Oncomfortabele vliegtuigstoelen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Re: Oncomfortabele vliegtuigstoelen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:39

ik heb nooit fijne sotelen, behalve dit jaar na wenen met austriair ofzoiets, die hadden een nieuwe typestoelen.. waardoor je extra beenruimte had door de vorm de klaptafeltjes zaten hoger. zodat je niet met je knieeen der in hangt.

ik heb altijd een winterjas.. zodat ik die onder me rug kan doen.. dan iets onderuit gaat zakken.. en dan kan mijn hoofd ook tegen de hoofdsteun plus schouders

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:48

Vjestagirl schreef:
Ik snap dat het voor sommige mensen de pest is voor hun rug om die stoel zo rechtop te hebben (ik heb zelf net zo goed rugklachten), maar ik vind het toch wel knap asociaal naar degene achter je. Je kunt dan dus bijna niet meer normaal zitten, tafeltje niet gebruiken, geen laptop of boek meer op schoot hebben...

Ligt toch ook wel aan het vliegtuig, ik vlieg 'regelmatig' in een airbus A320 en daar merk je er echt weinig van als degene voor je z'n stoel achterover doet. Dat lijken me bovendien geen vliegtuigen die voor lange vluchten bedoeld zijn en toch zit die functie op de stoelen ;).

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:51

zat naast mijn moeder in het vliegtuig mijn moeder leunt naar achteren en mijn stoel veert een klein stukje naar voren neit heel comfortabel en asl ze weer recht op zit naar achteren ook geen pretje.... soms zijn die stoelen echt *&%^$

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:01

Gisteravond teruggekomen uit Finland, met Finnair. En tadaa, géén rugpijn na de vlucht! Wat een verschil met RyanAir zeg!
Meer beenruimte, het leek wel of de klaptafeltjes ook hoger zitten. Stoelen an sich ook comfortabeler, kon er zelfs in slapen!

Helaas is mijn volgende vlucht weer met RyanAir.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:01

Dat zal dan wel weer een afgang worden!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 00:15

Vast wel... :( Maar goed, nog altijd beter een afgang dan een "neergang", in dit geval :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:54

Ach, maar dat zijn ook hele korte vluchten, dus dan maar een beetje ongemakkelijk zitten. Het is maar voor even :D Het gaat nog altijd sneller (en goedkoper) dan met een auto!

Bij vluchten van > 4 uur zit ik liever wel goed, maar dan kom je ook wel bij de betere maatschappijen terecht. En anders betaal ik liever 100 euro meer...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:04

Zoals je eerder in het topic hebt kunnen lezen zijn er mensen (waaronder ik) die óók na een korte vlucht van 2,5 uur gebroken en met pijn in de rug uit een vliegtuig komen als de stoelen niet goed zijn. Of ik nou 2,5 uur of 10 uur moet vliegen, pijn is niet fijn. De rest van de dag is naar de gallemiezen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:00

Tja, dan kun je misschien ook kiezen voor andere vormen van vervoer? :) We kiezen er zelf voor om snel en relatief goedkoop onszelf te laten vervoeren op die manier. En met lage prijzen in tickets, kun je geen top kwaliteit verwachten.

Ik zit ook niet altijd goed en met tweemaal een gebroken rugwervel is het er ook niet beter op geworden. Wat pijnstilling mee, kussentje in onderrug en lekker naar buiten kijken. Ik vind het nog altijd beter dan die uren in de trein of in de auto :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:29

Gebroken uit een vliegtuig komen.. Jup. Ben 1.80m en daar lijken die stoeltjes gewoon niet op gemaakt te zijn. Laatst moest ik voor een sollicitatiegesprek naar Dublin. Vloog met AerLingus. Allemaal kleine Ierse mensjes die prima zaten, ik als Hollandsch Welvaren zat dubbelgevouwen :') Gelukkig wel 2x aan het gangpad, als er niemand aan kwam kon ik m'n benen dus schuin naar voren strekken. En dan is dan nog maar een vlucht van ruim een uur. Vloog op woensdag heen en de dag erna weer terug, dus 2x kort op elkaar. Dat bevorderd het vliegplezier ook niet echt :+

Ik wil heel graag nog een keer naar Nieuw Zeeland, maar mooi dat ik dan ga investeren in ruimte en comfort op de reis er naar toe. Sowieso ben ik al geen fan van vliegen, laat staan dat je 24 uur opgepropt in een stoel zit af te zien.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:02

LuvdaTossa schreef:
Tja, dan kun je misschien ook kiezen voor andere vormen van vervoer? :)

Nee, helaas niet. Je kunt niet overal "even" heen met de trein bijvoorbeeld, of met de auto. Dan ben ik 2 dagen onderweg, terwijl het vliegtuig 2,5 uur is. Niet te doen als je daar heen moet om 3 dagen te werken.

Berdien, de vliegtuigen naar "ver weg" :D zijn een stuk comfortabeler! Meer beenruimte, zachter. Ik denk dat je naar Nieuw Zeeland een stuk beter zit dan met AerLingus. In het AerLingus toestel zat ik ook opgevouwen trouwens. Dat was ook maar een klein vliegtuigje.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:04

Kleiner vliegtuig en van die harde! leren stoelen. En met m'n benen opgetrokken tot m'n kin. Ach, het was maar een uurtje maar toch.

