Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:20

Cayenne schreef:
Oh ja, heb ook nog een keer gehad dat een vrouw haar (piepjonge) baby in het vliegtuig de borst gaf. Nou heb ik daar helemaal geen problemen mee, maar een man die een paar rijen verderop zat vond het aanstootgevend en vroeg een stewardess of ze dat niet kon verbieden. Was nog een heel gedoe en de man kreeg uiteindelijk een plek in de first class. Volgens mij zodat hij eindelijk eens zijn mond hield, maar ik had last van plaatsvervangende schaamte :o

Aha... dat is de weg naar First Class/Buisiness Class die moet ik onthouden :+

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:28

Ik schrok en schrik altijd als ik de wc in het vliegtuig doorspoel, ook al zie ik het aankomen :')

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:47

NikkiEnJij schreef:
Ik schrok en schrik altijd als ik de wc in het vliegtuig doorspoel, ook al zie ik het aankomen :')

+1!

we gingen dus van spanje naar nederland en mijn moeder haakt dus die had een schaartje mee, komt ze bij de douane: siccors! dus zij zegt: no i dont have siccors. Yes! siccors! oeps :')
en superleuk was dat mijn zusje en ik helemaal achter de kofferband met dat schermpje mochten kijken was echt leuk.

de iphones van mij en mijn oom werden aangezien als bommen in egypte.
en in egypte werden alleen de nog niet geopende flessen drinken ingenomen. ookal had je niet teveel vloeistof mee! de meeste mensen hadden het snel door dus snel ff een slokje nemen!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:49

Cayenne schreef:
Oh ja, heb ook nog een keer gehad dat een vrouw haar (piepjonge) baby in het vliegtuig de borst gaf. Nou heb ik daar helemaal geen problemen mee, maar een man die een paar rijen verderop zat vond het aanstootgevend en vroeg een stewardess of ze dat niet kon verbieden. Was nog een heel gedoe en de man kreeg uiteindelijk een plek in de first class. Volgens mij zodat hij eindelijk eens zijn mond hield, maar ik had last van plaatsvervangende schaamte :o

Hoe kan iemand die een paar rijen verderop zit dat nou zien/last van hebben?

Gevlogen naar Canada naast een non die het vliegen blijkbaar heel eng vond. Lichte turbulentie en ze zat te huilen, te bidden en haar rozekransje te draaien. De hele tijd in twijfel gezeten of ik iets geruststellends moest zeggen of niet.

liliekska

Re: Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:04

toen mijn ouder net op samen woonden konden ze elke vliegtuig horen opstijgen en mijn vader hoorde het dan als er eentje verkeerd ging en dan ging ie schiphol bellen :j :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:05

liliekska schreef:
toen mijn ouder net op samen woonden konden ze elke vliegtuig horen opstijgen en mijn vader hoorde het dan als er eentje verkeerd ging en dan ging ie schiphol bellen :j :')

Huh?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:05

Sleeper, de man moest naar de wc en liep erlangs. Dat vond hij aanstootgevend en wilde niet met 'onzedig' gedrag geconfronteerd worden. (Dat waren zijn woorden).
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-06-14 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:06

dat dahct ik dus ook :') of dan hoorde hij dat er iets raars klonk aan een vliegtuig dat het bijvoorbeeld ratelde ofzo en dan ging ie bellen

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:07

Spoiler:
liliekska schreef:
dat dahct ik dus ook :') of dan hoorde hij dat er iets raars klonk aan een vliegtuig dat het bijvoorbeeld ratelde ofzo en dan ging ie bellen

Hield hij je niet een beetje voor de gek..?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:53

Nou wss niet en het zou best kunnen aangezien de vliegtuigen net opgestegen waren en toen best laag overkwamen daar en je het dus best goed hoorde.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:00

