Nachtmerrie op vakantie WAARSCHUWING

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 01:12

Hm volgens mij zijn ze gewoon op het geld uit daar, tikt lekker aan ik zou eens bij de nederlandse ambassade vragen wat die kunnen doen.

unihorses

Re: Nachtmerrie op vakantie WAARSCHUWING

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 01:24

wat is er eigenlijk zo gruwelijk?
beestje zit tijdelijk in quarantaine, is niet ingeslapen ( Wat net zo geod had gekunt!)
jullie hebben jullie verantwoordelijkheid niet genomen, en waren illegaal. noorweggen beboet je hiervoor. dat er 5 anderen zijn die ook hun verantwoordelijkheid niet nemen betekent niet dat het normaal is dit niet te doen, en oke is.
beestje overleeft het wel, met als dat hij is zielig, hij kan dit niet, hij kan dat niet maak je hem zielig. en als hij echt zo gevoelig is, wat moet hij dan mee opvakantie? ziet hij ook veel nieuwe mensen...
het is een levend dier, dan moet je ook je er in verdiepen. en lijkt me dat voor jullie naar de DA gingen, jullie het wel hebben uitgezocht... en 1 simpel zinnetje in google et voila daar is het.
niks geen moeite. vind dit hele verhaal nogal overdreven. beestje zal heus niet verwaarloosd worden. en zo wel? scheelt dat weer , geen stress van die vreemde mensen :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:07

franka75 schreef:
Hm volgens mij zijn ze gewoon op het geld uit daar, tikt lekker aan ik zou eens bij de nederlandse ambassade vragen wat die kunnen doen.

Nee, hier staan de boetes lekker in verhouding.

220 euro voor handheld bellen en ook voor je auto verkopen op plekken waar het niet mag. 50 euro als je niet stapvoets fietst in een woonerf. 180 euro als je onnodig toetert.

700 boete omdat je mogelijk een nieuwe ziekte importeert in noorwegen vind ik niet gek. Die ziektes komen daar nog niet voor, logisch dat ze die niet willen hebben. Die regels stellen ze niet voor de lol op, daat zit echt wel een wetenschapppelijk fundament achter.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:13

Wij hadden ooit een spaniel die was erg mishandeld, en die ging gewoon naar een pension. Wilde we eigenlijk niet want we dachten dat ze het niet zou redden met vreemde mensen. Maar ze kwam er beter uit dan dat ze er in ging. Het deed haar gewoon veel goed.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:13

Als je weet dat je hond zo enorm stressvol is, waarom neem je hem dan mee op vakantie!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:22

Gevalletje eigen schuld natuurlijk! Je ouders hadden zich beter moeten laten informeren. Daarbij moet je altijd goed overwegen of je een hond zo´n lange reis wel wilt aandoen. Zeker als hij al zo stressvol is.

Honden zijn niet van suiker dus ook bij andere mensen of in pension zullen ze zich prima kunnen redden hoor! En in Quarantaine worden dieren echt wel goed verzorgd hoor zeker in een land als Noorwegen kun je daar wel vanuit gaan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:36

Ieder dier is anders. Onze hond ooit is naar een pension gebracht, stond prima bekend, zag er goed uit.. Onze hond wilde echter niet goed eten en hield vocht vast. Toen we thuis kwamen plaste ze als een idioot en heeft ze enorm veel geslapen.
De pensioneigenaar nam haar zelfs mee naar het woonhuis , omdat ze zich zorgen maakten vertelden ze achteraf.
Je kan niet ieder doet met elkaar vergelijken..

Ik vind het vrij schunnig als ik het zo van ts mag geloven, en de hond in een bench in de kelder, waarbij ze de bench zelfs vervuild heeft, noem ik geen quarantaine.. Dat is gewoon wegstoppen. Belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:35

verootjoo schreef:
franka75 schreef:

Nee, hier staan de boetes lekker in verhouding.

