Fotografie reis naar IJsland, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvettee

Re: Ik wil op natuur-fotografie reis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:48

Ik heb inderdaad nog niet officieel vrij in juni. Mijn laatste herkansingen heb ik op 8/10 juli. En mijzelf kennende zou ik die herkansing nog wel eens hard nodig kunnen hebben haha :')
Qua bedrag hoop ik inderdaad dat het eerst 10% betalen is en dan de rest. Want ik heb op dit moment het geld niet ter beschikking als we het in een keer moeten betalen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:03

Leuk idee, ik lees even mee. Zag het ook al voorbij komen op Richard z'n Facebook.
Zit eraan te denken om volgend jaar ook weer terug te gaan naar IJsland (ben er eerder 5 maanden geweest), weet alleen nog niet in welke vorm - weer werken, alleen reizen, met een groepje etc. Vind 2000 euro alleen wel extreem duur en ben sowieso geen fan van georganiseerde reizen. Zou gewoon lekker zelf iets organiseren, veel goedkoper en je hebt veel meer vrijheid. Praktisch alles op IJsland is mooi dus je hoeft niet bang te zijn dat je op de verkeerde plek staat. Het meeste heb je nog aan de lokale bevolking, die weten vaak de mooiste plekjes!

Marjoow schreef:
Volgens mij is IJsland niet groter dan Nederland of wel? :)

IJsland is zeker groter dan Nederland (bijna 3x zo groot). Er wonen alleen veel minder mensen.
http://mapfight.appspot.com/is-vs-nl/ic ... comparison

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:28

wat fiffill zegt voel ik ook wel wat voor eigenlijk :j
hoeveel dagen gaan we eigenlijk?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:36

Ik vind 2 weken prima. Dan kan ik er zelf facultatief nog een vakantieverlenger tegen aangooien. :)

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:50

Ooooh dit lijkt me leuk :D als ik welkom ben: I'm in <3

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:34

Ik ben trouwens wel voorstander van fifills idee!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:36

Is het een idee als we een nieuw topic opzetten voor mensen die liever zelf iets organiseren? Als Marit dat oké vind :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:47

Dan lijkt mij zelf bepalen ook heel gaaf. Een beetje vrijheid is wel wat voor mij en ik durf z'n reis wel te plannen.

keeliie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:54

Wat een super leuk idee, ik zou ook graag meegaan als ik welkom ben! Beetje afhankelijk wel van de data die gekozen worden :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 15:52

Killyenn schreef:
Is het een idee als we een nieuw topic opzetten voor mensen die liever zelf iets organiseren? Als Marit dat oké vind :)

Ja, is goed hoor!

Iedereen is overigens welkom hier hoor, we hebben nog geen vaste groep :D Het enige dat vast staat is dat we een groep van 8 man nodig hebben :)

Edit; Heb even een aanvraagje gedaan bij een mod voor een titel verandering omdat de insteek al een beetje veranderd is en ik nu gewoon mensen zoek die met me mee willen :D

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:17

Ik heb echt heel veel zin om mee te gaan, maar alles hangt van de datum af :) Heb al een vakantie geboekt van 31/07 t.e.m. 08/08, dus ik vrees dat die periode er echt midden in gaat vallen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 16:33

Oeeeei dat is inderdaad net een beetje in het midden van alles.. Maar ik had van een andere organisatie al een reis eind augustus gehoord! Dus je weet het nooit :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:42

lieke123 schreef:
Ooooh dit lijkt me leuk :D als ik welkom ben: I'm in <3

Natuurlijk ben jij ook welkom Lieke. ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 17:49

Graag zelfs Lieke :D

Enige 'eis' voor iedereen is dat je wel gewoon de basis etc moet weten, want de workshops die je daar tijdens het fotograferen krijgt zijn van flink hoog niveau en het tempo ligt ook best hoog. Dus er is geen uitleg over het diafragma oid :D Maar tot nu toe zit dat bij iedereen zonder twijfel goed :):)

Anoniem

Re: Fotografie reis naar IJsland, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:54

Ik sta nog zeker open voor van alles hoor, ik hoef niet perse op een zelf georganiseerde reis.. als het het geld zeker waard is, dan ga ik mee :) maar zelf organiseren lijkt mij ook wel een optie... denk dat we dat niet meteen moeten uitsluiten :j

ik heb al gelijk een lijstje van dingen die ik nog wil :') ND filter, fijn statief, 10-22 lensje.. :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:55

Mijn statief heb ik ook al gevonden. :+

Mijn huidige statief gaat dan op FB/MP.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 18:07

