Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:42

Wat een verschrikkelijke ervaring moet dat zijn geweest.. Cultuurshock of niet, vind het niet normaal hoe de man van Bedouin zich gedraagt, en om dat nou goed te praten met 'zo is dat in onze cultuur' vind ik ook onzin.. :n

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:43

Jeetje, ik lees dit topic vol verbazing. Wat een verschrikkelijke ervaring, valt niet goed te praten. :n

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:43

Ik heb dit topic ook vol verbazing gelezen...weet niet zo goed wat ik moet zeggen. :\

juniper

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:44

Dit lijkt heel erg op de ervaring die ik in Spanje had, 7 jaar geleden. Dat was ook zo'n horrorranch.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:46

Vol verbazing gelezen, geen woorden voor lijkt me naar om mee te maken.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:51

Cayenne schreef:
Wat ik eigenlijk niet snap: uit de berichten hierboven maak ik op dat de situatie met de man van de Bedouin al bij verschillende mensen bekend is. Dat Bedouin daar wil blijven is haar keus, maar waarom stelt Bedouin andere mensen daar dan ook bloot aan?

Geld misschien?? Ze zijn uiteindelijk een "bedrijf" en om uit de kosten te komen moet er geld verdiend worden.. Of het op de juiste manier gebeurt is maar de vraag..

Ramadan of niet, andere cultuur of niet bedouin maar je man hoort gewoon van andere vrouwen af te blijven.. Ik snap dat het leven daar zwaar is zeker als vrouw, maar dat geeft hem maar ook jou niet het recht om de goedheid, bereid- en werkwilligheid, (van) om andere mensen zo te (misbruiken) behandelen.
Die mensen komen naar jullie toe om jullie te helpen, om ervaring op te doen.. Niet om bedreigd, bespuugt en betast en geintimideerd te worden..
Wat ik eigenlijk niet snap is dat je het gedrag van je man goed probeert te blijven praten.. Liefde maakt blind en doof??
Laatst bijgewerkt door flitzz op 04-08-12 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:03

Wat een verhaal.. En wat een nachtmerrie moest dat zijn geweest met zo'n vent pfff.. Als ik dit allemaal lees neig ik meer het verhaal van de ts te geloven. Klinkt als een man die niet van andere vrouwen kan afblijven.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:10

Ook ik heb het hele topic vol verbazing gelezen.. Gezien Bedouin lang niet op alle vragen antwoord geeft, ben ik toch echt geneigd om de TS echt te geloven. Wat moet dit verschrikkelijk zijn geweest voor de TS!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:12

Nog even een zijweggetje over alcohol gezien er naar gevraagd werd: het is gewoon verkrijgbaar in Tunesie, het is hier niet het midden oosten he... Veel mensen drinken hier af en toe of regelmatig een glaasje, en zolang het binnen het redelijke blijft is daar toch ook niks mis mee? Niet iedereen is hier praktiserend moslim, ze zijn het dan wel van geboorte maar gaan het vaak pas op latere leeftijd 'actief beoefenen', of helemaal nooit. Ook niet alle christenen gaan naar de kerk.. Tunesie is een vrij modern land, zeker voor Arabische begrippen. Er is hier godsdienstvrijheid, zo zijn hier net zo goed kerken en synagogen te vinden naast moskeeën.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:14

juniper schreef:
Dit lijkt heel erg op de ervaring die ik in Spanje had, 7 jaar geleden. Dat was ook zo'n horrorranch.

Ranch cercos toevallig met ene Vivian?zoja, join the club ;-)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:15

Ben benieuwd naar deel 2 van de uitleg. :)
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 04-08-12 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:17

Skygirl schreef:
bedouin schreef:
Ja dit gaat wel degelijk over mij en ik stel deze manier werkelijk niet op prijs. Ik heb getemd.

Waarom doe je niet jouw kant van het verhaal uit de doeken? Lijkt mij effectiever.

Even het topic doorlezen. ;)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:17

Skygirl schreef:
bedouin schreef:
Ja dit gaat wel degelijk over mij en ik stel deze manier werkelijk niet op prijs. Ik heb getemd.

Waarom doe je niet jouw kant van het verhaal uit de doeken? Lijkt mij effectiever.

