Koeweit: oliestaatje in de woestijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 17:19

Furrow schreef:
Prachtig, ik vind je updates altijd zo leuk!
Het huis van de ambassadeur lijkt gigantisch haha!
En toch echt decolleté en blote schouders op het feest.

Gigantisch is overdreven. Hij heeft een mooi huis, maar het is geen paleis oid :P
En uiteraard blote schouders en decolleté, we blijven Ollanders :P

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:21

Narya schreef:
Furrow schreef:
Prachtig, ik vind je updates altijd zo leuk!
Het huis van de ambassadeur lijkt gigantisch haha!
En toch echt decolleté en blote schouders op het feest.

Gigantisch is overdreven. Hij heeft een mooi huis, maar het is geen paleis oid :P
En uiteraard blote schouders en decolleté, we blijven Ollanders :P

haha! :)F
Hoelang zit je er nog, en weet je al of je gaat blijven? :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 17:56

Ik ben hier nog twee maanden min twee dagen. Ik heb een overstap in Istanbul, waar ik hiervoor gestudeerd heb, dus vermoedelijk mis ik mijn aansluitende vlucht en blijf ik in ieder geval juli in Turkije. Daarna moet ik een scriptie schrijven, dat duurt nog eventjes.. maar daarna zou het heel goed kunnen dat ik terugkeer naar de Golf. Ik vind Koeweit in ieder geval nog erg leuk en er zijn ook wel mogelijkheden, heb ik gehoord :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:16

Proficiat met je publicatie !
Leuke foto's alweer enne...zo'n avondje strand zie ik ook wel zitten :P 8-)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 09:30

Thanx!
En ja, het is hier momenteel superlekker strandweer. Het is nu 37 graden bijvoorbeeld, en het is pas half 11 {:}

Anoniem

Re: Koeweit: oliestaatje in de woestijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:11

Oeh, dat strand! :D Haha, ziet er uit als een leuk feestje en wat tof dat je in de krant staat! En wat positief dat er nieuwe mogelijkheden zijn in Koeweit, klinkt goed! :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:28

Door dit topic begin ik Koeweit steeds interessanter te vinden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:56

Narya schreef:
Thanx!
En ja, het is hier momenteel superlekker strandweer. Het is nu 37 graden bijvoorbeeld, en het is pas half 11 {:}

37 graden hoeft nu ook weer niet voor mij := Maar toch graag een rondje zon hierheen sturen..regent hier al heel de dag pijpestelen :7 :brr:

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:30

Ik vind je topic erg gaaf om te lezen, en ik kijk uit naar meer!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:46

Super leuk dat je dit met ons wilt delen!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 06:29

loveshadow schreef:
Haha, ziet er uit als een leuk feestje

You ain't seen nothing yet 8-)

Voor de rest: bedankt voor alle leuke reacties :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:01

Haha! <<) Nu maak je me natuurlijk onwijs nieuwsgierig :):)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 06:24

Zie je PB {:}

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:41

Die foto's & artikelen van Koningsdag, wat grappig!
Gefeliciteerd met je publicatie!

En jaloers hoor op het lekkere weer daar, hier regent het al onafgebroken 3 dagen....

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 21:13

Al een tijdje geen teken van leven meer gegeven, dus het is wel weer eens tijd voor wat plaatjes uit Koeweit:

Afbeelding
Genieten: vlak voor zonsondergang een strandwandeling maken

Afbeelding
Kuwait City

Afbeelding
Klassiek concert @Dar al Athar al Islamiyyah

Afbeelding
Nog een klassiek concert, ditmaal met een Poolse kennis als dirigent.

Het wordt warmer en warmer in Koeweit (lees: zo'n 45 graden), dus entertainment is vooral beperkt tot op het strand liggen en in de shopping malls rondhangen. Plaatjes zijn dus niet erg afwisselend meer :+ Wel ben ik afgelopen weekend in Qatar geweest, daarvan volgen spoedig ook plaatjes :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:28

Leuke verslagen!
Ik was eventjes afgehaakt, maar heb nu weer braaf bijgelezen haha ;)

Ik zou ook wel naar Koeweit willen, nu ik zo alles lees.. Alleen nu nog iemand vinden om mee te gaan, want alleen ga ik niet :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:36

Ah die zonsondergang is niet lelijk, wat een heerlijk rustig water! Sorry als je het al eerder gezegd hebt, maar zie je ook wel eens vrouwen zwemmen?

