Thanks voor jullie reacties. Zo te horen was iedereen toch wel geïnteresseerd in mijn verslagen en misschien dat ik daarom ook mijn vakantieverslagen wel online ga zetten. Ik denk er nog even over en dan zien jullie vanzelf (of misschien niet ) wel een verslag verschijnen.
Vind het gewoon jammer dat je stage voorbij is, het is zo heerlik om je ervaringen en belevingen te lezen. Want mij betreft mag je het verslag in je vakantie doorzetten, al kan ik me heel goed voorstellen als je dat niet doet hoor. Meis ik wens je een hele fijne vakantie, en super bedankt dat je dit met ons wilde delen hier op bokt.
Caro had acute koliek vandaag alles wat gedraaid kon zijn was dat ook. Inclusief het vlies dat het normaal een beetje op z'n plek houd. Ze heeft de operatie gelukkig overleeft en staat nu met zoontjelief bij de dierenarts de komende week. Hopelijk haalt ze de nacht ook!
Wat leuk dat jouw laatste dagen nog zo goed gevuld waren met interessante dingetjes. Ondanks dat ik ondertussen overgestapt ben van snachts lezen (ik ben te moe om snachts nog op mn telefoon te kijken ) naar overdag lezen, zal ik je verhalen toch missen. Ik weet niet wanneer je weer stage moet lopen (wellicht gewoon in NL) maar blijf vooral schrijven!
timokyana
En al weer een dag thuis Helaas is er op het thuisfront besloten dat we onze 15-jarige boerenfox morgen gaan laten inslapen. Ze heeft kanker in haar hele lichaam en het slaat nu ook naar buiten toe. Geen leuke thuiskomst, dus ik ben vooral heel erg moe nu maar we mogen in dit opzicht niet egoïstisch zijn en haar bij ons houden.
Ik weet dat chemo een optie is (aangezien ik bij een dierenarts gewerkt heb en dus de opties ken) maar ik heb het met Leo van dichtbij gezien en voor mij is het gewoon geen mogelijkheid. Ze is 15, ziet slecht en hoort slecht, wordt oud en vooral door de kanker nu hebben we besloten om haar te laten gaan.
Ah dat is minder leuk thuis komen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het traject van chemo niet doet hoor. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het bij mijn honden ook niet zou doen hoor. Is altijd al een gevoel geweest bij mij, en na het verhaal van Leo heeft het toch wel een beetje mijn gevoel gevestigd.
Maar vertel, je vakantie..... We hebben nu al zo lang je verhalen moeten missen Fijn om te lezen dat je een super vakantie gehad hebt!
Dankjewel Kiki. Ik zou voor deze ervaringen ook niet voor chemo gekozen hebben, maar ook mijn gevoel is na mijn stage met Leo vooral heel erg bevestigd. Het zal vast vele goede verhalen hebben, maar ik ga er niet voor kiezen. Helaas zit aan die keuze ook een minder leuke kant, namelijk dat je ze moet laten gaan. Maar in dit geval is het voor haar gewoon beter.
omdat jullie zo nieuwsgierig zijn naar mijn verhalen, zal ik mijn vakantie ook stukje bij stukje plaatsen. ik kan als jullie willen ook heel de week in een keer lezen, maar dat is vooral erg lang denk ik. Hierbij vast dag 1 van de vakantieweek.
Zondag 10 juni Vandaag was het dan zover. Vandaag om 6:45 ging de wekker. Ik ben gelijk in de douche gestapt om mezelf zweetvrij te maken. Na het douchen ben ik wat pudding gaan eten om toch nog wat te eten. Ik had niet zoveel honger want ik was bang dat ik niet genoeg tijd had. Ik zou om half 9 de bus hebben naar het vliegveld maar ik moest nog zóveel doen. Ik ben begonnen om na mijn ontbijt alles in mijn koffers te doen wat ik nog niet had ingepakt. De laatste dingen verdwenen in de koffers en alles stond klaar voor het veranderen van de kamers. Ik ben naar beneden gaan lopen om de sleutel van de kamer te vragen en toen ik die had ben ik alles naar de 7e verdieping gaan verhuizen. Ik heb 3x in totaal moeten lopen voordat ik alles naar de andere kamer had gebracht en toen ik de laatste spulletjes neer had gezet heb ik eerst mijn nog natte was uitgehangen. Ik had graag dat deze vandaag droog waren omdat ik ze al sinds gisteren nat had opgehangen.