220 euro voor handheld bellen en ook voor je auto verkopen op plekken waar het niet mag. 50 euro als je niet stapvoets fietst in een woonerf. 180 euro als je onnodig toetert.

700 boete omdat je mogelijk een nieuwe ziekte importeert in noorwegen vind ik niet gek. Die ziektes komen daar nog niet voor, logisch dat ze die niet willen hebben. Die regels stellen ze niet voor de lol op, daat zit echt wel een wetenschapppelijk fundament achter.

Ik vind de boete ook niet zo gek. Plus dat Noorwegen een ontzettend duur land is, dus ook de boetes in verhouding hoger zullen zijn.
Je dient gewoon aan de regels te voldoen, ts en haar ouders zullen de volgende keer zeker alles tot in de puntjes uitzoeken.
Een dure, maar ook zeker een wijze les!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:43

Ik vind het ook eigen verantwoording naast dat de dierenarts je beter op de hoogte had kunnen stellen.
Maar als je weet dat je op vakantie gaat en je neemt je hond mee ga je toch zelf research doen?
Doen wij wel namelijk.
Ik vind het sneu voor de hond maar eigen schuld is het wel. Landen hebben nou eenmaal regels.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:48

Altijd, voordat je naar een bepaald land gaat, even op de website van dit betreffende land kijken, wat de eisen zijn.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:58

Ohw, wat is dat slordig van de dierenarts..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:02

Jullie vallen in herhaling. Misschien even lezen en denken 'alles is al gezegd dus is het niet nodig dat ik dat nog een keer doe'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:07

Na duizend keer weten we ook wel nog beter hadden kunnen checken.
Voor de rest kent niemand onze hond, zij is bang als ze alleen met vreemde is, echt bang.
En als ze gewoon niet goed verzorgd word is dat helemaal belachelijk, mensen die zeggen dat het meevalt en dat het niet zo erg is : ik wil jullie gezicht wel eens zien als jullie erachter komen dat ze jullie hond daar zo behandelen.
En kwa stres, de bootreis was gillen en janken tot dat wij er bij zaten, de volgendr keer blijven we daarom ook bij haar de hele tijd.
Voor de rest wil ik sommige mensen ook bedanken voorat reacties die wel aardig waren.
Nu zal ik niet meer reageren in dit topic want ik wil door gaan en genieten van mijn vakantie en sommige mensen in dit topic maken mij dat ommogelijk.
Mijn pbbox staat voor de rest wel open.
Nu ga mijn hond, mjjn familie en ik genieten van de vakantie (we gaan straks weer de bergen\het bos in
Voor de rest wens ook ik iedereen nog een prettige vakantie (en die halve zin hieronder niet opletten die krijg ik niet weg)
dit topic maken mij d

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:14

Maar ik denk niet dat iemand beweert dat ze niet ongerust of zelfs bang zouden zijn. Integendeel, soms worden honden om die reden ingeslapen, dus ik zou helemaal gek worden.
Maar om dan alle schuld maar op dat stomme Noorwegen of die stomme DA te stoten, nee, dat gaat te ver. Je hebt als eigenaar zelf de verantwoordelijkheid over je dier.

Probeer idd nog te genieten van de vakantie! Hoe is de hond nu, Volledig bekomen?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:19

Niet zo handig van je dierenarts.
Hij had het best even kunnen checken op het licg voor jullie, daar staat alles netjes uitgelegd.
Slordig.
Zweden, Noorwegen etc zijn best streng wat betreft huisdier meenemen.

Sneu voor de hond dat hij "in beslag" werd genomen, maar dat is de schuld van jullie dierenarts.
Hij overleefd het wel, maar kan begrijpen dat dit niet leuk is :n, ook niet voor de hond. Arm dier.

Gelukkig hebben jullie hem weer terug, zoals ik het lees. Lekker genieten van je vakantie & volgende keer zelf checken ;)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:11

Wat ik nou 'grappig' vind na het lezen van dit hele topic..
Is dat je zo vaak aanhaalt dat jullie hond zo snel gestresst is en je neemt het 'Norwegen' kwalijk hoe jullie vakantie nu loopt. En dat de hond daardoor nog meer van streek is.

