USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:02

Wij willen dit rondje gaan doen:
SF- Cambria -Los Angeles – Twentynine palms- Grand Canyon – Page- Bryce canyon – Zion- Las Vegas- Death Valley- Mammoth Lakes – Yosemite – San Francisco
Ik heb nog niet echt een dagplanning gemaakt maar in SF willen we sowieso naar Alcatraz, Goldengate brigde (misschien fietsen huren), Fisherman’s Warf, misschien met die cable car. Verder nog niet echt in verdiept. Jij wel?
Worldticketcenter zat ik ook al te kijken. We twijfelen erg tussen rechtstreeks en een tussenstop. Heb jij ervaring met een tussenstop?

MacavityL

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:06

TAP airlines heeft ook mooie prijzen, alleen is de overstap zo lang (iig voor de vluchten die voor mij van toepassing zijn). Het gaat waarschijnlijk gewoon KLM worden, maar vindt ze op het moment wel prijzig!

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:24

Macavity, die kende ik niet TAP?

Zefana, voor ons ook Fisherman's Wharf, de GG bridge, misschien Alcatraz. Waarschijnlijk gaan we vrij snel verder, dus naar Monterey

Tussenstop in Philadelphia is erg tegengevallen, maar in Memphis geen problemen gehad.
Ik heb wel graag ruim de tijd voor de overstap.
Rechtstreeks heeft altijd mijn voorkeur, daar heb ik wel wat voor over, maar niet te gek veel natuurlijk ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:25

Leuk een topic!
Ik ga dit jaar ook, voor de eerste keer. Is wel een combinatie reis; 8 dagen New York en 1,5 week Aruba :):) !
Heb er superveel zin in!

Hoop daarna nog een keer terug te gaan voor een rondreis

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:39

jottum schreef:
Macavity, die kende ik niet TAP?

TAP is een Portugese maatschappij. Ben er een keer mee naar Porto gevlogen (en terug). Beviel prima. Natuurlijk geen idee wat de service is bij lange afstandsvluchten http://www.flytap.com/Nederland/nl/Homepage

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:32

Boeken jullie allemaal via een reisbureau of meer zelf. Wij zijn nog nooit buiten Europa op vakantie geweest en vinden het wel een veilig idee om via een reisbureau te boeken. Scheelt het veel in geld?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:49

Heb tot nu toe met United, Delta en BA gevlogen en alle 3 heel goed, geen klagen gehad.

Nou wij pakken Vegas zeer zeker mee in ons rondje in September. 2 of 3 nachten, helemaal geweldig :D . Alle hotels bekijken en natuurlijk een beetje shoppen! Ik wil graag naar Tao nachtclub en een show zien, liefst iets van een van die corny zangers :D .
Als het goed is gaan wij tussen nu en 2 weken boeken. Mijn vriendin is nog op het akkoord van haar werk aan het wachten dat ze 4 weken vrij mag. Dan gaan we ook 4 weken, anders worden het er maar 3.

@Destino, coole combinatie!! Eerst flink rondlopen en shoppen in NY en daarna 1,5 week op het strand liggen :D .

Ik vond San Francisco trouwens een mega afknapper. De GG bridge is gewoon een brug, niks bijzonders... Alcatraz vond ik wel leuk om te doen en Fisherman's Wharf is ook leuk maar verder vond ik er niet zoveel aan. Ik heb wel heel erg zin om de pacific coast Highway af te rijden naar onderen. Ik hoor alleen maar spectaculaire verhalen over het uitzicht!!

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:51

MontyRulezz schreef:
Ik vond San Francisco trouwens een mega afknapper. De GG bridge is gewoon een brug, niks bijzonders... Alcatraz vond ik wel leuk om te doen en Fisherman's Wharf is ook leuk maar verder vond ik er niet zoveel aan. Ik heb wel heel erg zin om de pacific coast Highway af te rijden naar onderen. Ik hoor alleen maar spectaculaire verhalen over het uitzicht!!