Nadat ik alles had opgehangen was het pas 8:00 en omdat ik met alles klaar was ben ik rustig naar de bushalte gelopen. Ik was helaas net te laat voor de bus van 8:00 dus zou ik de bus van 8:30 nemen. Eenmaal in de bus lekker in het zonnetje gezeten en na een kleine 30 minuten kwam ik om 9:00 op het vliegveld aan. Ik wilde eerst even een bonokaart gaan kopen maar omdat die winkel pas om 10:00 open ging, en omdat mijn gasten pas om 9:30 zouden landen ben ik een croissantje gaan eten. Ik had ondertussen toch wel erge honger gekregen en had verder niks te eten bij me. Daarna ben ik naar buiten gelopen om even lekker in het zonnetje te gaan zitten. Rond 9:30 ben ik naar binnen gelopen en daar zag ik op het bord dat ze 10-15 minuten vertraging hadden. Gelukkig ging die tijd erg snel en rond 9:50 kwamen ze dan toch door de deur. Ik heb ze welkom geheten op het eiland en daarna zijn we gezamenlijk weer naar het winkeltje gelopen om een bonokaart te halen.
Om half 11 hadden we de bus en die zette ons gelukkig al heel snel af op de plaats van bestemming. We zijn gelijk met de koffers naar de 7e verdieping gegaan en hebben even gekeken waar we de komende week in zouden verblijven. Toen hebben mama en Frank wat gegeten en om 12:00 hadden we de bus naar Playa san Juan.
We gingen vandaag naar het dorpje waar ik 7 weken heb gewerkt omdat ik graag alles wou laten zien, en omdat ik nog 1 dagje zou gaan werken in de kliniek en Frank zou ondertussen nog even naar de computers gaan kijken. Terwijl ik binnen kwam heb ik mijn familie voorgesteld aan de dierenarts en andersom en toen heb ik Frank verteld wat hij kon doen in de computers. Ik ben met de dierenarts aan de gang gegaan en heb eerst de sedatie voor Mia klaar gemaakt. Ik zou Mia vandaag nog een keer schoon gaan maken en terwijl ik bezig was kon mama het niet laten om haar lekker te knuffelen. Na het verschonen van Mia hebben we Leo zijn sondevoeding gegeven en hem nog eenmaal gewogen. Frank had ondertussen op de andere computer 374 virussen gevonden waaronder een paar hele sterkte/zware virussen. Ik vond het echt heel banketstaaf om dit tegen de dierenarts te vertellen want die hebben dus al die tijd de ICTer voor niks betaald. Deze mensen zouden haar computer verschonen, maar dan hadden ze deze virussen allang moeten hebben gezien.
De dierenarts wist even echt niet meer waar ze het zoeken moest en had het echt even helemaal gehad. De laatste week hebben ze ook zo veel problemen gehad en zo veel verloren in wat ze al die jaren hebben opgebouwd.
Nadat we nog even een tijdje hebben besproken wat ze het beste konden doen en daarna hebben we dan toch afscheid genomen. Ik ben met mama en Frank naar de mooie plaatsjes in Playa san Juan geweest, en zoals een echt Cathy betaamd heb ik ze daarna meegenomen naar de heladría, de ijscotent. We hebben een lekker ijsje gegeten en omdat daarna bleek dat mijn gasten toch wel erg veel honger hadden dus wouden we wat gaan eten maar omdat het nog vroeg was wilde we niet teveel eten. We zijn een broodje gaan eten in een zaak die toch wel erg vulde. Daarna heb ik afscheid genomen van Claus en Eva en daarna hebben we de bus naar huis gepakt.