Heeft ze al gedaan. Lees het topic, lijkt mij effectiever.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:18

Zitouna schreef:
Nog even een zijweggetje over alcohol gezien er naar gevraagd werd: het is gewoon verkrijgbaar in Tunesie, het is hier niet het midden oosten he... Veel mensen drinken hier af en toe of regelmatig een glaasje, en zolang het binnen het redelijke blijft is daar toch ook niks mis mee? Niet iedereen is hier praktiserend moslim, ze zijn het dan wel van geboorte maar gaan het vaak pas op latere leeftijd 'actief beoefenen', of helemaal nooit. Ook niet alle christenen gaan naar de kerk.. Tunesie is een vrij modern land, zeker voor Arabische begrippen. Er is hier godsdienstvrijheid, zo zijn hier net zo goed kerken en synagogen te vinden naast moskeeën.

Ah, okee, wist verder ook niets hoe dat er in Tunesie aan toe ging, maar mij is altijd geleerd dat Alcohol niet mocht in de Islam, dus daarom vond ik dat wat raar. Maar bedankt voor de uitleg :))

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:19

Jammer TS dat je een vervelende ervaring hebt gehad. Ik ben bij Bedouin op trektocht geweest en dat is heel goed bevallen, maar bij ons was het ook veel minder heet dan in de zomer. Overdag ging de temperatuur wel warm, maar het koelde 's nachts heel erg af waardoor het goed te doen was. Transfers van en naar het vliegveld waren goed geregeld, we werden door de man van Bedouin en een chauffeur opgehaald. Het eten was ook goed geregeld, 's ochtends werd er brood gebakken voor die ochtend en middag er was ook boter, kaas en honing maar ik at het meestal zonder iets. 's middags was er dan soep of salade bij en 's avonds pasta of couscous. Qua drinken was er in de woestijn water, thee en koffie of je moest zelf frisdrank meenemen, maar dat wisten we van te voren. De paarden waren goed verzorgt, maar wel dunner dan men hier in Nederland gewend is, maar niet te dun. Met poetsen en zadelen en in de pauzes waren ze goed te hanteren. Wel moest er voldoende afstand tussen sommige van de paarden zijn anders wilden ze wel hun hengst zijn laten weten. Anderen waren heel makkelijk ook naar elkaar. Wij kwamen echt als toerist en hoefde buiten meehelpen met poetsen, zadelen en voeren verder niets te doen. Dit deden we met zijn allen waardoor je alleen je eigen rijpaard hoefde te verzorgen. Verder hier geen problemen met de man, wel is ie erg druk een soort ADHDer maar dat was wel grappig.
Ramadan kan soms wel heel veel schelen. De Marokkaanse buurman van mijn ouders is normaal echt superaardig, maar nu met ramadan heeft ie een veel korter lontje.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:19

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:20

KirstenVosje schreef:
Ah, okee, wist verder ook niets hoe dat er in Tunesie aan toe ging, maar mij is altijd geleerd dat Alcohol niet mocht in de Islam, dus daarom vond ik dat wat raar. Maar bedankt voor de uitleg :))

Achja hier heb je ook mensen die eigenlijk geen seks voor het huwelijk mogen hebben, niet iedereen gaat op dezelfde manier met die regeltjes om :D hoeft ook niet. Alcohol gebruiken hoeft niks mis mee te zijn, overmatig alcohol gebruiken daarentegen...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:21

TeckTonie schreef:
Skygirl schreef:

Heeft ze al gedaan. Lees het topic, lijkt mij effectiever.

Ik had over het hoofd gezien dat het al zo lang was, ik wilde nog editten, maar ja dit soort berichten hadden ook via pb gekund, hoeven ze niet in het topic, lijkt mij effectiever.

En bedouin zegt in haar eerste bericht ook niet dat ze erop ingaat, maar wil gelijk het topic weg hebben, dat vind ik een vreemde eerste reactie.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:24

KirstenVosje schreef:
Zitouna schreef:

Ja precies, geloof is een hééééééél ruim begrip hoor. Mijn schoonfamilie is officieel ook islamitisch maar bij bruiloften vloeit de wijn rijkelijk aan tafel en zo drinken ze ook wel eens een glaasje :)) . Het gaat er niet overal zo streng aan toe.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:25

bedouin schreef:
Mijn man verklaart mij hier ter plekke dat hij geen van deze 3 meisjes met een hand heeft aangeraakt op een onwenselijke manier.
Wanneer heeft hij dat gedaan Sandra?

