Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Wat ik eigenlijk niet snap: uit de berichten hierboven maak ik op dat de situatie met de man van de Bedouin al bij verschillende mensen bekend is. Dat Bedouin daar wil blijven is haar keus, maar waarom stelt Bedouin andere mensen daar dan ook bloot aan?
Zitouna schreef:Nog even een zijweggetje over alcohol gezien er naar gevraagd werd: het is gewoon verkrijgbaar in Tunesie, het is hier niet het midden oosten he... Veel mensen drinken hier af en toe of regelmatig een glaasje, en zolang het binnen het redelijke blijft is daar toch ook niks mis mee? Niet iedereen is hier praktiserend moslim, ze zijn het dan wel van geboorte maar gaan het vaak pas op latere leeftijd 'actief beoefenen', of helemaal nooit. Ook niet alle christenen gaan naar de kerk.. Tunesie is een vrij modern land, zeker voor Arabische begrippen. Er is hier godsdienstvrijheid, zo zijn hier net zo goed kerken en synagogen te vinden naast moskeeën.
KirstenVosje schreef:Ah, okee, wist verder ook niets hoe dat er in Tunesie aan toe ging, maar mij is altijd geleerd dat Alcohol niet mocht in de Islam, dus daarom vond ik dat wat raar. Maar bedankt voor de uitleg
TeckTonie schreef:Skygirl schreef:Waarom doe je niet jouw kant van het verhaal uit de doeken? Lijkt mij effectiever.
Heeft ze al gedaan. Lees het topic, lijkt mij effectiever.
KirstenVosje schreef:Zitouna schreef:Nog even een zijweggetje over alcohol gezien er naar gevraagd werd: het is gewoon verkrijgbaar in Tunesie, het is hier niet het midden oosten he... Veel mensen drinken hier af en toe of regelmatig een glaasje, en zolang het binnen het redelijke blijft is daar toch ook niks mis mee? Niet iedereen is hier praktiserend moslim, ze zijn het dan wel van geboorte maar gaan het vaak pas op latere leeftijd 'actief beoefenen', of helemaal nooit. Ook niet alle christenen gaan naar de kerk.. Tunesie is een vrij modern land, zeker voor Arabische begrippen. Er is hier godsdienstvrijheid, zo zijn hier net zo goed kerken en synagogen te vinden naast moskeeën.
Ah, okee, wist verder ook niets hoe dat er in Tunesie aan toe ging, maar mij is altijd geleerd dat Alcohol niet mocht in de Islam, dus daarom vond ik dat wat raar. Maar bedankt voor de uitleg
bedouin schreef:Mijn man verklaart mij hier ter plekke dat hij geen van deze 3 meisjes met een hand heeft aangeraakt op een onwenselijke manier.
Wanneer heeft hij dat gedaan Sandra?
Sa_ndraaT schreef:De man des huizen wou mij graag masseren, meerdere keren heb ik duidelijk aangegeven dat ik dit niet wou. Toch kwam hij mij achterna naar de paardenranch. Daar pakte hij mij bij mijn schouder en zei “massage massage”. Daarop trok ik mij los, en zei “no no no” en liep weg naar de paarden. Na die ervaring heb ik geprobeerd hem niet meer aan te kijken en zo min mogelijk contact te zoeken. Daarna bleef hij wel redelijk bij mij weg.
Myour schreef:Ook was ik op een avond binnen gaan slapen (ben een heel slechte slaper en kan niet goed tegen snurkers) en na 5 minuten stond hij opeens in m'n kamer gekleed met slechts een onderbroek zette hij het licht aan. Pàrdon!! Hoewel ik mens-op-mens (zeer) introvert ben (kan zijn), heb ik hem zeer dringend verzocht weg te gaan en het licht uit te zetten (m'n slaap is me heilig ). Snap nog steeds niet wat z'n bedoeling was maar gelukkig heb ik verder geen last van 'm gehad, misschien mede omdat ik van zijn Engels niets kon maken en dus alleen maar kon zeggen: what did you say/I don't understand.
Skygirl schreef:Het enige wat ik hieruit kan concluderen is dat de communicatie tussen beiden gebrekkig is verlopen. Ik ga uit van de beste bedoelingen van beiden als ik de verhalen zo lees.
Alleen dat stukje van die man.. Laat ik het zo zeggen, denk dat hij toch wat bijgestuurd mag worden in de omgang met westerse meisjes.