Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madeliefw

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:02

Ik ben een keer van Abu Dhabi naar Kuala Lumpur gevlogen. Goede vlucht totdat we er bijna waren. Het vliegtuig heeft een uur boven het vliegveld gecirkeld, er werd van alles omgeroepen maar vooral in Arabisch en gebrekkig Engels. Er zaten ook alleen maar mensen met een burka of een tulband op in het vliegveld. Ik ben niet racistisch, maar dit gaf toch net een wat onbehaaglijk gevoel alles bij elkaar. Gelukkig gewoon veilig geland. Ook een keer niet kunnen vertrekken vanwege de mist (je zag ook geen hand voor ogen) maar drie uur later vertrokken we wel, had niet het idee dat de mist toen opgeklaard was.. En ook weer veilig geland natuurlijk.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:10

De WC doortrekken.
Mijn god, dat kon mijn hart nog maar net aan... %)

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:14

Ha, leuk topic!

Engste was een noodlanding in Canada, we waren onderweg naar Amerika maar door een gigantische storm moesten we onderweg landen. Zijn ook een nacht ondergebracht in een hotel, de volgende dag zijn we verder gevlogen. Een aantal jaar later hebben we iets soortgelijks meegemaakt tussen Turkije en België. Toen zijn we moeten landen in Noord-Italië.

Maar in de laatste jaren heb ik eigenlijk vooral hele toffe vluchten gehad! (gelukkig *\o/* )

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 20:01

Ik ga over 2 weken weer vliegen, hoop toch niks engs mee te maken. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 13:05

Oke, dit is een oud topic maar ik vind de verhalen heel leuk om te lezen. Gezien we nu een aantal jaar verder zijn, zijn er vast ook weer nieuwe verhalen! :D

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:16

hier ooit een keer gehad dat we aankwamen vliegen en het vliegtuig vanwege de wind de andere baan moest pakken om te landen dus een hele scherpe bocht moest maken ik zat bij het raam en keek op een gegeven moment bijna recht naar beneden

en ook een keer gehad dat ie met zijn voorwiel naast de baan lande ook door harde wind
was nog nooit zo blij toen die stil stond hahaha

o en zo ie zo vond ik de eerste keer vliegen het opstijgen doodeng leuning fijn geknepen en tranen in me ogen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:19

Nou hier een al oud verhaal.
Na een vakantie Curacao 5 uur vertraging voor de terugvlucht omdat het vliegtuig 'technische problemen' had.
Vliegtuig gearriveerd en nadat iedereen was ingeladen de startbaan op voor vertrek.
Dus bij de start als het vliegtuig vaart gaat maken heb je altijd een 'point of no return' om de vlucht af te breken en dat gebeurde. Vol in de ankers.
Wederom hetzelfde technische mankement (geen vol vermogen op 1 motor). Boodschap was: "Blijft u zitten, we gaan t maken". Mijn idee was "laat me er maar uit, ik neem een andere vlucht terug".
Enfin, uurtje of 2 later hadden ze t euvel blijkbaar gevonden en werd besloten te vertrekken. Ik dacht "jaja, dat zeiden jullie zeker ook bij vertrek uit Amsterdam".
Hele vlucht zeker bij de stukken over de oceaan in de zenuwen gezeten. Achteraf bleek het een defect aan een metertje.
Buiten wat turbulentie en 1 x een wat harde landing door onervaren piloot, geen echt enge dingen meegemaakt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:22

Niet zozeer eng, maar wel interessante momenten meegemaakt :P

Een nogal grove landing in Egypte.. Alsof je midden in de woestijn land met full speed. Dat was een beste klap tegen de grond, stuiter stuiter, vol in de ankers. De meeste woeste landing die ik ooit heb meegemaakt _O- Diezelfde vakantie, een nacht voor de terugvlucht, barstte het noodweer los in Egypte. Gigantische regen- en onweersbuien waar je bang van werd. Medewerkers stonden overal te dweilen omdat alles blank stond. Die ochtend met de bus naar het vliegveld, over een ondergelopen weg waar we langs gestrande bussen met toeristen kwamen. Op het vliegveld ook allemaal gestrande reizigers. Dat is toch wel een bizar gezicht in een land als Egypte.

