Werken in het buitenland 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_96

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:29

Jaa klopt! Ik weet het allemaal haha regioleren is een drama kan ik je alvast vertellen ;p

Bij mijn opleiding paraveterinair is het ook vaak een zooitje maar dat is onze school in het algemeen.. De paarden meiden van de 3de klas heb ik ook eigenlijk helemaal geen contact mee haha. Dacht dat paardensport wel goed geregeld was zoals ik het mee kreeg maar valt dus tegen?

Snap ik wel, zo'n kans krijg je niet snel weer! Ervaring is ook altijd mooi meegenomen natuurlijk en dat papiertje ben je ook niet nodig als je al een baan krijgt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:32

Ik word echt vrolijk van jullie verhalen! Wat een mooie dingen maken jullie mee zeg.
Heel gaaf, kan niet wachten tot ik klaar ben met school. *\o/*

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:59

Ik ga over een maand naar Tsjechie! *\o/* Heb er ontzettend veel zin in. Werken met paarden en in een hotel.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:43

citroen schreef:
Ik heb me hier een tijdje geleden aangemeld omdat ik was aangenomen bij TUI als standplaatshostess. Vandaag heb ik ''mijn'' bestemming te horen gekregen: PORTUGAL, de algarve! :D :D Super veel zin in! Ik ben nog nooit in Portugal geweest dus iemand ervaring? :o

Ik ben afgelopen zomer in Portugal geweest. In Silves.
Heb het er erg naar mijn zin gehad.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:30

Ntlie_ schreef:
Oke! Ben je niet bang dat het daar onrustig gaat zijn?

Mijn tijd in Aruba is alweer over z'n helft! Gaat snel!

Wel een beetje uiteraard, maar wat ik begrijp van mensen die in Cairo wonen is het vrijwel altijd lokaal en kun je demonstraties ed goed vermijden, en dan zou er niets aan de hand moeten zijn. Maar ja, het is altijd een bepaald risico natuurlijk, de Arabische wereld :P Ik vertrek over een paar dagen, zin in :D

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:52

Zijn er nu nog mensen in het buitenland waar ze extra mensen zoeken?

Ik sta tijdelijk op non actief voor mn baan en het lukt maar niet om ander werk te vinden, dus ik dacht, misschien kan ik ergens voor een tijdje aanschuiven, voor een paar weken/maanden.. ?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:04

Ik volg even.

Ben over een paar maanden klaar met mijn opleiding Juridisch Medewerker en het heeft altijd gekriebeld om ergens in Schotland of Engeland te gaan werken. Zou alleen niet weten naar wat voor soort vacatures ik dan kan gaan kijken en ben er ook huiverig voor om alles hier een hele tijd stil te leggen. :o
Je bent toch zonder je vriendinnen, paard, familie, werk etc.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 04:34

Ik meld me hier ook!
Zit sinds half januari in Australie op een springstal, ben doordeweeks stalhulp en in het weekend showgroom :D Het is zooo leuk, en alle mensen zijn zo aardig en leuk. Ik heb zo'n geluk met deze baan... En het is lekker weer natuurlijk :D

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:06

citroen schreef:
Ik heb me hier een tijdje geleden aangemeld omdat ik was aangenomen bij TUI als standplaatshostess. Vandaag heb ik ''mijn'' bestemming te horen gekregen: PORTUGAL, de algarve! :D :D Super veel zin in! Ik ben nog nooit in Portugal geweest dus iemand ervaring? :o

Portugal is zaaaalig! Ik heb er met de paarden gewerkt. Jij gaat waarschijnlijk in een erg toeristisch stuk van Algarve zitten, dus je gaat je met Engels goed kunnen behelpen. Probeer toch zeker ook de meer typische Portugese resto's op te zoeken voor authentieke sfeer en suuuuperlekker eten!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:32

Leuk Citroen, Geloof me, ook al ben je er nog nooit geweest, bij Tui is het meestal in het reisleiding team zo, dat er sowieso iemand eerder is geweest. Je leert het er allemaal zo kennen :D

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:43

Floor_x schreef:
Ik meld me hier ook!
Zit sinds half januari in Australie op een springstal, ben doordeweeks stalhulp en in het weekend showgroom :D Het is zooo leuk, en alle mensen zijn zo aardig en leuk. Ik heb zo'n geluk met deze baan... En het is lekker weer natuurlijk :D

Leuk!!
Zijn de wedstrijden enigsinds vergelijkbaar zoals we die hier kennen eigenlijk? of echt totaal anders?
Weet je al hoe lang je blijft? :)

--

Nu is het toch echt wel heel definitief, 3 april vlieg ik via Dubai en Bangkok naar Christchurch!
Daar zal ik eerst een paar dagen/weekje mn familie opzoeken en vanuit daar door naar Wellington :D

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:50

Mag ik me hier ook melden?
Wil van de zomer 4 weken in het buitenland werken op een stal of vrijwilligers werk met dieren.

Zojuist 2 mailtjes eruit naar Amerika, maar mams wil liever dat ik nog in Europa blijf haha.

Als er nog mensen zijn met adresjes, ik hou me aanbevolen! :D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:57

Het Animal in Need dierenasiel in La Linea, Spanje. Kost wel iets van 100 euro per week voor het appartement volgens mij en weet niet zeker of je daar dan in kan. Maar ik heb er een hele fijne stage gehad :)

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:31

meganproperx schreef:
Mag ik me hier ook melden?
Wil van de zomer 4 weken in het buitenland werken op een stal of vrijwilligers werk met dieren.

Zojuist 2 mailtjes eruit naar Amerika, maar mams wil liever dat ik nog in Europa blijf haha.