Cayenne schreef:
Schiet me ook nog iets te binnen, maar het is van mijn vader afkomstig en niet van mezelf :o
Mijn vader reist dus regelmatig first class naar Amerika, en neemt daar ook geregeld binnenlandse vluchten. Op een gegeven moment zat hij dus weer op zo'n binnenlandse vlucht en de man naast hem kwam hem verdacht bekend voor. Hij heeft er zelfs nog even een praatje meegemaakt, maar omdat hij niet onbeleefd wilde overkomen heeft hij niet gevraagd hoe de beste man heet. Mijn vader is vervolgens in slaap gevallen en werd bij het landen pas weer wakker. Pas toen hij bij zijn hotel was aangekomen ging er een lampje branden :)* Hij had naast Harisson Ford gezeten! En mijn vader is ook nog eens enorm fan van zijn Indiana Jones-films en zijn vertolking van Han Solo in Starwars.
Het is dus jaren geleden gebeurd maar hij moet het op feestjes nog vaak aanhoren :') Maar aan de andere kant was meneer Ford waarschijnlijk wel blij dat hij nu eens rustig kon vliegen zonder dat hij steeds over zichzelf en zijn films moet praten :')

In hetzelfde genre: Mijn vader is op het vliegveld van Nice frontaal tegen Hugh Grant gebotst :') Overigens had hij wel door wie het was, maar laat Hugh Grant nou net zijn meeste gehate acteur aller tijden zijn :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:03

Justin Bieber gezien in op Seoul airport...te bizar wat daar allemaal om heen liep.

Helaas nog geen smartphone anders foto.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:37

Cowgirl schreef:
Justin Bieber gezien in op Seoul airport...te bizar wat daar allemaal om heen liep.

HEB JIJ JUSTIN BIEBER GEZIEN :oo :oo :oo :oo
Ik wou dat ik jou was toen :o

Linseybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:15

Cowgirl schreef:

Jaloerss..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:07

Cowgirl schreef:

Het is interessanten om alles eromheen te zien dan JB zelf denk ik :=

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:51

Klopt, heb in Zuid Afrika gezien wat er allemaal aan gestoorde fans om het hotel liep te gillen toen hij in Kaapstad was. Echt niet normaal, bij elke enigszins geblindeerde auto gingen ze krijsen...

Toen 9/11 pas geweest was moest ik naar Amerika vliegen. Was al een raar sfeertje op het vliegveld met allemaal bewaking met mitrailleurs. Toen ik mijn stoel vond bleek er een moslim op onze rij stoelen naar het oosten te zitten bidden. Tsja, dat deed mijn gevoel voor veiligheid geen goed, heb hem de hele reis nauwlettend in de gaten gehouden!

Ook zijn we een keer omgedraaid met het vliegtuig als we net van Los Angeles naar Chicago waren opgestegen. Een pijlsnelle landing waardoor mensen gilden van de oorpijn en kinderen huilden, het was alsof je in een film zat. Na uren wachten zag ik één van onze stewardessen lopen en vroeg waarom we niet opnieuw vertrokken want er stond inmiddels allang een nieuw vliegtuig klaar. Bleek dat de oliedruk aan het wegvallen was en ze nog maar ternauwernood het landingsgestel uit hadden kunnen klappen voor de landing. Daardoor was de bemanning zo geschokt dat er een compleet nieuwe crew moest komen. Mensen met aansluitingen naar allerlei bestemmingen haalden die niet meer, en ik was ook te laat voor mijn vlucht naar Washington DC, dus we kregen allemaal hotelovernachting, toiletspullen en een voucher voor 500 dollar.

Mijn eerste vlucht naar Zuid Afrika was er een heel rek met koffers in een verkeerd vliegtuig gezet, dus ik had in de rij moeten staan met vele anderen om de formulieren in te vullen, waardoor ik ook nog de aansluiting gemist had en een nieuwe vlucht moest betalen. Drie dagen later kwamen mijn koffers alsnog. Dat heeft me wel geleerd altijd voor de eerste dagen wat spullen in de handbagage te doen!

