Emigreren, welk land kies jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Re: Emigreren, welk land kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:25

Ik woon ook in Canada (zuidwest Ontario) alhoewel mijn immigratie voorlopig nog niet rond is en ik in oktober weet enige tijd terug naar NL moet..
Hier hadden we wel -30 vd winter en 2m sneeuw, de prairies (en noord Canada) zijn volgens mij nog weer erger terwijl Vancouver volgens mij een (sub?) tropisch klimaat heeft. However hebben we hier dan weer wel 4/5 maanden zomer :)

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 15:46

Wat een leuke reactie's! Oostenrijk komt ook vaker voorbij, en canada natuurlijk. Alleen die kouuu, brr! -30 sneeuw, oeh niet voor mij haha! Al lijkt het me voor een vakantie wel leuk. Inmiddels ben ik zo 'in love' met mijn keuzelandje, dat ik maar eens giga snel frans ga leren! Aangezien arabisch leren toch best een 'gedoe' wordt, en je er dan misschien beter kunt wonen om dat te leren. Maar met frans kom ik een heel eind...ben benieuwd! Australië was vroeger helemaal de 'hype', maar zie hem nu minder vaak voorbij komen...misschien omdat zoveel mensen er al heen gaan? :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 04:03

Het scheelt wel dat het een hele andere kou is.. NL is naar mijn idee meer waterkoud en ondanks dat ik een hekel aan kou heb zat ik liever hier in Canada met -15 dan in NL met +5 :') (ben in december 10 dagen in NL geweest ivm een bruiloft :) )

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 05:36

Ik ben tot hiertoe geen enkel land tegen gekomen waar ik liever wil wonen dan hier in belgië. Neen, het is hier niet perfect, maar dat is het nergens. Klimaat en natuur zijn op andere plaatsten een heel stuk fijner, dat zeker, maar als je dan zaken als sociale zekerheid, zorgverzekering, schoolsysteem, mentaliteit, ... mee in de berekening neemt. Neehoor, dan blijf ik met veel plezier hier wonen :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:03

In Canada is dat ook helemaal niet slecht geregeld. En de mentaliteit vind ik heel erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:56

Nu ik in Nieuw-Zeeland zit, kan ik zeggen dat ik NZ ook wel op mijn lijst wil zetten om naartoe te emigreren. Mooie omgeving, erg vriendelijke mensen en genoeg werk te vinden in mijn 'branche' (veehouderij) :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:58

Noorwegen, liever vandaag dan morgen. Maar zo makkelijk is dat allemaal niet.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:54

ik blijf erbij luxemburg, we gaan er al elk jaar heen op vakantie, zodra we luxemburg inrijden voelt het als thuiskomen, en zodra we weggaan voelt het als verlaten :(

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:23

Nog altijd USA en het komt dichterbij. Mijn moeder moet nu alleen de papieren nog opsturen naar Chicago voor haar visum, als dat geregeld is gaan we beginnen voor mijn papieren in orde te krijgen maar dat zal gemakkelijker gaan!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:29

Wij willen naar Cabo Verde emigreren, zou eigenlijk best makkelijk kunnen, we hebben er familie, een huis van mn schoonvader...alleen zijn we er nog nooit geweest :P
Dus eerst daarheen gaan, kijken of het bevalt ( wat vast wel zo zou zijn, naar verhalen wat ik erover hoor ;) ) en dan gaan we ook emigreren. In nederland blijven wonen gaan we sowieso niet doen. Als cabo verder niet doorgaat, willen we naar belgie emigreren :)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:36

Ik wil heel graag naar IJsland. Waarschijnlijk ga ik volgend jaar voor 6 maanden daarheen. Tenminste daar ben ik hard mee bezig. Ik heb nog te weinig kennis van het land om te beslissen of ik daar wil wonen. Maar de natuur en de manier van leven daar spreekt mij heel erg aan. Bovendien zou het voor mijn gezondheid ook erg goed zijn.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:40

Over een maand verhuis ik naar Ierland. Heb ook een jaar in het oosten van Duitsland gewoond, dat was geweldig. Heb het daar super naar mijn zin gehad. Nu op naar Dublin =)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:56

Zwitserland! <3 Ben echt verliefd op dat land!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:34

Mijn vriend woont in Turkije, dus wie weet kom ik daar ook terecht.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:55

MarlindeRooz schreef:
Zwitserland! <3 Ben echt verliefd op dat land!

Daar zou ik ook nog wel willen wonen. Als ik daar kom, voel ik me gelijk thuis en kom ik helemaal tot rust door de omgeving. Het enige jammere is dat het zo duur is.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:57

Ik denk als ik ooit (wil ik toch niet :7 ) zou emigreren dat het dan het noorden wordt (noorwegen, zweden) :)