Als er nog mensen zijn met adresjes, ik hou me aanbevolen! :D

Ik zou een tijdje terug met een vriendin in de vakantie naar een hondenopvang op Corfu (griekenland) gaan helpen. Is toen niet doorgegaan omdat die vriendin niet kon, maar mocht het je wat lijken, als je googelt op hondenopvang corfu moet je het wel kunnen vinden!

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:14

Hoi hoi, is het goed als ik hier even kom binnenvallen?

ik doe dit jaar eindexamen vwoven wil daarna eigenlijk een tussenjaar nemen en in het buitenland met paarden gaan werken. Ik heb ook gekeken naar australie en amerika maar net als bij meganproperx hebben mijn ouders dat ik liever niet zo ver weg ga. Hebben jullie tips, adressen of ervaringen dan hoor ik ze graag :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:49

baroeg schreef:
Yard and groom advertentie, 2 dagen later belde ze me persoonlijk op dat ze me graag als leerling wilde 0.0
Ben geen ster in paarden, dat wil zeggen geen wedstrijden gereden en ben pas 17, maar ze vond dat wel een plus omdat ik dan dus nog goed aanpasbaar ben naar haar wensen

Even een late reactie, maar wat tof! Je gaat het zeker naar je zin hebben. Karin is écht een super toffe persoon zelf (dat zal dan in de familie zitten, ze is m'n nicht haha :') )
Het is wel echt hard werken en lange dagen, maar het is super tof. Als je er bent en je wilt eens weggaan in de buurt mag je me altijd een pb'tje doen! Ik woon zelf ook in de buurt, en het lijkt of hier niets te doen is maar je kan hier wel tof weg gaan :) Wanneer begin je er aan?

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:24

@k_m ahh wat gaaf :) ik ga de eerste week van juli op proefweek, zal dan zeker weten geen vrije tijd hebben, en daarna is het even kijken. ga tussendoor ook nog 4 weken canada doen, mijn leven is luxe voor de verandering {:}

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:32

Oh écht tof! Voor zover ik weet zorgt Karin er ook steeds voor dat de grooms die voor lange periode komen, zeker een keer mee op buitenlandse wedstrijd kunnen. Ben eens met haar en m'n vader mee geweest als extra chauffeur, en toen waren er ook een stel toffe grooms mee naar Portugal! Je gaat het vast naar je zin hebben, even inwerken maar het is echt tof.

Karin haar moeder (mijn tante Lea dus :') ) zorgt elke avond voor een lekker maaltje en ze hebben pas een nieuwe eet /leefruimte voor de grooms!

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:51

Dankjewel Eilish en abbycootje! Ga er eens naar kijken! :)
Zag op yard and groom ook een advertentie voor de zomer in frankrijk, dus daar ook maar even op reageren.

Iemand uit florida heeft gereageerd, met alleen zijn adres :') voor als ik het wilde googelen.
Verder niks concreets over voor hoelang hij iemand zoekt etc haha

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:10

Ik meld me ook even als dat mag, ik ben namelijk van plan om eind Augustus weer voor lange tijd te gaan reizen op een erg laag budget -> werken onderweg :D
Ik heb er helemaal zin in! Mis het zo ontzettend (bijna 2 jaar in Australie geweest)

Plan is om de Santiago de Compostela te gaan lopen, dan in Portugal (?) te werken op een permaculture farm (evt zelfs alleen voor kost en inwoning, is ook vooral omdat ik erover wil leren namelijk, dan vind ik het niet erg om even niets te verdienen) en door naar Frankrijk (probeer mijn Frans al een beetje bij te spijkeren haha, hoop onderweg ook Spaans te leren <3 ) om weer met paarden/koeien (of een combo) aan de slag te gaan, deze keer wel verdiend en daar stopt mijn plan. Of nouja, wil graag over land naar Bali om een tijdje in Ubud te wonen (en op een bepaalde plek (Hubud heet het) lekker te schrijven en aan de slag met eventuele nog onbekeken foto's etc) en dan denk ik door naar Nieuw-Zeeland om daar hetzelfde soort werk te doen als ik in Australië deed, daar wil ik dus ook een WHV aanvragen.

Losse plannen zijn de enige die voor mij werken haha!

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:31

Wauw klinkt geweldig! ik heb vandaag naar mensen in spanje gemaild. Working student voor 6 maanden dus ik ben benieuwd!

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:05

voor liefhebbers hier: (kwam ik tegen)

VACATURE NIEUW ZEELAND MELKVEE

ikzelf ga per mei naar Denemarken. Vriendlief heeft al werk en ik ben nog zoekende dus als iemand wat weet?! :Y)

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:48

Bij mij begint het nu toch ook te kriebelen :=

Ik zou supergraag voor een maand weggaan, maar ik ben bang dat ik dan in de problemen kom te zitten met mijn herexamens...

Dus zijn hier mensen die adresjes weten waar je voor 2 à 3 weken terecht kan?
Op yardandgroom zoeken ze namelijk meestal mensen voor enkele maanden tot jaren...
Het moet niet perse iets met paarden zijn, mag ook iets van vrijwilligerswerk met dieren zijn (sluit dan ook ineens aan bij mijn studie :D )

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:14

Door dit topic heb ik hier toch ook wel enorm veel zin in gekregen! Ik zou graag ook een maandje ergens naartoe gaan, alleen zit ik met eventuele her examens in augustus, en een trouw in Juli.. beetje vervelend dus.

Kijken jullie enkel op yard and groom, of zijn er nog andere website's met degelijke aanbiedingen? Ik zou graag gewoon kost en inwoon tegen de prestaties hebben..

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:18

Workaway.info kijk ik ook op :)
Moet je wel iets van 20 euro betalen per jaar om te kunnen reageren, maar je kan van te voren kijken of je wat ertussen ziet.