Turkije 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Turkije 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:40

Oh dat zou echt helemaal super zijn als je dat wil doen! Weet niet of de rest van het topic dat ook wil zien maar anders mag je me ook PBen? Of mailen als je dat makkelijker vindt dan hoef je ze niet te uploaden. :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:43

Gave fotos komen er voorbij van de dolfijnen.
Vriendin en ik zaten er ook overna te denken maar vonden het toch wel erg veel geld

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:52

Is het ook.. Maar ik wil dit al heel erg lang en heb nu zoiets van ik ga er nu gewoon voor sparen en het gewoon doen! ;)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:01

Ja, dat is dan wel weer zo, wij hebben wel andere leuke excursies gedaan.
Hebben hammam gedaan( meteen de eerste dag heerlijk van genoten) en zijn naar Dalyan geweest.
Dalyan was echt geweldig( voor mensen die naar Mamaris gaan een aanrader).
Zijn eerst met een bootje naar modderbaden geweest en daarna gegeten. Toen zijn we de andere kant op gegaan met het bootje en konnigsgraven gezien. Na een poosje gevaren te hebben werden er krabben in de zee gegooit en was er kans dat er schildpadden omhoog kwamen. En ja daar waren ze!!
Toen nog anderhalf uur op een plek geweest waar ene kant zoet water was en de andere kant zout water. Heel apart. We hebben toen anderhalf uur in de zee gelegen. En daarna terug met het bootje naar de bus

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:51

Wilkje schreef:
Wij gaan met ons gezin, 3 kinderen, voor het eerst op vakantie naar Turkije. Voor ons heel bijzonder, want dit wordt onze eerste vakantie met z'n allen. We wonen op een melkveebedrijf en kunnen moeilijk weg. We gaan half april naar Voyage Belek. We laten ons dan heerlijk in de watten leggen. Ik hoop op een beetje redelijk weer!

Wat leuk! Dat komt in Belek vast helemaal goed! :j

De hammam is inderdaad heerlijk, daar word ik ook wel blij van!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:11

Jildau schreef:
Ja Tamara als we naar Alanya gaan, waar het nu wel op lijkt, wilde ik graag naar Sealanya maar ik wilde eerst ervaringen weten. Superhandig dat ik jou nu heb! :D

Je vond dus dat de dolfijnen het wel goed hebben daar? Dat vind ik heel belangrijk. Ik wilde het liefst naar Marmaris omdat ze daar dus in de zee zwemmen alleen we hebben veel leukere hotels gezien in Side en Alanya. Mag ik ook vragen wat je ervoor betaald hebt en wat je daarvoor kreeg? En worden daar foto's gemaakt of moet mijn vriend dat doen? Hij wil ook graag zwemmen dus misschien leuker als we samen kunnen. En moet je voor je vakantie al reserveren of kun je gewoon heen gaan als je er bent?

Ik zou 2 jaar geleden ook naar Sealanya gegaan maar helaas is het op het laatste moment niet door kunnen gaan. Ik had niet gereserveerd en er kwam ineens een lading Russen met veel geld aanzetten, die gingen voor. Tip is dus wel om een reservering te maken. Wanneer je in het hoogseizoen gaat zou ik de reservering enkele dagen van te voren maken, het is een erg gewilde activiteit. Ik hoop het dit jaar wel te kunnen doen, lukt het niet in Alanya dan ga ik naar Antalya, die schijnt ook goed te zijn.

@Wilkje; fijn dat je met je gezin op vakantie kunt! In principe zou de zon er in April al moeten zijn. Laat je maar lekker verwennen!

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:29

hmm.. onze vakantie wordt omgeboekt, vriendlief heeft blijkbaar tentamen als we op vakantie gaan, dus moeten nu later. Hotel wordt dan ook duurder en voor dat geld zijn er nog luxer dus daar kijken we nu naar :)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:24

Ik wilde toen ook al een hele tijd met dolfijnen zwemmen. Ik heb bij Dolfinarium geïnformeerd, maar dat was 500 euro en dan kon je ze alleen maar aaien vanaf de zijkant. Dus dit was dan echt een uitkomst, was relatief heel goedkoop.

Jee dat is wel heel vervelend zeg ikkuh15..

Ik heb er al wat foto's in staan, maar nog niet alles. Morgen zal ik de rest uploaden. https://picasaweb.google.com/1059586988 ... anuari2012

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:25

Helaas doet die pagina het niet Tamara..

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:59

Hoi allemaal! Bedankt voor jullie leuke reacties! Hebben jullie ook een suggestie voor een mooi hotel/resort voor mijn ouders? Ik kan echt door de bomen het bos niet meer zien haha!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:18

Oh sorry, ik had de verkeerde instellingen aangevinkt. Als het goed is doet 'ie het nu wel en nu staan ook alle foto's erin.

https://picasaweb.google.com/1059586988 ... 6Lmc2PvwE#

Pfoe Charissiej, er zijn zo veel goede resorts die bij de wensen van je ouders passen. Heb je al een keer naar TAC Premier gekeken?

