Ik heb in 2009 mee morgen vliegen in de cockpit.
Mijn oude buurman was piloot bij transavia en had mijn vlucht aangevraagd om die te mogen vliegen.
Eerst voor de vlucht bij de douane al mee mogen lopen met de crew en daarna bij de gate met de crew mee het vliegtuig in.
Het leuke was dus dat ik eerst op mijn eigen stoel moest gaan zitten en bij de hoofdstewardess moest melden dat ik er was.
Vlak voor het aanmelden van de vlucht werd ik opgehaald en verdween dus de cockpit in.
Het vanaf de gate totdat het lampje riemen vast uitging heb ik in de cockpit mogen zitten tussen de piloten in.
Was echt super vet en mocht meeluisteren met de torren etc. tijdens het opstijgen kreeg ik van alles uitleg en mocht ook een aantal schakelaars omzetten.
Toen het lampje uit ging mocht ik weer even terug naar de gewone stoelen want ja daar zaten mijn vriendinnen,
Je had die gezichten moeten zien van de overige passagiers
Ik alles vertellen aan mijn vriendinnen werd er een man boos joh.
Maar toen werd het bijna tijd om de landing in te zetten dus ik mocht weer naar de cockpit toe.
Ik mocht zelfs even achter het stuur toen mijn buurman moest plassen. Wat een kick
Toen werd het tijd voor de landing en mocht ik weer schakelaars omzetten en je kon dus echt mee genieten met alles.
Het contact met de toren, hoeveel hoogte er nog was.
Op een gegeven moment hoor je dus echt 100 50 40 30 20 10
Ik mocht dus nadat we geland waren de passagiers bedanken dat ze met mij wilde vliegen
Nadat alle passagiers uit het vliegtuig waren mochten mijn vriendinnen ook nog even kijken in de cockpit,
en mochten we overal in het vliegtuig kijken.
Ik zal als ik thuis ben vanmiddag even filmpjes hiervan plaatsen.