Thuis hebben we lekker wat zwemkleding aangedaan en zijn we aan het zwembad gaan liggen. Omdat Frank toch wel wat wou gaan eten zijn we met zijn 2e even naar de winkel gegaan. Mama wilde graag nog even aan het zwembad gaan liggen dus die hebben we lekker laten liggen. In de winkel hebben we wat avondeten gekocht en nadat we alles ingepakt hadden hebben we mama opgepikt aan het zwembad en zijn we lekker op het balkon gaan zitten. De klok sloeg nu 21:30 en toen hebben we allemaal nog even onze mail gekeken en wat lekkers gegeten.
Terwijl Frank besloot dat hij nog graag pannenkoeken wou eten om 22:30 heb ik mijn verslag geschreven en heeft mama een boek gelezen. Mama is vandaag alleen al super bruin geworden en ik ben echt heel jaloers op haar kleur! Ik ben hier nu 7 weken maar ben enkel wat minder wit geworden. Vandaag wel verbrand omdat het hier 28 graden was en ik me niet in had gesmeerd, dus na een dikke laag aftersun heb ik mezelf een t-shirt aangedaan en gehoopt dat de branding verder mee zou vallen.
Om 22:45 zijn we allemaal moe naar bed gegaan en waren we klaar voor een mooie volgende dag!
En inmiddels weer aan je 'oude/normale' leventje gewend nu je thuis bent of verlang je alweer naar Tenerife? Ik ben ook erg benieuwd naar je vakantieverhalen!
Maandag 11 juni Vanmorgen was het vroeg dat omdat mama al om 7:40 in de keuken aan het rommelen was. Ik kon toch niet meer slapen omdat het veel te warm in het appartement was dus ben er ook maar uitgegaan. Eerst heb ik de afwas gedaan. Gisterenavond had Frank nog pannenkoeken staan bakken maar behalve dat hij zijn beslagkom wel in de afwasbak had gezet en had gevuld met water, stond verder alles nog waar hij het had gebruikt. Ik heb dus de keuken een beetje opgeruimd en de afwas gedaan. Daarna ben ik met mama op het balkon gaan zitten om wat ontbijt te eten. Omdat ik erg gezweet had vannacht ben ik ook nog even gaan douchen. Heerlijk om ’s ochtends even te douchen. Dan voel ik me altijd weer helemaal fris voor de komende dag. Het weertje buiten was nog erg fris maar het zag er naar uit dat we ook vandaag weer een super hete dag zouden krijgen.
Terwijl mama buiten is gaan lezen ben ik binnen op bed wat CSI gaan kijken. Frank lag nog te slapen, dus gewapend met mijn koptelefoon heb ik een aantal afleveringen gekeken. Mama was daarna wakker genoeg dus die is gewapend met haar handdoek, bikini en mp3 speler naar het zwembad gegaan. We hadden afgesproken dat als Frank wakker zou zijn we haar zouden ophalen en met z’n 3e naar het strand gingen.
Een klein uurtje later werd hij dan eindelijk wakker en toen we beide klaar waren zijn we mama op gaan halen en hebben we rustig de weg naar het strand afgelegd. We zijn eerst gaan voelen hoe het water was en zijn daarna op het nog vochtige zand gaan liggen. Het droge losse zand was naar mijn mening veel te warm dus dat was geen optie. We hebben heerlijk genoten van het weer, want ook vandaag was het weer 27 graden. Een lekkere temperatuur, want er stond ook nog een heerlijk windje die onze lichamen wat afkoelde. Af en toe ben ik naar het water gegaan om naar de visjes te kijken en om mijn voeten te spoelen.
