Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:39

Roomz schreef:
Ik ga van 30 Juni tot 10 Augustus stage lopen in Silves (Portugal) bij een paardenbedrijf.
Heb er in ieder geval veel zin in.
Word wel eerste keer vliegen, en voor het eerst alleen naar het buitenland. Normaal ga ik eens met mijn ouders mee naar Duitsland om even te winkelen.
Het is allemaal nieuw voor mij :D

Wat gaaf!
Ik ga ook voor het eerst alleen op pad, ook voor het eerst alleen vliegen...maar vertrek je vanaf Schiphol? Daar spreekt iedereen nog nederlands, en zo ingewikkeld is het allemaal niet, plus dat er daar altijd wel mensen zijn om je te helpen, dus dat komt vast helemaal goed! ;)

ImkeTarek schreef:
Ik heb net mijn eerste sollicitatie eruit voor australia. Een boerderij met oa 5 paarden, waar veel met natural horsemanship word gewerkt. Is in een dorpje in north south wales. Ben benieuwd, zag er super uit!

Ooh ik ben jaloerssss :x Australië lijkt me zo waanzinnig gaaf, staat zeker op mijn lijstje. Wat verwacht je daar verder te gaan doen?

Roomz

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:45

Kim_Evendi, ja ik vertrek vanaf schiphol. Ik kom terecht bij nederlandse mensen. Heb bij het zoeken van een adres (we kunnen via een site (Aequor) adressen vinden die zijn goedgekeurd) daar wel opgelet. Vind dat toch wel fijn.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:47

_MelisS schreef:
Ik heb nou afgelopen Woensdag degene ontmoet waar ik mee naar Frankrijk ga!
Hadden afgesproken in Amsterdam, voor ons allebei ongeveer halverwege :)

Lekker zitten babbelen en beetje gewinkeld. Erg gezellig!
Denk dat we t wel redden zo!

Wel fijn dat je nu weet met wie je naar Frankrijk gaat :)

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:13

Zie nu dat ik net n typfout gemaakt heb, kan niet meer editten.. bedoel natuurlijk new south wales :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:16

Ik weet niet of dit ook mee telt, maar ik ga 2 maanden naar Spanje om op een feestbestemming te werken. De eerste keer voor mij zo lang van huis, hoop dat het goed bevalt want het is wel een droom om ooit voor een jaar oid naar Canada of Australië te gaan en daar te werken.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:19

Kim_Evendi schreef:
Ooh ik ben jaloerssss :x Australië lijkt me zo waanzinnig gaaf, staat zeker op mijn lijstje. Wat verwacht je daar verder te gaan doen?

wil voornamelijk gaan werken op boerderijden, tijdje de outback in.. tuurlijk ook wat van het land zien!

Ik loop hier in Nederland een beetje vast :/ , weet niet wat ik wil doen met de rest van mijn leven. Hoop door een soort van drastisch uit mijn "sleur" te stappen er achter te komen hoe ik de rest van mijn leven wil gaan invullen.
Ben pas 24, dus nog jong.. maar ergens komt die 30 en verder dan toch steeds wat meer in de buurt.. vind dat ik nu dus toch wel echt op een punt ben om te bedenken hoe ik de rest van mijn leven in ga vullen.

En zo heb ik besloten om naar australie te gaan :p !

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:37

Kom even binnenvallen hier. ZusJacobs, wat voor werk zoek je en voor hoe lang? Ik woon in Duitsland en ken hier wel wat bedrijven die regelmatig iemand zoeken. Eventueel zelfs bij mijn eigen werk.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:06

xTammyy schreef:
Ik weet niet of dit ook mee telt, maar ik ga 2 maanden naar Spanje om op een feestbestemming te werken. De eerste keer voor mij zo lang van huis, hoop dat het goed bevalt want het is wel een droom om ooit voor een jaar oid naar Canada of Australië te gaan en daar te werken.

Bij wat voor feestbestemming ga je werken? :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:15

Ik ga in Blanes werken in een snackbar. Ben ook gevraagd voor een feestcafé, maar ik heb geen zin om elke avond bezopen te zijn en in de harde muziek te staan dus die snackbar was ideaal :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:57

ImkeTarek schreef:
Ik heb net mijn eerste sollicitatie eruit voor australia. Een boerderij met oa 5 paarden, waar veel met natural horsemanship word gewerkt. Is in een dorpje in north south wales. Ben benieuwd, zag er super uit!

