Turkije (marmaris) zomer 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:51

Ik ben begin Juni al naar Marmaris geweest voor 11 dagen.
We zaten in aparthotel Karakas, echt een top appartement. Vriendelijk personeel
voornamelijk alleen maar nederlanders en het personeel spreekt ook nederlands, vonden we erg grappig.
Alles érg schoon, goed geregeld en op goede loopafstand!!

De vragen wat betreft bedjes, je kunt evt. naar Den Tol gaan, zit op de boulevard richting iclemer zegmaar,
daar kun je op een bedje liggen voor nop(al verwachten ze wel van je dat je iets te drinken besteld), hier
hadden wij ons plekje wel gevonden igg! Maar je wordt zowat overal een strandbedje opgetrokken door
die gasten...

Marmaris zelf, stappen is leeeeuk vooral Joy vonden wij erg leuk & the greenhouse.
De rembrandt was toen nog niet open...

De hammam in iclemer gedaan en de boottocht naar turtle beach, die laatste was wel okee, maar
niet heel denderend te noemen..

Lekker eten kan je bijna overal, wij zijn elke avond uit eten geweest en dan ook elke dag weer ergens
anders, en nergens verkeerd gegeten.

Veel plezier voor iedereen die gaat, ben jaloers ;)

boooo

Re: Turkije (marmaris) zomer 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:42

Ik vlieg zo terug, heerlijk weekje gehad! :)

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 15:49

Ah ik wil weer terug! :)
Ik ben net een weekje terug, maar mis het wel haha.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:50

nog 3 weekjes tot ik ga *\o/* heb nu al wat spulletjes ingepakt :P

mariekjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:08

Hier meld zich een stille meelezer :o
Ik ga 10 tot 18 augustus naar marmaris met 3 vriendinnen!! Ben echt benieuwd en heb er super veel zin in!! We zitten in appartement Erdenhan ofzo geloof ik!
Iemand daar ervaring mee? :))
Ben ook wel benieuwd naar de gemiddelde leeftijd? Kan iemand mij dat vertellen? :D

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:10

Ik ga morgen!! :D

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:41

Erpel schreef:
Ik ga morgen!! :D

Veel plezier!
Ben jaloers :+

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:31

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:35

Ik zit er nu ook! Echt heerlijk!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:44

Undefined schreef:
Wij willen in turkije ook een aantal leuke dingen overdag doen. Is er toevallig iemand die dit gedaan heeft?: http://www.turkije-excursies.nl/page/safari-met-paard

Ik heb er 2 keer paardgereden en vond het 2 keer niks. Alleen als ik die prijs zie dan denk ik dat ik ergens anders heb gereden :+

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:50

Toevallig vorige maand toen mijn vriendinnen hier waren ook een horse safari gedaan.

Nu hebben wij het geboekt bij een kennis en was het voor mij en mijn vriend zelfs gratis :D
Maar ik vond het wel een van de betere horse safari's.

Naast dat er wel een paar bij zitten die als gekke om je heen crossen en je pony daar af en toe even z'n oren van in de nek legt, deze horen overigens bij de begeleiding, niet dat je dat zelf even doet. :7

Maar ze denken wel goed aan de pony's, hij legt het allemaal netjes uit. Je gaat inderdaad ook door een meer wat voor de pony's ook zeker lekker is om even af te koelen en te drinken. Wij hebben alleen maar gestapt, maar als je denkt aan de temperatuur hier is dat wel terecht. Waarschijnlijk was dat ook alleen omdat we een heel klein meisje in de groep hadden. Na de rit mag je, als je wilt, nog wel een stukje crossen met een paar apart.
Pluspunt vond ik ook dat ze goede caps hebben en niet van die oude, verrotte dingen.

De naam van deze is Pinar horse safari.
Kluisjes zijn hier aanwezig dus je kan je gewoon een paar spulletjes meenemen. Foto's maken ze ook en zijn ook mogelijk om gewoon op cd te krijgen.
Kijk of je wat lekkers uit je hotel mee kan sneaken om aan de paarden te geven, dat mag gewoon na de rit..je kan daar ook iets kopen :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:57

Is dat wel de moeite waard? Dat je ook echt mooie dingen ziet? Of is het een beetje stappen door de natuur en een paar leuke bomen en planten zien?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:59

Ik vond er daar echt niks aan :=
Wij betaalden volgens mij € 8,00 per persoon ofzo.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:01

Dan betwijfel ik het idd of t wel hetzelfde was :')

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:06

De moeite waard vind ik het inderdaad niet. Overigens denk ik ook niet dat een andere horse safari de moeite waard zou zijn, het is gewoon niet zo veel spannends/leuks als wij gewend zijn. Deze horse safari zei ook juist dat ze expres niet kiezen voor een bergachtig gedeelte voor de paarden.