Goed om te horen dat de verwegstoelen :D beter zijn. Dan nog wil ik er wel investeren, ik ben al geen fan van vliegen, laat staan dat ik het 24 uur moet doen. Dan liever wat meer investeren :j (lees: sparen := )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:12

Bij van die 24-uurs vluchten kun je vaak toch bed-stoelen boeken? Wel een stuk duurder, maar dan kun je tenminste normaal pitten onderweg.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:22

GamblersCup schreef:
Nee, helaas niet. Je kunt niet overal "even" heen met de trein bijvoorbeeld, of met de auto. Dan ben ik 2 dagen onderweg, terwijl het vliegtuig 2,5 uur is. Niet te doen als je daar heen moet om 3 dagen te werken.

Het kan dus wel met de auto ;) Dan moet je de afweging maken, wil ik een dag verliezen of twee dagen onderweg zijn? Dus dan zou ik maar blij zijn dat het 'maar' 2,5 uur vliegen is en ook nog véél goedkoper. Dan de pijn maar voor lief nemen en voorzorgsmaatregelen nemen.

Mijn broertje (2.05m) neemt nu standaard extra beenruimte en dat is voor hem echt een verademing! Als ie wel op korte vluchten gaat, dan zit hij vooral heel stil (dus niet steeds bewegen) en loopt ie af en toe even naar het toilet. Muziekje ter afleiding, want zoals hij zegt: als ik er aan ga denken, wordt het alleen maar erger :+

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:39

Berdien schreef:
Ik wil heel graag nog een keer naar Nieuw Zeeland, maar mooi dat ik dan ga investeren in ruimte en comfort op de reis er naar toe. Sowieso ben ik al geen fan van vliegen, laat staan dat je 24 uur opgepropt in een stoel zit af te zien.

Ik ben naar NZ gevlogen met Qantas, echt een super organisatie qua eten en service. We vlogen met de nieuwe A380 dus beter kun je het eigenlijk niet treffen, en dan alsnog is het na een uur of 8 niet leuk meer... Of je moet echt willen investeren en gaan voor premium of first class maar dat is bijna niet te betalen voor zo'n afstand. In de A380 kun je ook de first suite boeken, dan heb je gewoon een soort mini hotelkamertje voor jezelf, dat is waarschijnlijk de enige optie om helemaal fit aan te komen. :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:00

LuvdaTossa schreef:
Het kan dus wel met de auto ;) Dan moet je de afweging maken, wil ik een dag verliezen of twee dagen onderweg zijn? Dus dan zou ik maar blij zijn dat het 'maar' 2,5 uur vliegen is en ook nog véél goedkoper. Dan de pijn maar voor lief nemen en voorzorgsmaatregelen nemen.

Nee, dat kan niet, ik heb de keuze niet! Als ik 3 dagen in het buitenland moet werken, ben ik met het vliegtuig binnen 4 dagen weer terug. Met de auto zou ik meer dan een week weg zijn. Dat gaat niet. Dat het goedkoper is maakt niet uit, het gaat om de tijd. Als de auto sneller geweest zou zijn maar 4x duurder, zou ik met de auto moeten. De vliegtuigen worden niet alleen maar gebruikt door particulieren die op vakantie gaan, de tijd hebben (flexibel zijn) en het liefst zo goedkoop mogelijk uit willen zijn. Ze worden ook gebruikt door mensen voor hun werk. De pijn voor lief nemen doe ik liever niet als je het niet erg vind ;-)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:26

Wat de reden van de reis ook is, waarom zou je met rugpijn uitstappen als dit zo simpel had kunnen voorkomen worden door simpelweg de stoel te kantelen?
Kom jongens, stop het betuttelen. Als je het een ergernis vind dat jouw voorganger dat doet, ga je maar lekker business class vliegen.
Als jij in een rookruimte gaat zitten hoef je ook niet te zeuren als iemand gaat roken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:34

Jee, ik zat al op jou te wachten met je rare, botte, ondoordachte opmerkingen! Ze is er weer hoor!

De pijn kan niet voorkomen worden door de stoel te kantelen. Business class bij RyanAir? :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:04

pardon? |( doel je op mij??? En jouw post is dan niet bot? Ken ik jou?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:15

Daarbij komt dat ik juist aan jouw kant vd zijlijn sta... en ik post vooral in voedertijd... nee ik begrijp niet waarom vik voor botte hork wordt uitgemaakt. Kun je me helpen? (Ik kan op foon niet editen)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:23

Neem me niet kwalijk! Ik heb én je post verkeerd begrepen én je met een ander verward!!! :o }:0 %)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:36

:')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:09

Haha, nouja gelukkig maar, ik wil geenszins een botte hork zijn dus ik schrok al :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:11

Kick my ass maar, was veels te snel! }:0

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:25

Ik kan er (nu wel) om lachen :D