Wat leuk :D
Ik ben ook bezig voor Australië :j

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:34

Ik wacht geduldig mn mailtjes af ahha.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 02:35

ImkeTarek schreef:
Kim_Evendi schreef:

wil voornamelijk gaan werken op boerderijden, tijdje de outback in.. tuurlijk ook wat van het land zien!

Ik loop hier in Nederland een beetje vast :/ , weet niet wat ik wil doen met de rest van mijn leven. Hoop door een soort van drastisch uit mijn "sleur" te stappen er achter te komen hoe ik de rest van mijn leven wil gaan invullen.
Ben pas 24, dus nog jong.. maar ergens komt die 30 en verder dan toch steeds wat meer in de buurt.. vind dat ik nu dus toch wel echt op een punt ben om te bedenken hoe ik de rest van mijn leven in ga vullen.

Klinkt bekend, zodoende zit ik hier nu de tweede keer, dit keer voor onbepaalde tijd (max. 2 jaar). :D
Dat mag jij ook, als je farmwork gaat doen. Je tweedejaars WHV aanvragen, dan kan je 2 jaar blijven.

Het is heerlijk hier, je gaat het fantastisch hebben! Weet je ook de naam van het dorpje? Ben wel benieuwd.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 02:49

Echt hele leuke verhalen zeg.. En ik heb niks meer vanuit engeland gehoord.
Ik heb wel wat andere mails verzonden, en ineens krijg ik op alles tegelijkertijd iets terug :')

Er is een stal in Australië die interesse had, alleen dan zou ik zsm moeten komen. Ik kan een working holiday visa aanvragen en een ticket boeken, maar dan ben je er nog niet. Ik weet namelijk niet hoeveel geld ze op de vliegvelden verwachten dat je bij je hebt? Daar ligt op dit moment het probleem, een klein bedrag kan ik meebrengen maar geen duizenden euro's. :=

Dan nog een stal in Australië, die zoekt iets voor in November.
In Augustus komt ze toevallig naar Nederland, dus we hebben afgesproken dat als ik niet ergens geplaatst ben op dat moment, we even meeten en alles doorbespreken. :) Dat geeft wel wat meer mogelijkheden om te kunnen sparen. :j

Dan een stal in Denemarken ook, daarmee heb ik tot nu toe fijn contact. Heb zojuist een email teruggestuurd en ik wacht dus op de reactie. :)

Dan hebben we een stal in -ja, ver weg maar als het kan wel gaaf natuurlijk- India.
Ook hiermee heel fijn contact, ik heb ook reeds contact met iemand die daar nu ook aan het werk is. :)

En ik heb zojuist reactie gehad van een stal in Portugal, ben benieuwd wat voor reactie ik op deze mails krijg.. Heb het er dus maar druk mee haha. Van mij kan het niet snel genoeg zijn, opnieuw een buitenland ervaring. :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 02:58

Voor een WHV van Australië moet je officieel 5000AUD bij je hebben, dit is nu ongeveer 3300 euro. Dit kunnen ze namelijk vragen om je te laten zien bij het vliegveld, maar dat hoeft niet. Ze willen dan alleen een bankafschrift zien. Hier kun je een beetje mee sjoemelen door iemand te vragen je het resterende bedrag te lenen, een printscreen maken als het erop staat en dan het geld weer terugstorten.

Maar het is niet voor niets dat ze dit vragen, Australië is duur en mocht je onverhoopt ontslagen/zonder werk komen te zitten dan zul je toch ergens van moeten leven. Een paar duizend euro zou ik dan toch zeker wel achter de hand willen hebben. :j

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:43

@spikkelfire
De boerderij waar ik naar gemaild heb ligt in het dorp Bangalow. Heb ik gevonden via workaway.info

de banen die jullie in australie hebben, via welke site hebben jullie die gevonden? Via workaway is het (voornamelijk) allemaal vrijwilligerswerk, wat ik tijdelijk niet erg vind, maar heb toch ook geld nodig!

Hoop idd in aanmerking te komen voor een 2e visum. Of ik daar dan gebruik van ga maken weet ik niet, maar wil iig de mogelijkheid hebben!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:07

Ik via yardandgroom.com

Welke stallen hebben jouw benaderd in Australia Gowlan?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:49

Nou haha ik heb een mail terug!!! 2 juni ga ik richting duitsland, Bavaria. :D

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:56

Waikiki schreef:
Ik via yardandgroom.com

Welke stallen hebben jouw benaderd in Australia Gowlan?

Gostelow Equistrian Team (op yardandgroom.com: Somersby Equistrian Park) in New South Wales.
En Diamond Park Riding Academy, in Victoria.

