Hallowa! Ben weer terug uit het zonnige Mexico! Wow wat een heerlijk land, heerlijk weer, lieve mensen, mooie natuur en een perfect hotel. Nou zoals jullie nu waarschijnlijk al begrijpen heb ik het onwijs naar mijn zin gehad. Gran Porto Real in Playa del Carmen zou ik aan iedereen aanbevelen, wat een geweldig hotel! Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen,dat gaat hemnu namelijkniet worden. Heb een of ander buikgriepje opgelopen,en nog wat last van de jetlag dus vandaar niet te lang achter die computer. @Nuage, leuke mensen daar zeg!
Ik was van plan mijn foto's er nu op te gaan zetten, maar op de een of andere manier loopt mn laptop steeds vast.... Nou ik probeer het morgen of van de week nog wel een keer... Mijn excuses haha!
He balen zeg, maar mogen we dan wel een verhaaltje?
charissiej
Geplaatst: 01-12-11 21:42
Nou ik ga me dan toch even wagen aan een klein verslagje (hopelijk met foto's) over mijn vakantie in Mexico,Playa del Carmen. Ik zal alvast waarschuwen, ik ben geen schrijftalent en ook niet qua spelling dus ik hoop dat alles te volgen is.
Na een goede vlucht kwam ik samen met mijn vriend 11-11-11 aan op het vliegveld van Cancun. Vandaar uit zijn we met de bus naar ons hotel Gran Porto Real gereden. Een luxe 5 sterren hotel waar ons absoluut niets tekort is gekomen, wat een heerlijke plek!
De eerste dagen hebben we heerlijk vertoefd op het strand en bij het zwembad en zijn we meerdere avonden de 5th Avenue (lange Boulevard) opgelopen. Natuurlijk veel winkeltjes bekeken (ik hou erg van shoppenen de gezelligheid van een boulevard. Maar na een paar dagen uitrusten was het tijd om wat te gaan doen. De eerste trip die we maakten was een combitour, eerst met de quad door de jungle en later met een speedboot met 500PK het water op om uiteindelijk te gaan snorkelen. De quadtour was uiteindelijk niet helemaal mijn ding, ik zat achterop bij mijn vriend en hierdoor leek het tempo veel hoger te liggen dan in werkelijkheid en had ik zelf geen controle, lange rechte stukken waren geen probleem, maar de bochten met grove stenen en smalle paden waren niet mijn ding. Maar goed, onderweg zijn we gestopt bij een cenote (ondergrondse rivier) om daar heerlijk te zwemmen en later stopte we nogmaals bij een grot. Hierna zijn we ergens gaan eten om daarna de boot op te gaan. Een speedboot die tot 95km/uur kan en dat was erg leuk. De boot maakte scherpen bochten op het water en maakte grote klappen. Tussentijds hebben we een paar keer gesnorkeld. http://img831.imageshack.us/img831/2504/p1010514x.jpg
Enkele dagen na deze tour hadden we een excursie naar Sian Kahn, een natuurreservaat waar we met kleine bootjes door de mangrove richting zee gingen varen. Eerst met de jeep naar het natuurreservaat waar we bij een korte fotopauze de gelukkige waren om een krokodil te spotten http://img534.imageshack.us/img534/6422/cimg6307o.jpg Aangekomen bij de bootjes werden we verdeeld in groepjes van 6.Wij hadden toch wel wat mensen ontmoet en konden dus met onze nieuwe 'kenissen' het bootje in. We hebben de roze lepelaar gezien, wilde schildpadden en uiteindelijk hebben we een groep van 7 dolfijnen een kwartier naast onze boot gehad. WOW dus! http://img713.imageshack.us/img713/5839/cimg6369.jpg http://img829.imageshack.us/img829/3047/cimg6382.jpg
Op de terugweg stopte we nog een keer voor een fotomoment. Er waren precies 2 honden alleen op het strand en dat gaf mij echt zo'n Lady en de vagebond gevoel haha En nog een laatste foto van Sian Kahn, een prachtig reservaat. http://img838.imageshack.us/img838/5769/p1010994a.jpg
2 dagen later zijn we met de taxi naar Xcaret geweest. Een soort van mengeling van de dierentuin en de Efteling. Je hebt er verscheidene dieren, maar ook kan je zwemmen in ondergrondse rivieren, naar het strand gaan, en worden eer shows gegeven. We zijn er de gehele dag geweest en ik vond het een erg mooi park. Hieronder enkele foto's. http://img17.imageshack.us/img17/9629/p1010562o.jpg Deze man was samen met een paard aan het oefenen voor de avondshow.