In zo'n situatie is bij je schouder gepakt worden al onwenselijk lijkt me? Neem aan dat je de volgende quotes voor hem hebt vertaald, en dat hij daarop ook een reactie heeft gegeven?
Sa_ndraaT schreef:
De man des huizen wou mij graag masseren, meerdere keren heb ik duidelijk aangegeven dat ik dit niet wou. Toch kwam hij mij achterna naar de paardenranch. Daar pakte hij mij bij mijn schouder en zei “massage massage”. Daarop trok ik mij los, en zei “no no no” en liep weg naar de paarden. Na die ervaring heb ik geprobeerd hem niet meer aan te kijken en zo min mogelijk contact te zoeken. Daarna bleef hij wel redelijk bij mij weg.

Myour schreef:
Ook was ik op een avond binnen gaan slapen (ben een heel slechte slaper en kan niet goed tegen snurkers) en na 5 minuten stond hij opeens in m'n kamer gekleed met slechts een onderbroek zette hij het licht aan. Pàrdon!! Hoewel ik mens-op-mens (zeer) introvert ben (kan zijn), heb ik hem zeer dringend verzocht weg te gaan en het licht uit te zetten (m'n slaap is me heilig ). Snap nog steeds niet wat z'n bedoeling was maar gelukkig heb ik verder geen last van 'm gehad, misschien mede omdat ik van zijn Engels niets kon maken en dus alleen maar kon zeggen: what did you say/I don't understand.

@bedouin: Ik heb, naast het volledig doorlezen van dit topic, de moeite genomen me in een aantal van je vele openbare, door jou op internet geplaatste berichten te verdiepen. Hieruit maak ik op dat je op z’n minst volledig idolaat bent van je man. Wat mij een goede zaak lijkt, in een goed huwelijk. Maar soms moet je even je roze bril afzetten, en om je heen kijken wat er daadwerkelijk gebeurt. Ongeacht in welke cultuur je je bevindt. Met alles wat ik hier op een rijtje lees, inclusief de bijdrages van Zitouna, zou een heldere bril misschien nu even wat beter van pas komen. Ik hoop dat je die ergens weet te vinden.

@TS: het getuigt van ongelooflijk veel moed dat je dit hele verhaal hebt opgeschreven. Hopelijk kunnen jij en je vriendinnen deze nachtmerrie in de woestijn gauw achter jullie laten.
Laatst bijgewerkt door Sientje op 04-08-12 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:32

Ookal heeft bedouin van de minst erge punten van het verhaal haar verhaal gedaan, nog steeds blijft het voor mij een verhaal met een heel vieze nasmaak en vies gevoel. :x Ook bedouin's eerste reactie met dat ze het topic weg wil hebben vind ik vreemd. Meestal als iemand onschuldig is (gelijk heeft) wil diegene zijn kant van het verhaal vertellen zodat mensen ook respect hebben voor zijn kant van het verhaal en een conclusie kunnen trekken en kunnen bepalen wie zij geloven. (ik zeg meestal dus zeker niet altijd!). Maar door er in eerste instantie niet op in te gaan werd het verhaal van ts voor mij bevestigt. ik weet dat bedouin inmiddels een paar keer heeft gereageerd maar alleen op de kleinste dingen dus ik hoop dat er een nadere uitleg en verklaring komt. Ts: zou jij willen vertellen wat bedouin heeft gezegd tegen jou waarvan zij zegt dat jij het zou moeten weten met het werken en de persoonlijke buitenrit, in dat stukje?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:37

Het enige wat ik hieruit kan concluderen is dat de communicatie tussen beiden gebrekkig is verlopen. Ik ga uit van de beste bedoelingen van beiden als ik de verhalen zo lees.

Alleen dat stukje van die man.. Laat ik het zo zeggen, denk dat hij toch wat bijgestuurd mag worden in de omgang met westerse meisjes.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:37

Wat voor vrijwilligers werk zou je daar gaan doen? Wat jij omschrijft klinkt mij niet echt als vrijwliigerswerk of enige vorm daarvan?

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:41

Skygirl schreef:
Het enige wat ik hieruit kan concluderen is dat de communicatie tussen beiden gebrekkig is verlopen. Ik ga uit van de beste bedoelingen van beiden als ik de verhalen zo lees.

Alleen dat stukje van die man.. Laat ik het zo zeggen, denk dat hij toch wat bijgestuurd mag worden in de omgang met westerse meisjes.

Ik ga hier in mee.
Denk alleen dat die na 1x het woordje massage al een probleem had want daar ben ik totaal niet van gedient, en dan kan zoon kerel echt een mep krijgen :o

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:51

Ik kan me zo voorstellen dat je als klant het beter treft als wanneer je daar vrijwilligerswerk komt doen.
Maar die man.... :r