Grease schreef:
Ik sta nog zeker open voor van alles hoor, ik hoef niet perse op een zelf georganiseerde reis.. als het het geld zeker waard is, dan ga ik mee :) maar zelf organiseren lijkt mij ook wel een optie... denk dat we dat niet meteen moeten uitsluiten :j

ik heb al gelijk een lijstje van dingen die ik nog wil :') ND filter, fijn statief, 10-22 lensje.. :+

Nouja, iedereen moet doen wat hij/zij zelf graag wil en dat doen :D Maar ik zelf heb voor mezelf besloten dat ik met een 'georganiseerd' iets mee wil :j Ik heb ervoor gespaard en wil er alles uithalen en tegelijkertijd meer leren lijkt mij persoonlijk geweldig! In principe is het al minder georganiseerd dan een gewone groepsreis omdat er nu iets voor ons op maat wordt gemaakt, alleen heb je een vaste planning, houd iemand anders alle reserveringen, papieren, verzekeringen, tickets, locaties, weerberichten, vervoer, eten, en planning bij :D En krijgen we gewoon allerlei tips etc om met de beste resultaten thuis te komen :)
Zoals ik zei, het lijkt mij lastig om het zelf te doen omdat je dan bijvoorbeeld bij zonsondergang zit met 5 mensen die allemaal ergens anders heen willen op dat moment, je maar een uurtje het perfecte licht hebt en je dan denk ik toch dingen misloopt of discussie krijgt.
En buiten dat heb ik helemaal de tijd en zin niet om zelf met zo'n map met tickets en papieren te gaan lopen en alles bij te houden _O- Ik vind dit al genoeg georganiseer, haha.

Ik heb dit allemaal afgewogen van te voren en ik weet echt zeker dat ik dit graag wil :j

Ik ga ook nog kopen hoor :+ ND filters ben ik blij mee maar mijn graduatie filters niet, dus die wil ik nieuw. Ik wil ook een nieuw statief want die van nu is prut en ik ga kijken of ik een groothoek kan huren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:24

Ja dat is ook zo, er moet wel iemand zijn die zin heeft om dat allemaal te organiseren. Ik snap wel dat je daar geen behoefte aan hebt! :) het heeft beide plus en min punten.. minder vrijheid maar wel meer begeleiding.. Ik ga het nog even aankijken maar het lijkt mij wel enorm gaaf!

+/-2000 euro is voor hoeveel dagen? :)

Wat voor ND/grijsverloop filter(s) hebben jullie?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:33

Ik heb nog geen ND filters. :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 18:37

Ik heb een set van Hoya! Ik heb vierkante glasplaatjes en een opschroef plaatje ipv ringen. Een ND4 en ND8, en een GR4 en GR8. Alleen die graduele filters hebben een ongelooflijke paarse zweem waar ik echt van baal.

Die 2000 euro is voor 10 dagen bij beide organisaties die nu voor mij bezig zijn!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:49

Wat een superleuk idee. IJsland wil ik ook zéker nog eens naartoe! Mijn moeder was iig wel de gelukkige... :')

Deze twee maanden heb ik al een reis gepland naar Alabama (het zuiden van Amerika). Ook een prachtige natuur omgeving, vlak aan de zee. En je hebt wel veel mogelijkheden om ergens naartoe te gaan waar het toch wel de moeite is.. Dus ik heb al wat op mijn agenda staan wat de moeite is :')

Dit is eigenlijk best wel een leuk initiatief! Heb je nog geen plannen voor de zomervakantie daarna en wil je nog zoiets doen.. lijkt me ook superleuk zoiets te organiseren bv in Alabama dan :j En aangezien ik dus ga emigreren naar Amerika is dit dan ook makkelijker om zoiets te organiseren! Wij hebben nu ook een huis daar met een grote tuin, het budget ligt dan wellicht lager omdat je niet op hotel hoeft te gaan! Er is ook een mogelijkheid paarden te fotograferen.. Rodeo.. Zou erg gezellig zijn :))
Nu is dit maar hals overkop maar het lijkt me gewoon zo leuk nu :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 18:55

Pfoeh 2 reizen gaat me niet lukken hoor :') Lijkt me super leuk maar zo'n budget heb ik niet _O- vluchten naar Amerika alleen zijn al ontzettend duur. Wel super leuk, misschien iets voor volgend jaar <<)

Maar trouwens, emigereren naar amerika? :wow:

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:58

Welja je komt maar af hé, zal me goed doen nog eens Nederlandstaligen rondom mij te hebben na een tijdje :')
En ja ik bedoel voor de zomer van 2016 :))

Ja.. emigreren.. nogal een verhaal dat er aan vast hangt :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 19:04

Nou voor de zomer van 2016 vind ik dat zeker een leuk idee :D :D Ben wel benieuwd naar dat verhaal eigenlijk <<)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:09

Zal je eens een pb bericht sturen daarover dan :P