Op reis naar Kroatië, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:36

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in beren opvangcentrum (geen idee waarom hierna 'poedersuiker' volgt, ietsvan bokt?) poedersuiker Bear Refugium. Prachtige streek in de Velebit Mountains, heb ook een dagtocht gemaakt in Nord Velebit NP. P R A C H T I G! Berenuitwerpselen gevonden en voetafdrukken van wolven, toch speciaal.

Zagreb vond ik niet de moeite en zou ik niet echt aanraden, tenzij je van cultuur houd. Ik hou ook van cultuur, maar vond het vergeleken met mijn avonturen als vrijwilliger een minpuntje van de reis!

(geen poedersuiker bear refugium dus maar wel K U T E R E V O bear refugium. En da's geen scheldwoord nee, maar de naam van de instantie. Er zijn rondleidingen in het engels, kroatisch en duits, als je geluk hebt en er zitten vrijwilligers van België of Nederland of Frankrijk, ook in het nederlands en frans.)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:22

Mensen hier ervaring met het eiland krk :D? Daar zitten wij nu namelijk te kijken voor een vakantie. We wouden eens wat anders dan Istrië aangezien we daar 2 keer geweest zijn.

Isapaardje

Re: Op reis naar Kroatië, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:01

Wij vonden Krk niet zo heel boeiend toen we er waren.
Maar we waren denk ik ook wel erg verwend met een ander deel van Kroatie waar we 14 dagen doorheen hadden getoerd als Velebit Mountains, Plitvice en Krka National Park :)
Vergeleken met dat viel Krk ons tegen in ieder geval.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:11

Isapaardje schreef:
Wij vonden Krk niet zo heel boeiend toen we er waren.
Maar we waren denk ik ook wel erg verwend met een ander deel van Kroatie waar we 14 dagen doorheen hadden getoerd als Velebit Mountains, Plitvice en Krka National Park :)
Vergeleken met dat viel Krk ons tegen in ieder geval.

Hmm in wat voor opzicht viel het tegen? We zijn wel van plan tripjes te maken naar mooie plekken, plitvice zijn we alleen al geweest :P

Is Krk te vergelijken met Porec oid?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:52

Even voor de duidelijkheid, Thesserd en ik gaan samen op vakantie :).
Maar hoezo valt het tegen idd? Op een camping geweest? Welke :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:04

Wij zijn op Krk geweest, en vonden het 3 keer niets daar. :o We waren daar ook zo weer weg. Gewoon niets te beleven, weinig te zien, andere plaatsen waren veel leuker.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:40

Ok :O en waren jullie daar op een camping of..? Zijn er plaatsen wel aan te raden op het eiland Krk, of eiland Krk beter helemaal achterwege laten? :')

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:46

Nee we waren niet op een camping, gewoon op doorreis en waren benieuwd wat er op Krk te beleven zou zijn om eventueel een paar dagen te blijven. Maar het was zo niets, dat we snel verder zijn gegaan.
Mogelijk dat we niet op de juiste plek terecht waren gekomen of zoiets, maar niet gevonden wat we zochten in ieder geval.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:03

Wat wij zoeken is een gezellig dorpje met leuke restaurantjes en zee met evt boulevard. Dat hoopten we te vinden in de stad Krk op het eiland Krk :P maar er zijn wel meerdere steden op Krk dus vandaar dat ik benieuwd was waar jullie op t eiland geweest waren :D was er verder qua natuur niks aan of qua uitgaan of cultuur of...? Ben wel benieuwd :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:05

Wij zijn met een camper naar Dubrovnik gegaan in 4 weken, overal onderweg aangelegd om dingen te bezichtigen en zo ook Krk. Op een camping dus.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:13

Wij gingen voor de natuur en die vonden we niet mooi genoeg op Krk om er langer te blijven.
Moet zeggen, toen we daarna in Opatija aankwamen, we ook bijna gillend gek werden van de drukte; vonden we ook niets aan :)
Nee wij zijn echte natuurliefhebbers en zoals gezegd, we waren daarvoor in de Velebit mountains geweest oa met een landrovertocht op zoek naar de vrij levende pony's daar, dat is meer ons ding en dat bood Krk niet :)

Voor de liefhebbers, foto's van deze landrovertocht in Velebit:
http://www.mijnalbum.nl/Album=CHGLOBZ4#J6BYUO84

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:33

Hoi!