Je mag wel hierheen komen :D alleen moet je dan niet zo groot zijn, of gewoon lekker mee willen wandelen :Y)
http://www.freebits.nl/images/824164419 ... 541487.jpg

Ikzelf vind het prachtig om elke keer weer de weg van marmaris hierheen te rijden, elke keer kijk ik m'n ogen uit en je ziet heel veel van de natuur.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:08

Undefined schreef:
Dan betwijfel ik het idd of t wel hetzelfde was :')

Dat denk ik niet :+

Denk ik ook niet Sammiej. Ik heb 5 jaar geleden ook een horse safari gedaan (andere als vorig jaar) en dat was helemaal niks. Ja, mooie stal en alles maar het ritje zelf was berg op stappen, berg af stappen en we waren weer terug. Terwijl ze toen van te voren wel duidelijk hadden gevraagd of ik rijervaring had.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:10

Het gaat ons ook echt om het zien van de natuur! Hoef ook niet hele stukken te draven en keihard te galoperen etc. Maar dan moet wat je ziet wel echt de moeite waard zijn zegmaar :)

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:18

Volgens mij vragen ze alleen naar rijervaring om je pony uit te kiezen. Hier vroegen ze het ook, maar zeiden ze ook dat ze je niet heel serieus nemen met wat je zegt, dit omdat ze ook wel eens hadden dat iemand zei dat ze rijervaring hadden en de pony de dupe was. Daarom is dit wel een betere horse safari, maar écht de moeite waard...dan zou ik gewoon in Nederland lekker de veluwe op gaan en alleen in alle rust genieten!

Het meest relaxte vind ik zelf ook gewoon een rondje stappen en genieten van de natuur, helaas is de pony van mijn schoonouders echt iets te klein...dus wandelen we soms s'ochtends (vreselijk vroeg) of s'avonds maar een stukje

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:21

Overigens lijkt mij het dorpentocht marmaris (op die website) wel weer leuk om van alles buiten marmaris te zien, volgens mij ga je hiervoor naar Bayır.
Onderweg kijk je dan je ogen uit naar de natuur ;) En zo zie je ook eens meer dan alleen het volle toeristengebied. :D

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:23

Dat denk ik ook Sammiej.

Die dorpentocht hebben wij gedaan 2 jaar geleden. Ik vond het leuk :j Dan zie je gewoon hele andere dingen dan in Içmeler/Marmaris. Een keer wat anders :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:12

mariekjhe schreef:
Hier meld zich een stille meelezer :o
Ik ga 10 tot 18 augustus naar marmaris met 3 vriendinnen!! Ben echt benieuwd en heb er super veel zin in!! We zitten in appartement Erdenhan ofzo geloof ik!
Iemand daar ervaring mee? :))
Ben ook wel benieuwd naar de gemiddelde leeftijd? Kan iemand mij dat vertellen? :D

In het vliegtuig zaten bij ons alleen maar jongeren (laat ik zeggen zo'n 18 tot 25?) maar 's avonds op de boulevard ook veel gezinnen etc. :j

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 22:06

Bij ons in het vliegtuig waren inderdaad ook veel jongeren, maar op de boulevard zie je eigenlijk alles lopen, van wat ouderen en gezinnen tot de jeugd van tegenwoordig haha.

Maar gemiddelde leeftijd is inderdaad tussen de 18-25.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:53

Mag ik vragen met welke vliegmaatschappij iedereen gevlogen heeft? En is er iemand met ervaring met tussen landing op Istanbul? ? :)

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 23:54

Ik heb gevlogen met Transavia, kregen heen een vervangend vliegtuig (geen idee meer van welke maatschappij) maar was ook prima.

Ik heb geen overstap gemaakt op Istanbul, wij zijn in 1x doorgevlogen naar Dalaman

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 06:36

Wij gaan vooral veel niks doen, maar willen wel op n boottocht om op verschillende locaties te kunnen snorkelen.