xNathaliee schreef:Ik at vooral in 'restaurants' toen ik zonder familie in Indonesie was. Bij de meeste tentjes op straat kan je het lekkerste en goedkoopste eten krijgen maar dan moet je wel weten waar? En het zijn er zoveel haha. Ik was ong 10-15 euro per keer kwijt met 2 personen een maaltijd + drinken
Lol als je op straat at dan heb je er vast alcohol bij gedronken anders was je wel duur uit... volgens mij, hoewel ik wel moet zeggen dat mijn eigen ervaringen al heel wat jaartjes oud zijn dus de prijzen voor eten natuurlijk ook gestegen zijn.
Wij aten toentertijd ook vooral op de pasar malam (avondmarkt) of in warungs (kleine restaurantjes).
Zeker het eten in warungs was over het algemeen zeer goed maar ook wel grappig aangezien ze daar gek zijn op campingservies volgens mij, moest even wennen op alles van plastic te eten.
Soto ajam (of ajam soto weet de woordvolgorde niet meer) was mijn favoriete lunchgerecht, met daarbij over de dag heen vrij veel zoete/slappe thee die de mensen daar aanmaken met gecondenseerde melk.
Een goede bak koffie kun je echter vergeten... die kan je niet vinden op straat was onze ervaring, daarnaast moest je je tanden als zeefje gebruiken