Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SimoneDV schreef:Szan schreef:Ik heb even een vraagje over het verplicht in- en uitchecken voor studenten (vanaf 1 januari): ik reis vrij vaak met de trein naar het buitenland. Nu kan je nog een kaartje kopen wat geldig is vanaf het laatste station in Nederland dat je passeert, tot het station in het buitenland. Immers, in het binnenland heb je geen kaartje nodig omdat je vrij reist. Maar als je straks moet in- en uitchecken in Nederland, dan heb je dus maar 2 opties als ik het goed begrijp?
- Optie 1: een kaartje kopen van A naar B (bijv. van Amsterdam naar Parijs), waardoor je dus ook binnen Nederland betaalt?
- Optie 2: een kaartje kopen voor het buitenland (bijv. van Roosendaal naar Parijs) en zorgen dat je in Amsterdam incheckt en Roosendaal weer uitcheckt? Maar dit is praktisch gezien vaak onmogelijk, omdat je met overstaptijden zit en soms ook in een doorgaande trein zit...
Buitenlandse reizen worden voor de student dus duurder.. of heb ik het mis?
dat is idd een hele goede...
Konstantine schreef:Over buitenland reizen: je kunt een kaartje kopen met de optie "vrij reizen op ns traject". Heb ik voor vandaag naar Aken ook gedaan. Dan hoef je in Nederland niet in te checken, ook na 1 januari niet!
Konstantine schreef:Het inchecken gaat om registratie geloof ik, maar als je zo'n kaartje koopt, staat dat ook geregistreerd...
Szan schreef:Konstantine schreef:Het inchecken gaat om registratie geloof ik, maar als je zo'n kaartje koopt, staat dat ook geregistreerd...
Serieus? Dat zou ideaal zijn.. Liep er dit weekend tegenaan bij Arriva, hop, boete in de pocket omdat we niet hadden ingecheckt. We zagen pas in de trein dat het bij Arriva al moest, dus dat is een stomme eigen fout. Maar het beginpunt van die trein (in DLD, waar we opstapten) kent maar 1 OV paal en die was 3 perronnen verder. Dat red je niet om in te checken als je maar 2 minuten overstaptijd hebt en met bagage staat
Hitime schreef:Is dat al verplicht bij Arriva?!Ik doe het nooit maar heb er ook nog nooit last mee gehad.. Maar word ook niet zo veel gecontroleerd.