Alleen ik heb hele leuke gesprekken met India, dus zie dat tot nu toe eerder gebeuren dan Australië mede om wat SpikkelFire zegt. :j

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:50

Dan adviseer ik je om www.ticketspy.nl even te checken daar stond vorige week een super voordelige aanbieding voor een vliegticket op naar India.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:57

Jennyj01 schreef:
Dan adviseer ik je om http://www.ticketspy.nl even te checken daar stond vorige week een super voordelige aanbieding voor een vliegticket op naar India.

Bedankt voor je berichtje.. goh de zenuwen razen door me heen hahaha

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:00

Oh en dan krijg ik ook ineens een berichtje vanuit Egypte.
Lagen de banen in NL nou ook maar zo voor het oprapen. :=

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:21

Wat een leuke plannen hier, gaat bijna kriebelen haha! Maar blijf toch lekker zitten waar ik zit.

ZusJacobs, wilde je net een pb´tje terug gaan sturen maar zie dat je al iets hebt, gefeliciteerd! Waar in Beieren ga je naartoe?

Gowlan, je hebt het wel voor het kiezen he? Leuk ook, al die verschillende plekken, zal een lastige keuze worden!

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 13:42

RoosTaffy schreef:
Ik ga daar op een stal werken waar ze rocky mountains en peruaanse paso's fokken :D

Oh wat gaaf! Klinkt erg leuk!

Kim_Evendi schreef:
MightyJoe schreef:
Ik vertrek morgen voor 3.5 maand naar Mallorca. Vind het toch wel heel eng nu.. Maar vooral de eerste paar dagen.

Ik vertrek over 2 weken en zit nu al redelijk in de stress haha, dus ik snap je angst MightyJoe :P
Gaaf dat je naar Mallorca gaat, lekker weer!!

Ik kom ook weer eens binnenvallen :o
Ik ga dus over 2 weken voor 2 maanden naar Estland, om daar met Akhal Tekes te werken.
Stress begint nu wel te komen, want ik wil echt niks vergeten mee te nemen.
En de reis vind ik ook wel spannend haha, eerst met het vliegtuig, das niet het probleem, maar daarna met een taxi naar het busstation (help, zouden ze daar redelijk engels spreken?) en dan met de bus nog een aantal uur naar een dorpje waar ik wordt opgepikt door de mensen bij wie ik ga wonen)
Ik heb er in ieder geval nu al heel veel zin in! *\o/*

@ MelisS Wat leuk dat je degene al hebt ontmoet met wie je gaat, echt gezellig!

@ RoosTaffy, klinkt super leuk, waar in Duitsland ga je precies heen?

Nee ik ben inderdaad ookal bezig met lijstjes maken en bedenken wat ik allemaal meenemen moet!
En wat ik nog moet kopen voor die tijd enzo!
Kan niet even zomaar naar huis dus wil ook niets vergeten haha.

Inderdaad spannend, maar komt vast helemaal goed! :D

Cindeeh schreef:
Ik heb net een mail gehad voor een tinkerstoeterij in Polen.

We houden nu contact. Ik ben zoooo happy. Zou zo gaaf zijn als dat zou lukken.

Klinkt ook onwijs leuk zeg!

Annash schreef:
Tuurlijk, je werkt dan toch ook in het buitenland? Ook al is het tijdelijk :-)
Waar ga je heen (of waar zit je)?

Ik had een aantal kamers om te bezichtigen in Engeland over twee weken, maar ik zag dat het hard ging met de verhuur en heb dus contact opgenomen met die mensen. Er waren inderdaad nog maar drie kamers beschikbaar en om te voorkomen dat ik straks zonder zit heb ik er één gereserveerd. Is een ander huis geworden dan ik in eerste instantie in gedachten had, maar deze past me denk ik beter.

Nouja als je inderdaad maar wat hebt!
Gaat hard ja!

Roomz schreef:
Ik ga van 30 Juni tot 10 Augustus stage lopen in Silves (Portugal) bij een paardenbedrijf.
Heb er in ieder geval veel zin in.
Word wel eerste keer vliegen, en voor het eerst alleen naar het buitenland. Normaal ga ik eens met mijn ouders mee naar Duitsland om even te winkelen.
Het is allemaal nieuw voor mij :D

Klinkt inderdaad als een hele gave ervaring!