Enkele dagen later hebben mijn vriend en ik onze hoogtevrees overwonnen en zijn we voor het hotel gaan parasailen
Ook hebben we de kans gekregen om een keer romantisch te eten op het strand bij het hotel, omringd met een lichtslang, livemuziek, het eten van kreeft en mooi versierde tafeltjes was het een geslaagde avond. http://img59.imageshack.us/img59/6971/cimg6295.jpg
Terug de bus in om te zwemmen in een cenote. Hierna 'lekker' gelunched en zijn we door gereden naar een andere plek in de jungle waar we onder leiding van een mexicaanse gids opzoek gingen naar spinaapjes. Dit was een leuke ervaring, en natuurlijk hebben we ze na een 30minuten lopen door de jungle gevonden
Kortom we hebben een geweldige vakantie gehad, in een prachtig hotel,met te lekker eten, te lieve mensen en te weinig tijd Elke dag kregen we van onze vaste schoonmaker een mooi figuur op ons bed, zij zorgde dat elke keer als je op de kamer kwam,je weer heel benieuwd was wat voor moois ze nu weer had gemaakt
Doordat de Maya's nogal klein van stuk zijn, voelde ik me met mijn 1.64 m erg groot. Chucho en Ivan waren meestal onze serveerders, dus ja daar moest ik natuurlijk nog wel even snel mee op de foto haha! http://img580.imageshack.us/img580/1227/p1020011j.jpg
Maar de allerliefste was Daniel,een jongen die altijd vrolijk was, hard werkte en altijd verlegen lachte. De laatste middag kregen wij een cadeautje van hem, een klein bootje en een memoclip van cancun (waar hij woont) met een briefje erin waar in stond dat wij heel speciaal voor hem waren geweest en dat wehem nooit mochten vergeten. Nou je kan je wel voorstellen, daardoor kregen we natuurlijk tranen in onze ogen en was het nog moeilijker om weg te gaan. Ze zijn allemaal zooo ontzettend lief, dat je het idee hebt dat je je familie moet verlaten. Dit was dus zeker niet de laatste keer Mexico, maar de 1e keer van de vele die nog komen gaan!
Jullie snappen vast wel dat dit niet mijn enige foto's zijn, maar ik denk dat ik nog 1,5 uur bezig ben als ik de overige allemaal zou moeten uploaden haha. Maarik hoop dat jullie het toch een leuk verslagje vonden!
Geweldig vakantieverhaal Charisiej!!! Ik heb 2 foto's van je gekopieerd want wij hebben precies dezelfde quadtour en boottocht gemaakt en ik had helaas geen foto van die tempel bij het snorkelen
Ik had mijn eigen quad want ik wist dat we anders een echtscheiding zouden krijgen Maar voor mij ging het te hard. Mijn man en het stel waar we mee waren die reden voorop en gingen keihard, ik reed helemaal achteraan en iedereen moest op mij wachten hahaha. Maar ik vond het wel een belevenis, maar niks voor mij
Ik heb ook de quadtour gedaan! Voor mij ging het ook veel te hard. Ik zat achterop bij mijn vriend, maar bij enge stukjes ben ik toch echt even afgestapt!