Vorig jaar in Amerika een binnenlandse vlucht met Delta, was een 1.5 uur vliegen denk ik. Daarvan grotendeels best wel pittige turbulentie gehad, dat was wel redelijk spannend.

Landen op vliegvelden die je niet kent en recht op een berg of water afgaan en dan op het laatste moment ineens asfalt zien :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:33

@Ghostattack, zo ging het bij ons ook de laatste x. Stuiter, stuiter en vol in de ankers. (Misschien dezelfde piloot gehad? :D :D ) Achter ons maakte iemand vlak voor de landing nog een opmerking dat ie wel vond dat het vliegtuig nog te veel snelheid had....

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:37

Ik heb veel gevlogen en veel meegemaakt, maar het aaaaaller ergste was toch wel in een relatief klein vliegtuig, gelukkig was het maar een uurtje vliegen.

We waren ongeveer halverwege toen iemand (onsuccesvol) een luier doorspoelde en het toilet overstroomde… %)
Ik zag ons al crashen omdat de piloot afgeleid werd door poepwater :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:45

Getver.

Weinig want nog maar beperkt gevlogen. Maar de eerste vlucht terug geland in te harde wind op schiphol. Vlucht twee cirkelen en wachten ivm noodweer bij istanbul. Geland overgestapt in knetterend onweer, starten met noodweer en eenmaal weg horen dat vliegveld dicht is vanwege een crash door slecht weer. %)

En vlucht vier starten en omvliegen ivm orkaan die in florida aan land kwam. Was tot de start twijfel of het doorging. Omvliegen via bermuda driehoek en het orkaan monster zien hangen. Hele vlucht flinke turbulentie.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:46

Motor die uitviel...nou die werd uitgezet door de piloot vanwege problemen.

Dat was wel ff spannend.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:47

Ik heb ooit achterin een Cessna gezeten. NOOIT MEER.
Laatst bijgewerkt door sanso op 08-05-19 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:49

Toen ik met een soort van Chessna moest vliegen waar 10 man in past. Was maar een uurtje vliegen dus we gingen niet zo hoog maar wel van 0m boven zee niveau naar 1600m in een berg gebied. We vlogen uiteindelijk toch wel heel dichtbij de bergtoppen en turbulentie was niet alleen van boven naar beneden maar ook flink van links naar rechts. Zeker in zo'n klein ding voel je alles 10x zo goed en voelde me zo kwetsbaar :=
Was ook in een Afrikaans land waar ik al niet zoveel vertrouwen heb in veiligheid en van de stress waren m'n darmen over de zeik maar er paste dus geen toilet in :')

Oeh, een orkaan van boven zien lijkt me heeeel gaaf! maar net zo goed doodeng

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:55

Anderhalve week geleden vlogen wij terug vanuit Faro. We zaten al een tijd bij de gate te wachten toen een gezagvoerder oid. kwam vertellen dat er een probleem was, ze zouden ons op de hoogte houden. De deur van het vliegtuig kon namelijk niet meer dicht. Na nog een uur wachten kwamen ze vertellen dat we de gate mochten verlaten, dus toen wisten we al wel dat het lang kon gaan duren want anders laten ze je niet gaan. Uiteindelijk na nog eens twee uur werd iedereen weer omgeroepen om naar de gate te komen, maar eenmaal daar was het eigenlijk nog niet duidelijk of we konden gaan.

Uiteindelijk bleek dat ze toen de eerste 6 rijen van het vliegtuig om aan het boeken waren naar een vlucht die bijna meteen zou vertrekken, en een deel naar een vlucht 's avonds. Ze hadden de deur namelijk helemaal dicht moeten maken, waardoor er minder mensen mee mochten. Gelukkig werden wij niet omgeboekt naar de latere vlucht en mochten we uiteindelijk na ruim vier uur vertraging boarden!