Na 2 uur bakken zijn we wat gaan rondlopen en zijn we langs de toeristenwinkeltjes gewandeld. We hebben lekker rondgesnuffeld en zijn uiteindelijk bij de Mac Donalds beland waar we een lekker ijsje hebben gehaald. Frank en ik hebben mama nog mee genomen naar de plaats waar wij vorig jaar in het appartement zaten en daarna hebben we bij de Hiper Dino wat eten en fruit gehaald voor in het appartementje. Omdat we zoveel spulletjes bij hadden hebben we besloten het hele eind niet terug te lopen maar de bus te pakken. Maar ik alleen maar 20 euro bij had, en ik wist dat ze dat niet aan nemen in de bus, ben ik eerst wat geld gaan wisselen. Ik kwam erachter dat ik mijn bonokaart vergeten was omdat ik die normaal altijd in mijn telefoonhoesje heb, maar ik mijn telefoon in de kluis had gedaan in het appartementje. Dus moesten we vandaag zonder korting reizen. We hebben in totaal 0,85 extra betaald, dus zo’n ramp was het gelukkig ook niet. Na de busreis hebben Frank en mama de papaya aangesneden die ze hadden gekocht. Ze waren beide nieuwsgierig naar de smaak ervan en hadden daarom een stukje meegebracht uit de winkel. Ikzelf vond het helemaal niet lekker en heb daarom alleen maar een hapje genomen.
Daarna zijn we lekker op het balkon gaan zitten met een glas koud drinken en wat lekkers en omdat we verder vooral heel moe waren van het luieren heb ik mijn verslag geschreven en hebben we lekker wat gebabbeld.
Frank en ik zijn even op bed gaan liggen want we waren allebei erg moe. Helaas zijn we ook allebei in slaap gevallen want om 18:30 werden we wakker en hadden we natuurlijk al weer veel te veel geslapen. Omdat we bij ons avondeten graag wat groente wilde hebben en omdat de groenteboer om 19:00 sloot, zijn we meteen uit bed gegaan en zijn we naar de winkel gelopen om wat fruit en groente te halen. Daarna even naar de Spar om wat broodbeleg te halen en toen we terug kwamen was mama al bijna klaar met het avond eten. In de keuken hebben we lekker wat rijst met kip en zoetzure saus opgeschept en in het genot van een zonnetje op het balkon het opgegeten.
’s Avonds hebben we wat gekletst op het balkon en rond 22:00 zijn we naar bed gegaan omdat we morgen weer vroeg wakker moeten worden omdat we om 8:15 worden opgepikt voor de Mascawalk!
Oh wat leuk, dat jullie de Mascawalk hebben gedaan! Wij hebben toen een auto gehuurd voor een aantal dagen en hebben door dat gebied heen gereden. Dat is echt een mooi gebied!
Dinsdag 12 juni Vanmorgen ging vroeg de wekker omdat we de mascawalk zouden hebben. ’s Ochtends hebben we vooral besteed met het klaar maken van de tassen, ontbijten en jezelf even klaar maken. Omdat ik tijd over had heb ik samen met mama even de afwas gedaan en om 8:00 stonden we klaar om aan te lopen. Omdat ik alleen via google maps had gekeken war we moesten zijn en omdat ik het dus niet precies wist, zijn we de weg gaan lopen waar hij zou moeten zitten. De naam van het hotel was bouganville Playa en al snel kwamen we bij een poort van het hotel waar die naam op stond. Dat kon natuurlijk niet missen. We hebben ons genesteld en we moesten nog een kleine 10 minuten wachten. Maar toen het 8:25 was, was de bus ondertussen nog steeds niet gekomen en ik begon me toch zorgen te maken of ik niet verkeerd was gaan staan. Nu een aantal tellen later kwam er een grote bus aan rijden die voor ons bestemd was. Nu bleek dat de bus ons aan het zoeken was geweest omdat we bij de achter ingang stonden en dus niet bij het ophaal punt. Gelukkig waren ze niet boos en konden we gelijk instappen. We waren echter ook niet de enige die niet wisten waar ze moesten staan, want al snel moesten we helemaal terug rijden (ongeveer 10 minuten) naar een plaatsje waar we al geweest waren om nog mensen op te pikken die eigenlijk al in de bus hadden moeten zitten. Al met al waren we na een klein uurtje in masca aangekomen en daar zijn we de daling begonnen.
