En we gaan weer naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:24

Tijd om te pinnen , of hoe werkt het daar :+ . Lijkt wel alsof je van de wereld bent maar valt mee :+ , zijn er veel daklozen?

Rennie89

Re: En we gaan weer naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 17:25

Ik heb 5 dakloze gezien dus viel erg mee!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:27

Wat raar dat ze geen cashback doen.... Hier nooit problemen mee iig!

Bij de bank kost het idd wat meer maar als je niet anders kan zou ik dat gewoon doen hoor, zodra je hier bent kan je bij de walmart gewoon cashback doen (mental note voor mezelf: moet ik ook weer doen) ;)

Ellis Island ben ik ook nog niet geweest maar die staat nog wel op mijn lijstje om nog te doen :D

Veel plezier vandaag! Ik ga mezelf maar eens vermaken op stal ...

@risje: Heb je al n logeeradres :P (sorry, kon t niet laten O:) )

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:27

takkie_muis schreef:
Tijd om te pinnen , of hoe werkt het daar :+ . Lijkt wel alsof je van de wereld bent maar valt mee :+ , zijn er veel daklozen?

Pinnen betaal je per keer extra, afhankelijk van de bank. Sommige banken in Amerika kost het 3 à 4 dollar.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:30

Douraque schreef:
takkie_muis schreef:

Pinnen betaal je per keer extra, afhankelijk van de bank. Sommige banken in Amerika kost het 3 à 4 dollar.

ING compenseert de reiziger. Ik heb dit jaar niks hoeven betalen. ING heeft de fee betaald :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:30

Douraque schreef:
takkie_muis schreef:

Ik pin meestal in 1x groter bedrag bij de bank, betaal meestal 3 dollar is nog wel te doen dan. Is beter dan steeds los pinnen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 17:32

Ja ik vind het ook vreemd dat ze het hier niet doen. Ik ben iig bij 1 supermarkt geweest waar ze al moeilijk deden. Kon enkel met Debit, maar ik kon niet met mijn debit daar betalen :') dus dat werd em niet. Misschien dat ik vandaag wel iets kan vinden waar cashback lukt, ben toch met een New Yorker, dus dat komt wel goed :P Die weet vast wel waar ik moet kijken :P

Ik zit bij ING overigens

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:35

Debit kon ik tijdens mijn New England reis nergens gebruiken.. Heb het maar gewoon opgegeven en vriend z'n creditcard gepikt :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:36

Ik kreeg afgelopen keren ook geen cash back of betalen met mijn ING pas bij de Walmart. Andere supermarkten zoals target, publix of cvs pharmacy waren geen probleem. Enkel Walmart leverde bij mijn ING pas tot problemen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 17:39

Juist bij walmart lukte het mij wel xD maar die zit hier niet :(

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:57

Ach, als het hier niet bij de walmart lukt hebben we nog meer zaken waar we het kunnen proberen (Target etc zitten hier ook gewoon, en de Starbucks zit in de Target dus altijd n goed excuus om dan daar even binnen te wandelen :D)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 18:00

CubaLibre schreef:
Ach, als het hier niet bij de walmart lukt hebben we nog meer zaken waar we het kunnen proberen (Target etc zitten hier ook gewoon, en de Starbucks zit in de Target dus altijd n goed excuus om dan daar even binnen te wandelen :D)

Haha komt dus helemaal goed! :P Ik moet namelijk wel oppassen dat ik niet over mijn credit heen ga, mag 1500 uitgeven per maand, zit nu al op 1/3 :') Heb voor vriendin wat (dure :') ) make up gehaald en mijn hostel natuurlijk ook betaald. En nog wat kleine dingetjes.

Ik denk er over om morgen ook eve naar een kapper te gaan, mijn haar mooi te laten verven en knippen :P zal hier denk ik wel goekdoper als NL zijn :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 20:34

Ik ben in mn eentje naar city hall gegaan met subway. Kwam boven en was een dikke beat en dansgroep xD breakdance. Echt cool. Het het gefilmd. Nu ergens in Starbucks op folton street haha

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:32

@ cubalibre
Yup, heb slaapplaats, bij jullie:-)

Nee serieus dat zou gaaf zijn natuurlijk. Wil dan evt ook vrienden opzoeken in Chicago. Maar eerst flink sparen. Wil ook al naar pinkpop (Robbie Williams) en Engeland in november (Queen fanclub weekend).

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:44

lifaya schreef:
Ik denk er over om morgen ook eve naar een kapper te gaan, mijn haar mooi te laten verven en knippen :P zal hier denk ik wel goekdoper als NL zijn :')

Hier in Kansas is je haar laten verven en knippen een heel stuk duurder dan in Nederland.. Kan natuurlijk dat er in New York andere prijzen zijn

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:53

beauty1love schreef:
lifaya schreef:

Hier in Kansas is je haar laten verven en knippen een heel stuk duurder dan in Nederland.. Kan natuurlijk dat er in New York andere prijzen zijn

In LA is het ook veel duurder. Ik betaalde ongeveer 5x zoveel als in Nederland. Even je haar knippen was $100.... Laat ik maar niet beginnen over verven :P

De foto's zien er super uit! En aan de foto's te zien heb je ook goed weer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:54

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:05

Ik kreeg in NY bij de kapper veel commentaar (mijn broertje werd onder handen genomen) hij zag het helemaal zitten om mijn haar te doen. Mijn broertje was dan iets van 25 dollar, ik zou 90 moeten neertellen voor een knipbeurt _O-
Ik heb m vriendelijk bedankt voor t knipadvies :')

Denk dat dat bij jouw lange lokken ook wel zo zou zijn, Renee! Ze willen vast graag knippen maar goedkoop denk ik niet :P

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:43

Ik had ooit de mazzel dat ik in ny van de straat af werd geplukt door een bekende studio 70 dollar nagels, haar, gezichtsbehandeling en massage maar toen k de originele prijzen zag schrok ik me de pleuris haha hoe langer je haar hoe duurder...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 06:17

Haha thnx voor jullie adviezen. Ik zal l morgen weer reageren met foto's :p

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:47

lifaya schreef:
Ahhhh daar was die rode trap dus voor :') vond het al zo gaar dat mensen allemaal op die trap zaten terwijl er niks was haha :)) Maar ik weet niet of ik nog tijd heb daarvoor, maar als ik het ga doen word het morgen! Lijkt me eigenlijk best leuk om eens mee te maken! Zou je foto's (zonder flits) mogen maken?

Nee, je mag binnen alleen foto's maken als de voorstelling nog niet begonnen is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 17:56

wauw k heb de "ghetto" overleefd :P kom net van Midtown Brooklyn :') wel super aardige mensen! ook vage mensen :') gisteren uitgegaan in new york city veel gedronken erg gezellig :P fotos ook nog van statue of liberty "P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 18:16

Geen foto's in Brooklyn gemaakt though :') Ik ga niet met mijn mooie camera zwaaien, dat vind ik zelfs in Amsterdam al een twijfelgeval lol :)) maar het was wel interessant! Mooie gebouwen maar toch ook weer die verwaardelozing.

foto's vanaf de ferry

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:21

Wauw!! _/-\o_