Eenmaal in het vliegtuig zag het er wel een beetje eng uit :=
Afbeelding

Een half uur voor het landen werd er nog omgeroepen dat het uitstappen wat langzamer dan normaal zou gaan omdat de koffers er eerst uit moesten. Het gewicht was namelijk niet goed verdeeld, dus het vliegtuig kon achterover slaan als iedereen daar tegelijk heen zou lopen met de koffers er nog in. We moesten toen dus nog landen, dat vond ik echt niet leuk :')

Al met al was het gelukkig toch een heel rustige vlucht, en de stewardessen en het personeel op het vliegveld waren allemaal heel aardig. Zoiets kan gebeuren, en ze hebben het echt heel netjes opgelost maar ik vond het wel wat enger dan normaal zo :P

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 13:57

Ik heb nog wel een verhaal, niet eng maar wel slecht.

We hadden inmiddels al 4 uur vertraging in Fuerteventura omdat het vliegtuig (Airberlin) kapot was, ze kregen hem ook niet meer aan de praat en daarom kwam er een ander vliegtuig.

Dit was volgens mij een Portugees vliegtuig met allemaal hele knappe stewards, niet verkeerd dus voor toen 2 vrijgezelle dames. :D Echter waren de rest van onze mede passagiers voornamelijk oude Duitsers met best wel een maatje meer. Toen iedereen de riemen moest vast maken in het vliegtuig bleek dat de riemen voor het grote deel te kort waren. De stewards moesten dus eerst riemverlengers uitdelen voor we konden opstijgen.

Uiteindelijk gingen we ook nog landen in Munster ipv in Düsseldorf en moest we dus ook nog 1.5 uur in de bus. Goh wat was iedereen chagerijnig, was ook echt een vreselijke ervaring!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:04

karuna schreef:
Getver.

Weinig want nog maar beperkt gevlogen. Maar de eerste vlucht terug geland in te harde wind op schiphol. Vlucht twee cirkelen en wachten ivm noodweer bij istanbul. Geland overgestapt in knetterend onweer, starten met noodweer en eenmaal weg horen dat vliegveld dicht is vanwege een crash door slecht weer. %)

En vlucht vier starten en omvliegen ivm orkaan die in florida aan land kwam. Was tot de start twijfel of het doorging. Omvliegen via bermuda driehoek en het orkaan monster zien hangen. Hele vlucht flinke turbulentie.

Nou dat is ook niet niks.

Tijdens onze vakantie in Curacao kwamen wel een paar leden van een KLM crew tegen.
1 daarvan, een stewardess heeft op onderstaande vlucht gezeten. Zij vertelde dat zij nog de enige was van de hele crew van die vlucht die nog vloog.

KLM-vlucht 867

KLM-vlucht 867 was een lijnvlucht van Luchthaven Schiphol naar Luchthaven Narita te Narita in de prefectuur Chiba te Japan. Op 15 december 1989 vloog het toestel over Alaska en belandde in de aswolken van de vulkaan Mount Redoubt die enige dagen tevoren actief was geworden. Wel had de FAA een algemene waarschuwing uitgevaardigd, maar het werd aan luchtvaartmaatschappijen overgelaten daar iets mee te doen en de route van het KLM-toestel was niet gewijzigd.

Als gevolg van de binnendringende, uiterst fijne vulkaanas dreigde een ramp. Alle vier de motoren vielen uit, er was vrijwel geen zicht meer, en belangrijke boordapparatuur functioneerde niet meer. De Boeing 747 verloor snel hoogte en zakte van 25.000 naar 12.000 voet. Op die hoogte lukte het de bemanning tenslotte om twee motoren weer op te starten. De geplande tussenlanding te Anchorage werd daarna alsnog succesvol uitgevoerd.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:06

Ik moest een keer landen in een flinke storm. Prima, ik ben niet bang voor vliegen. Op een gegeven moment zij ik tegen mijn reisgenootje: "Ah we zijn geland." Zo voelde het althans want toen ik naar buiten keek (in het donker) zag ik de Londen Eye staan. :') Toch niet geland. _/-\o_

Uiteindelijk veilig geland maar ik had de laatste tien minuten wel stress kan ik je vertellen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:10