Maar hoe vond je het snorkelen door dat grote rif dan? Nog een zeeschildpad gezien? Mijn reisgezelschap vond het snorkelen door dat hoge koraal namelijk wel eng en ik weer niet Kon ik ze mooi terugpakken voor die quadtour haha
Ik reed zo langzaam dat de gids (die bij mij moest blijven en baalde) of hij anders moest rijden Heb gelijk het gas erop gegooid
Ik ben snorkelen wel gewend,maar er was wel iemand uit de groep die tijdens het snorkelen bij het koraal in paniek raakte en eenpaar schaafwondjes had haha. Ook dat was wel klein beetje gevaarlijk,zeker omdat je geen reddingsvest aan kreeg, wat we later op de toch door Sian Kahn wel kregen. En ja die schildpadden waren prachtig!
Maar hoeveel gidsen hadden jullie bij de quadtour dan? Wij enkel iemand die voorop reed, en hij moest opeen gegeven moment nog quads gaan zoeken want die konden het niet bijhouden en waren verdwaald hahah!
Wij hadden 2 gidsen, eentje voorop en eentje achteraan. Om dus idd te voorkomen dat je verdwaalt want ik was ze anders allang kwijt geraakt
suikermeisje
Geplaatst: 12-02-12 15:34
Ik ga in augustus 17 dagen met mijn vriend, hotel weet ik nu zo even niet. Wel heel luxe in ieder geval, zijn ouders gaan ook mee. Of eigenlijk: wij gaan met zijn ouders mee
NoaSky
Geplaatst: 28-02-12 20:16
oeeh gaaf, wij gaan in juni op huwelijksreis naar mexico. Playa del carmen hotel tuca/quetzal van iberostar
Hebben jullie nog meer tips to do? Wij houden van excursies, willen ook met walvishaaien, dolfijnen, zeeschildpadden e.d. zwemmen krokodillen kijken, snorkelen, maya tempels bekijken, enz.. We zijn dus vooral actief op vakantie dus mochten jullie ng tips hebben over iets leuks dat we kunnen doen of ivm boeken van excursies e.d. horen we het graag.
Foto' s in dit topic zijn toch ook echt om bij weg te zwijmelen
Als je echt graag schildpadden wil zien, kan je daar een apparte excursie van een halve dag snorkelen voor boeken. wij hebben dat gedaan en we hebben genoten, was ook actief genoeg voor mij als zwangere muts. En als je naar de tempels van Coba gaat kom je langs een restaurant waar vaak gegeten wordt, dat restaurant ligt langs een meer en daar zwemmen veeeel krokodillen, heb je die ook meteen gezien. (wij zagen in de jungle bij Coba de meest creepy spin ooit ...brrr ik zag die nacht erna zelfs de lichtknop aan voor spin...en toen was ik niet zwanger ) Bij de Coba excursie ga je ook apen zoeken, op bezoek bij een dorpje en zwemmen in een cenotte...erg leuk
Bij de excursie die ik net noemde zit ook 2x snorkelen waarvan 1x in het grootste rif daar en daar zijn 99% vd tijd ook zeeschildpadden. Toen wij er waren ook, was heel gaaf!
Walvishaaien zwemmen kan geloof ik alleen in augustus
uuhm volgens ons reisbureau kan dat van juni tot augustus, dan zit er namelijk plankton voor de kust. Strookt wel met wat ik tot nu toe gelezen heb.
Oeis powerboat racen lijkt me dan dus weer wel doodeng.. zijn dat niet van die bootjes die bij bv stom,stommer,somst over de kop vliegen..? (haha sorry, stomme vergelijking maar kan niets anders bedenken).
okey.. ja.. spinnen .. HELL da gaat wel een probleem worden.. hebben jullie er veel gezien?
Ik heb maar 1 grote spin gezien hoor, in de kamers en restaurants enzo heb ik helemaal niks gezien en verder alleen kleintjes op plekken waar je ze in nederland ook ziet (bosjes enzo). Daar zou ik me niet te druk over maken, je komt veeeeel meer grote!! hagedissen tegen als je rondwandeld.