iirrssjjee schreef:De documentaire The Cove heb ik gezien. Noem me harteloos, maar nog steeds wil ik ooit met dolfijnen zwemmen!
Kan ook gewoon met dolfijnen die niet in gevangenschap leven. Er is een keuze!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SophieFT schreef:Fjorj schreef:Ziet er erg leuk uit, en wat gaaf zeg![]()
Oftopic,
Wat is mis mee zolang dolfijnen goed verzorgt worden? Wij houden hier paarden in gevangenschap die ook hard moeten werken waarvoor ze in ruil goed verzorgt worden.
"Maar dat is heeeeel anders."
SophieFT schreef:Pff ik dacht dat deze discussie al afgesloten was maar blijkbaar nogsteeds niet dus. Ik ga hier niet meer op reageren want mijn mening is nu ook duidelijk, en ik vind het jammer dat dit topic nog niet verwijdert is.
dees_daan schreef:SophieFT schreef:Pff ik dacht dat deze discussie al afgesloten was maar blijkbaar nogsteeds niet dus. Ik ga hier niet meer op reageren want mijn mening is nu ook duidelijk, en ik vind het jammer dat dit topic nog niet verwijdert is.
Het is toch juist goed dat dit topic er voor zorgt dat er in ieder geval een paar bokkers die nog niet op de hoogte waren van de manier waarop dolfijnen daar terecht komen dat nu wel weten? En dat die bokkers er nu niet meer voor zouden kiezen om daar met dolfijnen te zwemmen?
Er word verder niet persoonlijk naar jou toe gereageerd en de discussie is netjes dus waarom zou het verwijderd moeten worden? Ik vind het juist mooi dat er in ieder geval een aantal bokkers zijn die nu de keuze zouden maken om daar niet met dolfijnen te zwemmen, de discussie heeft dan dus wel nut gehad.
Douraque schreef:Maar ts dat is helemaal niet persoonlijk bedoeld. Dit is juist positief, dit topic zorgt voor bewustwording. Mensen denken: "leuk met dolfijnen zwemmen", totdat ze verder lezen en bewust worden
Molfre schreef:SophieFT schreef:Fijn dat dat jou ook duidelijk is, maar moet half bokt dat hier melden?
waarom is het zo verkeerd het hierover te hebben?
Mars schreef:Wat mij betreft wel ja, zolang deze dieren nog steeds gemarteld, afgeslacht en misbruikt worden om toeristjes met hun camera's te vermaken vind ik het de moeite waard om daar tegen op te staan. Als er maar één extra bokker is die door dit topic zijn ogen opent en denkt 'verdorie, dit wist ik niet en ik doe hier niet aan mee', dan ben ik daar hartstikke blij mee.
Voordat je met dolfijnen gaat zwemmen had je ook kunnen nadenken over hoe het gesteld is met het dierenwelzijn... Helaas wordt er dus vaak niet verder over nagedacht en blijven dit soort praktijken maar doorgaan.
Molfre schreef:SophieFT schreef:Fijn dat dat jou ook duidelijk is, maar moet half bokt dat hier melden?
waarom is het zo verkeerd het hierover te hebben?
Nessah schreef:TS wanneer je geen zin meer hebt in een discussie/topic. Bovenin kan je een topic ontstippen. Juist door alles zo persoonlijk te nemen en aanvallend te reageren blijven mensen reagerenEn feit dat jij de eerste 3 pagina's niks anders deed dan aanvallend/negatief/negeerdend/lachend reageren, zorgt ervoor dat je nu op pagina 7 bent. Pas 2 pagina's terug zei je voor het eerst dat je de volgende keer dit niet meer zou doen, dat je bewust bent gemaakt.. Dus als mensen alleen de 1e 3 pagina's lezen, snap ik dat zij blijven herhalen.