vannacht heerlijk geslapen en ik was vanmorgen dan ook gewoon fijn wakker geworden. nog steeds was het gevoel van heimwee er, maar nu speelde die constante moeheid gelukkig niet mee.
om 8:00 ging de wekker en ik heb heerlijk droge flakes gegeten (want mijn yoghurt was op jammer genoeg, en ik mocht van niemand wat gebruiken) en daarna ben ik me aan gaan kleden voor de werkdag.
we begonnen weer met poetsen aangezien ik niet op de boot zat, en ik mocht vandaag (ja alweer) het terras schoonmaken. geeft niet, want dat is in 10 minuten gebeurd. dus om 9:15 zat ik helemaal klaar om te beginnen met werken (hoewel mijn stage pas om 10:00 begint
) weer een puntje waarom de leiding mij wel leuk vind, ik ben altijd aan het werk. voor hun fijn natuurlijk omdat ik zo een hoop werk wegwerk en voormij fijn omdat ik dan niet constant ga lopen nadenken over de verkeerde dingen (lees: nadenken over thuis endergelijke).
ik heb tot de middagpauze heel de tijd finresearch zitten doen, en oh man wat bevalt dat werk mij! steeds beter wordt ik erin, en met steeds meer dolfijnen krijg ik daadwerkelijk een soort van ''band'' mee omdat ik ze zovaak zie, en telkens in dezelfde groepen. dat is wel heel grappig, want het zijn altijd een soort van families die je voorbij ziet komen. het zijn vrijwel altijd dezelfde in dezelfde groep.
toen kwam teresa met de mededeling dat zij naar de grote supermarkt ging een paar dorpen verder en dat er wel wat mensen mee konden rijden. die kans heb ik natuurlijk met beide handen aangegrepen, want ik ben het buurtspul van hier wel een beetje zat. ik wou ook normale dingetjes aanschaffen en dus ben ik lekker in de auto gestapt.
2 auto's reden er: teresa met danielle, debbie, suzanne en anneloes en onze auto: ruud, tijn, tim, laura en ik.
toen we daar aan kwamen was het eerste wat ik dacht: oh! ze hebben er winkelwagentjes!
dat is lang geleden dat ik zo'n ding heb gezien zeg.
ik heb echt te lang staan de twijfelen voor alle rekken en heb natuurlijk ook weer veelste veel dingen meegenomen die ik helemaal niet nodig had.
maar het zijn allemaal goede dingen, en nu hoef ik dat ook zeker niet meer te halen de rest van mijn tijd in tenerife.
toen we terug reden, en weer bij het huis aankwamen reed ruud achteruit en toen ''BOEM'' zo tegen de verhoogde stoeprand aan (de weg gaat naar beneden en het trottoir blijft gelijk, dus heb je een verhoging van ongeveer 0,5m) maar wat hier verder mee gedaan wordt weet ik niet. de stoeprand mist wat stukken beton, en de auto wat lak maar niemand heeft er iets van overgehouden.
hoe is dit nu mogelijk zou je denken? nou we stonden op de afdaling (gewoon de weg die naar beneden liep) en hij moest omdraaien en daarvoor de handrem gebruiken. dus hij gaf wat gas en liet de neus van de auto omhoog komen, haalde de handrem ervanaf en gaf toen iets teveel gas bij, en liet de handrem iets te snel los. en toen vlogen we zowat vanzelf tegen die stoeprand aan.
nu net heerlijk boterhammetjes met kalkoenfilet (yeah! eindelijk weer wat herkenbaars op mijn brood) en mijn kiwitje opgegeten en dan kan ik er weer tegenaan voor de rest van de stage middag.
ik heb de rest van de middag lekker stiekem op msn (nja niet stiekem, want we zijn heel vrij hier met werken. zoalng je je werk doet is het goed) gezeten met frank en later ook nog met nadia een goed gesprek gehad. was toch wel fijn om weer wat van het thuisfront te horen.
we kregen pas heel laat eten (20:15) dus in tussentijd van einde stage (ik besloot vandaag om 18:00 dat ik wel klaar was) heb ik op msn gezeten en in ons té warme appartement om een beetje bij te kletsen met de girls, zodat ik niet helemaal buiten het bootje val.
ik ben heel trots op me eigen dat ik me vandaag niet vergrepen heb aan het lekkers, want de afgelopen dagen waren een hell qua eten betreft.
morgen vroeg weer lekker hardlopen!