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:34

_Tamara schreef:
Ik wilde toen ook al een hele tijd met dolfijnen zwemmen. Ik heb bij Dolfinarium geïnformeerd, maar dat was 500 euro en dan kon je ze alleen maar aaien vanaf de zijkant. Dus dit was dan echt een uitkomst, was relatief heel goedkoop.

Jee dat is wel heel vervelend zeg ikkuh15..

Ik heb er al wat foto's in staan, maar nog niet alles. Morgen zal ik de rest uploaden. https://picasaweb.google.com/1059586988 ... anuari2012

Dat was zeker vervelend, het was namelijk mijn verjaardagscadeau en ik had me er heel erg op verheugd. Nu maar hopen dat het dit jaar wel doorgaat. Desnoods ga ik alleen :+ wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren... :D

Hele gave foto's!

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:37

_tamara, Ik heb gelijk even gekeken naar TAC premier, maar nee... dit is niet wat ze zoeken. Ze willen direct aan het strand, en met al die overboekingen in het hoogseizien (wanneer hun ook zouden gaan) vinden ze het niets. Ik hoor graag nog meer suggesties ;-)

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:39

wauw gave foto's, dat wil ik nu ook wel doen, hahah

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:00

Charissiej Tac Premier is een zeer goed hotel! Ongeveer 60 meter van het strand, waar ze een privé gedeelte hebben. Zeker een van de beste in het centrum van Alanya.

Wat willen ze precies? Buiten het centrum heb je vele grote resorts, die zijn ook goed maar je moet er van houden.
Overboekingen kunnen trouwens overal voorkomen.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:04

Ikkuh15: Oke ik las op Zoover dat het 5 minuten lopen was naar het strand, maar dat willen ze niet. Mijn ouders zijn 50+, willen niet te veel drukte,maar gezellige bedrijvenheid vinden ze wel leuk. Het liefst een privestrand bij het hotel, of een mooie baai. Het mooist is als ze vrij dicht bij een leuke plaats/centrum zitten zodat ze savonds ook een keer een boulevardje over kunnen lopen. En het plaatsje bepalen vind ik al lastig genoeg. Paps wil graag snorkelen, dus een hotel in een baai zou waanzinnig zijn, maar geen idee of Turkije dat heeft?

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:07

Welke plaats in turkije raden jullie nou echt aan? Vriendin en ik zijn druk aan het kijken waar we heen willen

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:34

Dan zou ik eens kijken buiten het centrum van Alanya.

Eftalia aqua is een goed hotel, ligt 18 km buiten Alanya maar heeft wel alles erop en eraan. Klein nadeel, je moet naar het strand lopen in een tunnel onder de grond.

Eftalia village is als een kleine stad. Je hebt een hotel maar ook appartementencomplexen eromheen. Maar ook hier moet je met een brug over de weg om naar het strand te komen.

Granada luxery resort schijnt ook een goed hotel te zijn. Ligt ongeveer op ongeveer 35 km van Alanya af.

Volgens mij kun je bij het kasteel van Alanya snorkelen, ik heb alleen geen idee wie dit regelt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:47

Maritim alantur is ook een goed, fijn en rustig hotel met mooi privestrand. :-)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:20

_Tamara schreef:
Oh sorry, ik had de verkeerde instellingen aangevinkt. Als het goed is doet 'ie het nu wel en nu staan ook alle foto's erin.

Pfoe Charissiej, er zijn zo veel goede resorts die bij de wensen van je ouders passen. Heb je al een keer naar TAC Premier gekeken?

owwww moooie fotos !!!! 8-) 8-) weet je of je ook in de buurt van Kusadasi met dolfijnen kunt zwemmen ?

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:25

Of in de buurt van Side? :)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:05

sammiesam schreef:
Of in de buurt van Side? :)

Alanya is niet ver van side, de link (en fotos) staan een paar berichten hierboven

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:15

_Tamara schreef:

Waaaauw zo gaaf! Heb er echt veel zin in nu! :D

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:18

Ik meld me ook even.

Wie ben je> Dide
Hoe oud ben je> 18
Wat heb je met Turkije> Eigenlijk heb ik nog vrij weinig met Turkije, nog niet geweest.
Wanneer ga je in 2012 naar Turkije> Eind juli. Heerlijk 8 daagjes met de vriendjes/vriendinnetjes naar Marmaris.

http://www.gogo.nl/turkije/zuid-egeisch ... ectIndex=0
In dit appartement zitten we.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:26