Ik moest een keer vliegen van Nelspruit naar Johannesburg. Nelspruit is een ongelooflijk klein vliegveld waar één vliegtuig staat te wachten, en je zit in een houten wachtzaal met rieten dak te kijken tot je kan vertrekken. Zien we ineens mannen het dak van het vliegtuig opgaan, en er wordt gezegd dat we vertraging hebben. Bleek er een lampje te branden bij de piloot dus zij moesten dat eerst repareren, eerder wilden ze niet vertrekken. Ik denk dat ze wel twintig keer dat ding opengeschroefd hebben, iets geprobeerd, terug dicht, vliegtuig aan, lampje brandde nog, weer het dak op, weer opengeschroefd... enz enz.
Ik had gevraagd om mijn koffer bij het uitstappen te krijgen samen met de handbagage, zodat ik kon proberen mijn aansluitende vlucht naar Kaapstad te halen. Ik met koffers het hele vliegveld van Johannesburg overgerend, met grote koffer iedereen bij de controle ingehaald en de grote koffer paste net door de sleuf van de beveiligingsscanner, kom ik bij de gate, is het vliegtuig er nog maar mag ik net niet meer mee, ze hadden de gate net gesloten. Dus toen kon ik met rood hoofd én grote koffer weer langs iedereen die ik net voorbij had gelopen terug om een andere vlucht te regelen....

Heel vaak bijna te laat geweest, en dan ren ik ook inmiddels gewoon alle lange rijen voorbij met "excuse me, my plane is boarding" bij de douane en de controles, dat scheelt net die paar minuten die je nodig hebt soms.

Mijn laatste vlucht had ik een stoel waar het mechanisme om de stoel in slaapstand te zetten kapot was. Bij het opstijgen vloog ik dus naar achteren. Daarna probeerde ik te slapen maar dan ging de stoel uit zichzelf terug naar boven doordat ik geen tegendruk met mijn benen meer gaf als ik in slaap viel. Dus telkens werd ik wakker en duwde ik de leuning weer naar achteren. Ik had al een paar keer wat gevoeld van de persoon die achter me zat, maar dacht dat die gewoon op het scherm duwde ofzo. Toen ik weer eens wakker werd en de stoel weer naar achteren duwde kreeg ik ineens een enorm harde klap op de bovenkant van mijn stoel. Ik kijk om en er zit een man ongelooflijk kwaad in het engels tegen me te schreeuwen. Dat ik eindelijk eens op moest houden met het heen en weer gaan en dat die stoelen niet gemaakt waren om mee te spelen... (voelde me vier, ben 45....). Ik zei dus "It is broken" maar hij verstond me niet en bleef tieren. Ik nog eens wat harder "IT IS BROKEN" en schud met mijn leuning heen en weer om hem te laten zien dat het los zat. Toen begreep hij ineens dat het helemaal niet mijn schuld was en schaamde zich vreselijk. Helemaal toen ik daarna nog tegen de steward zei dat hij even die stoel moest noteren want dat de meneer achter mij me bijna vermoord had omdat de stoel kapot was....
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 08-06-14 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:59

Nooit een bekend persoon tegen gekomen op het vliegveld/vliegtuig, maar ik vond laatst deze foto..
Afbeelding

FREAKING TOM FELTON EN MATT SMITH :wow:
Ik zou gillen tot ik geen stem meer over had :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:02

Ik kwam John Travolta tegen op het vliegveld in Johannesburg. Hele aardige man.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:10

Ladypronk schreef:
Daks schreef:
Ik heb in 2009 mee morgen vliegen in de cockpit.
Mijn oude buurman was piloot bij transavia en had mijn vlucht aangevraagd om die te mogen vliegen.

Eerst voor de vlucht bij de douane al mee mogen lopen met de crew en daarna bij de gate met de crew mee het vliegtuig in.
Het leuke was dus dat ik eerst op mijn eigen stoel moest gaan zitten en bij de hoofdstewardess moest melden dat ik er was.
Vlak voor het aanmelden van de vlucht werd ik opgehaald en verdween dus de cockpit in.
Het vanaf de gate totdat het lampje riemen vast uitging heb ik in de cockpit mogen zitten tussen de piloten in.
Was echt super vet en mocht meeluisteren met de torren etc. tijdens het opstijgen kreeg ik van alles uitleg en mocht ook een aantal schakelaars omzetten.

Toen het lampje uit ging mocht ik weer even terug naar de gewone stoelen want ja daar zaten mijn vriendinnen,
Je had die gezichten moeten zien van de overige passagiers :+
Ik alles vertellen aan mijn vriendinnen werd er een man boos joh.

