Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:40

Je hebt wel het voordeel dat je vanuit Utrecht met de sprinter ook nog in Den Haag kan komen

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:41

xD nja k zal t zien xD Denk dat k rond 4 uur op utrecht ben, denk dat het dan wel al goed is.
En indd, de sprinter kan k ook nog nemen. Maar die moet toch ook over dat netwerk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:42

Ja, maar die kunnen ze vaak wel laten rijden :j MarrieLeen is daar ook mee naar Utrecht gekomen

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:45

Jans schreef:
Ja, maar die kunnen ze vaak wel laten rijden :j MarrieLeen is daar ook mee naar Utrecht gekomen

dat snap ik dan niet, hoezo kan die dan wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:45

Die rijdt maar 2 keer per uur, dan kunnen ze er persoonlijk overheen geleiden. Zoiets was dat. Vaak zie je dat de stoptreinen wel blijven rijden omdat die ook alle stations aandoen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:59

MarrieLeen schreef:
En toch vielen er nog veel treinen uit!

Ik zit nu in de intercity naar Enschede. :)

Gezellig Enschede city :9 hoef vandaag niet eens met de trein daarheen _/-\o_

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:09

Nja ik ook niet, ik moet tot Almelo. :P

En de sprinter wordt er idd langs geleid.
Alhoewel die van .29 en .59 uit Utrecht wel leken te rijden.
Maar het is vast opgelost straks. :)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:16

Ga zo de terugreis naar Gouda proberen, maar verslag komt pas vanavond ga meteen door naar stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:18

Volgens de actuele vertrektijden rijdt het weer op Utrecht, allemaal op tijd ook richting DH/Rtd :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:20

Mooizo!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:22

SimoneDV schreef:
Szan schreef:
Ik heb even een vraagje over het verplicht in- en uitchecken voor studenten (vanaf 1 januari): ik reis vrij vaak met de trein naar het buitenland. Nu kan je nog een kaartje kopen wat geldig is vanaf het laatste station in Nederland dat je passeert, tot het station in het buitenland. Immers, in het binnenland heb je geen kaartje nodig omdat je vrij reist. Maar als je straks moet in- en uitchecken in Nederland, dan heb je dus maar 2 opties als ik het goed begrijp?
- Optie 1: een kaartje kopen van A naar B (bijv. van Amsterdam naar Parijs), waardoor je dus ook binnen Nederland betaalt?
- Optie 2: een kaartje kopen voor het buitenland (bijv. van Roosendaal naar Parijs) en zorgen dat je in Amsterdam incheckt en Roosendaal weer uitcheckt? Maar dit is praktisch gezien vaak onmogelijk, omdat je met overstaptijden zit en soms ook in een doorgaande trein zit...

Buitenlandse reizen worden voor de student dus duurder.. of heb ik het mis? :D

dat is idd een hele goede...

Hm. Echt niet handig. Ik ga straks maar even met de NS contact opnemen of het inderdaad zo in elkaar zit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:35

@Szan
Die internationale trein heeft altijd vertraging, als je geluk hebt 5 minuten, maar meestal moet je aan 30 minuten vertraging denken.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:32

Over buitenland reizen: je kunt een kaartje kopen met de optie "vrij reizen op ns traject". Heb ik voor vandaag naar Aken ook gedaan. Dan hoef je in Nederland niet in te checken, ook na 1 januari niet!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:40

Konstantine schreef:
Over buitenland reizen: je kunt een kaartje kopen met de optie "vrij reizen op ns traject". Heb ik voor vandaag naar Aken ook gedaan. Dan hoef je in Nederland niet in te checken, ook na 1 januari niet!

maar hoezo hoef je dan niet in te checken, ik reis dan ook gratis maar toch moet ik in checken dan?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:43

Het inchecken gaat om registratie geloof ik, maar als je zo'n kaartje koopt, staat dat ook geregistreerd...

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:34

Konstantine schreef:
Het inchecken gaat om registratie geloof ik, maar als je zo'n kaartje koopt, staat dat ook geregistreerd...

dus dan zou ik in het weekend ook gewoon een papieren kaartje kunnen kopen en niet inchecken?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:19

Zo lang er nog papieren kaartjes zijn wel :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:24

Konstantine schreef:

Serieus? Dat zou ideaal zijn.. Liep er dit weekend tegenaan bij Arriva, hop, boete in de pocket omdat we niet hadden ingecheckt. We zagen pas in de trein dat het bij Arriva al moest, dus dat is een stomme eigen fout. Maar het beginpunt van die trein (in DLD, waar we opstapten) kent maar 1 OV paal en die was 3 perronnen verder. Dat red je niet om in te checken als je maar 2 minuten overstaptijd hebt en met bagage staat :+

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 09:37

Haha nee 3 perronnen veder? met al je bagage heen en weer rennen in 2 minuten krijg ook ik niet voor elkaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 09:43

Szan schreef:
Konstantine schreef:

Serieus? Dat zou ideaal zijn.. Liep er dit weekend tegenaan bij Arriva, hop, boete in de pocket omdat we niet hadden ingecheckt. We zagen pas in de trein dat het bij Arriva al moest, dus dat is een stomme eigen fout. Maar het beginpunt van die trein (in DLD, waar we opstapten) kent maar 1 OV paal en die was 3 perronnen verder. Dat red je niet om in te checken als je maar 2 minuten overstaptijd hebt en met bagage staat :+

Is dat al verplicht bij Arriva?! :oo Ik doe het nooit maar heb er ook nog nooit last mee gehad.. Maar word ook niet zo veel gecontroleerd.

Echt hè, gisteren weer storing bij Geldermalsen.. :P

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:13

Ik heb er vannacht over gedroomd :+ Dat mijn OV het niet meer deed met de trein, en dat ze kwamen controleren enzo verder. Echt vaag.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:21

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:49

Op de Merwedelingelijn is het inmiddels ook wel verplicht. Klasgenote van mij kreeg ook zonder pardon een boete...

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:13

Heb er laatst 5 uur en een kwartier over gedaan om van Velp naar Maastricht te komen... Normaal is dat 2.39... Lang leve de defecte goederentrein bij swalmen! En lang leve treinen die via heerlen naar Maastricht rijden ipv rechtsstreeks naar Maastricht:(

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:01

Zo en weer de andere kant op richting het westen.
Onder het genot van een domme moeder die haar kinderen niet de baas kan.