We hebben heerlijk genoten hoewel er erg veel wind stond. Bij een korte stop voordat we de trip begonnen kregen we onze lunchpakketjes maar daar werden we al bijna van de cliff gewaaid. De wind was ook nog eens erg fris waardoor het erg koud aanvoelde en ik meteen spijt had van mijn korte broek en t-shirt. Gelukkig begonnen we al snel met de daling en kreeg ik het snel warmer. Toen we eenmaal in de cliff zelf waren was het windstil en toen voelde je pas hoe warm het was. De zon brandde enorm boven ons en ik was heel blij met mijn zonnebrandcrème. We liepen en we liepen en we kletste vrolijk met de andere wandelaars en al snel waren we halverwege de tocht. We hadden nu ongeveer 2,5 uur gelopen en waren kapot! De tocht ging erg snel want de voorgangers hadden het tempo er goed in zitten. Gelukkig mochten we af en toe wat uitrusten voor wat te drinken en zodat de gidsen ons van alles konden uitleggen over het eiland en de vallei van masca. Na de pauze van een half uur ging het tempo er weer vlot in en waren we al heel snel weer bijna bij het eindpunt. We hebben genoten van de omgeving en het weer en de gidsen waren erg aardig en konden al onze vragen beantwoorden.
Uitgeput kwamen we na 3,5 uur aan in de cliffen van Los Gigantisch en dat was tevens ons eindpunt. We moesten nog een uur wachten tot we de boot terug naar de haven. We hebben onze schoenen uitgedaan en hebben onze vermoeide pijnlijke voeten even rust gegeven. Mama heeft nog banaan aan de salamanders gevoerd en we hebben nagepraat over onze tocht. Het was vooral een mooie tocht, maar helaas was hij qua tempo net iets te hoog. We hebben meer naar onze voeten gekeken (waar je je voeten neerzet) als dat we van de omgeving hebben kunnen genieten.
Na 1,5 uur kwam dan eindelijk de boot die ons terug zou brengen naar de haven. We hebben allemaal een drankje aangeboden gekregen en de gidsen hebben een show gegeven met oude kipfilet en meeuwen. Het was heel mooi om te zien dat de meeuwen wisten dat ze hier voedsel konden krijgen want zodra de gidsen het voer in de lucht hielden kwamen alle meeuwen als aasgieren er op af.
Na een korte trip waren we aangekomen in de haven van Los Gigantisch en daar hebben we al onze spulletjes (geleende schoenen, wandelstokken en rugzakken) terug gegeven en toen zijn we weer terug gebracht naar het hotel. Ik heb even navraag gedaan of de oppik plaats van donderdag wel de goede was, maar dat bleek gelukkig wel zo te zijn.
Nadat we ons een beetje hadden gefatsoeneerd zijn we naar een restaurantje gelopen. We hadden gisteren een folder in onze handen gedrukt gekregen van een 3-gangen menu voor 7,95 en dat wouden we graag eens proberen. We hebben daar een tafeltje gekozen en we hadden lekker voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht uitgekozen. Mama had steak met knoflooksaus en Frank en ik hadden beide spareribs gekozen. Het voorgerecht was erg lekker (Frank en mama hadden knoflookbrood gegeten en ik had een tropische salade) maar het hoofdgerecht viel voor mij en Frank erg tegen. Er zat erg veel vet aan de spareribs en dat verpeste de hele smaak. Ook de groenten die erbij zaten waren in boter gebakken en al bij al was onze maaltijd erg vet. We hebben beide de maaltijd ook niet opgegeten. Mama was gelukkig heel tevreden over haar steak en ook het nagerecht was opzich wel oke. Met een 0,5 liter glas cola hebben we onze maaltijd afgerond en we waren maar 40 euro voor 3 personen kwijt. Ondanks het slechte eten was het een ervaring rijker.