Waarom, in godsnaam, neem je een snel gestresste hond, mee op een uren lange autoreis?
Had het beestje lekker thuis gelaten bij familie of goede vrienden. Had jullie állemaal blijkbaar veel stress gescheeld :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:17

Loesje88 schreef:
Wat ik nou 'grappig' vind na het lezen van dit hele topic..
Is dat je zo vaak aanhaalt dat jullie hond zo snel gestresst is en je neemt het 'Norwegen' kwalijk hoe jullie vakantie nu loopt. En dat de hond daardoor nog meer van streek is.

Waarom, in godsnaam, neem je een snel gestresste hond, mee op een uren lange autoreis?
Had het beestje lekker thuis gelaten bij familie of goede vrienden. Had jullie állemaal blijkbaar veel stress gescheeld :')

Maar die hond is eenkennig en bang van iedereen ;)

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:22

Geef je hond maar een extra dikke knuffel! Arm beessie :(:)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:23

Loesje, als je daadwerkelijk heel het topic gelezen had, had je ook al gezien dat anderen dezelfde opmerking hebben gemaakt en dat het niet meer nodig is om dat te herhalen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:28

[***] schreef:
Zelfs een criminieel krijgt nog een lagere boete, het is een pillete van 4 euro.
Net alsof die pil niet 9 dagen van te voren werkt.
Zo'n bedrag voor een wormpje die ze niet heeft, wat is de boete dan wel niet als je dier hondsdolheid heeft, 2000 euro?
Ik zal hun is in een kelder stoppen.

de boete ie je dan krijgt kan zelfs gevangenisstraf opleveren, plus dat je hond ter plekke acuut wordt afgemaakt waar je bij ben dus zou maar geen geintjes maken over dit soort dingen!

dat je hond eenkennig is en bang is voor anderen is een gebrek van jullie (zo worden ze niet geboren maar gemaakt), daar kan een land of een controlerende instantie niets aan doen.

wees blij dat het voor jullie en je hondje op deze manier is afgedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:51

Toch nog een reactie van mij, aangezien er nu dingen gezegt worden die niet zo zijn of dingen die ik niet gezegt heb.
Jammer dat er meteen gezegt word dat wij er voor hebben gezorgt hebben dat ze eenkennig en bang is voor andere mensen, jullie kennen onze hond niet en jullie weten ook niet wat de geschiedenis van haar is.
Misschien heeft ze een trauma of komt ze uit het asiel, ja dat hebben wij natuurlijk gemaakt.
Verdere reacties graag niet hier, want ik heb al duizend keer gezegd dat bijna iedereen hier telkens in herhaling valt.
Dus voor verdere reacties kan je me pben of weet ik veel wat, maar dit topic ben ik echt helemaal zat omdat hier mee dingen in de wereld komen die niet waar zijn.
Verder wil ik er geen woorden aan vuil maken, dus laat ons met rust en laat ons van onze vakantie genieten.
Bedankt.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:58

Vraag aan een mod hier een slotje op te doen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:01

_Luziream schreef:
Vraag aan een mod hier een slotje op te doen :o

Ik heb een modje een pb gestuurd, maar zij was niet online, dus ik wacht rustig af :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:05

heb wel iets verstand van honden en trainen met honden, was geen loze kreet of zo...

maar goed jullie hebben hondje terug en jullie vinden dat gedrag geen probleem... prima toch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:09

speurneusc schreef:
heb wel iets verstand van honden en trainen met honden, was geen loze kreet of zo...

maar goed jullie hebben hondje terug en jullie vinden dat gedrag geen probleem... prima toch..

Nou dat is heel fijn, en ik heb trouwens nergens gezegd dat we haar gedrag geen probleem vinden, je moest eens weten.