Telt twee uur lang klem zitten naast Sybrand Buma ook mee? :')

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:12

Jeetje heftig verhaal Babootje

Ik merk bij mezelf dat ik het eigenlijk steeds enger ga vinden, dat vliegen. Ik doe het wel gewoon, omdat ik wat van de wereld wil zien. 1x stormde het op schiphol, wij vlogen vanaf Gran Canaria terug naar Schiphol en mochten niet opstijgen, maar wel in het toestel blijven zitten. Nog geen 10 minuten later vertrokken we gewoon zonder bericht. Toen zat ik al niet zo lekker. Bij de landing op schiphol was duidelijk dat het nog steeds behoorlijk stormde. We gingen van links naar rechts en vielen meters naar beneden. Bagagebakken gingen open, koffers in het rond. Met een enorme klap kwamen we op de grond. Niks aan de hand, maar kneep hem behoorlijk.

Ook op een vlucht naar Maleisie de hele weg gruwelijke turbulentie gehad, daar wordt je wel naar van op een gegeven moment.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:13

Was orkaan Michael van afgelopen oktober, :')

Babootje slik %) en een vliegtuig met dichte deuren had mij maar omgeboekt :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:15

Gelukkig heb ik nog niet echt enge dingen meegemaakt, maar wat ik echt verschrikkelijk vind zijn de luchtzakken. Dat je tientallen meters naar beneden duikelt en weer omhoog gaat.
Wel ooit een keer gehad dat ik met mijn zoon (toen nog heel klein) vloog en dat we tijdens de landing ineens een doorstart moesten maken, omdat er iets mis was met één van de motoren. Weer terug over zee, lading lossen en toen poging twee. Ik was er heel rustig onder. Deed het hoofdtelefoontje van de walkman bij mijn zoon en mij op en we gingen lekker tegen elkaar aan liggen alsof we gingen slapen. Was een bijzonder moment.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:19

O ja wat vergeten. De terugweg van vlucht twee hadden ze me per vergissing een melkhoudend toetje gegeven. Gevolg enorme diarree en overgeven. :r %) Op een vlucht van Hanoi naar Istanbul met alweer flinke turbulentie waardoor je eigenlijk moest zitten met gordel vast. Dan op de wc zitten met diarree en luchtzakkers. Eh geen succes. :n

En ik ben bang voor vliegen. Vandaar pas sinds twee jaar op pad. Eerste vlucht groot was 10 jaar daarvoor en naar nice en terug lang geleden en geen succes ivm heen oorproblemen en terug harde wind. Mijn eerste vlucht ooit was een klein 3 persoonsding en ik was 13. Piloot zou alleen rondvlucht doen maar dacht lollig te zijn en te gaan duiken en soort van stunten. Ondanks de waarschuwing dat ik snel wagenziek werd. En jawel ik heb zijn hele cockpit volgekotst en heb daarna dus 25 jaar niet meer willen vliegen.

Dus ik denk nu iedere keer waarom doe ik het mezelf aan :') nou ik wil wat meer zien dan berijdbaar met de auto :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:27

In een zware zuidwesterstorm van New York naar Amsterdam. Vlak voor de landing viel er een vrouw flauw voor mijn neus en ze kon zich nog net aan de stewardess vasthouden, weliswaar aan haar rug.
Fijn, ben je een uur eerder geland wegens de harde wind en zit je in een 777-300 maar mag je nog niet naar de gate aangezien er bij de vorige vliegtuig iemand niet was gekomen en zijn bagage nog uitgeladen moest worden. Dit mocht echter niet aangezien het personeel niet mocht laden en lossen.
Conclusie: een uur in een wiebelend vliegtuig is ook niet fijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:40

Een luchtzak boven de pyreneeën, waardoor het kind naast me tegen de bagagebakken vloog en mensen allemaal begonnen te gillen. De stewardessen zaten onder de koffie en ik dacht alleen maar: oh zo gaat dat dus, zo stort je neer en ga je dood :')
Het ergste is dat je dan nog een eind moet en niet weet of het nog een keer gaat gebeuren.