[SCHOKKEND] Auschwitz, mijn verhalen en foto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Re: [SCHOKKEND] Auschwitz, mijn verhalen en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:09

Indrukwekkend verslag, ik heb het met ijskoude rilling over mijn lichaam zitten lezen.. :\
Het wrange aan de praktijken van Dr. Mengele vind ik ook dat het echt verschrikkelijke en onmenselijke expirimenten zijn geweest, maar de kennis die eruit voort gekomen is..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:10

Heel dubbel inderdaad..
Enerzijds is het gewoon te erg voor woorden wat hij heeft gedaan.. Anderzijds zijn we wel veel te weten gekomen op die manier..

Moeten we nu blij zijn met die kennis of niet.. Denkend aan alle mensen die zich daarvoor onvrijwillig hebben moeten opofferen..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:12

ju1982 schreef:
Ik ben er zelf ook stil van geworden.
ik ben met mijn vriend afgelopen zomer naar Oradour sus Glane geweest. Een dorp bij Limoges in Frankrijk waar op 10 juni 1944 het hele dorp is uitgemoord. http://www.strijdbewijs.nl/oradour/oradour.htm

Heb het gelezen ....
werd er helemaal stil van, wat verschrikkelijk zeg :\

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:20

_Nancy schreef:
Heel dubbel inderdaad..
Enerzijds is het gewoon te erg voor woorden wat hij heeft gedaan.. Anderzijds zijn we wel veel te weten gekomen op die manier..

Moeten we nu blij zijn met die kennis of niet.. Denkend aan alle mensen die zich daarvoor onvrijwillig hebben moeten opofferen..

Ik denk dat die kennis er hoe dan ook wel was gekomen, maar dan op een andere manier..

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:28

Ik ben een paar jaar geleden naar het concentratie kamp Breendonk in Belgie geweest. Toen was het ook hartje winter en was blij dat ik mijn dikke jas aan had. Maar wat moet dat ongelofelijk zwaar geweest zijn voor de mensen toen. Ik kan het niet beschrijven.

Ook in Duitsland ben ik een paar keer geweest en daar allerlei dorpen gezien die er onder geleden hebben.

Ook in beide gevallen hadden wij een koptelefoon op met gids maar ik heb die uitgezet, ik vond het zo al moeilijk om te zien en had daar geen uitgebreide beschrijving bij nodig.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:39

Ten eerste bedankt voor deze reportage.

Deze geschiedenis mag zich nooit maar dan ook nooit meer herhalen, nu niet nooit niet.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:39

Fiffill schreef:
rommulus schreef:
Hoe lang het duurt voor het hart stopt als iemand in ijswater ligt (dus bij welke temperatuur)
Zoals al beschreven hoe lang een baby en of mens gemiddeld zonder voeding kan.
Met hoeveel voedsel een mens overleven kan
Transplantaties
Amputaties
Hoeveel bloed een mens gemiddeld kan verliezen voor ie dood gaat

Noem maar op, teveel om zo even te gaan opsommen
Bedenk zelf maar dingen waarvan jij denkt hoe zijn ze daar achter gekomen waarvan je achterin je hoofd eigenlijk wel een antwoord van weet

Ik kan me zelfs een documentaire herinneren van een stel die oa met straling experimenteerden

En het verband tussen roken en longkanker.
Ze zijn ook verder gekomen met operaties, alleen de manier waarop... :\

Tijdens mijn studie vertelde de docent pathologie dat tijdens oorlog de medische wetenschap floreert. Medici krijgen meer kans te experimenteren. Alleen zijn de experimenten van Mengele te vergaand en vanuit etisch oogpunt schandalig.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:45

Wat vreselijk zeg. Ik vond het verslag van de TS erg indrukwekkend. Heb daarna ook de filmpjes gekeken van Oprah en Elie. Bah, echt heel naar die beelden. Dit mag NOOIT meer gebeuren.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:46

bedankt, denk niet dat ik er zelf heen zou kunnen. Vind het goed dat het er nog staat, maar kan me ook voorstellen dat velen t liever plat zien

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:49

Een indrukwekkend verslag.
Zo komt alles weer boven en het is goed om hier zo nu en dan aan herrinnerd te worden...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:53

Interessant zeg! Ik wil er ook graag een keer heen...
Zelf ben ik bij de Stasi gevangenis in Berlijn geweest, en in een soortgelijk kamp als wat jij beschrijft in Tsjechie. In Westerbork staat helaas amper nog iets van wat daar vroeger allemaal gebeurd is...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:56

pinuts schreef:
bedankt, denk niet dat ik er zelf heen zou kunnen. Vind het goed dat het er nog staat, maar kan me ook voorstellen dat velen t liever plat zien

denk niet dat er veel mensen zijn die het plat willen zien? Juist door het overeind te houden houdt je de herinneringen, hoe gruwelijk ook, in leven. Platgooien zou hetzelfde zijn als de boel willen vergeten, en dat kan en mag juist niet

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:57

Indrukwekkend verslag ,maar ook echt een eye opener...jeetje ...
Al zijn de foto's niet ''angstaanjagend'' maar wat er op die foto gebeurd is wel..