’s Avonds hebben we onze mail gekeken en het verslag getypt en omdat we erg moe waren hebben Frank en ik CSI opgezet en heeft mama een warm bad voor haar pijnlijke knieën gepakt. Al met al was het een mooie, warme (hete! 29 graden!) dag en hebben we genoten. We hebben de dag dan ook vroeg afgesloten omdat we allemaal zo ontzettend moe waren
Woensdag 13 juni Vandaag was het een keertje niet vroeg dag. We konden lekker uitslapen omdat we niks gepland hadden. Mama was al wel wat vroeger wakker en omdat ze wat aan het rommelen was in de keuken voor ontbijt ben ik om 9:30 ook wakker geworden. Geen slechte tijd om uit bed te gaan, maar ondanks dat ik lang had geslapen was ik nog steeds erg moe. Mama is op het balkon gaan lezen en lekker in het zonnetje gaan zitten en ik ben mezelf lekker gaan douchen. Toen Frank na een tijdje ook wakker werd zijn we gezamenlijk naar het centrum van Puerto Colon gelopen om lekker wat in winkeltjes te neuzen. Mama heeft 2 mooie nieuwe bikini’s gekocht en toen we uitgeshopt waren heb ik mama de haven van Puerto Colon laten zien. Ik heb haar meegenomen naar de plekjes waar ik een jaar geleden heb gewerkt en terwijl ik haar de haven liet zien werden we meermaals aangesproken door allerlei mensen van verschillende activiteiten bureaus. Maar aangezien ik eerst wilde wachten tot ik antwoord van Teresa had of we op de boot konden hebben we niks gepland. Na een tijdje rondlopen en het bekijken van de haven kwamen we langs een leuk gezellig Nederlands restaurantje. Het betrof een pannenkoeken restaurantje en als je mij ergens blij mee kan maken…. Frank had een tosti en een schaaltje bitterballen besteld, mama had een stokbroodje met kruidenboter en ik genoot van mijn pannenkoek met ijs, warme kersen en slagroom. We hebben gezellig een tijdje met de eigenaar van het café zitten praten en de sfeer was erg fijn.
Na een tijdje zijn we toch opgestapt omdat we verder niks mee nodig hadden qua eten of drinken en omdat het al 14:30 was. We zijn toen naar nog wat winkeltjes gelopen en daar hebben we nog wat citronella kaarsen en wat naald en draad voor mama gekocht en daarna zijn we weer rustig naar het appartementje gelopen. Ik merkte dat de toch gisteren een enorme inpakt op me heeft gehad, want ik had geen controle meer over mijn spieren. Mijn benen, en dan vooral mijn bovenbenen, voelde enorm pijnlijk aan en ik had ook op sommige momenten geen controle meer over mijn spieren waardoor ik af en toe heel vreemd liep. Omdat mama en Frank graag aan het strand wouden gaan liggen, maar omdat ik dat echt even niet wil (ivm mijn huidje die al verbrand is, en omdat ik de hitte niet goed kan hebben) ben ik even op bed gaan liggen om mijn vermoeidheid er hopelijk uit te slapen. Ik heb heerlijk wat gedut op bed, en 2,5 uur later om 18:00 ben ik ze gaan ophalen op het strand. Daar hebben we besloten om wat te gaan eten bij de Mac Donalds.
Omdat ik me nog erg moe voelde en omdat ik ook in mijn spieren erg vermoeid was, duurde het niet lang voordat het eerste ongelukje gebeurd was. Na het bestellen van het eten liepen we naar een tafeltje en daar heb ik zo een van de cola’s op de grond gegooid. Ik vond het heel lief dat ze meteen daarna een dweil hadden gepakt en een nieuwe cola want dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Na het eten hebben we een lekkernij (cornetto’s) bij de winkel gehaald en toen zijn we om 20:00 naar huis gegaan. Daar heeft mama op het balkon wat gelezen terwijl ik mijn verslag bijschreef en daarna moest Nederland tegen Duitsland voetballen. Dat hebben Frank en ik samen op bed liggen kijken.
Morgen weer vroeg dag, want dan gaan we de Teide beklimmen!
Nouja, dat weet je dus ook weer voor de volgende keer. Al verwacht ik natuurlijk nu ook een verslag dat je een foldertje van een Chinese all u can eat voor € 2,95 in je handen gedrukt kreeg en je daar ook bent gaan eten hihi.