) Dat we sowieso naar de ambassade gaan, maar de rest van de dag meeten in Londen als er meer mensen zijn die dat leuk lijkt?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:22

Als ik er ben kom ik natuurlijk ook even langs. ;)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:45

Als ik die dag vrij ben wil ik best mee :)

AnnashJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:59

Is de ambassade open op zaterdag voor dit soort dingen, of moet ik er ook nog eens een vrije dag voor opnemen? :=

Edit: wat ik al dacht, dat wordt een vrije dag. ^)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:09

Ja ik heb inderdaad nog geluk dat ik relatief dichtbij woon. Het is ongeveer 2 uur rijden en net zoiets met de trein maar ik geloof dat de trein vaak best duur is. Ik vind Londen altijd heel erg leuk voor een paar dagen maar ben altijd ook weer blij dat ik er niet hoef te blijven, ik hou persoonlijk niet zo van hoofdsteden :D
Meeting lijkt me een leuk plan!

Het is niet echt passé (hoewel, in Nederland is iedereen er wel weer overheen volgens mij?) maar merkte wel dat zo'n anderhalf jaar geleden het in Amsterdam echt overal techno en deephouse was en dat dat hier nog heel erg meeviel. Maakt natuurlijk ook niet uit, maar het viel me wel op :)
Op de radio etc is het niet alleen bij muziek, maar ook alles tussendoor. Als ze dan iemand live op de radio hebben die iets zegt wat als offensive kan worden beschouwd dan word iedereen helemaal zenuwachtig en bieden ze meteen hun excuses aan, dat heb ik in Nederland nooit zo gemerkt, radio en tv is best grof in Nederland naar mijn idee.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 15:10

meeten lijkt me tof!

Eulogy, heb jij nog tips waar te verblijven in Bristol? :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:52

Bumblehorse schreef:
meeten lijkt me tof!

Eulogy, heb jij nog tips waar te verblijven in Bristol? :)

Toen ik in Bristol was (ik ging vriendlief voor het eerst ontmoeten :o ) sliepen we in 'The Rodney Hotel' in Clifton. Niet duur, goede service, HEEL goed bed, nette kamer en lekker eten :Y)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 16:03

Super zoek ik op! :D

Edit: ziet er tof uit! Heb m doorgestuurd naar mijn vriend :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:36

Ben nog nooit in een hotel in Bristol zelf geweest, sorry! Clifton is wel erg leuk, dus wat Molfre zegt kan goed kloppen :D

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:59

oh als mensen gaan meeten in london kom ik ook even buurten als ik vrij ben!! :D

verder heb ik dubbele nationaliteit, dus paspoort halen is voor mij niet zo lastig :)