Ik heb nog niet het gehele topic doorgelezen, maar ik heb mijn oog laten vallen op plitvicka jezera. wij willen aankomende zomer naar Kroatië op vakantie. Heeft er iemand tips voor een leuke en wel wat betaalbare camping hier in de buurt ? :)

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:37

Mochten jullie meer naar het zuiden willen raad ik ook zeker Sibenik aan of primosten. Mij vader komt uit deze streek en we van hier al 16 jaar op vakantie met erg veel plezier.
Camping solaris is heel erg leuk maar wel druk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:38

Mijn vriend en ik gaan als het goed is naar Porec deze zomer :) !

Heb het topic nog niet doorgelezen en heb nu een beetje haast, dus iemand tips en aanraders?
We willen echt culturele dingen bekijken/bezoeken enzo! En ook fijn aan het strand kunnen liggen. :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:17

xMayo schreef:
Hoi!

Ik heb nog niet het gehele topic doorgelezen, maar ik heb mijn oog laten vallen op plitvicka jezera. wij willen aankomende zomer naar Kroatië op vakantie. Heeft er iemand tips voor een leuke en wel wat betaalbare camping hier in de buurt ? :)

Als goed is zit daar een camping vlakbij die rustig is en klein

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:01

Hmm we zitten al tijden te twijfelen tussen 4 campings. Wat is dat moeilijk, een keuze maken. _O-

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:18

Ik ben me aan het oriënteren voor aankomende zomer. Wij zijn geen kampeermensen dus het wordt een hotel/appartement. Wil wel graag dichtbij strand en stad/dorp. Nu lekker zoeken dus :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:47

LiiNd_Y schreef:
Ik ben me aan het oriënteren voor aankomende zomer. Wij zijn geen kampeermensen dus het wordt een hotel/appartement. Wil wel graag dichtbij strand en stad/dorp. Nu lekker zoeken dus :)

Bungalows/stacaravan op een camping ook geen optie?
Zelf ben ik alleen nog maar in Istrië geweest, en daarvan vond ik Porec een geweldig dorp! Het is daar wel heel toeristisch, dus daar moet je van houden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:49

Omis is een heel leuk dorp waar veel te doen is kwa raften ed
Zadar is ook een mooie stad aan het water

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:38

bungalow of stacaravan is eventueel ook wel een optie :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:43

je kan heel voordelig leuke appartementetje aan zee huren

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:14

fokfanaat schreef:
je kan heel voordelig leuke appartementetje aan zee huren

waar kan ik die op vinden? Vind het allemaal behoorlijk prijzig.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:20

Ze staan daar met bosjes langs te weg te adverteren.
Misschien dat casamundo ook wel kleine apartementjes heeft

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:18

we overwegen toch om misschien te gaan kamperen :) We willen wel wat boeken van te voren, dus niet op de dolle pof daar heen rijden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 01:58

Wij zijn een dag op de eilanden geweest: via Krk naar Cres naar Losinj. Krk viel mij eigenlijk tegen maar we hebben vooral de doorgaande wegen gezien, op de terugweg ergens gegeten, leek wel gezellig maar was druk. Cres is mooier, Losinj was schitterend. Ondiepe baaien met warm en werkelijk kraakhelder water.
We zijn ook met een boot overgestoken vanaf Novi Vinodolski naar Krk om daar te zwemmen (we zijn niet echt aan land geweest) Dat was het meest heldere water wat ik ooit heb gezien, 20 meter diep en je kijkt naar de bodem alsof je hem kunt aanraken, heel onwerkelijk. Ook erg mooi om daar te snorkelen, ontzettend veel gezien, maar dat is dan ook een stukje natuur waar normaal geen mens komt.
Bij de overtocht terug hebben we zelfs nog dolfijnen gezien, werkelijk zo blij als een kind was ik <3
Dus een bootje huren en op onderzoek uitgaan naar rustiger plekken is wel een aanrader.