Temperatuur loopt dus behoorlijk op, pfoeh! Fijn dat er dan een strand in de buurt is. Ben erg benieuwd naar je foto's en verhalen van Qatar! Lijkt me een bizarre plek.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 21:44

loveshadow schreef:
Ah die zonsondergang is niet lelijk, wat een heerlijk rustig water! Sorry als je het al eerder gezegd hebt, maar zie je ook wel eens vrouwen zwemmen?

Temperatuur loopt dus behoorlijk op, pfoeh! Fijn dat er dan een strand in de buurt is. Ben erg benieuwd naar je foto's en verhalen van Qatar! Lijkt me een bizarre plek.

Ja hoor, vrouwen zwemmen hier ook. Sommigen dragen badpakken en bikini's, anderen dragen de zogenaamde boerkini:

Afbeelding

Er is op het moment een flink debat gaande over de bikini. Er ligt een wetsvoorstel dat de bikini moet verbieden, ook bij hotels en op privéstranden. Niet heel best, gezien de temperaturen :P

Qatar was inderdaad tamelijk bizar. Het lijkt wel enigszins op Koeweit hoor, met als kanttekening dat Koeweit nog een stukje conservatiever is. Sommige mensen noemen Koeweit 'Saudi light', zo erg is het nou ook weer niet, maar je zult hier bijvoorbeeld nauwelijks stelletjes hand in hand zien lopen. Dat kan in Qatar weer wat makkelijker. Maar qua hoeveelheid zand, cultuur/geschiedenis (geen) en moderniteit zijn Koeweit en Qatar wel aan elkaar gewaagd :P

Saintelette schreef:
Ik zou ook wel naar Koeweit willen, nu ik zo alles lees.. Alleen nu nog iemand vinden om mee te gaan, want alleen ga ik niet :Y)

Waarom niet? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:52

Oei, dat wetsvoorstel klinkt inderdaad niet best.. Kan het me nog voorstellen bij openbare stranden, maar bij privéstranden gaat toch wat ver.

Haha! Wellicht juist een land voor mij dus, als ik al die ouwe meuk even wil ontvluchten :D Kan me voorstellen dat die korte reisjes vermoeiend zijn, maar vind het wel tof dat je zoveel dingen ziet. Klinkt een beetje sullig maar ik vind het echt leerzaam om je verhalen te lezen, hihi.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:08

Mooi topic!!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 22:08

loveshadow schreef:
Oei, dat wetsvoorstel klinkt inderdaad niet best.. Kan het me nog voorstellen bij openbare stranden, maar bij privéstranden gaat toch wat ver.

Haha! Wellicht juist een land voor mij dus, als ik al die ouwe meuk even wil ontvluchten :D Kan me voorstellen dat die korte reisjes vermoeiend zijn, maar vind het wel tof dat je zoveel dingen ziet. Klinkt een beetje sullig maar ik vind het echt leerzaam om je verhalen te lezen, hihi.

Ik vermoed dat dit een reactie is op de grote hoeveelheid expats die in Koeweit wonen. De Koeweiti's hebben toch een beetje het idee dat hun traditionele normen en waarden bedreigd worden omdat zij in de minderheid zijn (1/3 tegenover 2/3), en dan komen ze met dit soort wetsvoorstellen om toch een beetje het traditionele Koeweit te kunnen bewaren.

Ik zou niemand willen aanraden om de halve wereld over te vliegen om Qatar te bezoeken. Er is letterlijk niets. Mensen uit de Golf gaan naar Qatar omdat er alcohol is en er clubs zijn (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Koeweit en Saudi-Arabië), niet omdat er zoveel te zien en te doen is :P Korte reisjes zijn in de Golf trouwens heel gebruikelijk: mensen gaan makkelijk een weekendje weg. Dat is ook redelijk goedkoop, naar Qatar kun je bijvoorbeeld vanuit Koeweit voor minder dan 100 euro. Een fooi, zeg maar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:14

Dat zou wel eens kunnen inderdaad. Haha, even voor een fooitje naar Qatar :=

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:16

Heerlijk genoten van je foto's & interessante verhalen :)! Mooi topic!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:16

Bijzondere stage! En zeker gaaf om daar te zijn en het land en cultuur te proeven!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:30

Yay, weer fijn bijgelezen :D Gave updates weer Narya, en gefeliciteerd met je publicatie in de krant!

Ik kan het me inderdaad voorstellen dat dat voortkomt uit een hang naar traditie in zo'n internationale samenleving, maar zou natuurlijk het leven onder die temperaturen wat minder aangenaam maken.

Qatar heb ik ook soortgelijke verhalen over gehoord van anderen. Mijn ouders zeiden: "Het is niet verleden, het is niet heden, het is een soort toekomstbeeld wat tussen utopie en dystopie in hangt."