Na 12 jaar dromen over emigreren naar Spanje volgtopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:18

Dat was een voltreffer voor jullie 1e keer ! *\o/* Proficiat!
Uitleg over de franse wedstrijd ga ik opsnorren in het topic, heb t blijkbaar gemist ergens ... :o

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:21

leonie87 schreef:
Ja de paardjes staan lekker aan huis normaal gezien.

Zoiets :D :
[ Afbeelding ] (kwam even een hoos voorbij)

Alleen het veld wat ik nu dus mag gaan huren is helaas op 11 km vanaf mijn huis. Maar ja, als ik moet kiezen om ze hier op een zandgrond te houden of ze 2 hectare wei te geven dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk. Ik heb echt geprobeerd een veld te krijgen bij het huis in de buurt, maar vooralsnog lukt dat gewoon niet. Dus na de zomerhitte hoop ik dat veld omheind te hebben en paardklaar zodat ze in het najaar nog even lekker kunnen gaan scharrelen.

Ja het is hier prachtig. Ik vind het wel echt jammer dat het kasteel er niet bij zit want dat is gewoon zo mooi! En ligt maar op 10 minuutjes paardrijden hier vandaan. Prachtig gewoon :D. Maar de rivier en de burg zijn ook schitterend!

Haha, ik zie nu pas waar ze precies staan _/-\o_

Gefeliciteerd met de wedstrijduitslag!

Bernoe

Re: Na 12 jaar dromen over emigreren naar Spanje volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 01:23

Ooh heerlijk zeg, praktisch in huis hihi. En ook een keer echt binnen haha! Mijne zou volgens mij net een olifant in een porseleinkast zijn!

Gefeliciteerd met je wedstrijd!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 05:10

Gefeliciteerd, op naar de volgende wedstrijd!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 15:01

Jammer Frensje! Je was van harte welkom geweest hoor! Heb al een hoop bokkers op bezoek gehad, erg leuk :D

Pagina 3 pandora :D. Als je dan nog vragen hebt, roep maar. Het is vrij ingewikkeld allemaal hier en ik snap sommige dingen nog steeds niet helemaal.
Zo zou ik in eerste instantie een 2de(68%) en 1ste(72%) premie moeten rijden om me te plaatsen voor de land finale. Dat blijkt nu 2 x een 1ste premie te zijn. Dus ik moet in Augustus nog eens 72% + rijden om in september naar de finale te mogen. We kunnen dat wel maar we moeten ook geen steken laten vallen dus.

Haha Michiel, ze staan hier niet alle dagen hoor, maar nu moest alles even kaal gevreten worden en platgetrapt zodat ik minder hoef te maaien. Nadat hun zijn geweest heb ik alles gemaaid wat ze niet moesten en nu ziet het er allemaal weer netjes uit :D.
Nu hebben ze al 2 keer het werk van de gemeente op mogen knappen:
Afbeelding
Oftewel, de berm/oprit kaal grazen. Zelfs als er groot verkeer langskomt blijven ze gewoon rustig staan :D

Bedankt voor alle felicitaties. Ben ook echt trots op mijn ventje. Hij heeft nu 2 dagen verlof om bij te komen van alles (de afstanden zijn behoorlijk en dus zijn de trailerritten vrij zwaar)en dan gaan we rustig trainen voor de volgende. Heb er nu al weer zin in :D.

Morgen zal ik even fotos maken van het werk van de afgelopen weken :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:02

De gemeentewerkers !! :D Knap geregeld ! :+
Maar euhm... komt daar zwaar verkeer langs ?? Ziet er mij echt zo'n klein gezellig baantje uit...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 12:11

Hey gefeliciteerd Pandora!

Haha ja de paarden vinden het heel zwaar werk :D
Nou ja er komen nu met het hooien en oogsten af en toe flinke tractoren en opleggers voorbij. De enkele vrachtwagen die het aandurft rijd zichzelf vaak klem op de brug :+ en bedenkt ze de volgende keer wel. Maar in het uurtje dat ze er stonden net toevallig 3 tractoren en een klein vrachtwagentje. Zal je altijd zien :D

Het is hier vandaag petweer dus de fotos gaan even wachten (iig van de buitendingen). Vanaf woensdag weer 30 graden dus komt goed, de plantjes moeten ook water hebben :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:44

Thanks Leonie !

O ja, tractors met de oogst kunnen ook zo van die grote mastodonten zijn :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 18:53

Nog geen fotos van alle werken. Druk druk met andere dingen en ben bijna niet thuis geweest. Wel nog 2 ritjes gemaakt in de afgelopen 4 dagen dus weer wat foto's :D

Afbeelding
Slurp!
Afbeelding
Waar zijn de schaapjes?
Afbeelding
Gewoon een lekker uitzicht :D
Afbeelding
Hier beneden het dal in, daar woon ik :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:12

Heerlijk toch, ritjes, wedstrijden en een beetje werken. Klinkt niet verkeerd ...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 22:33

Onverwacht een korte update op de blog met een van de dingen waar ik druk mee ben geweest de afgelopen 2/3 weken. Ik ben helemaal blij met mijn trainingslocatie!

haha Maflinger, ja zo lijkt het wel he :D. Gemiddeld werk ik per dag toch wel tussen de 8 en 10 uur, 6 dagen in de week. Maar wel is het zo als ik een keer minder zin heb, doe ik een dag minder of alleen het noodzakelijke. En ik kan gemakkelijk in mijn pauze gaan paardrijden (zoals vanmiddag toen de zon opeens begon te schijnen en ik mooi een uurtje over had tussen mijn afspraken door). Dus slecht heb ik het zeker niet :D

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:09

Fantastisch dat je zo'n prachtige nieuwe trainingslocatie hebt gevonden! *\o/* Is het ver rijden met de trailer vanaf je huis? En ligt je nieuwe weiland er dichtbij? Het is er werkelijk prachtig profi uit :~ .