En weet je misschien of er nog leuke outlets of winkels in de buurt zijn? Wij zijn daar de laatste paar dagen en we willen dan nog even shoppen voordat we naar huis gaan, mits de dollar nog een beetje gunstig staat. :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 14:09

jottum schreef:
Las Vegas begin ik steeds meer aan te twijfelen, gezien de reacties hier.

Je moet doen wat je zelf leuk vindt. Er is natuurlijk wel meer te doen dan alleen maar gokken en stappen.
Maak een wandeling over The Strip, bezoek M&M's World en ga naar binnen bij de hotels. Elk hotel is zo ontzettend mooi van binnen. Maak een ritje in de achtbaan van NYNY of ga omhoog in de Stratosphere. Maak een uitstapje naar Hooverdam, ga 's avonds naar Freemont Street en bekijk de lichtshow. Ga shoppen in de outlets. Koop kaartjes voor Cirque du Soleil. Enz enz.

Persoonlijk vind ik dat je het wel een keer gezien moet hebben, al ga je maar een dagje. Je weet niet wat je ziet, zoiets vind je hier gewoon niet.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:21

Bedankt voor de links voor het ESTA-formulier, top!

@guinevere: ik vlieg 23 januari en blijf dan een week op Hawaii. :) Jij?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:23

Zefana schreef:
MontyRulezz schreef:

En weet je misschien of er nog leuke outlets of winkels in de buurt zijn? Wij zijn daar de laatste paar dagen en we willen dan nog even shoppen voordat we naar huis gaan, mits de dollar nog een beetje gunstig staat. :D

Er zit een shopping center in het midden van de strip wat wel duur is, maar er zit ook een outlet ergens in vegas, ik ben er zelf niet geweest maar heb er wel over gehoord. Winkels vind je er genoeg!! Aan het begin van de strip tegenover het venetian heb je ook een klein winkelcentrumpje wat leuk is om te doen.

Ik vond Vegas ook heel divers, ben de vorige keer er 2 dagen geweest en heb nog langs niet alles gezien. Ik heb de grootste hotels van binnen gezien en wil die zeker nog eens zien plus de rest wat ik nog niet gezien heb. En de lichtshow op Freemont Street vond ik ook geweldig! Ik vind het hele sfeertje in Vegas gewoon geweldig!! Echt once in a lifetime!!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:28

Net voor je Vegas binnen rijdt, ong. 20 minuten, kom je outlets tegen. Wij zijn daar binnen geweest en was allemaal erg goedkoop. Nike, Gap, Aeropostale, American Apparel enz.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:01

En kwa hogere design merken? Ik ken neiman marcus maar hier vind ik veel goedkoper, en premium outlet kan je niet zien wat ze verkopen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 04:39

Ik heb Guess en Michael Kors gezien. Maar ik ben ook niet verder dan Gap en Aeropostale gegaan want daar heb ik alles gevonden wat ik nodig had :+ Wou gewoon nog wat shirtjes voor Florida.

Ben net terug van een hele dag Grand Canyon, héérlijk. Om 6u opgestaan, 7u30 waren we daar en om 18u weer vertrokken. En morgenvroeg weer vroeg op om naar Santa Fe te rijden, wordt een stevige rit.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 08:32

lesilla schreef:
En kwa hogere design merken? Ik ken neiman marcus maar hier vind ik veel goedkoper, en premium outlet kan je niet zien wat ze verkopen.

Dan kan je dus beter naar die shopping mall in het midden van de strip gaan. Ligt geloof ik langs Ceaser Palace. Alleen maar hogere design merken :) .

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 08:33

Yasmine schreef:
Ik heb Guess en Michael Kors gezien. Maar ik ben ook niet verder dan Gap en Aeropostale gegaan want daar heb ik alles gevonden wat ik nodig had :+ Wou gewoon nog wat shirtjes voor Florida.

