Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik ben Marjolein, 27 jaar en absoluut geen topfotograaf. Ik heb nu 2 weken mijn slr 

mellienie schreef:Bagheera_206 schreef:Goed bezig Melanie!Dank je!
Haha, graag gedaan hoor! Ik heb er nu al heel erg zin in!
Ik had trouwens nog een vraagje. Als we gaan, gaan we ongeveer in de maand juli. Maar is het dan geen winter in Afrika (beneden de evenaar)?
. Maar dat heeft z`n voor en nadelen natuurlijk. Je spot wild iets makkelijker omdat er minder begroeiing is, de temperaturen zijn niet zo ontzettend hoog en voor onze maatstaven wat beter te handelen (afhankelijk van waar je bent natuurlijk) maar het nadeel is dat het wat droog en dor is op veel plaatsen. Bagheera_206 schreef:Marjoow schreef:Ik zeg definitief af voor de reis. Mijn ouders gaan namelijk naar Amerika, en als ik mee wil moet ik daar ook voor betalen. En ik wil ook nog zo graag naar Amerika!
Jammer.Maar ik snap het hoor.
haha!
Gister kwam een vriendin van mij nog aan met haar Zuid-Afrika verhalen (is ze afgelopen kerst geweest). Zij vond het super. Zo vertelde ze over een groepje leeuwen die 's nachts rond haar tent rond hadden gewandeld etc. Het lijkt mij echt zo gaaf om daar eens naar toe te gaan, maar dat is inderdaad qua weer niet echt ideaal.
En de luxe van de accommodaties bepaalt natuurlijk ook grotendeels de kosten. En als we met KLM (bijv.) willen vliegen zal dat natuurlijk ook weer wat duurder zijn.

Het model is al jaaaaaaaaren oud, maar nog steeds geen opvolger van uitgebracht. Tegenwoordig maakt Canon lenzen met 3 a 4 stops IS. Dus mocht er oooooit een opvolger uitkomen zal die wel 4 stops krijgen.
En inderdaad ik vind de IS ook ongeveer vergelijkbaar met 2 stops. Ik ben er nog steeds erg blij mee, maar met dat weer als vandaag heb je er niks aan. Dan is het echt te donker.
SSDesign schreef:Mooie lens![]()
![]()
En inderdaad ik vind de IS ook ongeveer vergelijkbaar met 2 stops. Ik ben er nog steeds erg blij mee, maar met dat weer als vandaag heb je er niks aan. Dan is het echt te donker.
Lang leve IS bij binnenfotografie!
Zonder IS had ik onderstaande shots nooit kunnen maken.