Wel jammer dat je je binnenbak nu kwijt bent :( Was er niet een soort compromis te vinden met die eigenaar?
En oja: prachtige foto's weer!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 13:41

Ik stuur je even PB want ik wil me er niet helemaal over uitweiden openbaar.

het is 15 km wat gelijk staat aan een klein half uur. En het is ook echt om je vingers bij af te likken. De stallen ook en er ligt nergens 1 hooitje wat daar niet hoort.
Het weiland is er ongeveer 12 km vandaan (beetje een 3hoek), dus maakt weinig verschil. Het is net een dorp verder dan waar ik boodschappen doe. Dus als ik nog wat nodig heb parkeer ik Emp gewoon ff bij de super hahahaha.

Ja ik vond ze ook wel weer de moeite :P. Blijf nieuwe paden en uitzichten vinden. Toch leuk :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:35

Zo ik ben weer boven water haha. Echt een hele leuke BBQ gehad zaterdag. Alvast ter ere van mijn verjaardag.
Het was wel een enorme voorbereiding!
Zo maakte ik het hele terras schoon:
Afbeelding
Knutselde ik een BQQ:
Afbeelding

En moest ik eten maken voor ruim 20 mensen!
De weersverwachting bleef wisselen maar uiteindelijk werd op zaterdag zelf duidelijk dat het weer goed zou blijven maar te kous om buiten te zitten. Gelukkig had ik mijn opslag/hondenhok al helemaal leeg gehaald en schoon gemaakt. Dus de BBQ verplaatst naar een plek dichterbij het huis en zo konden we binnen eten maar met BBQ.

Afbeelding

En ze hadden allemaal een tip gekregen (dat wist ik niet) om planten te kopen in plaats van wijn.
Afbeelding
Ook heb ik een perenboom gekregen maar die past niet in de keuken voor een foto :+. Wel super tof want ik heb al wat fruitbomen staan!
Naast dit alles heb ik een cadaubon gekregen voor een spa hier 10 km vandaan. Ik wilde daar al eens graag heen maar dat gaat nu zeker snel gebeuren. Lekker een massage uitzoeken, hottube, beetje sauna doen, dat soort dingen, heerlijk!
En tja, toch een paar flessen haha. Maar dat geeft niet, die gaan wel op bij een volgend feestje!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:42

Ziet er gezellig uit, staan er voor ons nog "bekenden" op de foto zoals de burgermeester, zijn zoon O:) enz. Leuke planten ook en lief gedacht ook. En die spa, heerlijk daar moet je zeker gebruik van maken, heerlijk een dagje tutten. <3

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:25

Wat gezellig ziet het eruit....nog eigen familie erbij of allemaal nieuwe " familie".....

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 11:04

Karuna, de burgemeester zat naast mij (het handje op het schaaltje :P). De zoon maakt de de foto dus dat schiet niet op haha.

Geen eigen familie Kally, maar dat wist ik van te voren.

Hier een minder leuke update nu. Had ik me zo verheugd op de komst van een bokker die fotografe is, gister heeft Empaier een flink ongeluk gehad en is ter plekke aan huis geopereerd.
Ik plaats hier enkel een foto van NA het hechten. De foto's van de wond zelf zijn heel heftig. Te heftig wat mij betreft.
Normaal kan ik echt wel wat hebben maar dit ging mij toch ook echt wat te ver.
Toch in een linkje zodat iedereen zelf kan kiezen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UZZMLOWD.jpg

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:06

Oh jeetje wat is er gebeurd?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:24

Dat moet wel raar gegaan zijn. Het is nog wel mooi dichtgemaakt als je het zo ziet.
Hopelijk droogt het ook zo op en blijft het mooi dicht.
Je concours ambities kun je nu wel op je buik schrijven voorlopig :/

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:30

:oo jeetje...
Dat ziet er niet echt heel fijn uit! Hopen dat ie snel en goed opknapt!

De bbq ziet er gezellig uit zeg! En de paarden zo achter een lintje langs de weg hihi!
Ik ga je blog zo ook ff lezen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:53

Jemig, wat een jaap.

Die barbeque ziet er gezellig uit. Zo te lezen begin je je helemaal thuis te voelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:09

Getver wat heeft hij uitgespookt dat hij zo n jaap op die plek heeft opgelopen. %) ik kan me wel een voorstelling maken hoe het eruit gezien heeft voor het hechten. Dan schrik je toch ook gigantisch als je hem zo aantreft. Hopelijk geneest het voorspoedig. Zjn er ook dingen die hij nu juist moet doen of laten? Vlak lopen op harde grond of zo is erg lastig bijvoorbeeld lijk me. Was de dierenarts er een beetje snel?

En nee dat schiet niet op op de foto, alleen een hand en de fotograaf die niet zichtbaar is. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:10

Aj wat een wond :oo , wat heeft ie gedaan joh wow

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:40

Zo, dat ziet er naar uit.....een lelijke plek zeg....wat heeft hij gedaan....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:04

Ow Empie ? :oo
Wat is er gebeurd ?
Kan mij het beeld al een beetje voorstellen toen het nog niet dichtgemaakt was %) , maar ik vermoed wel dat het gewoon weer mooi gaat aangroeien en je er haast niks meer van gaat zien later.
Heb hier op de manege ook ooit zo ééntje gehad met zo'n jaap op z'n koppie...is helemaal goed gekomen!