Ben net terug van een hele dag Grand Canyon, héérlijk. Om 6u opgestaan, 7u30 waren we daar en om 18u weer vertrokken. En morgenvroeg weer vroeg op om naar Santa Fe te rijden, wordt een stevige rit.

Oh geweldig Yasmine!!! Daar verheug ik me nu al weer op, zonsopgang bij de Grand Canyon!!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 08:58

Ik kom me ook een soort van melden.
Ik ben laura en ik ''studeer'' sinds september in Amerika voor een jaartje (dichtbij Seattle- WA) Heb zelf in het topic gezeten samen met Yasmine haha. Maargoed, ik ben in Amerika, ik heb 2 vakanties en er is niets leukers dan in deze vakanties er op uit trekken naar andere staten van Amerika MET zon haha! In mijn winterbreak ben ik voor 15? dagen naar Hawaii gegaan! HEERLIJK genoten! En superbruin geworden haha, ik blij. Heb daar Oahu, Big Island en maui bezocht. Hiervoor redelijk veel op Forum.amerika ingewonnen en nu kwam ik dit topic tegen haha.

Voor springbreak wil ik eigenlijk naar California. Vriendin heeft deze winter een trip gemaakt naar CA, eerst naar LA en na 5 dagen met de trein door naar San Fran. Nu willen wij ook zoiets gaan doen, dus ik lees het hier even mee haha.

Natuurlijk staat NY ook nog eens op mijn lijstje, maar dat is nog prima te doen vanuit Nederland natuurlijk!
Oke, dit was het voor zover. Hoop dat jullie mij straks goed kunnen helpen voor de highlights in LA en SF.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:12

Joepie, wij hebben ook geboekt *\o/*
In het 2011 topic had ik hier nog wat advies gevraagd over een rondreis die we wilden gaan maken en naar aanleiding van de reacties dus toch maar alles zelf geregeld.
We vliegen op 31 augustus van Zaventhem naar New York (dit scheelde aardig in de kosten). Dan blijven we daar 4 nachten en vliegen dan door naar New Orleans (dat echt al jaaaren op mijn to do listje staat). Daar hebben we een auto gehuurd (bij Dollar, ook een aanrader !) en dan rijden we in zo'n 2 weken naar Las Vegas, waar we op 20 september een feestje houden, dan zijn we nl. 12 1/2 jaar getrouwd (we zijn toen ook in Las Vegas getrouwd).
We hebben er zin in !!!
De route hebben we trouwens nog niet helemaal uitgestippeld, behalve Graceland, stukje route 66 en de Canyons, mocht er iemand op die route nog een goeie tip hebben dan hoor ik dat graag :D

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:28

Is iemand bekend met The Hide Out Ranch in Wyoming?
Ik heb dit bedrijf in mijn achterhoofd voor stage maar weet niet of ik het visum nog op tijd kan regelen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:19

Dandy, lijkt een beetje op onze route :j Wij doen nu SF - LA - Vegas - Grand Canyon - Santa Fe - Texas (San Antonio en Austin) - New Orleans. En dan vliegen naar Florida.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:31

Gaaf hoor Dandy, dat is zeker een feestje waard!

Waar ben je nu Yasmine? Bevalt het nog steeds goed?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:13

Gaaf Yasmine!

Wij zijn inmiddels in ons hotel in new york aangekomen. Gaan nog naar de memorial en vanavond in madison square garden een basketbal wedstrijd bekijken. Gaaf!! :j

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:18

Het memorial is echt mooi! Heel indrukwekkend, veel plezier vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:49

Volgens mij ben ik echt de enige die het memorial echt helemaal tien keer niks vond!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:52

Smaak verschilt he, zoals je ziet las vegas! Sommige vinden dit het einde anderen helemaal niks. :D

Ga die outlets net buiten las vegas eens opzoeken {:)