ZusJacobs schreef:
Ik word er een beetje flauw van, nu tweede keer met iemand leuk contact (in Duitsland) om vervolgens niks meer te horen? Ik snap het niet meer! Vorige keer iemand die wilde graag even bellen (via skype dan) en het klonk super.. Nooit meer iets van gehoord en nu deze.. Baal baal! Gelukkig heb ik haar website en contact gegevens, morgen bel ik gewoon even.

Ik wil dan niet gelijk na drie dagen weer mailen, straks is er iets gebeurd.. Maar na twee weken moet een antwoordje toch wel lukken?

Edit] En dan al die leuke reacties hier van mensen die binnenkort gaan of al weg zijn.. ik wil ooohook! -O-

Kan me voorstellen dat je daar van baalt! Maar niet opgeven!
Er komt vast iets heel leuks op je pad! :D

Annash schreef:
Neem de tijd hoor @ZusJacobs. Een leuke plek waar je goed contact mee hebt is echt heel belangrijk, geloof mij maar!

Ik heb alle veranderingen maar even in een blog samengevat en gepubliceerd. http://www.emigrerennaarengeland.nl/1/p ... sorry.html

Leuk!
Ik ga zo even kijken!

ImkeTarek schreef:

Wauw! Dat klinkt heel goed!

Roomz schreef:
_MelisS schreef:
Ik heb nou afgelopen Woensdag degene ontmoet waar ik mee naar Frankrijk ga!
Hadden afgesproken in Amsterdam, voor ons allebei ongeveer halverwege :)

Lekker zitten babbelen en beetje gewinkeld. Erg gezellig!
Denk dat we t wel redden zo!

Wel fijn dat je nu weet met wie je naar Frankrijk gaat :)

Zeker, ben ik wel blij mee!
Weetje wie er aan de andere kant van het beeld zit! haha

ImkeTarek schreef:
Kim_Evendi schreef:

Snap helemaal wat je bedoeld!
Ik heb dat inderdaad ook, ben nu 23 en weet nog steeds niet wat ik wil := Erg lastig!!!

xTammyy schreef:
Ik ga in Blanes werken in een snackbar. Ben ook gevraagd voor een feestcafé, maar ik heb geen zin om elke avond bezopen te zijn en in de harde muziek te staan dus die snackbar was ideaal :D

Leuk!
En snap ik, zou ik ook niet zoveel van moeten haha

Gowlan schreef:
Echt hele leuke verhalen zeg.. En ik heb niks meer vanuit engeland gehoord.
Ik heb wel wat andere mails verzonden, en ineens krijg ik op alles tegelijkertijd iets terug :')

Er is een stal in Australië die interesse had, alleen dan zou ik zsm moeten komen. Ik kan een working holiday visa aanvragen en een ticket boeken, maar dan ben je er nog niet. Ik weet namelijk niet hoeveel geld ze op de vliegvelden verwachten dat je bij je hebt? Daar ligt op dit moment het probleem, een klein bedrag kan ik meebrengen maar geen duizenden euro's. :=

Dan nog een stal in Australië, die zoekt iets voor in November.
In Augustus komt ze toevallig naar Nederland, dus we hebben afgesproken dat als ik niet ergens geplaatst ben op dat moment, we even meeten en alles doorbespreken. :) Dat geeft wel wat meer mogelijkheden om te kunnen sparen. :j

Dan een stal in Denemarken ook, daarmee heb ik tot nu toe fijn contact. Heb zojuist een email teruggestuurd en ik wacht dus op de reactie. :)

Dan hebben we een stal in -ja, ver weg maar als het kan wel gaaf natuurlijk- India.
Ook hiermee heel fijn contact, ik heb ook reeds contact met iemand die daar nu ook aan het werk is. :)

En ik heb zojuist reactie gehad van een stal in Portugal, ben benieuwd wat voor reactie ik op deze mails krijg.. Heb het er dus maar druk mee haha. Van mij kan het niet snel genoeg zijn, opnieuw een buitenland ervaring. :D

Die 2e in Australie klinkt goed! Ook wel fijn om te weten bij wie je dan terrecht komt!
India... Wauw, dat is wel heel apart! Lijkt me ook zeker gaaf!

Maar in iedergeval genoeg keuze dus! Top!

ZusJacobs schreef:
Nou haha ik heb een mail terug!!! 2 juni ga ik richting duitsland, Bavaria. :D

Super leuk! :D Dat is al snel!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:44

Wauw Melis, goed bezig met je post :wow:

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 13:49

Haha ja moet t topic wel goed bijhouden he! :))

En vind het leuk om te lezen wat iedereen zoal gaat doen!

Maar ook naar komende ervaringen ben ik zeer benieuwd! :D