Maar toen werd het bijna tijd om de landing in te zetten dus ik mocht weer naar de cockpit toe.
Ik mocht zelfs even achter het stuur toen mijn buurman moest plassen. Wat een kick *\o/*

Toen werd het tijd voor de landing en mocht ik weer schakelaars omzetten en je kon dus echt mee genieten met alles.
Het contact met de toren, hoeveel hoogte er nog was.
Op een gegeven moment hoor je dus echt 100 50 40 30 20 10
Ik mocht dus nadat we geland waren de passagiers bedanken dat ze met mij wilde vliegen :+
Nadat alle passagiers uit het vliegtuig waren mochten mijn vriendinnen ook nog even kijken in de cockpit,
en mochten we overal in het vliegtuig kijken.

Ik zal als ik thuis ben vanmiddag even filmpjes hiervan plaatsen.

Het is voor jou buurman misschien verstandiger om hiervan geen filmpjes te plaatsen.... Zeker niet als je tijdens de vlucht op de stoel van de Co. zat. Ik begrijp absoluut je enthousiasme en het is ook superleuk om in de cockpit te zitten tijdens start en landing. De captain kan daarvoor toestemming geven, dus dat is niet verboden omdat je een goede bekende van hem bent. Alleen de knoppen bedienen tijdens een vlucht
Is bepaald niet toegestaan en je zou toch niet willen dat jouw buurman hierdoor in de problemen zou komen!

Ik wou net zeggen. Mijn vriend is piloot en ik ben meerdere keren met hem meegevlogen in de cockpit en het is echt ten strengste verboden om op de plek van de piloten te gaan zitten laat staan de knopjes te mogen bedienen. Neemt niet weg dat ik je enthousiasme heel goed begrijp, het is ook gewoon heel gaaf!
Ik moet ook altijd mijn kop houden tijdens de take off. Als ik bijv zou hoesten of de minste kreet zou uitslaan dan bestaat de kans dat de start wordt afgebroken door de vluchtverkeersleiding. En dat is op zijn zachtsgezegd een nogal kostbaar ongelukje. Ik bijt daarom altijd even op mijn lipen kijk ik heel geconcentreerd naar buiten :-)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:33

bruceandnoon schreef:
Ik wou net zeggen. Mijn vriend is piloot en ik ben meerdere keren met hem meegevlogen in de cockpit en het is echt ten strengste verboden om op de plek van de piloten te gaan zitten laat staan de knopjes te mogen bedienen. Neemt niet weg dat ik je enthousiasme heel goed begrijp, het is ook gewoon heel gaaf!
Ik moet ook altijd mijn kop houden tijdens de take off. Als ik bijv zou hoesten of de minste kreet zou uitslaan dan bestaat de kans dat de start wordt afgebroken door de vluchtverkeersleiding. En dat is op zijn zachtsgezegd een nogal kostbaar ongelukje. Ik bijt daarom altijd even op mijn lipen kijk ik heel geconcentreerd naar buiten :-)

Is de kans op een ongeluk door 1 geluidje zo groot of begrijp ik je verkeerd?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:38

SindyKaya schreef:
bruceandnoon schreef:

Is de kans op een ongeluk door 1 geluidje zo groot of begrijp ik je verkeerd?

Nee, maar denk niet dat iemand tijdens de take off in de cockpit mag normaal :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:40

Dat hebben ze toch afgeschaft na 9/11?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:39

Blijkbaar neemt niet iedereen die regels serious.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:54

vuurneon schreef:
Cowgirl schreef:

Het is interessanten om alles eromheen te zien dan JB zelf denk ik :=

Ja :j ik denk dat er zo'n 200 man omheen liep. Gewoon zielig.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 13:02

Cayenne schreef:
Blijkbaar neemt niet iedereen die regels serious.

Volgens mij alleen als je een pas hebt en bv familie bent. Een vreemde zal niet zomaar in de cockpit mogen.
Ik word meestal gewoon uitgenodigt om voorin te zitten en als ik zin heb vraag ik of het mag en ik ben nog nooit geweigerd . Maar dat is Cargo...daar zal het misschien iets anders zijn aangezien je dan een ook crew bent.

Tijdens de start en landing houd je gewoon je mond zodat ze hun werk kunnen doen. En ik kijk mooi naar buiten :D Na start of landing vraag ik ook altijd of het kan dat ik achter ga kijken bij de paarden.