Vooral de foto's van de barakken doen mij veel en maakt mijn hekel aan nederlanders nog groter..walgelijk.
Dit gaat niet over in de oorlog ,maar hoe de nederlandsers of de regering beter gezegt in hun botte ....ehum hoofd hebben kunnen halen om bijv. westerbork opnieuw te gebruiken ,maar dan anders
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 21-10-11 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:58

Elin_ schreef:
Vooral de foto's van de barakken doen mij veel en maakt mijn hekel aan nederlanders nog groter..

Waarom aan de Nederlanders ? :o

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:12

Cheytjuh schreef:
Elin_ schreef:
Vooral de foto's van de barakken doen mij veel en maakt mijn hekel aan nederlanders nog groter..

Waarom aan de Nederlanders ? :o

heb je even een pb gestuurd :) mochten meer mensen er nieuwschierig naar zijn zal ik het gewoon in dit toppic zetten :)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:15

Dit soort dingen zijn altijd ontzettend confronterend, waar mensen toe in staat zijn, ongelooflijk. Ik ben zelf in Theresienstadt, vlakbij Praag geweest. Ik vond dat al vreselijk indrukwekkend. Daar zijn ruim 140.000 joden naartoe gegaan, waarvan er 19.000 uiteindelijk hebben overleefd.

Het is bizar om voor te stellen dat Auschwitz zóveel meer slachtoffers kent.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:21

Ik ben er ook benieuwd naar Elin_ :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:35

Ik ook wel Elin_, het waren toch de Duitsers die dit allemaal gedaan hebben?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:37

Ik ben ook benieuwd Elin

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:40

Ik ben ook benieuwd.

Kan me er wel in vinden, in jouw stelling. :j
Maar de reden erachter weet ik niet.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:41

rienne schreef:
Ik ook wel Elin_, het waren toch de Duitsers die dit allemaal gedaan hebben?

jaa zeker :) daar gaat het niet om ,maar heb mijn post even ge -edit
Gaat erom dat de regering (Nl) westerbork nog heeft durfen ''herbruiken''
ik denk dat o.a deze onderstaande link meer info geeft over waar ik het over heb
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschieden ... _Nederland
Vind dat het daar nog ''zacht'' omschreven is.. :r
Ook nog een liedje wat erg toepasselijk is en mijn reactie nog meeer zal uitleggen :)

Voor je erop reageert hoop ik echt dat je zowel de video als de link hebt gelezen voor je ergens over gaat praten waar je mischien helemaal niets van wil :)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:49

wat een verhaal zeg.... Ik ben er even stil van. Héél goed verslag.

Ik ken die palen met die haken overigens. De armen worden naar achteren gedrukt waardoor ze uit de kom raken en de longen doorboren. Ik heb een tijd geleden een foto gezien waarbij een Duitse gevangenenbewaker voor 3 aan de armen opgehangen mannen staat, er een foto van heeft laten maken en dit als kerstkaart heeft verstuurd naar zijn familie.... ziekelijk gewoon.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:50

Mensen zijn beesten :r

Anneert schreef:
_Nancy schreef:

Ik denk dat die kennis er hoe dan ook wel was gekomen, maar dan op een andere manier..

Ik moet helaas zeggen dat wij voor Forensische Pathologie bij mijn opleiding vrij veel referentiemateriaal uit de WOII gebruiken, bijvoorbeeld voor schotwonden van hele korte afstand in de schedel (in het midden op het voorhoofd), verschillende afstanden geven verschillende wonden. Daar is uitgebreid mee geexperimenteerd in concentratiekampen, en die foto's zijn werkelijk waar verschrikkelijk.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:53

@Elin: nu snap ik wat je bedoeld, ik snap waar je je reactie op gebasseerd hebt, en ben het ergens ook wel met je eens..

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:11

Ik ben 2 keer in Auschwitz geweest de eerste keer alleen met mijn vriend en de 2e keer met vrienden.
De eerste keer had al een enorme indruk op me gemaakt en wordt je erg stil, maar die 2e keer kwam alles nog harder aan, puur en alleen omdat je de 2e keer andere dingen ziet, hoort, leest en soms bijna het gevoel hebt dat je de mensen die er zaten kon zien, horen, ruiken, voelen.
Als mens begrijp ik niet hoe mensen dit elkaar hebben kunnen aandoen, hoe ze bepaalde volken niet voor vol aanzagen maar voor iets nog minder dan beesten.

We roepen met z'n allen dat dit nooit meer mag gebeuren en dat mag ook niet maar helaas zie je in bepaalde landen nog steeds dat mensen elkaar uitmoorden omdat iemand een ander geloof heeft of van een ander ras is.
Dit gebeurt niet met transporten, gaskamers maar wel met andere gruweldaden.